Arriba la XXIX edició del Betlem Monumental més gran d’Espanya en Xàtiva

Betlem

Imatge d’un Betlem | Pixabay

 

Este dissabte ha obert les seues portes al públic el Betlem més gran d’Espanya en la localitat de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València). La infraestructura, que viu la seua XXIX edició, està totalment condicionada per a persones amb mobilitat reduïda, completament accessible i està elaborada majoritàriament per materials reciclats que suposen el 80% del Betlem.

 

Els materials han sigut arreplegats a través de restes recopilades als ecoparcs i als magatzems, a demés dels donatius que aporta la gent de Xàtiva, el que convertix esta efímera obra en un autèntic museu etnològic.

 

En esta edició es compta amb una superfície construïda de més de 1.600 metres quadrats, amb un 200 metres quadrats de recorregut. El Betlem té un llac d’uns 45 metres quadrats, 6.000 bombetes, 15 bombes d’aigua i 3 bombes de fum.

 

A demés, està format per 9 fonts, 23 figures, més d’una vintena de construccions i animals de corral, nascuts i criats en un centre zoològic i, per tant, acostumats a rebre visites. Estos animals tenen calefacció i estan controlats durant les 24 hores per veterinaris professionals, complint la normativa estipulada per la Generalitat Valenciana. De fet, el passat any 2018 es va produir en estes dates el naixement d’un parell de cabres, el que demostra que es complixen les condicions propícies d’habitat i climatologia.

 

Una de les principals característiques d’esta edició és que es pot vore com està fet el Betlem per dins. Entre les novetats es troben la representació del passat amb un cementeri romà i una menció a la bombolla immobiliària, amb una recreació d’un solar en la que es troba el caganer. També hi ha unes cases adossades a la muralla, com unes vivendes socials, per tal de transmetre la necessitat de seguir pensant en les persones més necessitades.

 

El Betlem municipal de Xàtiva va començar a créixer en mesura i contingut en l’any 1999. Amb el pas dels anys s’ha anat perfeccionat la tècnica del muntatge, tot i que el Betlem no té plans de construcció, el que fa que cada any es done pas a una renovació creativa i a la introducció de nous elements. El Betlem es podrà visitar fins al pròxim 6 de gener en horari ininterromput de 10.00 hores del matí fins a les 22.00 hores de la nit.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís alerta d’un col·lapse “alarmant” en l’empadronament especial a València

Compromís per València denuncia un col·lapse administratiu en l’empadronament especial que deixa milers de persones sense accés a sanitat, educació o ajudes socials. El grup acusa el govern municipal de convertir el padró en “un mur” per a persones sense llar, migrants i veïns en vivenda precària.

PSPV i Compromís exigixen a la Generalitat arxivar definitivament el macroabocador de Zarra

PSPV-PSOE i Compromís han demanat a la Generalitat que retire i arxive de manera definitiva el macroabocador projectat a Zarra, davant el rebuig generalitzat al Valle de Ayora-Cofrentes.

Un projecte científic estudia com es desplacen els taurons i les rajades entre Múrcia i Alacant

El projecte Tirraqui entra en la seua segona fase per analitzar la connexió entre zones de cria i d’adults de taurons, rajades i quimeres a les aigües d’Alacant i Múrcia, i avaluar l’impacte de la pesca en la seua conservació fins a 2027.

L’eclipsi solar impulsa un 32 % els vols cap a València

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost ha disparat les reserves aèries als principals punts de la seua trajectòria. València registra un augment del 32 % respecte a 2025, segons dades d’Amadeus Travel Intelligence.

Drones, reforç de salvament i tancament de la CV-500 per l’eclipsi a València

València mobilitzarà 200 efectius, reforçarà el salvament a les platges i tancarà la CV-500 durant l’eclipsi solar per evitar aglomeracions i riscos.

Així seran les Hogueras Oficiales d’Alacant de 2027: requisits i terminis per a presentar propostes

L’Ajuntament d’Alacant obrirà del 10 al 24 d’agost el termini per a presentar propostes de les Hogueras Oficiales adulta i infantil de 2027, amb condicions tècniques i pressupostàries molt definides.

122 nous vigilants reforcen la lluita contra els incendis intencionats als muntanyes valencians

La Generalitat incorpora 122 agents per a crear 74 noves unitats de vigilància forestal reforçada durant els mesos de major risc, amb l’objectiu de previndre i detectar prompte els incendis intencionats. La inversió ascendeix a 1,1 milions d’euros i se suma als 172 milions destinats enguany a prevenció i recuperació forestal.

El PPCV acusa Diana Morant de deixar sense finançament extra les universitats valencianes

El PPCV assegura que el Ministeri de Diana Morant no ha consignat fons estatals per a cobrir el sobrecost de la LOSU ni el compromís del 1 % del PIB, fet que, segons el partit, agreuja la infrafinançació de les cinc universitats públiques valencianes.
FILMOTECA D'ESTIU