L’Ajuntament d’Oliva inicia les obres de renovació urbana del carrer de Sant Vicent

 

El pròxim dilluns 8 de febrer, s’iniciaran les obres de renovació urbana del carrer de Sant Vicent de la localitat d’Oliva, en la comarca de la Safor (València). Estes afectaran l’àmbit de tot el carrer i inclouran principalment les actuacions següents:

  • Canvi de tot el paviment. Adoquí a la part baixa, preparat per a trànsit fluid, i lloses a la part alta on el trànsit és més moderat.
  • Eliminació de barreres arquitectòniques i accessibilitat, inclosa la rampa d’accés al nivell més alt del carrer.
  • Renovació i millora de l’enllumenat públic.
  • Millora del sistema de recollida d’aigües pluvials.
  • Renovació del mobiliari urbà: jardineres, papereres, baranes…
  • Reforma de les escales del costat del portalet i eliminació del forat actual per a l’evacuació d’aigües que les aboca directament a les escales.
  • Prospeccions arqueològiques per recuperar el traçat històric de la séquia Mare i senyalització en superfície amb xapes metàl·liques.

 

Prèviament a l’inici de les dites obres, l’ajuntament procedirà a l’ampliació de la zona d’aparcament del camí Vell de Gandia per a sumar 36 places més a les actuals, gràcies a l’asfaltatge de la part de terra i a una reorganització del lloc. L’ampliació permetrà oferir una alternativa d’aparcament al veïnat al llarg de les obres, i també a tot el barri de Raval-Gerreria en el futur.

 

Les actuacions formen part del programa ARRU (Àrea de Regeneració i Renovació Urbana d’Oliva), finançat pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament d’Oliva. Més concretament, de la part d’intervencions en la via pública. Les obres s’han adjudicat a la mercantil PAVASAL EMPRESA CONSTRUCTORA SA per un valor de 341.057,28 euros, i tenen un termini d’execució de 3 mesos, si no hi ha cap impediment important al llarg de les obres.

 

L’alcalde, David González, ha destacat el compromís del govern municipal en la inversió en el Nucli Antic, i en tota la localitat en general, per tal de conseguir una millor qualitat de vida per al conjunt del veïnat, i posar en valor una part de la localitat.

Últimes notícies

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.