Amplien les excavacions en la plaça de la Reina després de trobar restes arqueològics visigots

 

Els arqueòlegs han ampliat les excavacions de la plaça de la Reina de València per a catalogar i treballar sobre les restes visigodes trobades durant les obres de reforma i poder així «cobrir tota l’extensió dels blocs», si bé no es preveu que els treballs retarden el projecte urbanístic.

 

Així ho ha explicat als mitjans de comunicació el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, durant la seua visita aquest dimecres a les obres de la Muralla Islàmica en la plaça de l’Àngel, acompanyat per la codirectora de l’excavació, Paqui Rubio.

 

Grezzi ha explicat que els treballs arqueològics es troben encara en procés d’excavació manual, i que els especialistes estan catalogant les restes, «dels quals no es tenia constància». Les restes van aflorar durant les obres de canalització. Són uns blocs que podrien formar part d’una muralla i que aportarien «una informació més detallada d’un entorn de la ciutat que és pràcticament on començava la ciutat romana«, ha apuntat Grezzi.

 

Època Visigoda

«En principi» s’han catalogat com de l’època visigoda i tardoromana, ha detallat l’edil, que qualifica les troballes de «inesperats» perquè, segons ha apuntat, «no hi havia cap catalogació ni documentació» sobre aquest tema, encara que sí que «se sospitava» sobre la seua possible existència.

 

El regidor ha indicat que, després de les troballes, s’ha començat a ampliar l’excavació, una qüestió «sota la direcció de Patrimoni de la Generalitat», amb la qual l’Ajuntament està treballant «per a veure quina és l’entitat» del jaciment i cap a on ha d’anar l’ampliació. «Encara estem veient una mica com fer-ho», ha apuntat.

El responsable de Mobilitat ha puntualitzat, a preguntes dels mitjans, que «en principi» les excavacions no haurien d’afectar els treballs de reforma de la plaça, al tractar-se d’una «part perimetral» pròxima a la catedral que «no té afecció sobre el pàrquing».

 

Quant a la possibilitat d’integrar les excavacions en les de les restes de la muralla islàmica, *Grezzi ha assenyalat que aquesta qüestió haurà de decidir-la la Direcció General de Patrimoni. «El primer és fer l’excavació manual, per a tindre tot catalogat, i després de podrà analitzar de quina època són i es podrà reconstruir aquesta part de la història de la ciutat de la qual tenien sospites i informació, però no detallada, perquè no estava totalment cartografiada», ha resolt.

Últimes notícies

Les plantilles de Lladró paren dues hores contra la no aplicació del conveni

Les plantilles de Lladró SA, Arte y Porcelanas SAU i Daisa han parat dues hores per protestar per la no aplicació del conveni en matèria salarial i el no pagament dels atrasos, després de setmanes de negociacions sense acord.

Kiko Martínez torna al ring amb un combat de striking a Elx davant Julián Londoño

L’ex campió del món del pes ploma Kiko Martínez debutarà en striking amb guantilles el 7 de novembre al pavelló Sara Marín i María Díez d’Elx, en una vetlada que reunirà unes 4.000 persones i inclourà combats de Muay Thai, K-1 i boxeig.

El PSPV acusa el Consell d’assumir una “segregació racial” en els pressupostos

El PSPV ha acusat el Govern valencià del PP d’introduir una segregació racial i discriminació per origen en el projecte de pressupostos de la Generalitat de 2026 mitjançant el concepte de prioritat nacional, i estudia totes les vies institucionals i judicials per frenar-lo.

El Valencia començarà la Lliga contra el Celta el dissabte 22 d’agost a les 19.30 hores

LaLiga ha confirmat que el Valencia debutarà en la segona jornada de LaLiga EA Sports 2025-2026, el dissabte 22 d’agost a Mestalla contra el Celta a les 19.30 hores, després de l’ajornament del partit inicial davant el Betis. Villarreal, Elche i Levante també tenen definits els seus horaris per a la segona i tercera jornada.

El València debutarà en Lliga el 22 d’agost a Mestalla contra el Celta

LaLiga ha confirmat que el València s’estrenarà en la Lliga 2025-2026 el dissabte 22 d’agost a les 19.30 hores davant el Celta, després de l’ajornament del seu partit de la primera jornada contra el Betis. Villarreal, Elx i Llevant també tenen ja definits els seus horaris per a la segona i tercera jornada.

Pau Navarro seguirà al Villarreal fins a 2031 després de renovar el seu contracte

El defensa de la Vilavella Pau Navarro ha ampliat el seu contracte amb el Villarreal CF fins a juny de 2031. El central, clau en la tercera plaça de LaLiga, suma 46 partits oficials amb el primer equip groguet.

Com s’organitzarà la seguretat per vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

El Govern central s’ha oferit a la Generalitat per reforçar la protecció civil i la seguretat ciutadana als nou punts clau d’observació de l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.