València i Alacant suspenen el pagament de l’ORA pel Decret d’Estat d’Alarma

Desactivada la zona blava en la ciutat d'Alacant pel coronavirus

Cartell de l’ORA | Wikipedia

 

L‘Ajuntament de València ha suprimit el pagament de l’ORA amb la finalitat d’evitar que les persones usuàries d’este servici municipal, utilitzat per a regular l’estacionament en la via pública, hagen d’abonar per aparcar el seu vehicle en les zones delimitades per a evitar que la gent haja d’eixir al carrer per a actualitzar el permís.

 

Esta mesura, adoptada hui en la Junta de Govern, per a adaptar el Reial decret pel que s’ha declarat l’estat d’alarma a la gestió municipal, «també beneficiarà al personal que treballa pel carrer per a garantir el compliment del pagament de l’ORA, ja que esta faena sancionadora no és necessària».

 

A demés, el servici de Valenbisi també ha quedat desactivat a conseqüència de la sol·licitud que ha fet la Direcció del Cos de la Policia Local de València.

 

Alacant també suspén la zona blava

L‘alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha firmat este dilluns un decret pel que se suspén l’aparcament regulat -conegut com ORA- atés que este servici està plantejat per a facilitar la mobilitat urbana i, en estos moments, «del que es tracta és de forçar per tots els mitjans possibles que els ciutadans opten per a estar en les seues cases».

 

El decret entra en vigor a les 09.00 hores de demà dimarts i es mantindrà fins a les 20.00 hores del dissabte 28 de març. En un comunicat, l’ajuntament ha anunciat que no descarta una pròrroga d’estes mesures si les circumstàncies ho aconsellen.

 

Paral·lelament, segons el comunicat, l’alcalde ha donat instruccions a la Regidoria de Trànsit per a què es faciliten totes les targetes que es precisen per a permetre l’aparcament en les zones de càrrega i descàrrega i altres reservades al personal sanitari que acudisca a atendre malalts de tota classe en qualsevol punt de la ciutat d’Alacant.

Últimes notícies

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.