Arriba la XXIX edició del Betlem Monumental més gran d’Espanya en Xàtiva

Betlem

Imatge d’un Betlem | Pixabay

 

Este dissabte ha obert les seues portes al públic el Betlem més gran d’Espanya en la localitat de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València). La infraestructura, que viu la seua XXIX edició, està totalment condicionada per a persones amb mobilitat reduïda, completament accessible i està elaborada majoritàriament per materials reciclats que suposen el 80% del Betlem.

 

Els materials han sigut arreplegats a través de restes recopilades als ecoparcs i als magatzems, a demés dels donatius que aporta la gent de Xàtiva, el que convertix esta efímera obra en un autèntic museu etnològic.

 

En esta edició es compta amb una superfície construïda de més de 1.600 metres quadrats, amb un 200 metres quadrats de recorregut. El Betlem té un llac d’uns 45 metres quadrats, 6.000 bombetes, 15 bombes d’aigua i 3 bombes de fum.

 

A demés, està format per 9 fonts, 23 figures, més d’una vintena de construccions i animals de corral, nascuts i criats en un centre zoològic i, per tant, acostumats a rebre visites. Estos animals tenen calefacció i estan controlats durant les 24 hores per veterinaris professionals, complint la normativa estipulada per la Generalitat Valenciana. De fet, el passat any 2018 es va produir en estes dates el naixement d’un parell de cabres, el que demostra que es complixen les condicions propícies d’habitat i climatologia.

 

Una de les principals característiques d’esta edició és que es pot vore com està fet el Betlem per dins. Entre les novetats es troben la representació del passat amb un cementeri romà i una menció a la bombolla immobiliària, amb una recreació d’un solar en la que es troba el caganer. També hi ha unes cases adossades a la muralla, com unes vivendes socials, per tal de transmetre la necessitat de seguir pensant en les persones més necessitades.

 

El Betlem municipal de Xàtiva va començar a créixer en mesura i contingut en l’any 1999. Amb el pas dels anys s’ha anat perfeccionat la tècnica del muntatge, tot i que el Betlem no té plans de construcció, el que fa que cada any es done pas a una renovació creativa i a la introducció de nous elements. El Betlem es podrà visitar fins al pròxim 6 de gener en horari ininterromput de 10.00 hores del matí fins a les 22.00 hores de la nit.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.

A juí el exalcalde de Quartell i un exconcejal per presumpta corrupció urbanística lligada al cas Avialsa

El exalcalde de Quartell i un exconcejal se senten en la banqueta per una presumpta trama de corrupció urbanística vinculada a l'anomenat cas Avialsa, amb peticions de fins a 18 anys i mig de presó.

La jutgessa de la DANA cita a una vintena de testimonis en els pròxims dos mesos

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja prendrà declaració a almenys una vintena de testimonis per la gestió de la DANA, entre càrrecs del Consell, alcaldes i tècnics.

Els bombers de València multipliquen les eixides per a retirar eixams d’abelles

Els bombers de València van realitzar 448 intervencions en 2025 per a retirar eixams i en els quatre primers mesos de 2026 ja sumen 161, amb un fort repunt en l'ultime cap de setmana.

Jaime Ruix, el jove de 26 anys que assumix l’alcaldia d’una ciutat de 30.000 habitants

Jaime Ruix, amb 26 anys i una trajectòria política iniciada als 17, assumirà al maig l'alcaldia de La Pobla de Vallbona després d'un pacte de govern. Defén que la joventut està preparada per a gestionar ajuntaments i posa el focus en la proximitat amb els veïns.

Dissabte amb núvols, pluges febles i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels nuvolosos, pluges febles i vents fluixos de component este, sense canvis tèrmics rellevants.