Alacant demana a la Generalitat que reforce els centres de salut davant el col·lapse i el perill de rebrots

 

La portaveu del PP en l’Ajuntament d’Alacant, Mari Carmen de España, i el portaveu adjunt de Ciutadans, José Luis Berenguer, han subscrit una Declaració Institucional per a ser debatuda en el pròxim ple ordinari per la que s’insta a la Generalitat que dote als centres de salut de recursos tecnològics per a afavorir les consultes telemàtiques i reforce el personal sanitari en els municipis costaners per a evitar rebrots en el període estival a causa de l’arribada de turistes.

 

En el text de la Declaració Institucional s’assenyala que «els centres de salut alacantins es troben col·lapsats, els pacients han de suportar llargues cues i esperes en el carrer amb altes temperatures, encara que només siga per a sol·licitar cita prèvia, ja que contactar telefònicament és pràcticament impossible i l’app ‘GVA més salut’ ha estat deshabilitada durant tota la pandèmia. Esta situació ha pogut observar-se en diferents centres de salut de la ciutat, com per exemple el centre de salut del Pla o la Florida». A demés, en el mateix escrit es considera que «el problema s’està agreujant amb l’arribada de turistes a la ciutat d’Alacant i els seus centres de salut haurien de comptar amb un reforç durant la temporada estival per a estar previnguts de cara a l’aparició de rebrots».

 

En este context, divendres passat, la Conselleria anunciava que en els pròxims dies habilitaria l’app ‘GVA més salut’ per a que els pacients puguen reservar una cita telefònica amb el seu metge de capçalera i reduir d’esta manera les cues que es formen en els centres de salut. A pesar d’això, encara que l’habilitació de l’app permetrà descongestionar en certa manera els servicis d’atenció primària, l’equip de govern de l’Ajuntament d’Alacant considera necessari que es reforce el servici d’atenció telefònica, especialment quan la majoria de pacients que acudixen diàriament als centres de salut per a ser atesos són persones majors, que no tenen els coneixements ni disposen de mitjans necessaris per a sol·licitar cita a través de l’app.

 

En l’escrit conjunt de PP i Cs es fa referència a les dades d’una enquesta a 611 metges de família i pediatres feta pel Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana (FOMAP-CV), que conclou que el 67% dels enquestats creu que el seu centre de salut no està preparat per a afrontar un rebrot de Covid-19, el 86% diu que encara no ha rebut els mitjans tecnològics anunciats per Sanitat per a mantindre consultes telemàtiques, el 44% respon que no s’ha contractat a ningú en el seu centre de salut i, en el cas dels pediatres, un 71% afirma que no ha tingut ajuda administrativa per a actualitzar el calendari de vacunes.

 

L’equip de govern considera que «els resultats de l’enquesta no poden ser més descoratjadors, ja que, si volem pal·liar les conseqüències que el coronavirus ha generat en tots els nivells, el primer pas és enfortir el nostre sistema sanitari per a evitar possibles rebrots, i no volem ser pessimistes, però, amb els nous casos que s’estan produint en diferents zones d’Espanya, cada dia veem més prop esta possibilitat».

 

Pels motius exposats i amb l’objectiu de pal·liar la falta de mitjans tecnològics i de personal als que s’enfronten els centres i departaments de salut d’esta ciutat en particular i de tot el territori valencià en general, l’equip de govern de l’Ajuntament plantejarà en el pròxim ple ordinari instar al Consell de la Generalitat i, especialment, a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a que dote als centres i departaments de salut de recursos tecnològics i de personal per a afavorir les consultes telemàtiques i telefòniques. A demés, també es demana el suport del ple per a emplaçar al Consell de la Generalitat i a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a que reforce el personal dels centres i departaments de salut d’Alacant per a estar previnguts davant de possibles rebrots que pogueren produir-se en el període estival a causa de l’arribada de turistes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.