12.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

El govern espanyol es planteja allargar els ERTO fins que no hi haja una vacuna fiable

 

Bones notícies per a molts treballadors valencians que s’han vist amb l’aigua al coll a causa de la pandèmia. La ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha assegurat este dijous que els ERTO s’allargaran «sense dubte», i no s’ha arriscat a posar una data de caducitat. «Fins que siga necessari», ha insistit la ministra, insinuant que els ERTO existiran mentres no hi haja una vacuna

 

En una entrevista a IB3 Ràdio, la ministra també ha anunciat que es proposarà que la base de cotització es mantinga en el 70% i no baixe al 50% quan el treballador faça sis mesos que estiga acollit al mecanisme. Cal destacar que Díaz es reunirà este divendres en Palma amb diversos agents socials en el marc de la Mesa de Diàleg Social que ha d’estudiar la prolongació dels ERTO. A demés, també ha indicat que el pagament està garantit gràcies als fons de la Unió Europea.

 

Pedro Sánchez anuncia un ambiciós pla de recuperació

Este dilluns, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va anunciar un ambiciós pla de reformes i recuperació que pretén impulsar el creixement del PIB un 2%, a on els 140.000 milions d’euros de la Unió Europea juguen un paper clau. El dirigent socialista ha reclamat «unitat» als espanyols, davant d’una tardor a on qualsevol escenari està damunt de la taula. «Espanya pot, el pitjor enemic és no creure-ho», va insistir. 

 

El pla de recuperació, presentat durant la cimera ‘España puede. Recuperación, Transformación, Resiliencia’ en la Casa Amèrica de Madrid, va ser anunciat davant dels principals empresaris de l’IBEX 35, com la presidenta del Banc Santander, Ana Botín, el president del BBVA, Carlos Torres o el president de Telefónica, José María Álvarez-Pallete.

 

«El govern està avançant en els preparatius del pla de recuperació i també per a respondre al repte de les dècades que venen», va indicar Sánchez. L’aposta del president espanyol té com a objectiu «una recuperació ràpida i sostenible» que permeta «accelerar les transformacions que ja necessitava el nostre país».

 

En eixe sentit, va indicar que hi ha quatre grans reptes d’ara en avant amb el pla de recuperació: la transformació digital, la transformació ecològica, la cohesió social i la unitat per a superar la crisi sanitària i econòmica. El pla de reformes, que està treballant la vicepresidenta Nadia Calviño des de fa mesos, s’està acabant de tancar i s’enviarà a Brussel·les el pròxim mes d’octubre. 

 

Davant de la situació de la pandèmia, va reconéixer que l’única possibilitat és intentar-ho una volta i una altra fins que les investigacions científiques conseguisquen eliminar el virus del tot. D’altra banda, va recordar el gran pacte d’Europa:  «El nostre país no està s soles en esta crisi. Europa ha estat a l’altura. Europa no ha deixat a soles a Espanya: disposem de 140.000 milions d’euros per gestionar la situació durant els pròxims sis anys i, d’ells, 70.000 milions es distribuiran a través de transferències directes».

 

Sánchez reclama unitat

Pedro Sánchez, qui va insistir que hi ha al davant els mesos més decisius de la legislatura, va reclamar en tot moment unitat. Assegura que eixe és el repte més gran del segle i va indicar que la primera condició per a superar l’emergència sanitària és «avançar la unitat» i «desterrar la lluita partidista». Unes declaracions que, a nivell polític, s’entenen amb la incògnita de l’aprovació dels pròxims pressupostos generals de l’estat. 

 

Per una altra banda, va explicar que en segon lloc es necessiten unes institucions sòlides en tot el país. «Necessitem un nou clima polític, marcat per l’estabilitat i la unitat. El govern de coalició pot garantir l’estabilitat de l’executiu dels 40 mesos que tenim al davant». Una unitat que també va reclamar a tota la ciutadania davant de «la incertesa» que s’acosta en l’àmbit epidemiològic amb l’onada de nous casos positius de coronavirus rn la tardor i amb la tornada a l’escola.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.