Arriba la XXIX edició del Betlem Monumental més gran d’Espanya en Xàtiva

Betlem

Imatge d’un Betlem | Pixabay

 

Este dissabte ha obert les seues portes al públic el Betlem més gran d’Espanya en la localitat de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València). La infraestructura, que viu la seua XXIX edició, està totalment condicionada per a persones amb mobilitat reduïda, completament accessible i està elaborada majoritàriament per materials reciclats que suposen el 80% del Betlem.

 

Els materials han sigut arreplegats a través de restes recopilades als ecoparcs i als magatzems, a demés dels donatius que aporta la gent de Xàtiva, el que convertix esta efímera obra en un autèntic museu etnològic.

 

En esta edició es compta amb una superfície construïda de més de 1.600 metres quadrats, amb un 200 metres quadrats de recorregut. El Betlem té un llac d’uns 45 metres quadrats, 6.000 bombetes, 15 bombes d’aigua i 3 bombes de fum.

 

A demés, està format per 9 fonts, 23 figures, més d’una vintena de construccions i animals de corral, nascuts i criats en un centre zoològic i, per tant, acostumats a rebre visites. Estos animals tenen calefacció i estan controlats durant les 24 hores per veterinaris professionals, complint la normativa estipulada per la Generalitat Valenciana. De fet, el passat any 2018 es va produir en estes dates el naixement d’un parell de cabres, el que demostra que es complixen les condicions propícies d’habitat i climatologia.

 

Una de les principals característiques d’esta edició és que es pot vore com està fet el Betlem per dins. Entre les novetats es troben la representació del passat amb un cementeri romà i una menció a la bombolla immobiliària, amb una recreació d’un solar en la que es troba el caganer. També hi ha unes cases adossades a la muralla, com unes vivendes socials, per tal de transmetre la necessitat de seguir pensant en les persones més necessitades.

 

El Betlem municipal de Xàtiva va començar a créixer en mesura i contingut en l’any 1999. Amb el pas dels anys s’ha anat perfeccionat la tècnica del muntatge, tot i que el Betlem no té plans de construcció, el que fa que cada any es done pas a una renovació creativa i a la introducció de nous elements. El Betlem es podrà visitar fins al pròxim 6 de gener en horari ininterromput de 10.00 hores del matí fins a les 22.00 hores de la nit.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre María Jesús Montero

Diana Morant afirma que el comentari de Jorge Azcón sobre el físic de Pilar Alegría i María Jesús Montero reflectix el masclisme encara present en el PP i el vincula amb el qüestionament de la violència de gènere.