Anuncios

Alacant demana a la Generalitat que reforce els centres de salut davant el col·lapse i el perill de rebrots

 

La portaveu del PP en l’Ajuntament d’Alacant, Mari Carmen de España, i el portaveu adjunt de Ciutadans, José Luis Berenguer, han subscrit una Declaració Institucional per a ser debatuda en el pròxim ple ordinari per la que s’insta a la Generalitat que dote als centres de salut de recursos tecnològics per a afavorir les consultes telemàtiques i reforce el personal sanitari en els municipis costaners per a evitar rebrots en el període estival a causa de l’arribada de turistes.

 

En el text de la Declaració Institucional s’assenyala que «els centres de salut alacantins es troben col·lapsats, els pacients han de suportar llargues cues i esperes en el carrer amb altes temperatures, encara que només siga per a sol·licitar cita prèvia, ja que contactar telefònicament és pràcticament impossible i l’app ‘GVA més salut’ ha estat deshabilitada durant tota la pandèmia. Esta situació ha pogut observar-se en diferents centres de salut de la ciutat, com per exemple el centre de salut del Pla o la Florida». A demés, en el mateix escrit es considera que «el problema s’està agreujant amb l’arribada de turistes a la ciutat d’Alacant i els seus centres de salut haurien de comptar amb un reforç durant la temporada estival per a estar previnguts de cara a l’aparició de rebrots».

Anuncios

 

En este context, divendres passat, la Conselleria anunciava que en els pròxims dies habilitaria l’app ‘GVA més salut’ per a que els pacients puguen reservar una cita telefònica amb el seu metge de capçalera i reduir d’esta manera les cues que es formen en els centres de salut. A pesar d’això, encara que l’habilitació de l’app permetrà descongestionar en certa manera els servicis d’atenció primària, l’equip de govern de l’Ajuntament d’Alacant considera necessari que es reforce el servici d’atenció telefònica, especialment quan la majoria de pacients que acudixen diàriament als centres de salut per a ser atesos són persones majors, que no tenen els coneixements ni disposen de mitjans necessaris per a sol·licitar cita a través de l’app.

 

En l’escrit conjunt de PP i Cs es fa referència a les dades d’una enquesta a 611 metges de família i pediatres feta pel Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana (FOMAP-CV), que conclou que el 67% dels enquestats creu que el seu centre de salut no està preparat per a afrontar un rebrot de Covid-19, el 86% diu que encara no ha rebut els mitjans tecnològics anunciats per Sanitat per a mantindre consultes telemàtiques, el 44% respon que no s’ha contractat a ningú en el seu centre de salut i, en el cas dels pediatres, un 71% afirma que no ha tingut ajuda administrativa per a actualitzar el calendari de vacunes.

 

L’equip de govern considera que «els resultats de l’enquesta no poden ser més descoratjadors, ja que, si volem pal·liar les conseqüències que el coronavirus ha generat en tots els nivells, el primer pas és enfortir el nostre sistema sanitari per a evitar possibles rebrots, i no volem ser pessimistes, però, amb els nous casos que s’estan produint en diferents zones d’Espanya, cada dia veem més prop esta possibilitat».

 

Pels motius exposats i amb l’objectiu de pal·liar la falta de mitjans tecnològics i de personal als que s’enfronten els centres i departaments de salut d’esta ciutat en particular i de tot el territori valencià en general, l’equip de govern de l’Ajuntament plantejarà en el pròxim ple ordinari instar al Consell de la Generalitat i, especialment, a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a que dote als centres i departaments de salut de recursos tecnològics i de personal per a afavorir les consultes telemàtiques i telefòniques. A demés, també es demana el suport del ple per a emplaçar al Consell de la Generalitat i a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a que reforce el personal dels centres i departaments de salut d’Alacant per a estar previnguts davant de possibles rebrots que pogueren produir-se en el període estival a causa de l’arribada de turistes.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Sindicats i famílies carreguen contra la carta de Ortí i criden a buidar els centres en la vaga indefinida

Sindicats docents i associacions de famílies denuncien la carta enviada per la consellera Carmen Ortí i criden a donar suport a la vaga indefinida i a buidar els centres educatius.

Fam, Carrera i Fiebich queden congelades en la WNBA per a acabar la Lliga i Cazorla és acomiadada

Seattle Storm i Nova York Liberty han congelat els drets de Awa Fam, Raquel Carrera i Leo Fiebich per a permetre'ls acabar la Lliga Femenina, mentres que Maite Cazorla ha sigut tallada per Atlanta Dream després de la pretemporada.

Quatre detinguts a València per estafar més de 13.000 euros com a falsos revisors del gas

La Policia Nacional ha detingut a València a quatre persones acusades d'estafar més de 13.000 euros a víctimes vulnerables fent-se passar per revisors del gas.

Ortí es diu preocupada per la vaga indefinida de professorat i es mostra disposada a negociar

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, expressa la seua preocupació per la duració i el possible seguiment massiu de la vaga indefinida del professorat i assegura que manté la porta oberta a negociar, malgrat el rebuig sindical a la seua oferta salarial.

Leticia Romero firma 300 partits amb el València Basket i entra en la història del club

La segona capitana del València Basket, Leticia Romero, aconseguix els 300 partits oficials amb el club i es consolida com una de les jugadores més importants de la seua història.

Alerta groga el dissabte per pluges intenses en la Comunitat Valenciana

La Aemet activa per a este dissabte l'avís groc a Alacant, València i Castelló per pluges que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes a Alacant.

Un estudi xifra en un 80% la reducció de pèrdues per danes amb agricultura regenerativa

Una anàlisi sobre 316.000 hectàrees de cultius valencians conclou que l'agricultura regenerativa podria retallar fins a un 80% les pèrdues agrícoles en futures danes amb una inversió molt inferior al cost dels danys.

Sara Aagesen compareixerà el 19 davant la comissió del Senat sobre la dana de València

Sara Aagesen ha sol·licitat i obtingut un canvi de data per a declarar davant la comissió del Senat sobre la dana de València, que la interrogarà el 19 de maig després de més de dos mesos d'inactivitat.
Anuncios