Amb el final de l’estat d’alarma el 9 de maig, quines restriccions acaben?

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha tornat a reiterar recentment que no tornarà a prorrogar-se una vegada arribat el 9 de maig. Però, quins canvis implicarà el final de l’estat d’alarma?

El final de l’estat d’alarma provocarà la conclusió d’algunes restriccions, no obstant això, les comunitats autònomes podran decretar noves mesures si justifiquen que la situació sanitària és greu.

 

Quines restriccions acaben amb la finalitat de l’estat d’alarma?

 

El toc de queda decretat per a restringir la mobilitat de persones a partir d’una certa hora de la nit en les diferents comunitats autònomes arribarà a la seua fi quan acabe l’estat d’alarma.

Els tancaments perimetrals, establits per a evitar la mobilitat de la població entre comunitats autònomes i reduir així la propagació del coronavirus, també acabarà una vegada arribe a la seua fi l’estat d’alarma, a priori el pròxim 9 de maig si no es prolonga.

Tampoc es podrà establir un màxim de sis persones en les reunions socials sense estat d’alarma en vigor. L’única possibilitat de tancar una comunitat o municipi a partir del 9 de maig és amb una autorització judicial, segons els experts.

Tot dependrà de l’evolució de les dades que deixa la pandèmia de coronavirus a Espanya durant les pròximes setmanes. Algunes comunitats autònomes com el País Basc ja han demanat l’ampliació de l’estat d’alarma més enllà del 9 de maig.

 

Últimes notícies

Valencia Basket conquereix la Lliga Endesa amb una pallissa històrica al Barça

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada després de guanyar el Barça per 84-108 en el quart partit de la final al Palau Blaugrana, amb una actuació decisiva de Kameron Taylor i Jean Montero.

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.