9.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

L’Ajuntament d’Oliva inicia les obres de renovació urbana del carrer de Sant Vicent

 

El pròxim dilluns 8 de febrer, s’iniciaran les obres de renovació urbana del carrer de Sant Vicent de la localitat d’Oliva, en la comarca de la Safor (València). Estes afectaran l’àmbit de tot el carrer i inclouran principalment les actuacions següents:

  • Canvi de tot el paviment. Adoquí a la part baixa, preparat per a trànsit fluid, i lloses a la part alta on el trànsit és més moderat.
  • Eliminació de barreres arquitectòniques i accessibilitat, inclosa la rampa d’accés al nivell més alt del carrer.
  • Renovació i millora de l’enllumenat públic.
  • Millora del sistema de recollida d’aigües pluvials.
  • Renovació del mobiliari urbà: jardineres, papereres, baranes…
  • Reforma de les escales del costat del portalet i eliminació del forat actual per a l’evacuació d’aigües que les aboca directament a les escales.
  • Prospeccions arqueològiques per recuperar el traçat històric de la séquia Mare i senyalització en superfície amb xapes metàl·liques.

 

Prèviament a l’inici de les dites obres, l’ajuntament procedirà a l’ampliació de la zona d’aparcament del camí Vell de Gandia per a sumar 36 places més a les actuals, gràcies a l’asfaltatge de la part de terra i a una reorganització del lloc. L’ampliació permetrà oferir una alternativa d’aparcament al veïnat al llarg de les obres, i també a tot el barri de Raval-Gerreria en el futur.

 

Les actuacions formen part del programa ARRU (Àrea de Regeneració i Renovació Urbana d’Oliva), finançat pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament d’Oliva. Més concretament, de la part d’intervencions en la via pública. Les obres s’han adjudicat a la mercantil PAVASAL EMPRESA CONSTRUCTORA SA per un valor de 341.057,28 euros, i tenen un termini d’execució de 3 mesos, si no hi ha cap impediment important al llarg de les obres.

 

L’alcalde, David González, ha destacat el compromís del govern municipal en la inversió en el Nucli Antic, i en tota la localitat en general, per tal de conseguir una millor qualitat de vida per al conjunt del veïnat, i posar en valor una part de la localitat.

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.