València i Alacant suspenen el pagament de l’ORA pel Decret d’Estat d’Alarma

Desactivada la zona blava en la ciutat d'Alacant pel coronavirus

Cartell de l’ORA | Wikipedia

 

L‘Ajuntament de València ha suprimit el pagament de l’ORA amb la finalitat d’evitar que les persones usuàries d’este servici municipal, utilitzat per a regular l’estacionament en la via pública, hagen d’abonar per aparcar el seu vehicle en les zones delimitades per a evitar que la gent haja d’eixir al carrer per a actualitzar el permís.

 

Esta mesura, adoptada hui en la Junta de Govern, per a adaptar el Reial decret pel que s’ha declarat l’estat d’alarma a la gestió municipal, «també beneficiarà al personal que treballa pel carrer per a garantir el compliment del pagament de l’ORA, ja que esta faena sancionadora no és necessària».

 

A demés, el servici de Valenbisi també ha quedat desactivat a conseqüència de la sol·licitud que ha fet la Direcció del Cos de la Policia Local de València.

 

Alacant també suspén la zona blava

L‘alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha firmat este dilluns un decret pel que se suspén l’aparcament regulat -conegut com ORA- atés que este servici està plantejat per a facilitar la mobilitat urbana i, en estos moments, «del que es tracta és de forçar per tots els mitjans possibles que els ciutadans opten per a estar en les seues cases».

 

El decret entra en vigor a les 09.00 hores de demà dimarts i es mantindrà fins a les 20.00 hores del dissabte 28 de març. En un comunicat, l’ajuntament ha anunciat que no descarta una pròrroga d’estes mesures si les circumstàncies ho aconsellen.

 

Paral·lelament, segons el comunicat, l’alcalde ha donat instruccions a la Regidoria de Trànsit per a què es faciliten totes les targetes que es precisen per a permetre l’aparcament en les zones de càrrega i descàrrega i altres reservades al personal sanitari que acudisca a atendre malalts de tota classe en qualsevol punt de la ciutat d’Alacant.

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.