12 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Una anciana morta i 46 positius pel brot en la residència de Xixona

 

Un brot en una residència de Xixona, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), s’ha estés per tot el pavelló de dones i ja són 46 les persones contagiades. A demés, ha mort una dona de 93 anys. 

 

Segons explica ‘Información’, després dels tres casos detectats el cap de setmana que van portar a hospitalitzar a tres dones, les proves PCR fetes entre el dilluns i el dimarts han deixat dades molt preocupants, amb més de la mitat del personal i interns contagiats.

 

Les 53 internes del pavelló de dones han donat totes positius, segons informen fonts de l’Asil de les Germanetes dels Ancians Desamparats, i dos hòmens de l’altra secció, huit treballadors i una monja també estan contagiats. 

Cal afegir que en el centre hi ha un total de 85 persones entre les que es troben 63 interns, 18 empleats i 5 monges. De la mateixa manera, en este centre ja s’estaven prenent algunes mesures de seguretat com la col·locació de mantes amb alcohol en terra cada 10 metres o la suspensió de les visites.

 

Pot ser el coronavirus haja entrat a la residència a través d’algun treballador. D’esta forma, la Unitat d’Hospitalització Domiciliària (UHD) està acudint tots els dies per a donar ajuda als interns, i l’Asil ha contractat a altres huit persones per a suplir la baixa dels treballadors infectats.

Últimes notícies

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.

El Banc d’Aliments i el València CF renoven la seua labor solidària amb la ‘Nit de Nadal’

El València CF, a través de la seua fundació, ha reeditat la 'Nit de Nadal' al costat del Banc d'Aliments amb repartiment de productes nadalencs i joguets. L'acció reforça el seu compromís social i l'acompanyament a famílies en estes dates.

Obres i finançament del Nou Mestalla marquen el 2025 del València amb Kiat Lim

El València va reactivar les obres del Nou Mestalla i va tancar un finançament clau per a completar l'estadi i reestructurar el seu deute. L'any també va estar marcat per la presidència de Kiat Lim i una junta amb crítiques de part de l'afició.

El PP atribuïx al ‘odi de l’independentisme’ l’atac a la seua seu de Finestrat

El PP de la Comunitat Valenciana ha condemnat l'atac nocturn contra la seua seu a Finestrat i l'ha vinculat al 'odi de l'independentisme' cap al valencià. La formació assegura que fets similars s'han repetit en l'últim any i reclama una condemna unànime.

Els detinguts pels homicidis en una vivenda d’Elx passen a disposició judicial després de dos intents previs d’ocupació

Els dos arrestats per la mort de dos hòmens en una vivenda d'Elx han passat a disposició judicial després de declarar davant la Guàrdia Civil. Es van atrinxerar durant hores i havien intentat ocupar la casa en dos ocasions anteriors.

Bragarnik va afermar a l’Elx el seu model esportiu i de gestió en 2025

En 2025, l'Elx va viure el seu millor any amb Bragarnik: ascens, joc recognoscible i deute saldat van impulsar reformes, rècord d'abonats i projecció internacional.