Amplien les excavacions en la plaça de la Reina després de trobar restes arqueològics visigots

 

Els arqueòlegs han ampliat les excavacions de la plaça de la Reina de València per a catalogar i treballar sobre les restes visigodes trobades durant les obres de reforma i poder així «cobrir tota l’extensió dels blocs», si bé no es preveu que els treballs retarden el projecte urbanístic.

 

Així ho ha explicat als mitjans de comunicació el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, durant la seua visita aquest dimecres a les obres de la Muralla Islàmica en la plaça de l’Àngel, acompanyat per la codirectora de l’excavació, Paqui Rubio.

 

Grezzi ha explicat que els treballs arqueològics es troben encara en procés d’excavació manual, i que els especialistes estan catalogant les restes, «dels quals no es tenia constància». Les restes van aflorar durant les obres de canalització. Són uns blocs que podrien formar part d’una muralla i que aportarien «una informació més detallada d’un entorn de la ciutat que és pràcticament on començava la ciutat romana«, ha apuntat Grezzi.

 

Època Visigoda

«En principi» s’han catalogat com de l’època visigoda i tardoromana, ha detallat l’edil, que qualifica les troballes de «inesperats» perquè, segons ha apuntat, «no hi havia cap catalogació ni documentació» sobre aquest tema, encara que sí que «se sospitava» sobre la seua possible existència.

 

El regidor ha indicat que, després de les troballes, s’ha començat a ampliar l’excavació, una qüestió «sota la direcció de Patrimoni de la Generalitat», amb la qual l’Ajuntament està treballant «per a veure quina és l’entitat» del jaciment i cap a on ha d’anar l’ampliació. «Encara estem veient una mica com fer-ho», ha apuntat.

El responsable de Mobilitat ha puntualitzat, a preguntes dels mitjans, que «en principi» les excavacions no haurien d’afectar els treballs de reforma de la plaça, al tractar-se d’una «part perimetral» pròxima a la catedral que «no té afecció sobre el pàrquing».

 

Quant a la possibilitat d’integrar les excavacions en les de les restes de la muralla islàmica, *Grezzi ha assenyalat que aquesta qüestió haurà de decidir-la la Direcció General de Patrimoni. «El primer és fer l’excavació manual, per a tindre tot catalogat, i després de podrà analitzar de quina època són i es podrà reconstruir aquesta part de la història de la ciutat de la qual tenien sospites i informació, però no detallada, perquè no estava totalment cartografiada», ha resolt.

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.