Amb el final de l’estat d’alarma el 9 de maig, quines restriccions acaben?

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha tornat a reiterar recentment que no tornarà a prorrogar-se una vegada arribat el 9 de maig. Però, quins canvis implicarà el final de l’estat d’alarma?

El final de l’estat d’alarma provocarà la conclusió d’algunes restriccions, no obstant això, les comunitats autònomes podran decretar noves mesures si justifiquen que la situació sanitària és greu.

 

Quines restriccions acaben amb la finalitat de l’estat d’alarma?

 

El toc de queda decretat per a restringir la mobilitat de persones a partir d’una certa hora de la nit en les diferents comunitats autònomes arribarà a la seua fi quan acabe l’estat d’alarma.

Els tancaments perimetrals, establits per a evitar la mobilitat de la població entre comunitats autònomes i reduir així la propagació del coronavirus, també acabarà una vegada arribe a la seua fi l’estat d’alarma, a priori el pròxim 9 de maig si no es prolonga.

Tampoc es podrà establir un màxim de sis persones en les reunions socials sense estat d’alarma en vigor. L’única possibilitat de tancar una comunitat o municipi a partir del 9 de maig és amb una autorització judicial, segons els experts.

Tot dependrà de l’evolució de les dades que deixa la pandèmia de coronavirus a Espanya durant les pròximes setmanes. Algunes comunitats autònomes com el País Basc ja han demanat l’ampliació de l’estat d’alarma més enllà del 9 de maig.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desmantellada a Dénia una plantació de marihuana dirigida per un fugitiu reclamat per Lituània

La Policia Nacional ha desmantellat a Dénia una plantació de marihuana en una vivenda aïllada i ha detingut a dos hòmens, un d'ells reclamat per Lituània amb una orde europea de detenció i lliurament.

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.