Albalat dels Sorells, Foios i Meliana reforcen l’aliança del projecte ‘VIU-HO’

 

El projecte ‘VIU-HO’, impulsat pels tres municipis de l’Horta Nord en València (Albalat dels Sorells, Foios i Meliana), pretén consolidar l’Estratègia comuna de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI). Dit d’altra manera: parlem d’una millora a llarg termini de les condicions socials, econòmiques i ambientals dels tres municipis.

 

En este sentit, el projecte ‘VIU-HO’ té com a objectiu fomentar el desenvolupament sostenible a partir, en gran manera, de la posada en valor de l’espai físic i social dels tres municipis, alhora que els permeta aprofitar les sinergies comunes i conseguir un territori funcional que responga a les necessitats presents i futures de la població del seu àmbit dins d’un entorn socioeconòmic i ambiental com és l’horta de València.

 

Reunió entre els tres alcaldes

En el marc de les reunions de treball que mantenen periòdicament els respectius alcaldes, Nicolau Claramunt (Albalat dels Sorells), Sergi Ruiz (Foios) i Josep Riera (Meliana), han celebrat una reunió de treball, juntament amb els tècnics responsables del nou servici d’Orientació en Projectes Europeus, impulsat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i la Direcció General d’Administració Local de la Generalitat Valenciana, amb la col·laboració de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic. 

 

La reunió del passat divendres va tindre com a objectiu principal la valoració de les pròximes accions i inversions dels fons europeus canalitzats pel programa, al mateix temps que reforçar el compromís de les tres poblacions per a continuar cooperant i compartint les idees en eixa direcció.

 

En la mateixa línia, els tres batlles coincidien en destacar que «el camí recorregut fins ara és molt positiu; cal seguir amb esta estratègia comuna, és el futur». Tot i la singularitat dels tres pobles, els treballs locals fets han sigut possibles gràcies a l’avanç en l’estratègia comuna.

 

Per a acabar, els tres alcaldes, refermaren l’acord de seguir treballant en este projecte amb la voluntat ferma per a participar en les noves convocatòries per a obtindre finançament europeu per poder anar desenvolupant el projecte ‘VIU-HO’.

Últimes notícies

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.

UGT denuncia manca de bombers mínims als parcs de València davant Treball

UGT Serveis Públics PV ha denunciat davant la Inspecció de Treball el Consorci Provincial de Bombers de València per incomplir, segons el sindicat, les dotacions mínimes de plantilla acordades per al període 2026-2029, en un context de risc elevat per calor extrema i possibles pluges torrencials.

Rècord històric de passatgers a l’aeroport de Castelló i nova ruta amb Eivissa en 2027

L’aeroport de Castelló ha batut el seu rècord mensual amb 52.337 passatgers en agost i preveu reforçar en 2027 la connexió amb Balears amb més vols a Palma i una nova ruta directa amb Eivissa.

Pilar Bernabé presenta el seu projecte per a ser alcaldessa dels 87 barris de València en 2027

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a encapçalar la llista a l’alcaldia de València en 2027, amb un projecte centrat en habitatge, renaturalització i atenció als 87 barris de la ciutat.

Pilar Bernabé es presenta a València com el seu projecte vital i promet posar la ciutat al centre

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’alcaldia de València en 2027 i ha promés centrar totes les seues polítiques en la ciutat, amb mesures sobre vivenda, turisme i renaturalització urbana.

El Torrent arranca fort i es col·loca líder del grup VI de Tercera

El Torrent s'ha situat com a primer líder del grup VI de Tercera Federació després de golejar l'Español de San Vicente en una jornada inaugural amb remuntades i finals ajustats.