Alacant Gastronòmica cuinarà 10.000 menús de Nadal per a persones vulnerables

 

Alacant Gastronòmica Solidària (AGS) cuinarà i distribuirà durant els pròxims dies, amb motiu de la festivitat de Nadal, prop de 10.000 menús nadalencs entre els col·lectius més vulnerables de la província.

 

AGS és una iniciativa assistencial que ha permés cuinar i distribuir més de 210.000 menús solidaris des de l’inici de la pandèmia gràcies a la col·laboració de 800 voluntaris, entre ells els més importants cuiners alacantins, i 300 empreses, per a «portar esperança i un somriure als qui pitjor l’estan passant», ha assenyalat en un comunicat el president de l’associació, Carlos Baño.

 

Este Nadal, ha indicat Bany, «no es deté esta gran revolució solidària i cuinarem i distribuir prop de 10.000 menús nadalencs entre els col·lectius més vulnerables de la província d’Alacant en la Nit de Nadal, Nadal, i durant els pròxims dies».

 

Els menús de la Nit de Nadal i Nadal han sigut elaborats per 30 voluntaris

Segons ha detallat, es tracta d’elaboracions «eixides de les cuines i de les mans dels voluntaris amb suport dels alumnes de l’escola de formació i ocupació d’Alacant Gastronòmica Solidària i la Cambra de Comerç d’Alacant, basades en els productes agroalimentaris de la nostra terra i la seua riquesa gastronòmica.

 

Els menús conjuminen la tradició de la cuina alacantina en estes dates amb el valor nutricional que aporten, com pot ser el bullit de pilota tan característic, el torró de Xixona i Alacant gràcies a la donació feta per Torrons Pablo Garrigós, el raïm del Consell Regulador de la DO Raïm del Vinalopó i el panettone del mestre Paco Torreblanca.

 

En concret, els menús de la Nit de Nadal i Nadal han sigut elaborats per 30 voluntaris baix de la direcció de les «estreles Michelin» Ferdinando Bernardi, d’Orobianco, i Joaquín Baeza, de Baeza & Rufete.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.