13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Alerten sobre l’estafa de telefonades amb prefixos de països estrangers

 

No totes les telefonades que es reben al mòbil porten bones notícies. De fet, algunes telefonades en si, ja són males notícies. Almenys així ho ha alertat Facua, l’entitat encarregada de defensar els drets dels consumidors. A través del seu perfil de Twitter, Facua ha explicat que actualment circula una estafa consistent en rebre telefonades amb prefixos estrangers que, sens dubte, ens poden eixir molt cares.

 

Es tracta dels prefixos: 225, 233, 234, 355 o 387. L’advertència explica que, en el cas que rebem aquest tipus de telefonades, mai les hem de retornar, ja que serà quan ens cobraran.

 

 

 

No retornes mai la telefonada d’aquests números

Tots aquests prefixos corresponen a països com Nigèria, Albània, Bòsnia, Ghana o Costa de Marfil, és a dir, països que necessiten un cost addicional en totes les seues telefonades a l’estranger. En el moment que un estafat retorne la telefonada, se li cobra uns diners, amb els quals, els estafadors fan negoci.

 

Per tant, es recomana no agafar ni tornar telefonades amb aquest tipus de prefix que, de fet, és totalment desconegut a Espanya i que ja fa dubtar de la seua procedència i fiabilitat. En el cas que arribem tard a les recomanacions de Facua i ja hàgem contestat o retornat una telefonada d’aquestes característiques, hem de seguir un procediment perquè conste que hem sigut estafats i ens tornen els diners.

 

Què has de fer si eres víctima de l’estafa?

El primer pas és demanar a la nostra companyia telefònica la factura del mes per a saber la quantitat de diners que ens han estafat amb la telefonada. Seguidament, cal presentar una reclamació a la nostra companyia. Segons la llei vigent, l’Ordre PRE/361/2002, de 14 de febrer, les companyies de telecomunicacions no poden tallar la línia d’un client que es negue a pagar la factura o part d’ella després d’haver presentat una reclamació per cobraments de serveis de tarifació addicional.

 

És per aquest motiu que, abans de tot, el que s’ha de fer és presentar la reclamació. No obstant això, si la persona afectada no vol que se li talle l’accés a altres línies estrangeres, el que ha de fer és una reclamació davant les Juntes Arbitrals de Consum o la Secretaria d’Estat competent en Telecomunicacions.

 

Així, molta precaució davant telefonades amb número de telèfon i prefixos que no coneixem i que ens poden donar un mal de cap i, sobretot de butxaca, important.

 

Últimes notícies

UGT, CCOO i SITVAL han aconseguit un acord per al conveni col·lectiu de les ITV

El nou conveni de les ITV valencianes reforça permisos i conciliació, homogeneïtza la classificació professional i avança cap a l'equiparació de condicions.

Conclou sense èxit el rescat dels wasaps de l’excap de gabinet de Mazón

La pericial en el telèfon de José Manuel Cuenca ha acabat sense recuperar els missatges del dia de la DANA. Amb la seua autorització, la jutgessa sol·licitarà les dades a Meta.

Aemet establix l’avís groc en el nord de Castelló per al dissabte per pluja i neu

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc en el nord de Castelló per pluja i neu. En el litoral s'esperen 20 l/m² en una hora i a l'interior 5 cm de neu sobre 1.000 m amb probabilitat baixa.

Dos menors i huit adults arriben en pastera a Benidorm, primera arribada de 2026 a la Comunitat Valenciana

Deu persones, dos d'elles menors, han aconseguit la costa de Benidorm i han sigut ateses en relatiu bon estat. És la primera arribada a la Comunitat Valenciana en 2026.

El València encadena 5 anys sense perdre fora en Copa i més de 20 sense caure davant rivals de menor categoria

El València es va ficar en quarts després d'imposar-se al Burgos en El Cultivable i enllaça cinc anys invicte a domicili en la Copa del Rei. A més, acumula més de dos dècades sense caure davant equips de menor categoria.

Brabec assesta un colp definitiu i recupera el lideratge; Schareina s’aferma tercer

Ricky Brabec es va imposar en l'etapa 12 i va recuperar el lideratge del Dakar mancant una jornada. Tosha Schareina va ser tercer en l'etapa i va amarrar la tercera plaça general.

Marcelino veu en el Betis un examen per a reafirmar la candidatura del Vila-real a la Champions

El tècnic del Vila-real va assegurar que guanyar al Betis suposaria un altre colp sobre la taula i consolidaria la baralla per la Lliga de Campions davant un rival directe.

Detingut a Alacant després d’oblidar en un cotxe robat l’acte judicial que acabava de rebre

Un home de 41 anys ha sigut arrestat a Alacant després de deixar en un vehicle forçat l'acte de llibertat que li havien notificat hores abans. El document i una bossa policial amb les seues pertinences li van vincular a diversos robatoris en cotxes.