15.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

L’Ajuntament de Xirivella prepara la programació per al Dia Internacional de les Dones

Ajuntament de Xirivella

Tots els actes previstos per a celebrar este mes | Wikipedia

 

L’Ajuntament de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València), commemora el 8 de març, el Dia Internacional de la Lluita pels Drets de les Dones, però en esta edició condicionats per la pandèmia i les restriccions de mobilitat. 

 

A continuació, tots els actes previstos per a celebrar este mes tan violeta encara que de forma atípica.

  • 1 de març. Campanya ‘Gestos per la igualtat, perquè tot suma’ en les marquesines del municipi, en col·laboració amb la Mancomunitat de l’Horta Sud.
  • 2 de març a les 17.30 hores. Escola de Feminisme: Rosa Cobo Bedia. ‘Pornografia i violència patriarcal’. Conferència online amb inscripció prèvia. Presenta i modera: Cèlia Chofre Rico, del Col·lectiu Feministra Victòria Sau.
  • 3 i 4 de març. Projecció del documental ‘En la bretxa’, de Claudia Reig, sobre dones treballant en àmbits masculinitzats. Per a l’alumnat dels IES i del Centre de Formació per a Persones Adultes en horari lectiu.
  • 8 de març. Dia Internacional de les Dones. Lectura virtual de manifestos.
  • 8, 9 i 10 de març. Taller ‘Contamos por igual’, a càrrec d’Amaia Prieto i Jesús Jara, adreçat a l’alumnat dels centres educatius en horari lectiu.
  • 14 de març a les 12.00 hores. Concert a càrrec del CIM en el pati del CEIP Gregori Maians. Invitació gratuïta i obligatòria i complint amb les mesures per COVID.
  • 22 de març. Inauguració virtual de l’exposició ‘Dones creant en pandèmia’. Comissària: Salvadora Fernández, de Tyrius Xirivella.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.