Anuncios

Amb el final de l’estat d’alarma el 9 de maig, quines restriccions acaben?

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha tornat a reiterar recentment que no tornarà a prorrogar-se una vegada arribat el 9 de maig. Però, quins canvis implicarà el final de l’estat d’alarma?

El final de l’estat d’alarma provocarà la conclusió d’algunes restriccions, no obstant això, les comunitats autònomes podran decretar noves mesures si justifiquen que la situació sanitària és greu.

Anuncios

 

Quines restriccions acaben amb la finalitat de l’estat d’alarma?

 

El toc de queda decretat per a restringir la mobilitat de persones a partir d’una certa hora de la nit en les diferents comunitats autònomes arribarà a la seua fi quan acabe l’estat d’alarma.

Els tancaments perimetrals, establits per a evitar la mobilitat de la població entre comunitats autònomes i reduir així la propagació del coronavirus, també acabarà una vegada arribe a la seua fi l’estat d’alarma, a priori el pròxim 9 de maig si no es prolonga.

Tampoc es podrà establir un màxim de sis persones en les reunions socials sense estat d’alarma en vigor. L’única possibilitat de tancar una comunitat o municipi a partir del 9 de maig és amb una autorització judicial, segons els experts.

Tot dependrà de l’evolució de les dades que deixa la pandèmia de coronavirus a Espanya durant les pròximes setmanes. Algunes comunitats autònomes com el País Basc ja han demanat l’ampliació de l’estat d’alarma més enllà del 9 de maig.

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Marcelino explica el seu adeu al Vila-real: diferències en el contracte i agraïment total

Marcelino García Toral confirma que no renova amb el Vila-real per divergències en la duració del contracte, però recalca la cordialitat i l'agraïment mutu després d'una etapa que considera exitosa.

Els tres alts funcionaris citats pel cas de les vivendes dels Naus no acudixen a declarar

Tres alts funcionaris de l'Ajuntament d'Alacant citats com a testimonis per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus no s'han presentat a declarar, mentres quatre tècnics autonòmics sí han comparegut i han confirmat que va haver-hi expedients que degueren decaure.

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.
Anuncios