Otorrinolaringòlegs alerten de danys en oïdes per ús d’auriculars

 

La Societat Valenciana d’Otorinolaringologia i Cirurgia de Cap i Coll (SORLV), en col·laboració amb el FICIV (Festival Internacional de Cinema Infantil de València) i Florida Universitària, ha presentat la seua nova campanya centrada en la prevenció de les lesions auditives, associades a l’exposició a sons intensos en dispositius d’àudio personal.

Un projecte orientat als més joves, a través d’un petit spot d’animació i difusió en mitjans de comunicació.

 

La pandèmia ha augmentat l’excés d’ús d’auriculars

 

Des de la Societat expliquen que la pandèmia ha multiplicat l’ús dels auriculars, principalment per la docència on line i per la realització de més activitats d’oci a través de dispositius electrònics, com ordinadors o tablets.

De fet, assenyalen que l’OMS (Organització Mundial de la Salut), assegura que prop del 50% dels joves tenen un greu risc de patir danys auditius de forma permanent i irreversible, per la contínua exposició a soroll.

Per això, volen conscienciar, sobretot, als més joves, que «un mal ús d’estos dispositius genera pèrdua d’audició i l’aparició de sorolls, coneguts com a acúfens, que romandran constants en el temps», avisen des que SORLV.

A més, expliquen que els sons més perjudicials són els situats per sobre de 85dB. I el volum dels auriculars oscil·la entre els 75 i els 136dB. Per esta raó, recomanen «no exposar-se a més de 8 hores a sons d’aproximadament 85dB ni més de 15 minuts a aquells que se situen en 100 dB. Per evitar-los, hem de limitar el temps que dediquem a activitats sorolloses, realitzant descansos auditius, reduint l’ús d’auriculars al voltant d’una hora diària i sense superar el 60% del volum màxim del dispositiu», Explica la doctora Sara Ferrero, otorrinolaringòloga i membre de la Societat.

Des de la Societat Valenciana, recomanen que «en cas de percebre sons constants (acúfens), pèrdua d’audició o dificultat per entendre sons o converses, la consulta amb un especialista en l’àrea per poder detectar estiguis lesions en la seua etapa inicial i així poder ajudar a identificar el problema».
 

Últimes notícies

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.

Etta Eyong rebutja ofertes milionàries i continua al Levante malgrat l’interés del Valencia

El director esportiu del Levante, Héctor Rodas, ha explicat que el club ha rebut ofertes econòmicament molt potents per Etta Eyong, inclosos contactes del Valencia CF, però el davanter camerunés ha decidit quedar-se i lluitar per la permanència.

El Levante recorrerà a la FIFA per a inscriure Akieme fora de termini

El Levante ha anunciat que presentarà un recurs davant la FIFA per a intentar validar la cessió de Sergio Akieme, rebutjada per LaLiga per arribar fora de termini.

Carlos Álvarez deixa el Llevant rumb al Club América de Mèxic

El director esportiu del Llevant ha confirmat que el traspàs de Carlos Álvarez al Club América de Mèxic està tancat i pendent només d’uns últims detalls contractuals. El migcampista andalús tanca així una etapa de 105 partits, 14 gols i 14 assistències amb el club granota.

La jutgessa de Catarroja eleva a 232 les víctimes mortals de la DANA de 2024

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha actualitzat a 232 el nombre de víctimes mortals, una més que la xifra oficial fins ara.

Els alcaldes socialistes valencians oferiran places per a menors de Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, assegura que els alcaldes socialistes que es concentren en suport a Ceuta també aportaran places per a acollir menors migrants no acompanyats. Muñoz reclama al PP i a Vox que no utilitzen la FEMP ni la immigració per a fomentar el conflicte i el discurs d’odi.

El Villarreal superarà els 19.000 abonats en un estadi de la Ceràmica amb 23.173 seients

El Villarreal ha anunciat que tindrà més de 19.000 abonats per a la temporada 2026-27 i que l’estadi de la Ceràmica, després de la reforma d’este estiu, oferix ara 23.173 seients, amb un aforament local de 21.000 places.