6.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Amb el final de l’estat d’alarma el 9 de maig, quines restriccions acaben?

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha tornat a reiterar recentment que no tornarà a prorrogar-se una vegada arribat el 9 de maig. Però, quins canvis implicarà el final de l’estat d’alarma?

El final de l’estat d’alarma provocarà la conclusió d’algunes restriccions, no obstant això, les comunitats autònomes podran decretar noves mesures si justifiquen que la situació sanitària és greu.

 

Quines restriccions acaben amb la finalitat de l’estat d’alarma?

 

El toc de queda decretat per a restringir la mobilitat de persones a partir d’una certa hora de la nit en les diferents comunitats autònomes arribarà a la seua fi quan acabe l’estat d’alarma.

Els tancaments perimetrals, establits per a evitar la mobilitat de la població entre comunitats autònomes i reduir així la propagació del coronavirus, també acabarà una vegada arribe a la seua fi l’estat d’alarma, a priori el pròxim 9 de maig si no es prolonga.

Tampoc es podrà establir un màxim de sis persones en les reunions socials sense estat d’alarma en vigor. L’única possibilitat de tancar una comunitat o municipi a partir del 9 de maig és amb una autorització judicial, segons els experts.

Tot dependrà de l’evolució de les dades que deixa la pandèmia de coronavirus a Espanya durant les pròximes setmanes. Algunes comunitats autònomes com el País Basc ja han demanat l’ampliació de l’estat d’alarma més enllà del 9 de maig.

 

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.