11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Una anciana morta i 46 positius pel brot en la residència de Xixona

 

Un brot en una residència de Xixona, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), s’ha estés per tot el pavelló de dones i ja són 46 les persones contagiades. A demés, ha mort una dona de 93 anys. 

 

Segons explica ‘Información’, després dels tres casos detectats el cap de setmana que van portar a hospitalitzar a tres dones, les proves PCR fetes entre el dilluns i el dimarts han deixat dades molt preocupants, amb més de la mitat del personal i interns contagiats.

 

Les 53 internes del pavelló de dones han donat totes positius, segons informen fonts de l’Asil de les Germanetes dels Ancians Desamparats, i dos hòmens de l’altra secció, huit treballadors i una monja també estan contagiats. 

Cal afegir que en el centre hi ha un total de 85 persones entre les que es troben 63 interns, 18 empleats i 5 monges. De la mateixa manera, en este centre ja s’estaven prenent algunes mesures de seguretat com la col·locació de mantes amb alcohol en terra cada 10 metres o la suspensió de les visites.

 

Pot ser el coronavirus haja entrat a la residència a través d’algun treballador. D’esta forma, la Unitat d’Hospitalització Domiciliària (UHD) està acudint tots els dies per a donar ajuda als interns, i l’Asil ha contractat a altres huit persones per a suplir la baixa dels treballadors infectats.

Últimes notícies

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.

Alacant negocia amb Royal Caribbean ser port base de creuers

Alacant negocia amb Royal Caribbean convertir-se en port base de creuers. La ciutat projecta en 2026 un 20% més d'impacte econòmic, més vaixells i més passatgers.

El turisme del running es dispara: maratons plenes, dorsals per sorteig i impacte milionari

L'auge del running transforma grans maratons en pols turístics: més jóvens i dones en la línia d'eixida, dorsals per sorteig i un fort impacte econòmic.

La creació d’empreses creix un 22,9% en la Comunitat Valenciana en el quart trimestre de 2025

La Comunitat Valenciana va registrar 4.514 noves societats en el quart trimestre de 2025, segon major avanç autonòmic i quasi deu punts per damunt de la mitjana nacional.

Sis detinguts a Alzira, Cullera i Nàquera pel cultiu i distribució de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a sis persones amb vincles familiars a Alzira, Cullera i Nàquera per la seua relació amb dos plantacions de marihuana i per blanqueig de capitals. L'operació Zander es va iniciar després d'una denúncia per tràfic de drogues en una vivenda d'Alzira.

93-89: el Bayern castiga el València amb defensa i els ex ‘taronja’ Lucic i Dimitrijevic

El Bayern es va imposar 93-89 al València a Munic amb Lucic i Dimitrijevic al comandament. La defensa agressiva i el contraatac van castigar el 27% en triples dels visitants.

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.