Animalistes demanen acabar amb els 37 milions d’euros que els ajuntaments destinen a les festes taurines

Les organitzacions AnimaNaturalis i CAS Internacional s’han concentrat este diumenge a València per a exigir als ajuntaments de la Comunitat Valenciana que «deixen de subvencionar amb quasi 37 milions d’euros les festes amb bous«, les quals han denominat com a cruels, i prefereixen que destinen estos diners a «enfortir la sanitat o la cultura essencial».

De negre en senyal de protesta

L’acte s’ha celebrat en la plaça de l’Ajuntament de València on els participants anaven de negre en senyal de protesta, allí han llegit un manifest per a demanar als consistoris que facen «un exercici de responsabilitat amb els diners de tots» i deixen de finançar els actes taurins «d’ara endavant».

<

>
«Els teus diners paga això»

Els participants portaven cartells en els quals es podia llegir missatges com «Els teus diners paga això» o «No amb els meus diners«, acompanyats de fotografies de bous, i han cridat consignes com «Ni un euro més al maltractament animal«, «Tauromàquia abolició» o «Ja n’hi ha prou de maltractament animal«.

El portaveu de AnimaNaturalis, Jou Garcia, ha denunciat, en declaracions a Europa Press, que els diners públics emprats en estes festes, denominades per ell, cruels, ascendeix a cas 37 milions d’euros sone en la Comunitat Valenciana i ha defensat que la societat «té altres prioritats que no siga fer sofrir i torturar a un animal».

Segons l’organització, la província de Castelló gastaria fins a 19,5 milions d’euros en les celebracions taurines, mentre que València, per part seua, destinaria al voltant de 13,6 milions d’euros i finalment Alacant, més de 3,6 milions.

Estos diners per a tancar la pandèmia

Així doncs, Garcia ha insistit que els diners públics «es necessita més que mai per a acabar de tancar esta pandèmia» i ha afegit que el pressupost taurí «podria destinar-se a costejar el manteniment anual de 1.230 llits UCI, 1.394 respiradors, 410 professionals de medicina generalista, 820 infermeres d’hospital, 967.600 test covid-19 i 19.147.000 màscares«.

«Es podria accedir a més de 128.000 quotes d’autònom, a inversió I+D, així com subvencionar fins a 6.000 beques universitàries o 40.000 beques de menjador. Hi ha altres prioritats i parlem d’animals mamífers, vertebrats, amb sistema nerviós central i que sofreixen dolor i por«, ha expressat.

«El principal que sobrevola per sobre de tot és la necessitat. Tenim molts motius per a estar orgullosos, tradicions precioses i molts patrimonis de la humanitat, i no necessitem, l’any 2021, fer sofrir a cap animal que participa en una festa», ha dit.

Ara és el moment

El portaveu ha ressaltat que és ara «el moment» de «generar un canvi per a accelerar la protecció dels nostres germans de planeta que són els animals i intentar donar-los el benestar que es mereixen». «No deuríem ni atribuir-los ni llevar-los cap dret«, ha reivindicat.

També ha volgut remarcar que ta tauromàquia «ocupa el desé lloc en l’Enquesta d’Hàbits i Pràctiques Culturals a Espanya del Ministeri de Cultura, per darrere de museus, monuments, futbol o concerts«, al mateix temps que ha assenyalat que, en l’actualitat, el 90 per cent de les butaques d’una plaça de toros «estan buides i l’edat mitjana és molt alta».

 

Últimes notícies

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.

El Consell reclama una investigació ràpida i responsabilitats penals pels incendis

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha agraït la faena dels efectius que lluiten contra l’incendi de la Vall d'Uixó i ha reclamat una investigació ràpida i conseqüències penals. També ha criticat que, quatre anys després de l’incendi de Bejís, les víctimes continuen sense ser resarcides ni tindre procediment judicial obert.
FILMOTECA D'ESTIU