Arriba la XXIX edició del Betlem Monumental més gran d’Espanya en Xàtiva

Betlem

Imatge d’un Betlem | Pixabay

 

Este dissabte ha obert les seues portes al públic el Betlem més gran d’Espanya en la localitat de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València). La infraestructura, que viu la seua XXIX edició, està totalment condicionada per a persones amb mobilitat reduïda, completament accessible i està elaborada majoritàriament per materials reciclats que suposen el 80% del Betlem.

 

Els materials han sigut arreplegats a través de restes recopilades als ecoparcs i als magatzems, a demés dels donatius que aporta la gent de Xàtiva, el que convertix esta efímera obra en un autèntic museu etnològic.

 

En esta edició es compta amb una superfície construïda de més de 1.600 metres quadrats, amb un 200 metres quadrats de recorregut. El Betlem té un llac d’uns 45 metres quadrats, 6.000 bombetes, 15 bombes d’aigua i 3 bombes de fum.

 

A demés, està format per 9 fonts, 23 figures, més d’una vintena de construccions i animals de corral, nascuts i criats en un centre zoològic i, per tant, acostumats a rebre visites. Estos animals tenen calefacció i estan controlats durant les 24 hores per veterinaris professionals, complint la normativa estipulada per la Generalitat Valenciana. De fet, el passat any 2018 es va produir en estes dates el naixement d’un parell de cabres, el que demostra que es complixen les condicions propícies d’habitat i climatologia.

 

Una de les principals característiques d’esta edició és que es pot vore com està fet el Betlem per dins. Entre les novetats es troben la representació del passat amb un cementeri romà i una menció a la bombolla immobiliària, amb una recreació d’un solar en la que es troba el caganer. També hi ha unes cases adossades a la muralla, com unes vivendes socials, per tal de transmetre la necessitat de seguir pensant en les persones més necessitades.

 

El Betlem municipal de Xàtiva va començar a créixer en mesura i contingut en l’any 1999. Amb el pas dels anys s’ha anat perfeccionat la tècnica del muntatge, tot i que el Betlem no té plans de construcció, el que fa que cada any es done pas a una renovació creativa i a la introducció de nous elements. El Betlem es podrà visitar fins al pròxim 6 de gener en horari ininterromput de 10.00 hores del matí fins a les 22.00 hores de la nit.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.