Amplien les excavacions en la plaça de la Reina després de trobar restes arqueològics visigots

 

Els arqueòlegs han ampliat les excavacions de la plaça de la Reina de València per a catalogar i treballar sobre les restes visigodes trobades durant les obres de reforma i poder així «cobrir tota l’extensió dels blocs», si bé no es preveu que els treballs retarden el projecte urbanístic.

 

Així ho ha explicat als mitjans de comunicació el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, durant la seua visita aquest dimecres a les obres de la Muralla Islàmica en la plaça de l’Àngel, acompanyat per la codirectora de l’excavació, Paqui Rubio.

 

Grezzi ha explicat que els treballs arqueològics es troben encara en procés d’excavació manual, i que els especialistes estan catalogant les restes, «dels quals no es tenia constància». Les restes van aflorar durant les obres de canalització. Són uns blocs que podrien formar part d’una muralla i que aportarien «una informació més detallada d’un entorn de la ciutat que és pràcticament on començava la ciutat romana«, ha apuntat Grezzi.

 

Època Visigoda

«En principi» s’han catalogat com de l’època visigoda i tardoromana, ha detallat l’edil, que qualifica les troballes de «inesperats» perquè, segons ha apuntat, «no hi havia cap catalogació ni documentació» sobre aquest tema, encara que sí que «se sospitava» sobre la seua possible existència.

 

El regidor ha indicat que, després de les troballes, s’ha començat a ampliar l’excavació, una qüestió «sota la direcció de Patrimoni de la Generalitat», amb la qual l’Ajuntament està treballant «per a veure quina és l’entitat» del jaciment i cap a on ha d’anar l’ampliació. «Encara estem veient una mica com fer-ho», ha apuntat.

El responsable de Mobilitat ha puntualitzat, a preguntes dels mitjans, que «en principi» les excavacions no haurien d’afectar els treballs de reforma de la plaça, al tractar-se d’una «part perimetral» pròxima a la catedral que «no té afecció sobre el pàrquing».

 

Quant a la possibilitat d’integrar les excavacions en les de les restes de la muralla islàmica, *Grezzi ha assenyalat que aquesta qüestió haurà de decidir-la la Direcció General de Patrimoni. «El primer és fer l’excavació manual, per a tindre tot catalogat, i després de podrà analitzar de quina època són i es podrà reconstruir aquesta part de la història de la ciutat de la qual tenien sospites i informació, però no detallada, perquè no estava totalment cartografiada», ha resolt.

Últimes notícies

Pedro Sánchez convoca eleccions generals a Espanya

El president fixa els comicis per al 29 de novembre i anuncia un Consell de Ministres extraordinari per a dissoldre les Corts

Avís groc per fortes pluges i tronades a l’interior de València des de les 18 hores

Aemet activa hui dilluns l’avís groc per pluges i tronades a l’interior de la província de València entre les 18.00 i les 24.00 hores. Es preveuen fins a 20 litres per metre quadrat en una hora, ratxes de vent de més de 70 km/h i graníssos d’un centímetre.

La llista de Sergio Marco s’imposa en les eleccions del Col·legi de Farmacèutics de València

La candidatura Voz Farmacéutica, encapçalada per Sergio Marco Peiró, ha sigut la més votada en les eleccions repetides del MICOF, amb 432 vots i una participació del 22 %. Ara s’obri un termini de deu dies per a possibles al·legacions.

L’acampada per la vivenda aguanta dos nits a València malgrat la pluja forta

L’acampada per la vivenda en la plaça de l’Ajuntament de València ha superat la segona nit, marcada per una forta pluja que ha inundat part del campament. Els acampats asseguren que continuaran i han reorganitzat la logística per a reforçar la seua resistència.

Les pluges deixen fins a 72,6 l/m² a Xert i 27 incidents en una nit

Les pluges de la passada nit han obligat Emergències a gestionar 27 incidents arreu de la Comunitat Valenciana, amb un màxim de 72,6 l/m² a Xert i problemes en el subministrament elèctric, les vies i el tren.

Pedro Sánchez anuncia a les 9.00 si avança les eleccions generals

El president del Govern fa una declaració institucional des de la Moncloa després de la derrota parlamentària dels decrets d'habitatge

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.