Algemesí torna a tancar totes les instal·lacions municipals per a evitar la propagació del virus

 

L’Ajuntament d’Algemesí, en la comarca de la Ribera (València), ha decidit tornar a tancar totes les instal·lacions municipals «fins a una altra ordre» per a evitar la propagació del coronavirus.

 

«Vos demane a tots i cada un de vosaltres que, per favor, vos planteu davant del virus. Que li feu front, que li digueu que no esteu disposats al fet que ens arruïne les festes ni la vida», ha instat l’alcaldessa, Marta Trenzano, perquè els veïns col·laboren en la faena de frenar l’evolució del virus del Covid-19 a una setmana de les festes nadalenques.

 

L’Ajuntament recalca que «ha imposat totes les cauteles que són de la seua competència: ha suspés tots els actes culturals i institucionals a partir de demà i fins a un altre avís; ha tancat la biblioteca, el Teatre Municipal i el Museu de la Festa; ha tancat els parcs infantils i l’àrea recreativa de la Xopera; ha prohibit l’assistència de públic als partits o entrenaments deportius i l’ús de vestuaris; ha limitat al 50% l’aforament del mercat ambulant dels dissabtes; i ha recordat que les taules de les terrasses dels bars han d’estar separades dos metres i que està prohibit fumar sense mantindre les distàncies».

 

L’àrea de Salut Pública de la Ribera ha disparat les alarmes

Trenzano ha advertit que «les dades del Covid-19 en Algemesí comencen a ser insostenibles i molt preocupants». «En els últims dies hem tingut una mitjana de més de 20 contagis diaris, l’indicador d’incidència acumulada està per damunt de 500 i l’àrea de Salut Pública de la Ribera ha disparat les alarmes».

 

«Els contagis no són números, són persones –ha continuat l’alcaldessa–. Algunes d’elles són persones majors que tenen menys força per a lluitar contra el virus. Persones vulnerables amb malalties patològiques a les que un contagi els pot costar la vida. Estes persones poden ser els teus iaios o els teus pares o algun membre de la teua família».

Últimes notícies

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.