Alerten sobre l’estafa de telefonades amb prefixos de països estrangers

 

No totes les telefonades que es reben al mòbil porten bones notícies. De fet, algunes telefonades en si, ja són males notícies. Almenys així ho ha alertat Facua, l’entitat encarregada de defensar els drets dels consumidors. A través del seu perfil de Twitter, Facua ha explicat que actualment circula una estafa consistent en rebre telefonades amb prefixos estrangers que, sens dubte, ens poden eixir molt cares.

 

Es tracta dels prefixos: 225, 233, 234, 355 o 387. L’advertència explica que, en el cas que rebem aquest tipus de telefonades, mai les hem de retornar, ja que serà quan ens cobraran.

 

 

 

No retornes mai la telefonada d’aquests números

Tots aquests prefixos corresponen a països com Nigèria, Albània, Bòsnia, Ghana o Costa de Marfil, és a dir, països que necessiten un cost addicional en totes les seues telefonades a l’estranger. En el moment que un estafat retorne la telefonada, se li cobra uns diners, amb els quals, els estafadors fan negoci.

 

Per tant, es recomana no agafar ni tornar telefonades amb aquest tipus de prefix que, de fet, és totalment desconegut a Espanya i que ja fa dubtar de la seua procedència i fiabilitat. En el cas que arribem tard a les recomanacions de Facua i ja hàgem contestat o retornat una telefonada d’aquestes característiques, hem de seguir un procediment perquè conste que hem sigut estafats i ens tornen els diners.

 

Què has de fer si eres víctima de l’estafa?

El primer pas és demanar a la nostra companyia telefònica la factura del mes per a saber la quantitat de diners que ens han estafat amb la telefonada. Seguidament, cal presentar una reclamació a la nostra companyia. Segons la llei vigent, l’Ordre PRE/361/2002, de 14 de febrer, les companyies de telecomunicacions no poden tallar la línia d’un client que es negue a pagar la factura o part d’ella després d’haver presentat una reclamació per cobraments de serveis de tarifació addicional.

 

És per aquest motiu que, abans de tot, el que s’ha de fer és presentar la reclamació. No obstant això, si la persona afectada no vol que se li talle l’accés a altres línies estrangeres, el que ha de fer és una reclamació davant les Juntes Arbitrals de Consum o la Secretaria d’Estat competent en Telecomunicacions.

 

Així, molta precaució davant telefonades amb número de telèfon i prefixos que no coneixem i que ens poden donar un mal de cap i, sobretot de butxaca, important.

 

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.