Amplien les excavacions en la plaça de la Reina després de trobar restes arqueològics visigots

 

Els arqueòlegs han ampliat les excavacions de la plaça de la Reina de València per a catalogar i treballar sobre les restes visigodes trobades durant les obres de reforma i poder així «cobrir tota l’extensió dels blocs», si bé no es preveu que els treballs retarden el projecte urbanístic.

 

Així ho ha explicat als mitjans de comunicació el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, durant la seua visita aquest dimecres a les obres de la Muralla Islàmica en la plaça de l’Àngel, acompanyat per la codirectora de l’excavació, Paqui Rubio.

 

Grezzi ha explicat que els treballs arqueològics es troben encara en procés d’excavació manual, i que els especialistes estan catalogant les restes, «dels quals no es tenia constància». Les restes van aflorar durant les obres de canalització. Són uns blocs que podrien formar part d’una muralla i que aportarien «una informació més detallada d’un entorn de la ciutat que és pràcticament on començava la ciutat romana«, ha apuntat Grezzi.

 

Època Visigoda

«En principi» s’han catalogat com de l’època visigoda i tardoromana, ha detallat l’edil, que qualifica les troballes de «inesperats» perquè, segons ha apuntat, «no hi havia cap catalogació ni documentació» sobre aquest tema, encara que sí que «se sospitava» sobre la seua possible existència.

 

El regidor ha indicat que, després de les troballes, s’ha començat a ampliar l’excavació, una qüestió «sota la direcció de Patrimoni de la Generalitat», amb la qual l’Ajuntament està treballant «per a veure quina és l’entitat» del jaciment i cap a on ha d’anar l’ampliació. «Encara estem veient una mica com fer-ho», ha apuntat.

El responsable de Mobilitat ha puntualitzat, a preguntes dels mitjans, que «en principi» les excavacions no haurien d’afectar els treballs de reforma de la plaça, al tractar-se d’una «part perimetral» pròxima a la catedral que «no té afecció sobre el pàrquing».

 

Quant a la possibilitat d’integrar les excavacions en les de les restes de la muralla islàmica, *Grezzi ha assenyalat que aquesta qüestió haurà de decidir-la la Direcció General de Patrimoni. «El primer és fer l’excavació manual, per a tindre tot catalogat, i després de podrà analitzar de quina època són i es podrà reconstruir aquesta part de la història de la ciutat de la qual tenien sospites i informació, però no detallada, perquè no estava totalment cartografiada», ha resolt.

Últimes notícies

Localitzen a la mar un cos sense cap ni extremitats a la costa de Sagunt

La Guàrdia Civil investiga la troballa del cadàver d’un home sense cap ni extremitats, en avançat estat de descomposició, localitzat dilluns davant la costa de Sagunt. Els agents busquen ara identificar-lo mitjançant proves d’ADN i el seu encreuament amb perfils de persones desaparegudes.

Detinguts sis sospitosos per un butró en una nau d’Alcoi amb botí de 200.000 euros

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens i una dona per un robatori mitjançant butró en una nau industrial d’Alcoi, d’on presumptament han furtat material i maquinària valorats en uns 200.000 euros. Part del botí s’ha localitzat en una chatarreria de la mateixa ciutat.

Dos detinguts a Borriana per robar en una empresa amb unes claus furtades d’un cotxe

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana dos hòmens acusats de robar en una empresa després d’aconseguir una còpia de les claus d’un vehicle corporatiu. Al més jove també se li imputen delictes de receptació i contra la salut pública.

Així és Atenea, la intel·ligència artificial pròpia que ja usa Mercadona

Mercadona ha posat en marxa Atenea, una plataforma pròpia d’intel·ligència artificial que ja utilitzen 500 enginyers per a desenvolupar programari amb més rapidesa i qualitat, integrant el coneixement intern de l’empresa.

El Museu Sorolla de Madrid obrirà l’ampliació al públic el 15 d’octubre

El Museu Sorolla de Madrid posarà en marxa el nou edifici annex el 15 d’octubre, mentres continua la rehabilitació integral de la casa històrica.

Tallada una hora la línia 4 de Metrovalencia per l’incendi d’una vivenda pròxima

La línia 4 de Metrovalencia ha estat tallada quasi una hora entre Empalme i Florista per l’incendi d’una vivenda, encara que el servici ja s’ha normalitzat i la línia 6 cap a la zona universitària no s’ha vist afectada.

Aemet activa avís groc per fortes tronades a l’interior de València i Alacant

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per tronades fortes a l’interior sud de València i a l’interior d’Alacant entre les 15.00 hores i la mitjanit.

Diversos veïns intoxicats per fum en l’incendi d’una vivenda en un novè pis a Benidorm

Diversos veïns han resultat intoxicats per fum en l’incendi d’una vivenda situada en un novè pis d’un edifici de 16 plantes a Benidorm. Els bombers han controlat el foc de matinada i els residents desallotjats ja han pogut tornar a casa.