Amplien les excavacions en la plaça de la Reina després de trobar restes arqueològics visigots

 

Els arqueòlegs han ampliat les excavacions de la plaça de la Reina de València per a catalogar i treballar sobre les restes visigodes trobades durant les obres de reforma i poder així «cobrir tota l’extensió dels blocs», si bé no es preveu que els treballs retarden el projecte urbanístic.

 

Així ho ha explicat als mitjans de comunicació el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, durant la seua visita aquest dimecres a les obres de la Muralla Islàmica en la plaça de l’Àngel, acompanyat per la codirectora de l’excavació, Paqui Rubio.

 

Grezzi ha explicat que els treballs arqueològics es troben encara en procés d’excavació manual, i que els especialistes estan catalogant les restes, «dels quals no es tenia constància». Les restes van aflorar durant les obres de canalització. Són uns blocs que podrien formar part d’una muralla i que aportarien «una informació més detallada d’un entorn de la ciutat que és pràcticament on començava la ciutat romana«, ha apuntat Grezzi.

 

Època Visigoda

«En principi» s’han catalogat com de l’època visigoda i tardoromana, ha detallat l’edil, que qualifica les troballes de «inesperats» perquè, segons ha apuntat, «no hi havia cap catalogació ni documentació» sobre aquest tema, encara que sí que «se sospitava» sobre la seua possible existència.

 

El regidor ha indicat que, després de les troballes, s’ha començat a ampliar l’excavació, una qüestió «sota la direcció de Patrimoni de la Generalitat», amb la qual l’Ajuntament està treballant «per a veure quina és l’entitat» del jaciment i cap a on ha d’anar l’ampliació. «Encara estem veient una mica com fer-ho», ha apuntat.

El responsable de Mobilitat ha puntualitzat, a preguntes dels mitjans, que «en principi» les excavacions no haurien d’afectar els treballs de reforma de la plaça, al tractar-se d’una «part perimetral» pròxima a la catedral que «no té afecció sobre el pàrquing».

 

Quant a la possibilitat d’integrar les excavacions en les de les restes de la muralla islàmica, *Grezzi ha assenyalat que aquesta qüestió haurà de decidir-la la Direcció General de Patrimoni. «El primer és fer l’excavació manual, per a tindre tot catalogat, i després de podrà analitzar de quina època són i es podrà reconstruir aquesta part de la història de la ciutat de la qual tenien sospites i informació, però no detallada, perquè no estava totalment cartografiada», ha resolt.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.