Alacant Gastronòmica cuinarà 10.000 menús de Nadal per a persones vulnerables

 

Alacant Gastronòmica Solidària (AGS) cuinarà i distribuirà durant els pròxims dies, amb motiu de la festivitat de Nadal, prop de 10.000 menús nadalencs entre els col·lectius més vulnerables de la província.

 

AGS és una iniciativa assistencial que ha permés cuinar i distribuir més de 210.000 menús solidaris des de l’inici de la pandèmia gràcies a la col·laboració de 800 voluntaris, entre ells els més importants cuiners alacantins, i 300 empreses, per a «portar esperança i un somriure als qui pitjor l’estan passant», ha assenyalat en un comunicat el president de l’associació, Carlos Baño.

 

Este Nadal, ha indicat Bany, «no es deté esta gran revolució solidària i cuinarem i distribuir prop de 10.000 menús nadalencs entre els col·lectius més vulnerables de la província d’Alacant en la Nit de Nadal, Nadal, i durant els pròxims dies».

 

Els menús de la Nit de Nadal i Nadal han sigut elaborats per 30 voluntaris

Segons ha detallat, es tracta d’elaboracions «eixides de les cuines i de les mans dels voluntaris amb suport dels alumnes de l’escola de formació i ocupació d’Alacant Gastronòmica Solidària i la Cambra de Comerç d’Alacant, basades en els productes agroalimentaris de la nostra terra i la seua riquesa gastronòmica.

 

Els menús conjuminen la tradició de la cuina alacantina en estes dates amb el valor nutricional que aporten, com pot ser el bullit de pilota tan característic, el torró de Xixona i Alacant gràcies a la donació feta per Torrons Pablo Garrigós, el raïm del Consell Regulador de la DO Raïm del Vinalopó i el panettone del mestre Paco Torreblanca.

 

En concret, els menús de la Nit de Nadal i Nadal han sigut elaborats per 30 voluntaris baix de la direcció de les «estreles Michelin» Ferdinando Bernardi, d’Orobianco, i Joaquín Baeza, de Baeza & Rufete.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.