10.6 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Albalat dels Sorells, Foios i Meliana reforcen l’aliança del projecte ‘VIU-HO’

 

El projecte ‘VIU-HO’, impulsat pels tres municipis de l’Horta Nord en València (Albalat dels Sorells, Foios i Meliana), pretén consolidar l’Estratègia comuna de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI). Dit d’altra manera: parlem d’una millora a llarg termini de les condicions socials, econòmiques i ambientals dels tres municipis.

 

En este sentit, el projecte ‘VIU-HO’ té com a objectiu fomentar el desenvolupament sostenible a partir, en gran manera, de la posada en valor de l’espai físic i social dels tres municipis, alhora que els permeta aprofitar les sinergies comunes i conseguir un territori funcional que responga a les necessitats presents i futures de la població del seu àmbit dins d’un entorn socioeconòmic i ambiental com és l’horta de València.

 

Reunió entre els tres alcaldes

En el marc de les reunions de treball que mantenen periòdicament els respectius alcaldes, Nicolau Claramunt (Albalat dels Sorells), Sergi Ruiz (Foios) i Josep Riera (Meliana), han celebrat una reunió de treball, juntament amb els tècnics responsables del nou servici d’Orientació en Projectes Europeus, impulsat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i la Direcció General d’Administració Local de la Generalitat Valenciana, amb la col·laboració de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic. 

 

La reunió del passat divendres va tindre com a objectiu principal la valoració de les pròximes accions i inversions dels fons europeus canalitzats pel programa, al mateix temps que reforçar el compromís de les tres poblacions per a continuar cooperant i compartint les idees en eixa direcció.

 

En la mateixa línia, els tres batlles coincidien en destacar que «el camí recorregut fins ara és molt positiu; cal seguir amb esta estratègia comuna, és el futur». Tot i la singularitat dels tres pobles, els treballs locals fets han sigut possibles gràcies a l’avanç en l’estratègia comuna.

 

Per a acabar, els tres alcaldes, refermaren l’acord de seguir treballant en este projecte amb la voluntat ferma per a participar en les noves convocatòries per a obtindre finançament europeu per poder anar desenvolupant el projecte ‘VIU-HO’.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.