La gran amenaça sanitària d’este estiu, a part del coronavirus

 

L’Agència Estatal de Metereologia (Aemet) ha informat que els nivells de radiació ultraviolada són molt elevats quan el cel està completament clar i, per tant, el risc de patir lesions oculars és tremendament elevat. És per això que els experts alerten de la necessitat de protegir els ulls davant l’exposició al sol.

 

Una de les pràctiques més perilloses per als ulls és portar ulleres de sol que no estan homologades o que no tenen la protecció òptima per a protegir els ulls davant els raigs ultraviolats. Els ulls que estan exposats al sol durant un llarg període de temps ‘absorbixen’ la radiació, que pot causar les lesions oculars més nocives, ja que l’ADN cel·lular dels ulls muta i pot generar embalums, úlceres o pigues coneguts com a tumors palpebrals malignes.

 

Este tumor no presenta cap simptomatologia. Ni picor o llagrimeig. A pesar d’això, és molt important acudir a l’oftalmòleg immediatament per a poder previndre el començament d’una malaltia molt més greu.

 

Mutacions en la còrnia

El doctor Óscar Gris, del Departament de Còrnia i Cirurgia Refractiva d’IMO, explica que es poden patir unes alteracions anomenades pterigi i pingüècula que definix com «malalties multifactorials, que solen aparéixer en persones amb certa predisposició genètica i que, a demés, s’exposen al sol o al vent de forma continuada i sense protecció». La solució per a estes alteracions és senzilla si es detecten a temps mentres que en cas contrari, poden exigir l’entrada a quiròfan.

 

Queratitis per la sequedat ocular

Esta alteració suposa una inflamació en la còrnia, causa de la sequedat ocular. Alguns dels seus símptomes són: la còrnia roja, pitjor visió i l’ull no ‘plora’ bé. L’ull també es pot tornar sensible a la llum (fotofòbia). La malaltia compta amb tractament i el pacient no sol experimentar seqüeles.

 

Cataractes, envelliment prematur

L’exposició al sol de la pell provoca el seu envelliment i amb els ulls passa el mateix, és per això que sol ser molt comú l’aparició de les cataractes. El doctor Óscar Gris destaca que «una exposició continuada als rajos ultraviolats, sense la protecció adequada, accelera el procés de degeneració o envelliment del cristal·lí, el que provoca que la cataracta es manifeste abans».

 

El sector de la població que supera els 50 anys sol ser més vulnerable a l’aparició de cataractes i estes són la principal causa de pèrdua de visió en les persones amb més de 65 anys. A pesar d’això, amb la protecció ocular es pot previndre o retardar la seua aparició a pesar de què la seua aparició també pot ser causada per l’alcoholisme, el tabaquisme, l’obesitat, la hipertensió, la diabetis o els antecedents familiars.

 

La sobreexposició al sol també pot causar l’envelliment de la pell de la parpella: «el fotoenvelliment es caracteritza per produir arrugues, sequedat i flacciditat», detalla la doctora Eva Ayala, oftalmòloga del Departament d’Oculoplàstica, Estètica i Rejoveniment Oculofacial d’IMO. Una malaltia que es pot evitar si utilitzem el protector solar més òptim en funció de la nostra pell. A demés, cal recordar que la crema solar ha de posar-se abans de prendre el sol i després d’eixir de l’aigua.

 

Solucions per a evitar patir estes malalties

El primer pas per a protegir els ulls del sol, igual que passa amb la pell, és utilitzar una bona crema. També cal tindre en compte que la radiació ultraviolada varia en funció de les franges horàries del dia. En este sentit, entre les 12 i les 15 hores, la radiació és molt més elevada pel que cal estar molt ben protegits i no estar molt de temps exposats al sol. A demés, són molt importants les revisions periòdiques.

 

Els experts en oftalmologia d’IMO manifesten la necessitat d’utilitzar ulleres de sol homologades CE i amb el filtre oportú per a cada ocasió. Per exemple, si anem al mar o a l’alta muntanya el millor són utilitzar ulleres amb filtres polaritzats que eliminen els reflexos, de manera que la llum no incidix des de diversos angles.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.