Alacant demana a la Generalitat que reforce els centres de salut davant el col·lapse i el perill de rebrots

 

La portaveu del PP en l’Ajuntament d’Alacant, Mari Carmen de España, i el portaveu adjunt de Ciutadans, José Luis Berenguer, han subscrit una Declaració Institucional per a ser debatuda en el pròxim ple ordinari per la que s’insta a la Generalitat que dote als centres de salut de recursos tecnològics per a afavorir les consultes telemàtiques i reforce el personal sanitari en els municipis costaners per a evitar rebrots en el període estival a causa de l’arribada de turistes.

 

En el text de la Declaració Institucional s’assenyala que «els centres de salut alacantins es troben col·lapsats, els pacients han de suportar llargues cues i esperes en el carrer amb altes temperatures, encara que només siga per a sol·licitar cita prèvia, ja que contactar telefònicament és pràcticament impossible i l’app ‘GVA més salut’ ha estat deshabilitada durant tota la pandèmia. Esta situació ha pogut observar-se en diferents centres de salut de la ciutat, com per exemple el centre de salut del Pla o la Florida». A demés, en el mateix escrit es considera que «el problema s’està agreujant amb l’arribada de turistes a la ciutat d’Alacant i els seus centres de salut haurien de comptar amb un reforç durant la temporada estival per a estar previnguts de cara a l’aparició de rebrots».

 

En este context, divendres passat, la Conselleria anunciava que en els pròxims dies habilitaria l’app ‘GVA més salut’ per a que els pacients puguen reservar una cita telefònica amb el seu metge de capçalera i reduir d’esta manera les cues que es formen en els centres de salut. A pesar d’això, encara que l’habilitació de l’app permetrà descongestionar en certa manera els servicis d’atenció primària, l’equip de govern de l’Ajuntament d’Alacant considera necessari que es reforce el servici d’atenció telefònica, especialment quan la majoria de pacients que acudixen diàriament als centres de salut per a ser atesos són persones majors, que no tenen els coneixements ni disposen de mitjans necessaris per a sol·licitar cita a través de l’app.

 

En l’escrit conjunt de PP i Cs es fa referència a les dades d’una enquesta a 611 metges de família i pediatres feta pel Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana (FOMAP-CV), que conclou que el 67% dels enquestats creu que el seu centre de salut no està preparat per a afrontar un rebrot de Covid-19, el 86% diu que encara no ha rebut els mitjans tecnològics anunciats per Sanitat per a mantindre consultes telemàtiques, el 44% respon que no s’ha contractat a ningú en el seu centre de salut i, en el cas dels pediatres, un 71% afirma que no ha tingut ajuda administrativa per a actualitzar el calendari de vacunes.

 

L’equip de govern considera que «els resultats de l’enquesta no poden ser més descoratjadors, ja que, si volem pal·liar les conseqüències que el coronavirus ha generat en tots els nivells, el primer pas és enfortir el nostre sistema sanitari per a evitar possibles rebrots, i no volem ser pessimistes, però, amb els nous casos que s’estan produint en diferents zones d’Espanya, cada dia veem més prop esta possibilitat».

 

Pels motius exposats i amb l’objectiu de pal·liar la falta de mitjans tecnològics i de personal als que s’enfronten els centres i departaments de salut d’esta ciutat en particular i de tot el territori valencià en general, l’equip de govern de l’Ajuntament plantejarà en el pròxim ple ordinari instar al Consell de la Generalitat i, especialment, a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a que dote als centres i departaments de salut de recursos tecnològics i de personal per a afavorir les consultes telemàtiques i telefòniques. A demés, també es demana el suport del ple per a emplaçar al Consell de la Generalitat i a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a que reforce el personal dels centres i departaments de salut d’Alacant per a estar previnguts davant de possibles rebrots que pogueren produir-se en el període estival a causa de l’arribada de turistes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla