El govern espanyol es planteja allargar els ERTO fins que no hi haja una vacuna fiable

 

Bones notícies per a molts treballadors valencians que s’han vist amb l’aigua al coll a causa de la pandèmia. La ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha assegurat este dijous que els ERTO s’allargaran «sense dubte», i no s’ha arriscat a posar una data de caducitat. «Fins que siga necessari», ha insistit la ministra, insinuant que els ERTO existiran mentres no hi haja una vacuna

 

En una entrevista a IB3 Ràdio, la ministra també ha anunciat que es proposarà que la base de cotització es mantinga en el 70% i no baixe al 50% quan el treballador faça sis mesos que estiga acollit al mecanisme. Cal destacar que Díaz es reunirà este divendres en Palma amb diversos agents socials en el marc de la Mesa de Diàleg Social que ha d’estudiar la prolongació dels ERTO. A demés, també ha indicat que el pagament està garantit gràcies als fons de la Unió Europea.

 

Pedro Sánchez anuncia un ambiciós pla de recuperació

Este dilluns, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va anunciar un ambiciós pla de reformes i recuperació que pretén impulsar el creixement del PIB un 2%, a on els 140.000 milions d’euros de la Unió Europea juguen un paper clau. El dirigent socialista ha reclamat «unitat» als espanyols, davant d’una tardor a on qualsevol escenari està damunt de la taula. «Espanya pot, el pitjor enemic és no creure-ho», va insistir. 

 

El pla de recuperació, presentat durant la cimera ‘España puede. Recuperación, Transformación, Resiliencia’ en la Casa Amèrica de Madrid, va ser anunciat davant dels principals empresaris de l’IBEX 35, com la presidenta del Banc Santander, Ana Botín, el president del BBVA, Carlos Torres o el president de Telefónica, José María Álvarez-Pallete.

 

«El govern està avançant en els preparatius del pla de recuperació i també per a respondre al repte de les dècades que venen», va indicar Sánchez. L’aposta del president espanyol té com a objectiu «una recuperació ràpida i sostenible» que permeta «accelerar les transformacions que ja necessitava el nostre país».

 

En eixe sentit, va indicar que hi ha quatre grans reptes d’ara en avant amb el pla de recuperació: la transformació digital, la transformació ecològica, la cohesió social i la unitat per a superar la crisi sanitària i econòmica. El pla de reformes, que està treballant la vicepresidenta Nadia Calviño des de fa mesos, s’està acabant de tancar i s’enviarà a Brussel·les el pròxim mes d’octubre. 

 

Davant de la situació de la pandèmia, va reconéixer que l’única possibilitat és intentar-ho una volta i una altra fins que les investigacions científiques conseguisquen eliminar el virus del tot. D’altra banda, va recordar el gran pacte d’Europa:  «El nostre país no està s soles en esta crisi. Europa ha estat a l’altura. Europa no ha deixat a soles a Espanya: disposem de 140.000 milions d’euros per gestionar la situació durant els pròxims sis anys i, d’ells, 70.000 milions es distribuiran a través de transferències directes».

 

Sánchez reclama unitat

Pedro Sánchez, qui va insistir que hi ha al davant els mesos més decisius de la legislatura, va reclamar en tot moment unitat. Assegura que eixe és el repte més gran del segle i va indicar que la primera condició per a superar l’emergència sanitària és «avançar la unitat» i «desterrar la lluita partidista». Unes declaracions que, a nivell polític, s’entenen amb la incògnita de l’aprovació dels pròxims pressupostos generals de l’estat. 

 

Per una altra banda, va explicar que en segon lloc es necessiten unes institucions sòlides en tot el país. «Necessitem un nou clima polític, marcat per l’estabilitat i la unitat. El govern de coalició pot garantir l’estabilitat de l’executiu dels 40 mesos que tenim al davant». Una unitat que també va reclamar a tota la ciutadania davant de «la incertesa» que s’acosta en l’àmbit epidemiològic amb l’onada de nous casos positius de coronavirus rn la tardor i amb la tornada a l’escola.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA manté la testifical i no espera al TSJ sobre Mazón

La magistrada ha rebutjat ajornar la declaració d'un alt càrrec del Consell malgrat que el TSJCV ha de decidir sobre la imputació del expresident Carlos Mazón. La defensa d'Emilio Argüeso va demanar suspendre-la, però el jutjat seguix amb les diligències.

Els taxis paralitzen 24 hores el servici en la Comunitat amb marxa a València i protesta davant la Generalitat

El taxi ha detingut la seua activitat des de les 06.00 amb excepcions per a urgències i trasllats hospitalaris. Reclama equilibri enfront de les VTC mentres la Generalitat ultima un decret.

Detinguts tres menors de 14 i 15 anys per la violació d’una menor de 16 a València

Tres menors de 14 i 15 anys han sigut detinguts per la violació d'una jove de 16 a València. També estan investigats per gravar i difondre les imatges; queden en llibertat vigilada amb prohibició d'acostar-se.

El MARQ presenta al MAN la investigació de la major necròpoli bizantina a Rojales

El MAN ha acollit la presentació dels avanços del MARQ sobre la major necròpoli bizantina peninsular a Rojales. La investigació es relaciona amb ritu cristià primerenc, mobilitat oriental i rastre de 'yersina pestis'.

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.