Alfafar llança una campanya per a desenvolupar el cens d’ADN caní

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Sanitat, ha llançat una campanya per al desenvolupament del cens d’ADN caní. Aquesta iniciativa permetrà establir un patró genètic de les mascotes del municipi per al seu registre.

A partir del pròxim 3 d’octubre, i fins al 30 de desembre, les persones propietàries de gossos a Alfafar, podran sol·licitar el seu bo gratuït. Amb aquest val es podrà demanar les proves d’AND per als cans en les clíniques veterinàries adherides a la campanya: Alfafar Veterinària i Clínica Veterinària Vet Family Alfafar.

Les persones interessades tindran quasi tres mesos per a obtindre el val gratis. Després d’aquesta data, la inscripció tindrà un cost. Una vegada realitzades les proves, es generarà un perfil genètic i s’inscriurà a la mascota en el cens.

Aquest registre permetrà tant facilitar tasques de localització i identificació si l’animal es perd, com ajudar en el manteniment del municipi net i saludable. El padró permetrà identificar a la persona propietària que ha incomplit l’obligació de recollida d’excrements en la via pública.

Les persones que desitgen beneficiar-se d’aquests bons hauran de realitzar la sol·licitud a través de la Seu Electrònica d’Alfafar. En un termini màxim de 10 dies rebran el document en format PDF que es podrà canviar en les dues clíniques veterinàries d’Alfafar adherides al projecte.

En aquests establiments s’obtindrà una mostra de saliva dels cans de manera indolora, amb la qual es generarà el patró d’ADN.

Després, se li entregarà al propietari una xapa amb un codi QR per a col·locar a l’animal, en la qual s’accedirà a la informació bàsica per a localitzar als gossos extraviats, com el telèfon de la persona propietària, el número del xip i el nom de la mascota.
Amb la posada en marxa del cens d’ADN caní, l’Ajuntament d’Alfafar aposta per la innovació per a mantindre el municipi net i per a assegurar el benestar de persones i animals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emotiva sexta mascletà ‘in memoriam’ a Javi Nadal sota la pluja a València

La sexta mascletà de les Falles 2026 ha retut homenatge 'in memoriam' a Javi Nadal amb 194 quilos de pólvora, traca i 21 salves i un final aeri. Malgrat la pluja, el públic s'ha acollit sota paraigua i les autoritats han seguit el tret des del balcó.

Vila-real i Elx arriben amb la mateixa urgència i objectius oposats en La Ceràmica

Vila-real i Elx es veuen les cares amb l'obligació de guanyar: els locals miren a la Champions i els visitants a la permanència. El dol arranca a les 14.00.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes: ‘en el PSOE no caben señoros ni puters’

Diana Morant ha recolzat l'expulsió del PSOE de Toni González i ha subratllat que el partit se situa del costat de les víctimes enfront de l'assetjament.

Morant reivindica més feminisme enfront del feixisme i defén els drets de les dones

Diana Morant ha reclamat més feminisme enfront del feixisme en un acte del 8M i ha advertit contra la violència digital i els retrocessos en la Comunitat.

València Basket s’aferra a la segona plaça davant l’empenyiment del UCAM en el Roig Arena

València Basket rep a UCAM Murcia amb la segona plaça en joc. Els locals arriben amb ritme després de l'Eurolliga; els murcians, més descansats i amb precedents favorables a València.

Finalitza l’alerta groga per pluja a València i Alacant i es manté a Castelló

Emergències ha actualitzat els avisos: el nivell groc per pluja es manté a Castelló i acaba a València i Alacant. Fins al dia 8 poden acumular-se 60 l/m² en 12 hores i els ruixats podran anar amb tempesta.

La Generalitat declara d’Interés Turístic Autonòmic les festes de Moros i Cristians de Sagunt

La Generalitat atorga la distinció d'Interés Turístic Autonòmic a les festes de Moros i Cristians de Sagunt. La resolució, firmada per la consellera Marián Cano, es publicarà en el DOGV.

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.