14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Albalat dels Sorells, Foios i Meliana reforcen l’aliança del projecte ‘VIU-HO’

 

El projecte ‘VIU-HO’, impulsat pels tres municipis de l’Horta Nord en València (Albalat dels Sorells, Foios i Meliana), pretén consolidar l’Estratègia comuna de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI). Dit d’altra manera: parlem d’una millora a llarg termini de les condicions socials, econòmiques i ambientals dels tres municipis.

 

En este sentit, el projecte ‘VIU-HO’ té com a objectiu fomentar el desenvolupament sostenible a partir, en gran manera, de la posada en valor de l’espai físic i social dels tres municipis, alhora que els permeta aprofitar les sinergies comunes i conseguir un territori funcional que responga a les necessitats presents i futures de la població del seu àmbit dins d’un entorn socioeconòmic i ambiental com és l’horta de València.

 

Reunió entre els tres alcaldes

En el marc de les reunions de treball que mantenen periòdicament els respectius alcaldes, Nicolau Claramunt (Albalat dels Sorells), Sergi Ruiz (Foios) i Josep Riera (Meliana), han celebrat una reunió de treball, juntament amb els tècnics responsables del nou servici d’Orientació en Projectes Europeus, impulsat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i la Direcció General d’Administració Local de la Generalitat Valenciana, amb la col·laboració de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic. 

 

La reunió del passat divendres va tindre com a objectiu principal la valoració de les pròximes accions i inversions dels fons europeus canalitzats pel programa, al mateix temps que reforçar el compromís de les tres poblacions per a continuar cooperant i compartint les idees en eixa direcció.

 

En la mateixa línia, els tres batlles coincidien en destacar que «el camí recorregut fins ara és molt positiu; cal seguir amb esta estratègia comuna, és el futur». Tot i la singularitat dels tres pobles, els treballs locals fets han sigut possibles gràcies a l’avanç en l’estratègia comuna.

 

Per a acabar, els tres alcaldes, refermaren l’acord de seguir treballant en este projecte amb la voluntat ferma per a participar en les noves convocatòries per a obtindre finançament europeu per poder anar desenvolupant el projecte ‘VIU-HO’.

Últimes notícies

Les exportacions valencianes pugen un 1,6% fins a novembre de 2025 i sumen 34.305 milions

En els onze primers mesos de 2025 les exportacions valencianes van créixer un 1,6%, fins a 34.305 milions. Va haver-hi un dèficit comercial mínim de 800.000 euros pel major augment de les importacions.

L’Hospital Doctor Balmis es consolida en trasplantaments amb 220 intervencions en 2025

L'Hospital Doctor Balmis d'Alacant ha sumat 220 trasplantaments en 2025 i s'ha afermat com a referent, amb forta col·laboració provincial i avanços tècnics.

L’Elx va deixar escapar per sexta vegada un resultat favorable en el tram final i ja són onze punts perduts

L'Elx va empatar 2-2 davant el Sevilla després d'un penal en el descompte i va tornar a perdre un avantatge en els últims minuts. Ja van sis partits i onze punts que se li han anat al final.

El cap del 112 assegura que el Cecopi no li va demanar informació durant la DANA

El responsable operatiu del 112 ha declarat que el Cecopi no li va sol·licitar dades més enllà d'una reunió amb Salomé Pradas a les 14.00. També ha descrit un col·lapse del servici pel volum de crides.

Momoven entra en el Mundial de Moto2 amb equip propi i nou projecte esportiu

La startup valenciana ha fet un pas avant i s'integra com a soci principal del Momoven Idrofoglia RW Racing Team, tancant l'etapa prèvia com Finetwork XTI MIR Racing Team.

Espanya farà història amb 20 esportistes en els Jocs d’Hivern de Milà-Cortina

Espanya acudirà a Milà-Cortina 2026 amb 20 esportistes, igualant la xifra de Sotxi 2014. Hi haurà debuts en patinatge de velocitat i esquí de muntanya.

El cozy crime s’aferma a Espanya amb Marina Sanmartín: la ficció criminal és incombustible

Marina Sanmartín publica 'La doble desaparició d'Abril del Pi' i consolida l'arribada del cozy crime al mercat espanyol. La novel·la homenatja a Agatha Christie i alterna una llibreria madrilenya amb la València dels 90, amb picades d'ullet generacionals i to lúdic.

La Policia Local d’Elx ha intervingut cinc galls per presumpte maltractament i possible ús en baralles

La Policia Local d'Elx ha intervingut cinc galls en un control en Maitino per presumpte maltractament i possible ús en baralles. Un presentava la cresta mutilada.