L’Ajuntament d’Oliva inicia les obres de renovació urbana del carrer de Sant Vicent

 

El pròxim dilluns 8 de febrer, s’iniciaran les obres de renovació urbana del carrer de Sant Vicent de la localitat d’Oliva, en la comarca de la Safor (València). Estes afectaran l’àmbit de tot el carrer i inclouran principalment les actuacions següents:

  • Canvi de tot el paviment. Adoquí a la part baixa, preparat per a trànsit fluid, i lloses a la part alta on el trànsit és més moderat.
  • Eliminació de barreres arquitectòniques i accessibilitat, inclosa la rampa d’accés al nivell més alt del carrer.
  • Renovació i millora de l’enllumenat públic.
  • Millora del sistema de recollida d’aigües pluvials.
  • Renovació del mobiliari urbà: jardineres, papereres, baranes…
  • Reforma de les escales del costat del portalet i eliminació del forat actual per a l’evacuació d’aigües que les aboca directament a les escales.
  • Prospeccions arqueològiques per recuperar el traçat històric de la séquia Mare i senyalització en superfície amb xapes metàl·liques.

 

Prèviament a l’inici de les dites obres, l’ajuntament procedirà a l’ampliació de la zona d’aparcament del camí Vell de Gandia per a sumar 36 places més a les actuals, gràcies a l’asfaltatge de la part de terra i a una reorganització del lloc. L’ampliació permetrà oferir una alternativa d’aparcament al veïnat al llarg de les obres, i també a tot el barri de Raval-Gerreria en el futur.

 

Les actuacions formen part del programa ARRU (Àrea de Regeneració i Renovació Urbana d’Oliva), finançat pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament d’Oliva. Més concretament, de la part d’intervencions en la via pública. Les obres s’han adjudicat a la mercantil PAVASAL EMPRESA CONSTRUCTORA SA per un valor de 341.057,28 euros, i tenen un termini d’execució de 3 mesos, si no hi ha cap impediment important al llarg de les obres.

 

L’alcalde, David González, ha destacat el compromís del govern municipal en la inversió en el Nucli Antic, i en tota la localitat en general, per tal de conseguir una millor qualitat de vida per al conjunt del veïnat, i posar en valor una part de la localitat.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.