Alerten sobre l’estafa de telefonades amb prefixos de països estrangers

 

No totes les telefonades que es reben al mòbil porten bones notícies. De fet, algunes telefonades en si, ja són males notícies. Almenys així ho ha alertat Facua, l’entitat encarregada de defensar els drets dels consumidors. A través del seu perfil de Twitter, Facua ha explicat que actualment circula una estafa consistent en rebre telefonades amb prefixos estrangers que, sens dubte, ens poden eixir molt cares.

 

Es tracta dels prefixos: 225, 233, 234, 355 o 387. L’advertència explica que, en el cas que rebem aquest tipus de telefonades, mai les hem de retornar, ja que serà quan ens cobraran.

 

 

 

No retornes mai la telefonada d’aquests números

Tots aquests prefixos corresponen a països com Nigèria, Albània, Bòsnia, Ghana o Costa de Marfil, és a dir, països que necessiten un cost addicional en totes les seues telefonades a l’estranger. En el moment que un estafat retorne la telefonada, se li cobra uns diners, amb els quals, els estafadors fan negoci.

 

Per tant, es recomana no agafar ni tornar telefonades amb aquest tipus de prefix que, de fet, és totalment desconegut a Espanya i que ja fa dubtar de la seua procedència i fiabilitat. En el cas que arribem tard a les recomanacions de Facua i ja hàgem contestat o retornat una telefonada d’aquestes característiques, hem de seguir un procediment perquè conste que hem sigut estafats i ens tornen els diners.

 

Què has de fer si eres víctima de l’estafa?

El primer pas és demanar a la nostra companyia telefònica la factura del mes per a saber la quantitat de diners que ens han estafat amb la telefonada. Seguidament, cal presentar una reclamació a la nostra companyia. Segons la llei vigent, l’Ordre PRE/361/2002, de 14 de febrer, les companyies de telecomunicacions no poden tallar la línia d’un client que es negue a pagar la factura o part d’ella després d’haver presentat una reclamació per cobraments de serveis de tarifació addicional.

 

És per aquest motiu que, abans de tot, el que s’ha de fer és presentar la reclamació. No obstant això, si la persona afectada no vol que se li talle l’accés a altres línies estrangeres, el que ha de fer és una reclamació davant les Juntes Arbitrals de Consum o la Secretaria d’Estat competent en Telecomunicacions.

 

Així, molta precaució davant telefonades amb número de telèfon i prefixos que no coneixem i que ens poden donar un mal de cap i, sobretot de butxaca, important.

 

Últimes notícies

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.

Dimitrievski es veu encantat al València i deixa la seua renovació en mans del club

El porter Stole Dimitrievski assegura que està encantat al València, recorda que el club pot renovar-li de manera unilateral i confia a seguir mentres es baralla per tornar a Europa.