11.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

València i Alacant suspenen el pagament de l’ORA pel Decret d’Estat d’Alarma

Desactivada la zona blava en la ciutat d'Alacant pel coronavirus

Cartell de l’ORA | Wikipedia

 

L‘Ajuntament de València ha suprimit el pagament de l’ORA amb la finalitat d’evitar que les persones usuàries d’este servici municipal, utilitzat per a regular l’estacionament en la via pública, hagen d’abonar per aparcar el seu vehicle en les zones delimitades per a evitar que la gent haja d’eixir al carrer per a actualitzar el permís.

 

Esta mesura, adoptada hui en la Junta de Govern, per a adaptar el Reial decret pel que s’ha declarat l’estat d’alarma a la gestió municipal, «també beneficiarà al personal que treballa pel carrer per a garantir el compliment del pagament de l’ORA, ja que esta faena sancionadora no és necessària».

 

A demés, el servici de Valenbisi també ha quedat desactivat a conseqüència de la sol·licitud que ha fet la Direcció del Cos de la Policia Local de València.

 

Alacant també suspén la zona blava

L‘alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha firmat este dilluns un decret pel que se suspén l’aparcament regulat -conegut com ORA- atés que este servici està plantejat per a facilitar la mobilitat urbana i, en estos moments, «del que es tracta és de forçar per tots els mitjans possibles que els ciutadans opten per a estar en les seues cases».

 

El decret entra en vigor a les 09.00 hores de demà dimarts i es mantindrà fins a les 20.00 hores del dissabte 28 de març. En un comunicat, l’ajuntament ha anunciat que no descarta una pròrroga d’estes mesures si les circumstàncies ho aconsellen.

 

Paral·lelament, segons el comunicat, l’alcalde ha donat instruccions a la Regidoria de Trànsit per a què es faciliten totes les targetes que es precisen per a permetre l’aparcament en les zones de càrrega i descàrrega i altres reservades al personal sanitari que acudisca a atendre malalts de tota classe en qualsevol punt de la ciutat d’Alacant.

Últimes notícies

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.

Compte arrere per a Benidorm Fest 2026: Rosalinda Galán porta una cobla electrònica i feminista

Rosalinda Galán arriba a Benidorm Fest 2026 entre les deu candidatures amb més reproduccions i amb Mataora, una proposta que fusiona cobla, electrònica i discurs feminista. El seu objectiu és guanyar visibilitat en un gran aparador televisiu amb una posada en escena allunyada del tòpic.

Feijóo compareixerà hui en la comissió del Congrés sobre la DANA

Feijóo està citat hui en la Comissió d'Investigació de la DANA per a aclarir quina informació va rebre de Carlos Mazón i com es va coordinar la resposta a la tragèdia a València.

Febrer arranca estable en la Comunitat Valenciana amb el vent com a protagonista

La setmana comença amb cels que aniran buidant i ponent en augment. Es preveuen ratxes molt fortes a l'interior de València i la mar tendirà a agitar-se a la vesprada.

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.