9.1 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

L’Ajuntament de Xirivella prepara la programació per al Dia Internacional de les Dones

Ajuntament de Xirivella

Tots els actes previstos per a celebrar este mes | Wikipedia

 

L’Ajuntament de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València), commemora el 8 de març, el Dia Internacional de la Lluita pels Drets de les Dones, però en esta edició condicionats per la pandèmia i les restriccions de mobilitat. 

 

A continuació, tots els actes previstos per a celebrar este mes tan violeta encara que de forma atípica.

  • 1 de març. Campanya ‘Gestos per la igualtat, perquè tot suma’ en les marquesines del municipi, en col·laboració amb la Mancomunitat de l’Horta Sud.
  • 2 de març a les 17.30 hores. Escola de Feminisme: Rosa Cobo Bedia. ‘Pornografia i violència patriarcal’. Conferència online amb inscripció prèvia. Presenta i modera: Cèlia Chofre Rico, del Col·lectiu Feministra Victòria Sau.
  • 3 i 4 de març. Projecció del documental ‘En la bretxa’, de Claudia Reig, sobre dones treballant en àmbits masculinitzats. Per a l’alumnat dels IES i del Centre de Formació per a Persones Adultes en horari lectiu.
  • 8 de març. Dia Internacional de les Dones. Lectura virtual de manifestos.
  • 8, 9 i 10 de març. Taller ‘Contamos por igual’, a càrrec d’Amaia Prieto i Jesús Jara, adreçat a l’alumnat dels centres educatius en horari lectiu.
  • 14 de març a les 12.00 hores. Concert a càrrec del CIM en el pati del CEIP Gregori Maians. Invitació gratuïta i obligatòria i complint amb les mesures per COVID.
  • 22 de març. Inauguració virtual de l’exposició ‘Dones creant en pandèmia’. Comissària: Salvadora Fernández, de Tyrius Xirivella.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.