L’Ajuntament de Paterna demana el confinament voluntari i endurix al màxim les restriccions

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), ha endurit al màxim les restriccions a la ciutat que són de la seua competència per a tractar de frenar la transmissió comunitària del coronavirus entre la població davant l’augment, en un 85%, dels contagis en el territori.

 

D’esta manera ho ha anunciat este dilluns l’alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo després de signar el decret que recull les noves mesures i que ha sigut acordat durant la reunió del Comité municipal de Seguiment de la COVID-19 que s’ha celebrat per a analitzar la situació epidemiològica de la ciutat, ja que la incidència se situa entorn dels 400 casos per cada 100.000 habitants.

 

Estes mesures excepcionals, que entraran en vigor el pròxim 12 de gener i es mantindran fins al dia 31, arrepleguen entre altres limitacions, el tancament de parcs i el precinte de les àrees de joc infantils, el tancament de tots els edificis i locals municipals, el tancament de Biblioteques i Museus i la cancel·lació de tota activitat i programació sociocultural de la ciutat, tant del Gran Teatre com de tots els locals municipals.

 

També s’ha ordenat el tancament de totes les instal·lacions deportives municipals i la suspensió dels entrenaments i competició de clubs deportius, excepte els professionals. A demés, l’ajuntament continuarà prestant tots els servicis, sempre amb cita prèvia i estrictes protocols d’higiene i seguretat.

 

Crida a la responsabilitat

«Amb l’únic objectiu de protegir als veïns hem decidit tancar, suspendre i cancel·lar tot el que depenga de l’ajuntament», ha afirmat Sagredo al mateix temps que ha assegurat que «farem tot
el que siga en la nostra mà per a tractar de frenar i controlar l’expansió del coronavirus entre la nostra població».

 

En este sentit, el primer edil també ha fet una crida a la responsabilitat de la ciutadania per a que es quede en casa, limite al màxim els contactes socials i siguen rigorosos amb el compliment de les noves restriccions i normes anti COVID-19.

 

«Davant el preocupant repunt dels casos, el confinament voluntari és l’opció més segura i eficaç per a combatre l’expansió del virus», ha afirmat Sagredo al mateix temps que ha recordat que el municipi continua analitzant les aigües residuals de tot el terme municipal per a detectar i rastrejar la presència de COVID-19 i continua desenvolupant dos projectes pioners en tota Espanya sobre el coronavirus en els entorns escolars.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.