València i Alacant suspenen el pagament de l’ORA pel Decret d’Estat d’Alarma

Desactivada la zona blava en la ciutat d'Alacant pel coronavirus

Cartell de l’ORA | Wikipedia

 

L‘Ajuntament de València ha suprimit el pagament de l’ORA amb la finalitat d’evitar que les persones usuàries d’este servici municipal, utilitzat per a regular l’estacionament en la via pública, hagen d’abonar per aparcar el seu vehicle en les zones delimitades per a evitar que la gent haja d’eixir al carrer per a actualitzar el permís.

 

Esta mesura, adoptada hui en la Junta de Govern, per a adaptar el Reial decret pel que s’ha declarat l’estat d’alarma a la gestió municipal, «també beneficiarà al personal que treballa pel carrer per a garantir el compliment del pagament de l’ORA, ja que esta faena sancionadora no és necessària».

 

A demés, el servici de Valenbisi també ha quedat desactivat a conseqüència de la sol·licitud que ha fet la Direcció del Cos de la Policia Local de València.

 

Alacant també suspén la zona blava

L‘alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha firmat este dilluns un decret pel que se suspén l’aparcament regulat -conegut com ORA- atés que este servici està plantejat per a facilitar la mobilitat urbana i, en estos moments, «del que es tracta és de forçar per tots els mitjans possibles que els ciutadans opten per a estar en les seues cases».

 

El decret entra en vigor a les 09.00 hores de demà dimarts i es mantindrà fins a les 20.00 hores del dissabte 28 de març. En un comunicat, l’ajuntament ha anunciat que no descarta una pròrroga d’estes mesures si les circumstàncies ho aconsellen.

 

Paral·lelament, segons el comunicat, l’alcalde ha donat instruccions a la Regidoria de Trànsit per a què es faciliten totes les targetes que es precisen per a permetre l’aparcament en les zones de càrrega i descàrrega i altres reservades al personal sanitari que acudisca a atendre malalts de tota classe en qualsevol punt de la ciutat d’Alacant.

Últimes notícies

Ingressen en presó a Oriola per un laboratori de dolços adulterats amb droga

Un home i una dona de 24 i 26 anys han ingressat en presó provisional després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on elaboraven xocolatines i gominoles adulterades amb droga.

Enviats a presó a Oriola per fabricar dolços adulterats amb droga en un laboratori clandestí

Un home i una dona han ingressat a presó després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on, segons la investigació, elaboraven i envasaven gominoles i xocolatines adulterades amb droga.

La vaga ferroviària no suprimix cap tren de Renfe a la Comunitat Valenciana

Renfe ha assegurat que la vaga convocada pel Sindicato Ferroviario no ha obligat a cancel·lar cap tren a la Comunitat Valenciana i que el seguiment a escala estatal ha sigut d’un 1,5 %. Al conjunt d’Espanya s’han suprimit 23 serveis, cap d’ells amb origen o destinació valenciana.

50 milions per a mantindre 354 km de carreteres de l’Estat a la Comunitat Valenciana

Transportes ha licitat 50,13 milions per a conservar 354 km de carreteres estatals a la Comunitat Valenciana, amb actuacions en vies d’Alacant i Castelló durant almenys tres anys.

El fotògraf de la ‘Mà de Déu’ perseguix als 85 anys una nova imatge eterna en la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, fotoperiodista italià afincat a Alacant i autor de la mítica imatge de la ‘Mà de Déu’ de Maradona, cobrirà als 85 anys la final del Mundial 2026 a Nova York buscant una nova fotografia per a la història.

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf de la ‘Mà de Déu’, busca una nova imatge eterna a la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf italià que va immortalitzar la ‘Mà de Déu’ de Maradona en Mèxic 1986, cobrix als 85 anys una nova final del Mundial a Nova York, des d’on tornarà a buscar una foto per a la història.

Millán Jiménez deixa el Valencia Basket després d’un acord de desvinculació

El Valencia Basket i l’aler riojà Millán Jiménez han acordat trencar el contracte que els vinculava fins a 2028, després de huit anys al club taronja i d’una cessió esta última temporada a l’Hiopos Lleida en la Liga Endesa.

Sis anys de presó per incendiar una vivenda de Borriana i intentar matar dos hòmens

L'Audiència de Castelló ha condemnat a sis anys de presó un home que va incendiar una vivenda de Borriana per intentar matar dos hòmens amb qui havia discutit prèviament. El condemnat, que pateix esquizofrènia i consumia alcohol i drogues, haurà de seguir també tractament mèdic i no podrà acostar-se a les víctimes durant cinc anys.