Arriba la XXIX edició del Betlem Monumental més gran d’Espanya en Xàtiva

Betlem

Imatge d’un Betlem | Pixabay

 

Este dissabte ha obert les seues portes al públic el Betlem més gran d’Espanya en la localitat de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València). La infraestructura, que viu la seua XXIX edició, està totalment condicionada per a persones amb mobilitat reduïda, completament accessible i està elaborada majoritàriament per materials reciclats que suposen el 80% del Betlem.

 

Els materials han sigut arreplegats a través de restes recopilades als ecoparcs i als magatzems, a demés dels donatius que aporta la gent de Xàtiva, el que convertix esta efímera obra en un autèntic museu etnològic.

 

En esta edició es compta amb una superfície construïda de més de 1.600 metres quadrats, amb un 200 metres quadrats de recorregut. El Betlem té un llac d’uns 45 metres quadrats, 6.000 bombetes, 15 bombes d’aigua i 3 bombes de fum.

 

A demés, està format per 9 fonts, 23 figures, més d’una vintena de construccions i animals de corral, nascuts i criats en un centre zoològic i, per tant, acostumats a rebre visites. Estos animals tenen calefacció i estan controlats durant les 24 hores per veterinaris professionals, complint la normativa estipulada per la Generalitat Valenciana. De fet, el passat any 2018 es va produir en estes dates el naixement d’un parell de cabres, el que demostra que es complixen les condicions propícies d’habitat i climatologia.

 

Una de les principals característiques d’esta edició és que es pot vore com està fet el Betlem per dins. Entre les novetats es troben la representació del passat amb un cementeri romà i una menció a la bombolla immobiliària, amb una recreació d’un solar en la que es troba el caganer. També hi ha unes cases adossades a la muralla, com unes vivendes socials, per tal de transmetre la necessitat de seguir pensant en les persones més necessitades.

 

El Betlem municipal de Xàtiva va començar a créixer en mesura i contingut en l’any 1999. Amb el pas dels anys s’ha anat perfeccionat la tècnica del muntatge, tot i que el Betlem no té plans de construcció, el que fa que cada any es done pas a una renovació creativa i a la introducció de nous elements. El Betlem es podrà visitar fins al pròxim 6 de gener en horari ininterromput de 10.00 hores del matí fins a les 22.00 hores de la nit.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.