16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Algemesí torna a tancar totes les instal·lacions municipals per a evitar la propagació del virus

 

L’Ajuntament d’Algemesí, en la comarca de la Ribera (València), ha decidit tornar a tancar totes les instal·lacions municipals «fins a una altra ordre» per a evitar la propagació del coronavirus.

 

«Vos demane a tots i cada un de vosaltres que, per favor, vos planteu davant del virus. Que li feu front, que li digueu que no esteu disposats al fet que ens arruïne les festes ni la vida», ha instat l’alcaldessa, Marta Trenzano, perquè els veïns col·laboren en la faena de frenar l’evolució del virus del Covid-19 a una setmana de les festes nadalenques.

 

L’Ajuntament recalca que «ha imposat totes les cauteles que són de la seua competència: ha suspés tots els actes culturals i institucionals a partir de demà i fins a un altre avís; ha tancat la biblioteca, el Teatre Municipal i el Museu de la Festa; ha tancat els parcs infantils i l’àrea recreativa de la Xopera; ha prohibit l’assistència de públic als partits o entrenaments deportius i l’ús de vestuaris; ha limitat al 50% l’aforament del mercat ambulant dels dissabtes; i ha recordat que les taules de les terrasses dels bars han d’estar separades dos metres i que està prohibit fumar sense mantindre les distàncies».

 

L’àrea de Salut Pública de la Ribera ha disparat les alarmes

Trenzano ha advertit que «les dades del Covid-19 en Algemesí comencen a ser insostenibles i molt preocupants». «En els últims dies hem tingut una mitjana de més de 20 contagis diaris, l’indicador d’incidència acumulada està per damunt de 500 i l’àrea de Salut Pública de la Ribera ha disparat les alarmes».

 

«Els contagis no són números, són persones –ha continuat l’alcaldessa–. Algunes d’elles són persones majors que tenen menys força per a lluitar contra el virus. Persones vulnerables amb malalties patològiques a les que un contagi els pot costar la vida. Estes persones poden ser els teus iaios o els teus pares o algun membre de la teua família».

Últimes notícies

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.