Alacant Gastronòmica cuinarà 10.000 menús de Nadal per a persones vulnerables

 

Alacant Gastronòmica Solidària (AGS) cuinarà i distribuirà durant els pròxims dies, amb motiu de la festivitat de Nadal, prop de 10.000 menús nadalencs entre els col·lectius més vulnerables de la província.

 

AGS és una iniciativa assistencial que ha permés cuinar i distribuir més de 210.000 menús solidaris des de l’inici de la pandèmia gràcies a la col·laboració de 800 voluntaris, entre ells els més importants cuiners alacantins, i 300 empreses, per a «portar esperança i un somriure als qui pitjor l’estan passant», ha assenyalat en un comunicat el president de l’associació, Carlos Baño.

 

Este Nadal, ha indicat Bany, «no es deté esta gran revolució solidària i cuinarem i distribuir prop de 10.000 menús nadalencs entre els col·lectius més vulnerables de la província d’Alacant en la Nit de Nadal, Nadal, i durant els pròxims dies».

 

Els menús de la Nit de Nadal i Nadal han sigut elaborats per 30 voluntaris

Segons ha detallat, es tracta d’elaboracions «eixides de les cuines i de les mans dels voluntaris amb suport dels alumnes de l’escola de formació i ocupació d’Alacant Gastronòmica Solidària i la Cambra de Comerç d’Alacant, basades en els productes agroalimentaris de la nostra terra i la seua riquesa gastronòmica.

 

Els menús conjuminen la tradició de la cuina alacantina en estes dates amb el valor nutricional que aporten, com pot ser el bullit de pilota tan característic, el torró de Xixona i Alacant gràcies a la donació feta per Torrons Pablo Garrigós, el raïm del Consell Regulador de la DO Raïm del Vinalopó i el panettone del mestre Paco Torreblanca.

 

En concret, els menús de la Nit de Nadal i Nadal han sigut elaborats per 30 voluntaris baix de la direcció de les «estreles Michelin» Ferdinando Bernardi, d’Orobianco, i Joaquín Baeza, de Baeza & Rufete.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.