Amb el final de l’estat d’alarma el 9 de maig, quines restriccions acaben?

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha tornat a reiterar recentment que no tornarà a prorrogar-se una vegada arribat el 9 de maig. Però, quins canvis implicarà el final de l’estat d’alarma?

El final de l’estat d’alarma provocarà la conclusió d’algunes restriccions, no obstant això, les comunitats autònomes podran decretar noves mesures si justifiquen que la situació sanitària és greu.

 

Quines restriccions acaben amb la finalitat de l’estat d’alarma?

 

El toc de queda decretat per a restringir la mobilitat de persones a partir d’una certa hora de la nit en les diferents comunitats autònomes arribarà a la seua fi quan acabe l’estat d’alarma.

Els tancaments perimetrals, establits per a evitar la mobilitat de la població entre comunitats autònomes i reduir així la propagació del coronavirus, també acabarà una vegada arribe a la seua fi l’estat d’alarma, a priori el pròxim 9 de maig si no es prolonga.

Tampoc es podrà establir un màxim de sis persones en les reunions socials sense estat d’alarma en vigor. L’única possibilitat de tancar una comunitat o municipi a partir del 9 de maig és amb una autorització judicial, segons els experts.

Tot dependrà de l’evolució de les dades que deixa la pandèmia de coronavirus a Espanya durant les pròximes setmanes. Algunes comunitats autònomes com el País Basc ja han demanat l’ampliació de l’estat d’alarma més enllà del 9 de maig.

 

Últimes notícies

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.

Demostren que les pedres de la Lluna poden servir per a construir carreteres i edificis lunars

Personal investigador de la UPV i la Universitat de Surrey ha confirmat que el regolita lunar es fon de manera més ràpida i eficient amb microones, fet que obri la porta a fabricar carreteres, pistes d’aterratge i edificis directament a la superfície de la Lluna.

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.

Oratge calorós i risc de tempestes amb granís i ratxes fortes a l’interior de València

La Comunitat Valenciana viu este diumenge una jornada de molta calor, amb risc de tempestes fortes amb granís i ratxes de vent molt intenses a l’interior de València, i pols en suspensió a tot el territori.

135.000 persones omplin Benicàssim en el 30é aniversari del FIB amb The Prodigy com a colofó

El FIB ha tancat la seua 30a edició a Benicàssim amb 135.000 assistents i un potent concert final de The Prodigy, en un festival cada volta més orientat al públic estatal.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana, amb mínimes de fins a 28 graus i humitats extremes

La Comunitat Valenciana ha viscut una altra nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28 graus i humitat que ha arribat al 100 % en diversos municipis.

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.