Alerten sobre l’estafa de telefonades amb prefixos de països estrangers

 

No totes les telefonades que es reben al mòbil porten bones notícies. De fet, algunes telefonades en si, ja són males notícies. Almenys així ho ha alertat Facua, l’entitat encarregada de defensar els drets dels consumidors. A través del seu perfil de Twitter, Facua ha explicat que actualment circula una estafa consistent en rebre telefonades amb prefixos estrangers que, sens dubte, ens poden eixir molt cares.

 

Es tracta dels prefixos: 225, 233, 234, 355 o 387. L’advertència explica que, en el cas que rebem aquest tipus de telefonades, mai les hem de retornar, ja que serà quan ens cobraran.

 

 

 

No retornes mai la telefonada d’aquests números

Tots aquests prefixos corresponen a països com Nigèria, Albània, Bòsnia, Ghana o Costa de Marfil, és a dir, països que necessiten un cost addicional en totes les seues telefonades a l’estranger. En el moment que un estafat retorne la telefonada, se li cobra uns diners, amb els quals, els estafadors fan negoci.

 

Per tant, es recomana no agafar ni tornar telefonades amb aquest tipus de prefix que, de fet, és totalment desconegut a Espanya i que ja fa dubtar de la seua procedència i fiabilitat. En el cas que arribem tard a les recomanacions de Facua i ja hàgem contestat o retornat una telefonada d’aquestes característiques, hem de seguir un procediment perquè conste que hem sigut estafats i ens tornen els diners.

 

Què has de fer si eres víctima de l’estafa?

El primer pas és demanar a la nostra companyia telefònica la factura del mes per a saber la quantitat de diners que ens han estafat amb la telefonada. Seguidament, cal presentar una reclamació a la nostra companyia. Segons la llei vigent, l’Ordre PRE/361/2002, de 14 de febrer, les companyies de telecomunicacions no poden tallar la línia d’un client que es negue a pagar la factura o part d’ella després d’haver presentat una reclamació per cobraments de serveis de tarifació addicional.

 

És per aquest motiu que, abans de tot, el que s’ha de fer és presentar la reclamació. No obstant això, si la persona afectada no vol que se li talle l’accés a altres línies estrangeres, el que ha de fer és una reclamació davant les Juntes Arbitrals de Consum o la Secretaria d’Estat competent en Telecomunicacions.

 

Així, molta precaució davant telefonades amb número de telèfon i prefixos que no coneixem i que ens poden donar un mal de cap i, sobretot de butxaca, important.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La meteoròloga d’À Punt defén que la dana ja advertia d’un risc brutal per a la població

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que les previsions de la dana del 29 d'octubre ja anunciaven pluges històriques i un risc màxim per a la població, amb dades accessibles per a institucions i ciutadania.

Tibant encreuament d’acusacions de corrupció entre Pérez Llorca i l’oposició en Les Corts

Juanfran Pérez Llorca i els grups de l'oposició s'enfronten en la sessió de control de Les Corts amb dures acusacions de corrupció i exigències de dimissió i perdó.

El Govern retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que atorga 3.669 milions addicionals a la Comunitat Valenciana i acusa a la Generalitat de rebutjar una oferta que considera beneficiosa per al conjunt de les autonomies.

Comencen les declaracions judicials pel repartiment de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan

La jutgessa que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan inicia la ronda de testimonis amb tres alts càrrecs de Vivenda citats a declarar.

Carlos Espí impulsa al Llevant: huit gols i cap partit perdut quan marca

Carlos Espí s'ha convertit en el gran talismà ofensiu del Llevant: ha marcat huit gols en sis partits de Lliga esta temporada i l'equip sempre ha guanyat o empatat quan veu porta.

Detingut a Benicarló per una plantació de 152 plantes de marihuana en una caseta de ferramentes

La Guàrdia Civil deté a Benicarló a un home de 39 anys després de desmantellar una plantació interior de 152 plantes de cànnabis en una caseta de ferramentes connectada de manera fraudulenta a la xarxa elèctrica.

Un estudi desaconsella exposar als nounats al sol darrere de la finestra per a previndre la icterícia

Un estudi de la Universitat Politècnica de València i diversos hospitals conclou que la llum solar que entra per les finestres supera els nivells de fototeràpia recomanats i no és segura per a previndre la icterícia neonatal.

Detinguda una treballadora per robar joies i diners a ancians en un centre de majors de València

La Policia Nacional ha detingut a una dona de 53 anys per un presumpte furt continuat a residents de diversos centres de majors de València, on hauria robat joies i diners aprofitant el seu treball. Les joies s'haurien venut almenys 23 vegades en cases de compravenda, amb un benefici superior a 9.300 euros.