Alacant Gastronòmica cuinarà 10.000 menús de Nadal per a persones vulnerables

 

Alacant Gastronòmica Solidària (AGS) cuinarà i distribuirà durant els pròxims dies, amb motiu de la festivitat de Nadal, prop de 10.000 menús nadalencs entre els col·lectius més vulnerables de la província.

 

AGS és una iniciativa assistencial que ha permés cuinar i distribuir més de 210.000 menús solidaris des de l’inici de la pandèmia gràcies a la col·laboració de 800 voluntaris, entre ells els més importants cuiners alacantins, i 300 empreses, per a «portar esperança i un somriure als qui pitjor l’estan passant», ha assenyalat en un comunicat el president de l’associació, Carlos Baño.

 

Este Nadal, ha indicat Bany, «no es deté esta gran revolució solidària i cuinarem i distribuir prop de 10.000 menús nadalencs entre els col·lectius més vulnerables de la província d’Alacant en la Nit de Nadal, Nadal, i durant els pròxims dies».

 

Els menús de la Nit de Nadal i Nadal han sigut elaborats per 30 voluntaris

Segons ha detallat, es tracta d’elaboracions «eixides de les cuines i de les mans dels voluntaris amb suport dels alumnes de l’escola de formació i ocupació d’Alacant Gastronòmica Solidària i la Cambra de Comerç d’Alacant, basades en els productes agroalimentaris de la nostra terra i la seua riquesa gastronòmica.

 

Els menús conjuminen la tradició de la cuina alacantina en estes dates amb el valor nutricional que aporten, com pot ser el bullit de pilota tan característic, el torró de Xixona i Alacant gràcies a la donació feta per Torrons Pablo Garrigós, el raïm del Consell Regulador de la DO Raïm del Vinalopó i el panettone del mestre Paco Torreblanca.

 

En concret, els menús de la Nit de Nadal i Nadal han sigut elaborats per 30 voluntaris baix de la direcció de les «estreles Michelin» Ferdinando Bernardi, d’Orobianco, i Joaquín Baeza, de Baeza & Rufete.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.