L’Ajuntament de València repartix 3.000 mascaretes gratuïtes

 

L’Ajuntament de València ha posat en marxa una campanya de conscienciació que repartirà 3.000 mascaretes de més d’un sol ús en els barris de la ciutat, amb l’objectiu de promoure el seu ús enfront de les opcions d’un sol ús i davant de l’«impacte mediambiental dels residus que s’està ara mateix generant en els embornals».

 

D’eixa manera ho ha explicat la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, durant la presentació d’esta iniciativa, que porta per nom ‘Usa-la, cuida’ns’ i es durà a terme des d’este dissabte i durant la setmana que ve i prioritzarà el repartiment en els barris amb menor renda per càpita, a on la despesa en este material de protecció obligatori «suposa un major perjudici per a les famílies». 

 

En quines zones es repartiran

En concret, la campanya distribuirà 3.000 mascaretes certificades i reutilitzables de 88 rentades en Patraix, Cabanyal i Benicalap, una acció que respon a la «preocupació afegida» de la Regidoria «al problema que ja coneixen tots de l’ús de tovalloletes no biodegradables» i la seua presència en la xarxa.

 

L’Ajuntament ha advertit que les mascaretes d’un sol ús «acaben en la xarxa de clavegueram» i que esta situació implica «increments importants en totes les faenes de neteja dels embornals per a evitar que arriben a les depuradores i que puguen produir danys majors».

 

A demés, Vàlua ha incidit en què el repartiment de les mascaretes en barris amb menor renda, a on comptar una mascareta «que et dura 88 posades suposa un estalvi de 80 euros en despesa de mascaretes quirúrgiques». 

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.