L’Ajuntament de València repartix 3.000 mascaretes gratuïtes

 

L’Ajuntament de València ha posat en marxa una campanya de conscienciació que repartirà 3.000 mascaretes de més d’un sol ús en els barris de la ciutat, amb l’objectiu de promoure el seu ús enfront de les opcions d’un sol ús i davant de l’«impacte mediambiental dels residus que s’està ara mateix generant en els embornals».

 

D’eixa manera ho ha explicat la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, durant la presentació d’esta iniciativa, que porta per nom ‘Usa-la, cuida’ns’ i es durà a terme des d’este dissabte i durant la setmana que ve i prioritzarà el repartiment en els barris amb menor renda per càpita, a on la despesa en este material de protecció obligatori «suposa un major perjudici per a les famílies». 

 

En quines zones es repartiran

En concret, la campanya distribuirà 3.000 mascaretes certificades i reutilitzables de 88 rentades en Patraix, Cabanyal i Benicalap, una acció que respon a la «preocupació afegida» de la Regidoria «al problema que ja coneixen tots de l’ús de tovalloletes no biodegradables» i la seua presència en la xarxa.

 

L’Ajuntament ha advertit que les mascaretes d’un sol ús «acaben en la xarxa de clavegueram» i que esta situació implica «increments importants en totes les faenes de neteja dels embornals per a evitar que arriben a les depuradores i que puguen produir danys majors».

 

A demés, Vàlua ha incidit en què el repartiment de les mascaretes en barris amb menor renda, a on comptar una mascareta «que et dura 88 posades suposa un estalvi de 80 euros en despesa de mascaretes quirúrgiques». 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mónica Oltra alerta de democràcies indefenses davant el poder econòmic i prepara el seu retorn a l’alcaldia de València

Mónica Oltra denuncia que les democràcies estan cada vegada més indefenses enfront del poder econòmic i defén el seu retorn a la política local malgrat afrontar un juí pendent.

Detingudes 42 persones a València per 46 estafes del fill en dificultats

La Policia Nacional ha arrestat a València a 42 persones acusades de 46 estafes del fill en dificultats en tota Espanya, amb un botí de 221.477 euros i part dels diners ja bloquejats.

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.