16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Alfafar llança una campanya per a desenvolupar el cens d’ADN caní

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Sanitat, ha llançat una campanya per al desenvolupament del cens d’ADN caní. Aquesta iniciativa permetrà establir un patró genètic de les mascotes del municipi per al seu registre.

A partir del pròxim 3 d’octubre, i fins al 30 de desembre, les persones propietàries de gossos a Alfafar, podran sol·licitar el seu bo gratuït. Amb aquest val es podrà demanar les proves d’AND per als cans en les clíniques veterinàries adherides a la campanya: Alfafar Veterinària i Clínica Veterinària Vet Family Alfafar.

Les persones interessades tindran quasi tres mesos per a obtindre el val gratis. Després d’aquesta data, la inscripció tindrà un cost. Una vegada realitzades les proves, es generarà un perfil genètic i s’inscriurà a la mascota en el cens.

Aquest registre permetrà tant facilitar tasques de localització i identificació si l’animal es perd, com ajudar en el manteniment del municipi net i saludable. El padró permetrà identificar a la persona propietària que ha incomplit l’obligació de recollida d’excrements en la via pública.

Les persones que desitgen beneficiar-se d’aquests bons hauran de realitzar la sol·licitud a través de la Seu Electrònica d’Alfafar. En un termini màxim de 10 dies rebran el document en format PDF que es podrà canviar en les dues clíniques veterinàries d’Alfafar adherides al projecte.

En aquests establiments s’obtindrà una mostra de saliva dels cans de manera indolora, amb la qual es generarà el patró d’ADN.

Després, se li entregarà al propietari una xapa amb un codi QR per a col·locar a l’animal, en la qual s’accedirà a la informació bàsica per a localitzar als gossos extraviats, com el telèfon de la persona propietària, el número del xip i el nom de la mascota.
Amb la posada en marxa del cens d’ADN caní, l’Ajuntament d’Alfafar aposta per la innovació per a mantindre el municipi net i per a assegurar el benestar de persones i animals.

Últimes notícies

El PSPV portarà a Antifrau el suposat pelotazo de les vivendes públiques a Alacant

El PSPV-PSOE va anunciar que portarà a l'Agència Antifrau les possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques en La Condomina. Reclama dimissions i un ple extraordinari després de l'obertura d'un expedient i la renúncia d'una alta càrrec municipal.

Massificació en la costa i crisi climàtica deixen els litorals més vulnerables a les borrasques

Els últims temporals han evidenciat la debilitat del litoral espanyol per la pressió urbanística, la falta de sediments i l'ascens de la mar. Experts demanen replantejar obres i permetre que les platges recuperen la seua dinàmica natural.

Detinguda una parella per robar amb violència joies a majors en diverses localitats de València

La Guàrdia Civil ha arrestat en Port de Sagunt a una parella per quatre robatoris amb estirada a persones majors a Alfafar, Catarroja, Albal i Benetússer. Operaven amb motocicleta i atacaven quan les víctimes caminaven pel carrer.

Dimitix l’alt càrrec d’Alacant després de sospites en adjudicacions de vivendes públiques

La directora general municipal María Pérez-Hickman ha presentat la seua dimissió per les suposades irregularitats en una promoció pública en La Condomina. L'alcalde Luis Barcala va obrir un expedient d'aclariment i va advertir que portarà a Fiscalia la menor sospita.

Ha dimitit l’alt càrrec d’Alacant vinculada a irregularitats en vivendes públiques

María Pérez-Hickman deixa el seu lloc després de conéixer-se adjudicacions de la promoció pública en La Condomina que van esguitar a càrrecs i familiars. L'alcalde obri un expedient i avisa que portarà 'la menor sospita' a la Fiscalia.

Dos reclamats per Suècia, detinguts en hotels de Múrcia per blanquejar més de 21 milions

Dos hòmens de 34 i 38 anys han sigut detinguts en hotels de Múrcia per orde de Suècia, acusats de blanquejar almenys 21,7 milions entre 2024 i 2025. Se'ls van confiscar mòbils, un portàtil i 200 euros, i han passat a l'Audiència Nacional per a la seua extradició.

La UPV implantarà 10 noves titulacions al seu campus de la Xina des de 2026

La UPV ha aprovat deu titulacions per al seu campus BVPI en Hangzhou, que començaran en 2026 amb docència en anglés. L'accés serà via Gaokao i es preveuen 2000 estudiants.

Mor un mariner en el port de València després d’un desplaçament de contenidors

Un mariner ha mort en el port de València després que es desplaçaren contenidors en el vaixell SVS VEGA, atracat en la terminal APM. La Policia Judicial investiga les causes del sinistre.