19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Alfafar llança una campanya per a desenvolupar el cens d’ADN caní

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Sanitat, ha llançat una campanya per al desenvolupament del cens d’ADN caní. Aquesta iniciativa permetrà establir un patró genètic de les mascotes del municipi per al seu registre.

A partir del pròxim 3 d’octubre, i fins al 30 de desembre, les persones propietàries de gossos a Alfafar, podran sol·licitar el seu bo gratuït. Amb aquest val es podrà demanar les proves d’AND per als cans en les clíniques veterinàries adherides a la campanya: Alfafar Veterinària i Clínica Veterinària Vet Family Alfafar.

Les persones interessades tindran quasi tres mesos per a obtindre el val gratis. Després d’aquesta data, la inscripció tindrà un cost. Una vegada realitzades les proves, es generarà un perfil genètic i s’inscriurà a la mascota en el cens.

Aquest registre permetrà tant facilitar tasques de localització i identificació si l’animal es perd, com ajudar en el manteniment del municipi net i saludable. El padró permetrà identificar a la persona propietària que ha incomplit l’obligació de recollida d’excrements en la via pública.

Les persones que desitgen beneficiar-se d’aquests bons hauran de realitzar la sol·licitud a través de la Seu Electrònica d’Alfafar. En un termini màxim de 10 dies rebran el document en format PDF que es podrà canviar en les dues clíniques veterinàries d’Alfafar adherides al projecte.

En aquests establiments s’obtindrà una mostra de saliva dels cans de manera indolora, amb la qual es generarà el patró d’ADN.

Després, se li entregarà al propietari una xapa amb un codi QR per a col·locar a l’animal, en la qual s’accedirà a la informació bàsica per a localitzar als gossos extraviats, com el telèfon de la persona propietària, el número del xip i el nom de la mascota.
Amb la posada en marxa del cens d’ADN caní, l’Ajuntament d’Alfafar aposta per la innovació per a mantindre el municipi net i per a assegurar el benestar de persones i animals.

Últimes notícies

Compromís exigix al Consell que indemnitze ja a les víctimes de la dana

Compromís ha registrat una proposta en Les Corts perquè el Consell indemnitze de manera immediata a les famílies afectades per la dana. El grup acusa l'Executiu autonòmic d'inacció i de criticar a l'Estat mentres no paga.

Aemet eleva a taronja l’avís a Alacant per fenòmens costaners

Aemet ha elevat a taronja l'avís a Alacant per fenòmens costaners este dijous, amb vent del sud-oest de 50-60 km/h i ones de fins a 3 metres. La resta de províncies manté avisos grocs per vent i la costa d'Alacant repetirà nivell groc el divendres a la vesprada.

El jutge ha obert una línia per possible intent d’homicidi en l’espoli a una anciana a València

El jutjat que indaga el suposat espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer ha incorporat una perquisició per temptativa d'homicidi després de detectar-se una substància tòxica en el seu organisme. Els cinc detinguts van quedar en llibertat provisional, quatre d'ells amb mesures cautelars.

Retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia per un senglar en la via

Un senglar ha provocat retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia. Els trens circulen amb velocitat reduïda mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni després de la solsida del sostre de la seua casa a Elda

Els bombers han rescatat a una parella que ha quedat atrapada en cedir el sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut assistits i traslladats a l'hospital.

Mads Pedersen serà operat el dijous per fractures de clavícula i nina

El danés de Lidl-Trek serà intervingut després de fracturar-se la nina esquerra i la clavícula dreta en una caiguda massiva en la primera etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana. L'equip prioritza la seua recuperació i comunicarà el seu retorn més avant.

El València enllaça quatre eliminacions coperes seguides davant equips de Primera a Mestalla

El València va tornar a caure en la Copa del Rei davant un rival de la seua categoria i ja suma quatre eliminacions consecutives a Mestalla. L'última ensopegada va arribar enfront de l'Athletic (1-2), decidit amb un gol en el minut 96.

El Llevant aconseguix 20.948 abonats i frega el seu rècord històric

El club suma 20.948 abonats després de l'última actualització i es queda a 496 del màxim de 2019-20. La millor entrada va ser davant el Barcelona amb 23.415 assistents