L’Ajuntament de València repartix 3.000 mascaretes gratuïtes

 

L’Ajuntament de València ha posat en marxa una campanya de conscienciació que repartirà 3.000 mascaretes de més d’un sol ús en els barris de la ciutat, amb l’objectiu de promoure el seu ús enfront de les opcions d’un sol ús i davant de l’«impacte mediambiental dels residus que s’està ara mateix generant en els embornals».

 

D’eixa manera ho ha explicat la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, durant la presentació d’esta iniciativa, que porta per nom ‘Usa-la, cuida’ns’ i es durà a terme des d’este dissabte i durant la setmana que ve i prioritzarà el repartiment en els barris amb menor renda per càpita, a on la despesa en este material de protecció obligatori «suposa un major perjudici per a les famílies». 

 

En quines zones es repartiran

En concret, la campanya distribuirà 3.000 mascaretes certificades i reutilitzables de 88 rentades en Patraix, Cabanyal i Benicalap, una acció que respon a la «preocupació afegida» de la Regidoria «al problema que ja coneixen tots de l’ús de tovalloletes no biodegradables» i la seua presència en la xarxa.

 

L’Ajuntament ha advertit que les mascaretes d’un sol ús «acaben en la xarxa de clavegueram» i que esta situació implica «increments importants en totes les faenes de neteja dels embornals per a evitar que arriben a les depuradores i que puguen produir danys majors».

 

A demés, Vàlua ha incidit en què el repartiment de les mascaretes en barris amb menor renda, a on comptar una mascareta «que et dura 88 posades suposa un estalvi de 80 euros en despesa de mascaretes quirúrgiques». 

Últimes notícies

Deting a Bétera per furtar 44 cadells de gos i 84 paloms de competició

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera un home de 41 anys acusat de robar 44 cadells de gos i nombrosos paloms de competició a Náquera, valorats en quasi 145.000 euros, i d’ocho delictes de maltractament animal.

Tecnologies immersives que ja transformen la indústria i la salut mental i física

L’ITI impulsa els projectes cuidAR i ECOSIDEA, que utilitzen entorns digitals immersius i intel·ligència artificial per millorar teràpies, formació i processos industrials.

Ruixats forts i granís en l’interior nord mentre el sud lluïx ras

L’interior de la mitat nord de la Comunitat Valenciana espera esta vesprada ruixats i tronades localment fortes amb granís, mentre que el sud tindrà cel poc nuvolós o ras i temperatures sense grans canvis.

Una dona cau des del bany de la seua vivenda sobre un llavacotxes a Benetússer

Una dona ha resultat ferida en cedir el sòl del bany de la seua vivenda i caure uns cinc metres sobre un llavacotxes tancat al públic a Benetússer. La Policia Local i Urbanisme investiguen hui si el colapse està relacionat amb obres o amb el mal estat de la finca.

Controlat de matinada l’incendi forestal de Forcall originat per un camió accidentat

Els bombers han estabilitzat de matinada l’incendi forestal declarat diumenge a Forcall (Castelló), provocat per un camió accidentat en un barranc. El foc ha obligat a desplegar mitjans aeris i terrestres i a activar la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals.

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.