7.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

El govern espanyol es planteja allargar els ERTO fins que no hi haja una vacuna fiable

 

Bones notícies per a molts treballadors valencians que s’han vist amb l’aigua al coll a causa de la pandèmia. La ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha assegurat este dijous que els ERTO s’allargaran «sense dubte», i no s’ha arriscat a posar una data de caducitat. «Fins que siga necessari», ha insistit la ministra, insinuant que els ERTO existiran mentres no hi haja una vacuna

 

En una entrevista a IB3 Ràdio, la ministra també ha anunciat que es proposarà que la base de cotització es mantinga en el 70% i no baixe al 50% quan el treballador faça sis mesos que estiga acollit al mecanisme. Cal destacar que Díaz es reunirà este divendres en Palma amb diversos agents socials en el marc de la Mesa de Diàleg Social que ha d’estudiar la prolongació dels ERTO. A demés, també ha indicat que el pagament està garantit gràcies als fons de la Unió Europea.

 

Pedro Sánchez anuncia un ambiciós pla de recuperació

Este dilluns, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va anunciar un ambiciós pla de reformes i recuperació que pretén impulsar el creixement del PIB un 2%, a on els 140.000 milions d’euros de la Unió Europea juguen un paper clau. El dirigent socialista ha reclamat «unitat» als espanyols, davant d’una tardor a on qualsevol escenari està damunt de la taula. «Espanya pot, el pitjor enemic és no creure-ho», va insistir. 

 

El pla de recuperació, presentat durant la cimera ‘España puede. Recuperación, Transformación, Resiliencia’ en la Casa Amèrica de Madrid, va ser anunciat davant dels principals empresaris de l’IBEX 35, com la presidenta del Banc Santander, Ana Botín, el president del BBVA, Carlos Torres o el president de Telefónica, José María Álvarez-Pallete.

 

«El govern està avançant en els preparatius del pla de recuperació i també per a respondre al repte de les dècades que venen», va indicar Sánchez. L’aposta del president espanyol té com a objectiu «una recuperació ràpida i sostenible» que permeta «accelerar les transformacions que ja necessitava el nostre país».

 

En eixe sentit, va indicar que hi ha quatre grans reptes d’ara en avant amb el pla de recuperació: la transformació digital, la transformació ecològica, la cohesió social i la unitat per a superar la crisi sanitària i econòmica. El pla de reformes, que està treballant la vicepresidenta Nadia Calviño des de fa mesos, s’està acabant de tancar i s’enviarà a Brussel·les el pròxim mes d’octubre. 

 

Davant de la situació de la pandèmia, va reconéixer que l’única possibilitat és intentar-ho una volta i una altra fins que les investigacions científiques conseguisquen eliminar el virus del tot. D’altra banda, va recordar el gran pacte d’Europa:  «El nostre país no està s soles en esta crisi. Europa ha estat a l’altura. Europa no ha deixat a soles a Espanya: disposem de 140.000 milions d’euros per gestionar la situació durant els pròxims sis anys i, d’ells, 70.000 milions es distribuiran a través de transferències directes».

 

Sánchez reclama unitat

Pedro Sánchez, qui va insistir que hi ha al davant els mesos més decisius de la legislatura, va reclamar en tot moment unitat. Assegura que eixe és el repte més gran del segle i va indicar que la primera condició per a superar l’emergència sanitària és «avançar la unitat» i «desterrar la lluita partidista». Unes declaracions que, a nivell polític, s’entenen amb la incògnita de l’aprovació dels pròxims pressupostos generals de l’estat. 

 

Per una altra banda, va explicar que en segon lloc es necessiten unes institucions sòlides en tot el país. «Necessitem un nou clima polític, marcat per l’estabilitat i la unitat. El govern de coalició pot garantir l’estabilitat de l’executiu dels 40 mesos que tenim al davant». Una unitat que també va reclamar a tota la ciutadania davant de «la incertesa» que s’acosta en l’àmbit epidemiològic amb l’onada de nous casos positius de coronavirus rn la tardor i amb la tornada a l’escola.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana marca un IPC del 3,2% al desembre i supera la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar en el 3,2% al desembre, per damunt del 2,9% d'Espanya. Vivenda i hostaleria van impulsar la dada regional.

Heimtextil concentra a Frankfurt la innovació del tèxtil alacantí

Catorze firmes de l'Alcoià i el Comtat participen en la principal fira europea de la tèxtil-llar, amb focus en tapisseria, decoració i noves tendències. La delegació ha rebut visites institucionals i reforça la seua projecció exportadora.

Aitana Mas i Alberto Ibáñez no optaran a la reelecció com a portaveus d’Iniciativa

Els portaveus d'Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, no repetiran en el càrrec en el congrés del 28 de març a València. Ella prioritza el seu procés oncològic i ell se centrarà en la seua labor en el Congrés.

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.