7.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Alfafar llança una campanya per a desenvolupar el cens d’ADN caní

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Sanitat, ha llançat una campanya per al desenvolupament del cens d’ADN caní. Aquesta iniciativa permetrà establir un patró genètic de les mascotes del municipi per al seu registre.

A partir del pròxim 3 d’octubre, i fins al 30 de desembre, les persones propietàries de gossos a Alfafar, podran sol·licitar el seu bo gratuït. Amb aquest val es podrà demanar les proves d’AND per als cans en les clíniques veterinàries adherides a la campanya: Alfafar Veterinària i Clínica Veterinària Vet Family Alfafar.

Les persones interessades tindran quasi tres mesos per a obtindre el val gratis. Després d’aquesta data, la inscripció tindrà un cost. Una vegada realitzades les proves, es generarà un perfil genètic i s’inscriurà a la mascota en el cens.

Aquest registre permetrà tant facilitar tasques de localització i identificació si l’animal es perd, com ajudar en el manteniment del municipi net i saludable. El padró permetrà identificar a la persona propietària que ha incomplit l’obligació de recollida d’excrements en la via pública.

Les persones que desitgen beneficiar-se d’aquests bons hauran de realitzar la sol·licitud a través de la Seu Electrònica d’Alfafar. En un termini màxim de 10 dies rebran el document en format PDF que es podrà canviar en les dues clíniques veterinàries d’Alfafar adherides al projecte.

En aquests establiments s’obtindrà una mostra de saliva dels cans de manera indolora, amb la qual es generarà el patró d’ADN.

Després, se li entregarà al propietari una xapa amb un codi QR per a col·locar a l’animal, en la qual s’accedirà a la informació bàsica per a localitzar als gossos extraviats, com el telèfon de la persona propietària, el número del xip i el nom de la mascota.
Amb la posada en marxa del cens d’ADN caní, l’Ajuntament d’Alfafar aposta per la innovació per a mantindre el municipi net i per a assegurar el benestar de persones i animals.

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.