Albalat dels Sorells, Foios i Meliana reforcen l’aliança del projecte ‘VIU-HO’

 

El projecte ‘VIU-HO’, impulsat pels tres municipis de l’Horta Nord en València (Albalat dels Sorells, Foios i Meliana), pretén consolidar l’Estratègia comuna de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI). Dit d’altra manera: parlem d’una millora a llarg termini de les condicions socials, econòmiques i ambientals dels tres municipis.

 

En este sentit, el projecte ‘VIU-HO’ té com a objectiu fomentar el desenvolupament sostenible a partir, en gran manera, de la posada en valor de l’espai físic i social dels tres municipis, alhora que els permeta aprofitar les sinergies comunes i conseguir un territori funcional que responga a les necessitats presents i futures de la població del seu àmbit dins d’un entorn socioeconòmic i ambiental com és l’horta de València.

 

Reunió entre els tres alcaldes

En el marc de les reunions de treball que mantenen periòdicament els respectius alcaldes, Nicolau Claramunt (Albalat dels Sorells), Sergi Ruiz (Foios) i Josep Riera (Meliana), han celebrat una reunió de treball, juntament amb els tècnics responsables del nou servici d’Orientació en Projectes Europeus, impulsat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i la Direcció General d’Administració Local de la Generalitat Valenciana, amb la col·laboració de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic. 

 

La reunió del passat divendres va tindre com a objectiu principal la valoració de les pròximes accions i inversions dels fons europeus canalitzats pel programa, al mateix temps que reforçar el compromís de les tres poblacions per a continuar cooperant i compartint les idees en eixa direcció.

 

En la mateixa línia, els tres batlles coincidien en destacar que «el camí recorregut fins ara és molt positiu; cal seguir amb esta estratègia comuna, és el futur». Tot i la singularitat dels tres pobles, els treballs locals fets han sigut possibles gràcies a l’avanç en l’estratègia comuna.

 

Per a acabar, els tres alcaldes, refermaren l’acord de seguir treballant en este projecte amb la voluntat ferma per a participar en les noves convocatòries per a obtindre finançament europeu per poder anar desenvolupant el projecte ‘VIU-HO’.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.