11.2 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

Amplien les excavacions en la plaça de la Reina després de trobar restes arqueològics visigots

 

Els arqueòlegs han ampliat les excavacions de la plaça de la Reina de València per a catalogar i treballar sobre les restes visigodes trobades durant les obres de reforma i poder així “cobrir tota l’extensió dels blocs”, si bé no es preveu que els treballs retarden el projecte urbanístic.

 

Així ho ha explicat als mitjans de comunicació el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, durant la seua visita aquest dimecres a les obres de la Muralla Islàmica en la plaça de l’Àngel, acompanyat per la codirectora de l’excavació, Paqui Rubio.

 

Grezzi ha explicat que els treballs arqueològics es troben encara en procés d’excavació manual, i que els especialistes estan catalogant les restes, “dels quals no es tenia constància”. Les restes van aflorar durant les obres de canalització. Són uns blocs que podrien formar part d’una muralla i que aportarien “una informació més detallada d’un entorn de la ciutat que és pràcticament on començava la ciutat romana“, ha apuntat Grezzi.

 

Època Visigoda

“En principi” s’han catalogat com de l’època visigoda i tardoromana, ha detallat l’edil, que qualifica les troballes de “inesperats” perquè, segons ha apuntat, “no hi havia cap catalogació ni documentació” sobre aquest tema, encara que sí que “se sospitava” sobre la seua possible existència.

 

El regidor ha indicat que, després de les troballes, s’ha començat a ampliar l’excavació, una qüestió “sota la direcció de Patrimoni de la Generalitat”, amb la qual l’Ajuntament està treballant “per a veure quina és l’entitat” del jaciment i cap a on ha d’anar l’ampliació. “Encara estem veient una mica com fer-ho”, ha apuntat.

El responsable de Mobilitat ha puntualitzat, a preguntes dels mitjans, que “en principi” les excavacions no haurien d’afectar els treballs de reforma de la plaça, al tractar-se d’una “part perimetral” pròxima a la catedral que “no té afecció sobre el pàrquing”.

 

Quant a la possibilitat d’integrar les excavacions en les de les restes de la muralla islàmica, *Grezzi ha assenyalat que aquesta qüestió haurà de decidir-la la Direcció General de Patrimoni. “El primer és fer l’excavació manual, per a tindre tot catalogat, i després de podrà analitzar de quina època són i es podrà reconstruir aquesta part de la història de la ciutat de la qual tenien sospites i informació, però no detallada, perquè no estava totalment cartografiada”, ha resolt.

Últimes notícies

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.

El 6.703, primer premi del Xiquet, repartix sort en 20 municipis valencians

El 6.703 ha aconseguit el primer premi del sorteig de la Loteria del Xiquet, dotat amb 200.000 euros per dècim i dos milions per sèrie. S'ha venut en 20 municipis valencians i en múltiples províncies.

Schareina guanya la tercera etapa de motos del Dakar i s’acosta al líder Sanders

Tosha Schareina es va imposar en la tercera etapa de motos en Alula (422 km) i ja és tercer de la general, a 1.13 de Daniel Sanders i a sis segons de Ricky Brabec.

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen les cavalcades en gran part de la Comunitat Valenciana

Malgrat l'alerta groga per fred i nevades, la majoria de cavalcades s'han celebrat amb ajustos i plans B. València i Alcoi han mantingut les seues desfilades amb canvis.

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen la màgia en la Comunitat Valenciana

La borrasca Francis ha obligat a moure, adaptar o suspendre desfilades en diferents municipis, però moltes cavalcades s'han mantingut amb plans alternatius i baix alerta groga.