L’Ajuntament de València repartix 3.000 mascaretes gratuïtes

 

L’Ajuntament de València ha posat en marxa una campanya de conscienciació que repartirà 3.000 mascaretes de més d’un sol ús en els barris de la ciutat, amb l’objectiu de promoure el seu ús enfront de les opcions d’un sol ús i davant de l’«impacte mediambiental dels residus que s’està ara mateix generant en els embornals».

 

D’eixa manera ho ha explicat la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, durant la presentació d’esta iniciativa, que porta per nom ‘Usa-la, cuida’ns’ i es durà a terme des d’este dissabte i durant la setmana que ve i prioritzarà el repartiment en els barris amb menor renda per càpita, a on la despesa en este material de protecció obligatori «suposa un major perjudici per a les famílies». 

 

En quines zones es repartiran

En concret, la campanya distribuirà 3.000 mascaretes certificades i reutilitzables de 88 rentades en Patraix, Cabanyal i Benicalap, una acció que respon a la «preocupació afegida» de la Regidoria «al problema que ja coneixen tots de l’ús de tovalloletes no biodegradables» i la seua presència en la xarxa.

 

L’Ajuntament ha advertit que les mascaretes d’un sol ús «acaben en la xarxa de clavegueram» i que esta situació implica «increments importants en totes les faenes de neteja dels embornals per a evitar que arriben a les depuradores i que puguen produir danys majors».

 

A demés, Vàlua ha incidit en què el repartiment de les mascaretes en barris amb menor renda, a on comptar una mascareta «que et dura 88 posades suposa un estalvi de 80 euros en despesa de mascaretes quirúrgiques». 

Últimes notícies

Tanquen el port de Sagunt per a carregar avions contra l’incendi de la Vall d’Uixó

El port de Sagunt ha tancat este dilluns el trànsit marítim per facilitar la càrrega dels avions que lluiten contra l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 6.500 hectàrees i manté actius importants mitjans aeris i terrestres.

Les marques xineses redibuixen el mapa de l’automoció a Espanya

L’arribada de Geely a la planta d’Almussafes consolida l’avenç de les marques xineses en la indústria de l’automòbil a Espanya, amb noves fàbriques i aliances que esquiven aranzels i reactiven plantes històriques.

Sangaré, Affengruber i Josan ja treballen en la pretemporada de l’Elx

Buba Sangaré, David Affengruber i Josan Ferrández s’han incorporat als entrenaments de pretemporada de l’Elx i ja estan a les ordres de Martín Anselmi.

València desactiva el protocol per contaminació en millorar la qualitat de l’aire

L’Ajuntament de València ha desactivat el protocol per contaminació atmosfèrica activat diumenge, després de reduir-se les partícules en l’aire. La millora seguix a l’episodi de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, com el de La Vall d’Uixó.

Veïns amb ganes de tornar a casa després del foc de la Vall d’Uixó i respecte al confinament

La segona nit d’incendi a la Vall d’Uixó i altres municipis de Castelló s’ha viscut amb més calma, encara que els 16.000 evacuats esperen poder tornar a casa, mentres els 64.000 confinats respecten en general la mesura.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa més de 7.000 hectàrees i força milers d’evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat un poc més de 7.000 hectàrees i ha obligat a evacuar 16.000 persones i a confinar-ne 64.000, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Agraïment a Aragó, Balears i Catalunya per reforçar l’extinció a la Vall d’Uixó

El president Juanfran Pérez Llorca ha agraït a Aragó, Balears i Catalunya el ràpid enviament de mitjans al foc de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 7.000 hectàrees.

La Venus romana de la platja de l’Almadrava es posa en mans d’un gran expert

L’Ajuntament d’Alacant ha encomanat al catedràtic d’Arqueologia José Miguel Noguera l’estudi exhaustiu de la Venus romana trobada a la platja de l’Almadrava. La peça, una cabeça de marbre del segle II dC, ja es considera clau per a la història de la ciutat.