Amplien les excavacions en la plaça de la Reina després de trobar restes arqueològics visigots

 

Els arqueòlegs han ampliat les excavacions de la plaça de la Reina de València per a catalogar i treballar sobre les restes visigodes trobades durant les obres de reforma i poder així «cobrir tota l’extensió dels blocs», si bé no es preveu que els treballs retarden el projecte urbanístic.

 

Així ho ha explicat als mitjans de comunicació el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, durant la seua visita aquest dimecres a les obres de la Muralla Islàmica en la plaça de l’Àngel, acompanyat per la codirectora de l’excavació, Paqui Rubio.

 

Grezzi ha explicat que els treballs arqueològics es troben encara en procés d’excavació manual, i que els especialistes estan catalogant les restes, «dels quals no es tenia constància». Les restes van aflorar durant les obres de canalització. Són uns blocs que podrien formar part d’una muralla i que aportarien «una informació més detallada d’un entorn de la ciutat que és pràcticament on començava la ciutat romana«, ha apuntat Grezzi.

 

Època Visigoda

«En principi» s’han catalogat com de l’època visigoda i tardoromana, ha detallat l’edil, que qualifica les troballes de «inesperats» perquè, segons ha apuntat, «no hi havia cap catalogació ni documentació» sobre aquest tema, encara que sí que «se sospitava» sobre la seua possible existència.

 

El regidor ha indicat que, després de les troballes, s’ha començat a ampliar l’excavació, una qüestió «sota la direcció de Patrimoni de la Generalitat», amb la qual l’Ajuntament està treballant «per a veure quina és l’entitat» del jaciment i cap a on ha d’anar l’ampliació. «Encara estem veient una mica com fer-ho», ha apuntat.

El responsable de Mobilitat ha puntualitzat, a preguntes dels mitjans, que «en principi» les excavacions no haurien d’afectar els treballs de reforma de la plaça, al tractar-se d’una «part perimetral» pròxima a la catedral que «no té afecció sobre el pàrquing».

 

Quant a la possibilitat d’integrar les excavacions en les de les restes de la muralla islàmica, *Grezzi ha assenyalat que aquesta qüestió haurà de decidir-la la Direcció General de Patrimoni. «El primer és fer l’excavació manual, per a tindre tot catalogat, i després de podrà analitzar de quina època són i es podrà reconstruir aquesta part de la història de la ciutat de la qual tenien sospites i informació, però no detallada, perquè no estava totalment cartografiada», ha resolt.

Últimes notícies

Barcala defén que l’únic acte institucional del 25 de maig és el de l’Ajuntament d’Alacant

Luis Barcala reivindica que l'homenatge del 25 de maig organitzat per l'Ajuntament és l'únic acte institucional pel bombardeig del Mercat Central i evita valorar l'absència de l'oposició.

El Port d’Alacant supera el milió de tones i dispara el seu trànsit de mercaderies i passatgers

El Port d'Alacant ha mogut una mica més d'un milió de tones entre gener i abril, un 16,6% més interanual, amb fortes pujades en contenidors, graneles líquids, vehicles i creuers.

L’oposició tomba en Les Corts el dictamen de la dana i l’acusa d’il·legal i fals

PSPV i Compromís presenten en Les Corts esmenes a la totalitat contra el dictamen de la comissió de la dana de 2024, que veuen il·legal, immoral i allunyat de la realitat viscuda.

Onze jugadors de l’Elx queden lliures a final de temporada i el club ha de definir el seu futur immediat

Onze futbolistes de l'Elx acaben contracte en les pròximes setmanes i la seua continuïtat en Primera Divisió està sense definir, amb diversos casos marcats per cessions, opcions de compra i renovacions pendents.

El PP d’Elx trenca amb Vox i rebutja la seua moció contra la regularització de migrants

El PP d'Elx vota en contra de la moció del seu soci de govern Vox per a frenar la regularització de migrants i s'alinea amb PSOE i Compromís en un ple de forta tensió política.

Desmantellada una xarxa internacional que robava cotxes de gamma mitjana-alta a la Marina Baixa

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil detenen a nou persones i recuperen nou cotxes sostrets després de desarticular una xarxa que robava vehicles de gamma mitjana-alta per a revendre'ls amb documentació falsificada.

Justícia manté el mateix reforç en el jutjat de Catarroja malgrat les crítiques de l’oposició

La consellera de Justícia defén que el jutjat de Catarroja continuarà comptant amb el mateix nombre d'efectius de reforç i sosté que el procés de canvi de personal ha sigut transparent i basat en criteris objectius.

Felipe González defén eleccions generals enguany i reivindica un lideratge no mercenari

Felipe González considera que hauria d'haver-hi eleccions generals este 2026 i vincula la crisi oberta pel cas Plus ultra amb la necessitat d'un lideratge no mercenari, centrat en el benefici de la població.