Alerten sobre l’estafa de telefonades amb prefixos de països estrangers

 

No totes les telefonades que es reben al mòbil porten bones notícies. De fet, algunes telefonades en si, ja són males notícies. Almenys així ho ha alertat Facua, l’entitat encarregada de defensar els drets dels consumidors. A través del seu perfil de Twitter, Facua ha explicat que actualment circula una estafa consistent en rebre telefonades amb prefixos estrangers que, sens dubte, ens poden eixir molt cares.

 

Es tracta dels prefixos: 225, 233, 234, 355 o 387. L’advertència explica que, en el cas que rebem aquest tipus de telefonades, mai les hem de retornar, ja que serà quan ens cobraran.

 

 

 

No retornes mai la telefonada d’aquests números

Tots aquests prefixos corresponen a països com Nigèria, Albània, Bòsnia, Ghana o Costa de Marfil, és a dir, països que necessiten un cost addicional en totes les seues telefonades a l’estranger. En el moment que un estafat retorne la telefonada, se li cobra uns diners, amb els quals, els estafadors fan negoci.

 

Per tant, es recomana no agafar ni tornar telefonades amb aquest tipus de prefix que, de fet, és totalment desconegut a Espanya i que ja fa dubtar de la seua procedència i fiabilitat. En el cas que arribem tard a les recomanacions de Facua i ja hàgem contestat o retornat una telefonada d’aquestes característiques, hem de seguir un procediment perquè conste que hem sigut estafats i ens tornen els diners.

 

Què has de fer si eres víctima de l’estafa?

El primer pas és demanar a la nostra companyia telefònica la factura del mes per a saber la quantitat de diners que ens han estafat amb la telefonada. Seguidament, cal presentar una reclamació a la nostra companyia. Segons la llei vigent, l’Ordre PRE/361/2002, de 14 de febrer, les companyies de telecomunicacions no poden tallar la línia d’un client que es negue a pagar la factura o part d’ella després d’haver presentat una reclamació per cobraments de serveis de tarifació addicional.

 

És per aquest motiu que, abans de tot, el que s’ha de fer és presentar la reclamació. No obstant això, si la persona afectada no vol que se li talle l’accés a altres línies estrangeres, el que ha de fer és una reclamació davant les Juntes Arbitrals de Consum o la Secretaria d’Estat competent en Telecomunicacions.

 

Així, molta precaució davant telefonades amb número de telèfon i prefixos que no coneixem i que ens poden donar un mal de cap i, sobretot de butxaca, important.

 

Últimes notícies

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.

Els farmacèutics de València hauran de repetir les eleccions del Micof pel vot per correu

La Mesa Electoral del Col·legi de Farmacèutics de València ha anul·lat els comicis del 10 de maig i ha ordenat repetir la votació per irregularitats en el vot per correu denunciades per dues candidatures.

Les famílies afectades per l’incendi de Campanar tindran ajudes al lloguer fins a 2026

La Generalitat ha acordat ampliar a un tercer any, fins a finals de 2026, les ajudes al lloguer per a les persones propietàries que van perdre la seua vivenda habitual en l’incendi de Campanar. El nou decret preveu 550.000 euros addicionals i permetrà cobrir fins a dotze mensualitats més.

Cinema Jove obri la 41a edició amb la sàtira sueca ‘The Patron’ i una gala musical trilingüe

Cinema Jove inaugura este divendres la 41a edició amb una gala musical, participativa i trilingüe, seguida de l’estrena del thriller suec ‘The Patron’, una sàtira social sobre el món de l’art i les classes socials.

Dispositiu especial a València per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents i 65 sanitaris

València ha organitzat un ampli dispositiu per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents policials, 65 professionals sanitaris, punts violeta i un hospital de campanya a les platges del nord i del sud.