L’Ajuntament de Xirivella prepara la programació per al Dia Internacional de les Dones

Ajuntament de Xirivella

Tots els actes previstos per a celebrar este mes | Wikipedia

 

L’Ajuntament de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València), commemora el 8 de març, el Dia Internacional de la Lluita pels Drets de les Dones, però en esta edició condicionats per la pandèmia i les restriccions de mobilitat. 

 

A continuació, tots els actes previstos per a celebrar este mes tan violeta encara que de forma atípica.

  • 1 de març. Campanya ‘Gestos per la igualtat, perquè tot suma’ en les marquesines del municipi, en col·laboració amb la Mancomunitat de l’Horta Sud.
  • 2 de març a les 17.30 hores. Escola de Feminisme: Rosa Cobo Bedia. ‘Pornografia i violència patriarcal’. Conferència online amb inscripció prèvia. Presenta i modera: Cèlia Chofre Rico, del Col·lectiu Feministra Victòria Sau.
  • 3 i 4 de març. Projecció del documental ‘En la bretxa’, de Claudia Reig, sobre dones treballant en àmbits masculinitzats. Per a l’alumnat dels IES i del Centre de Formació per a Persones Adultes en horari lectiu.
  • 8 de març. Dia Internacional de les Dones. Lectura virtual de manifestos.
  • 8, 9 i 10 de març. Taller ‘Contamos por igual’, a càrrec d’Amaia Prieto i Jesús Jara, adreçat a l’alumnat dels centres educatius en horari lectiu.
  • 14 de març a les 12.00 hores. Concert a càrrec del CIM en el pati del CEIP Gregori Maians. Invitació gratuïta i obligatòria i complint amb les mesures per COVID.
  • 22 de març. Inauguració virtual de l’exposició ‘Dones creant en pandèmia’. Comissària: Salvadora Fernández, de Tyrius Xirivella.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.