Una anciana morta i 46 positius pel brot en la residència de Xixona

 

Un brot en una residència de Xixona, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), s’ha estés per tot el pavelló de dones i ja són 46 les persones contagiades. A demés, ha mort una dona de 93 anys. 

 

Segons explica ‘Información’, després dels tres casos detectats el cap de setmana que van portar a hospitalitzar a tres dones, les proves PCR fetes entre el dilluns i el dimarts han deixat dades molt preocupants, amb més de la mitat del personal i interns contagiats.

 

Les 53 internes del pavelló de dones han donat totes positius, segons informen fonts de l’Asil de les Germanetes dels Ancians Desamparats, i dos hòmens de l’altra secció, huit treballadors i una monja també estan contagiats. 

Cal afegir que en el centre hi ha un total de 85 persones entre les que es troben 63 interns, 18 empleats i 5 monges. De la mateixa manera, en este centre ja s’estaven prenent algunes mesures de seguretat com la col·locació de mantes amb alcohol en terra cada 10 metres o la suspensió de les visites.

 

Pot ser el coronavirus haja entrat a la residència a través d’algun treballador. D’esta forma, la Unitat d’Hospitalització Domiciliària (UHD) està acudint tots els dies per a donar ajuda als interns, i l’Asil ha contractat a altres huit persones per a suplir la baixa dels treballadors infectats.

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.