11.2 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

L’Ajuntament de Xirivella prepara la programació per al Dia Internacional de les Dones

Ajuntament de Xirivella

Tots els actes previstos per a celebrar este mes | Wikipedia

 

L’Ajuntament de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València), commemora el 8 de març, el Dia Internacional de la Lluita pels Drets de les Dones, però en esta edició condicionats per la pandèmia i les restriccions de mobilitat. 

 

A continuació, tots els actes previstos per a celebrar este mes tan violeta encara que de forma atípica.

  • 1 de març. Campanya ‘Gestos per la igualtat, perquè tot suma’ en les marquesines del municipi, en col·laboració amb la Mancomunitat de l’Horta Sud.
  • 2 de març a les 17.30 hores. Escola de Feminisme: Rosa Cobo Bedia. ‘Pornografia i violència patriarcal’. Conferència online amb inscripció prèvia. Presenta i modera: Cèlia Chofre Rico, del Col·lectiu Feministra Victòria Sau.
  • 3 i 4 de març. Projecció del documental ‘En la bretxa’, de Claudia Reig, sobre dones treballant en àmbits masculinitzats. Per a l’alumnat dels IES i del Centre de Formació per a Persones Adultes en horari lectiu.
  • 8 de març. Dia Internacional de les Dones. Lectura virtual de manifestos.
  • 8, 9 i 10 de març. Taller ‘Contamos por igual’, a càrrec d’Amaia Prieto i Jesús Jara, adreçat a l’alumnat dels centres educatius en horari lectiu.
  • 14 de març a les 12.00 hores. Concert a càrrec del CIM en el pati del CEIP Gregori Maians. Invitació gratuïta i obligatòria i complint amb les mesures per COVID.
  • 22 de març. Inauguració virtual de l’exposició ‘Dones creant en pandèmia’. Comissària: Salvadora Fernández, de Tyrius Xirivella.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.