15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Alacant demana a la Generalitat que reforce els centres de salut davant el col·lapse i el perill de rebrots

 

La portaveu del PP en l’Ajuntament d’Alacant, Mari Carmen de España, i el portaveu adjunt de Ciutadans, José Luis Berenguer, han subscrit una Declaració Institucional per a ser debatuda en el pròxim ple ordinari per la que s’insta a la Generalitat que dote als centres de salut de recursos tecnològics per a afavorir les consultes telemàtiques i reforce el personal sanitari en els municipis costaners per a evitar rebrots en el període estival a causa de l’arribada de turistes.

 

En el text de la Declaració Institucional s’assenyala que «els centres de salut alacantins es troben col·lapsats, els pacients han de suportar llargues cues i esperes en el carrer amb altes temperatures, encara que només siga per a sol·licitar cita prèvia, ja que contactar telefònicament és pràcticament impossible i l’app ‘GVA més salut’ ha estat deshabilitada durant tota la pandèmia. Esta situació ha pogut observar-se en diferents centres de salut de la ciutat, com per exemple el centre de salut del Pla o la Florida». A demés, en el mateix escrit es considera que «el problema s’està agreujant amb l’arribada de turistes a la ciutat d’Alacant i els seus centres de salut haurien de comptar amb un reforç durant la temporada estival per a estar previnguts de cara a l’aparició de rebrots».

 

En este context, divendres passat, la Conselleria anunciava que en els pròxims dies habilitaria l’app ‘GVA més salut’ per a que els pacients puguen reservar una cita telefònica amb el seu metge de capçalera i reduir d’esta manera les cues que es formen en els centres de salut. A pesar d’això, encara que l’habilitació de l’app permetrà descongestionar en certa manera els servicis d’atenció primària, l’equip de govern de l’Ajuntament d’Alacant considera necessari que es reforce el servici d’atenció telefònica, especialment quan la majoria de pacients que acudixen diàriament als centres de salut per a ser atesos són persones majors, que no tenen els coneixements ni disposen de mitjans necessaris per a sol·licitar cita a través de l’app.

 

En l’escrit conjunt de PP i Cs es fa referència a les dades d’una enquesta a 611 metges de família i pediatres feta pel Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana (FOMAP-CV), que conclou que el 67% dels enquestats creu que el seu centre de salut no està preparat per a afrontar un rebrot de Covid-19, el 86% diu que encara no ha rebut els mitjans tecnològics anunciats per Sanitat per a mantindre consultes telemàtiques, el 44% respon que no s’ha contractat a ningú en el seu centre de salut i, en el cas dels pediatres, un 71% afirma que no ha tingut ajuda administrativa per a actualitzar el calendari de vacunes.

 

L’equip de govern considera que «els resultats de l’enquesta no poden ser més descoratjadors, ja que, si volem pal·liar les conseqüències que el coronavirus ha generat en tots els nivells, el primer pas és enfortir el nostre sistema sanitari per a evitar possibles rebrots, i no volem ser pessimistes, però, amb els nous casos que s’estan produint en diferents zones d’Espanya, cada dia veem més prop esta possibilitat».

 

Pels motius exposats i amb l’objectiu de pal·liar la falta de mitjans tecnològics i de personal als que s’enfronten els centres i departaments de salut d’esta ciutat en particular i de tot el territori valencià en general, l’equip de govern de l’Ajuntament plantejarà en el pròxim ple ordinari instar al Consell de la Generalitat i, especialment, a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a que dote als centres i departaments de salut de recursos tecnològics i de personal per a afavorir les consultes telemàtiques i telefòniques. A demés, també es demana el suport del ple per a emplaçar al Consell de la Generalitat i a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a que reforce el personal dels centres i departaments de salut d’Alacant per a estar previnguts davant de possibles rebrots que pogueren produir-se en el període estival a causa de l’arribada de turistes.

Últimes notícies

Pérez Llorca ressalta l’abast mundial de The Ocean Race i la sexta eixida des d’Alacant en 2027

The Ocean Race eixirà per sexta vegada d'Alacant el 17 de gener de 2027 i enllaçarà amb Auckland en l'etapa més llarga de la seua història, de 13.800 milles nàutiques.

Dotze intervencions dels bombers pel vent a Alacant i tancaments preventius en diversos municipis

Els bombers han atés 12 avisos per ratxes de vent a la província sense ferits. Alacant, Elx i Dénia han tancat parcs i espais per precaució.

Copete es va incorporar a l’entrenament del València, però no va completar la sessió

Copete es va sumar al penúltim entrenament però va parar per precaució. Cömert va completar el treball per primera vegada en la setmana i Raba va seguir a mig fer.

Pape Gueye es reincorpora el dijous al Vila-real i podria ser titular davant el Reial Madrid

Marcelino comptarà des del dijous amb Pape Gueye després de proclamar-se campió de la Copa d'Àfrica amb un gol seu. La sanció de Comesaña obri l'opció que siga titular davant el Reial Madrid.

La Comunitat Valenciana concentra l’11% de les vivendes okupadas en venda en Idealista

Idealista ha informat d'una alça del 4,6% en tres mesos fins a 24.058 vivendes okupadas en venda. La Comunitat Valenciana reunix l'11%, tercera després de Catalunya i Andalusia.

Sarabia qualifica el Llevant – Elx com un dol especial, bonic i important

Eder Sarabia va subratllar el pes anímic i competitiu del derbi davant el Llevant i va demanar manejar la pressió. Va avisar d'un rival molt motivat des de l'arribada de Luis Castro.

Sis atesos per fum després de l’incendi d’una vivenda a Alacant

Sis persones han sigut ateses per inhalació de fum després d'un incendi en un primer pis del carrer Sant Pau. Cinc han sigut traslladades a l'Hospital Doctor Balmis.

L’ex secretari de Presidència nega haver informat a Mazón d’un possible confinament per la DANA

Cayetano García ha negat davant la jutgessa haver informat a Carlos Mazón de la consulta sobre un possible confinament durant la DANA de 2024. La causa ha incorporat un informe de l'Advocacia que va avalar la viabilitat jurídica d'eixa mesura i ha revelat versions contradictòries amb l'entorn de Salomé Pradas.