Albalat dels Sorells, Foios i Meliana reforcen l’aliança del projecte ‘VIU-HO’

 

El projecte ‘VIU-HO’, impulsat pels tres municipis de l’Horta Nord en València (Albalat dels Sorells, Foios i Meliana), pretén consolidar l’Estratègia comuna de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI). Dit d’altra manera: parlem d’una millora a llarg termini de les condicions socials, econòmiques i ambientals dels tres municipis.

 

En este sentit, el projecte ‘VIU-HO’ té com a objectiu fomentar el desenvolupament sostenible a partir, en gran manera, de la posada en valor de l’espai físic i social dels tres municipis, alhora que els permeta aprofitar les sinergies comunes i conseguir un territori funcional que responga a les necessitats presents i futures de la població del seu àmbit dins d’un entorn socioeconòmic i ambiental com és l’horta de València.

 

Reunió entre els tres alcaldes

En el marc de les reunions de treball que mantenen periòdicament els respectius alcaldes, Nicolau Claramunt (Albalat dels Sorells), Sergi Ruiz (Foios) i Josep Riera (Meliana), han celebrat una reunió de treball, juntament amb els tècnics responsables del nou servici d’Orientació en Projectes Europeus, impulsat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i la Direcció General d’Administració Local de la Generalitat Valenciana, amb la col·laboració de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic. 

 

La reunió del passat divendres va tindre com a objectiu principal la valoració de les pròximes accions i inversions dels fons europeus canalitzats pel programa, al mateix temps que reforçar el compromís de les tres poblacions per a continuar cooperant i compartint les idees en eixa direcció.

 

En la mateixa línia, els tres batlles coincidien en destacar que «el camí recorregut fins ara és molt positiu; cal seguir amb esta estratègia comuna, és el futur». Tot i la singularitat dels tres pobles, els treballs locals fets han sigut possibles gràcies a l’avanç en l’estratègia comuna.

 

Per a acabar, els tres alcaldes, refermaren l’acord de seguir treballant en este projecte amb la voluntat ferma per a participar en les noves convocatòries per a obtindre finançament europeu per poder anar desenvolupant el projecte ‘VIU-HO’.

Últimes notícies

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.

La Generalitat obri quasi 70 punts d’atenció presencial per a la renda 2025

La Generalitat posa en marxa l'atenció presencial de la campanya de la renda 2025 amb prop de 70 punts en tota la Comunitat Valenciana per a ajudar gratis a confeccionar i presentar l'IRPF.

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.

La Fiscalia manté que Juliol d’Espanya va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients

Fiscalia i acusacions sostenen que l'ex president de Les Corts i de la Diputació d'Alacant, Juliol d'Espanya, va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients i reclamen huit anys de presó.

La Guàrdia Civil investiga una greu agressió amb arma blanca en la zona d’oci de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga una agressió amb arma blanca en la zona d'oci nocturn de l'Arenal, a Xàbia, on un home de 36 anys va resultar ferit greu i va haver de ser traslladat a l'hospital.