València encén les llums de Nadal

Nadal

Llums de Nadal en València | Minerva G.G.
 

La ciutat de València lluix des de les 20 hores d’este divendres la seua tradicional decoració nadalenca que, a més d’en el centre de la ciutat, ha sigut instal·lada en 30 punts diferents en barris i pobles de València.

 

 

L’alcalde de la ciutat, Joan Ribó, acompanyat del regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, i les falleres majors de València, Consuelo Llobell i Carla García, ha assistit a l’encés de la il·luminació nadalenca en la plaça de l’Ajuntament, en un acte amb les actuacions del Cor Escolar COMVAL i el dels Xiquets Cantaires DIVISI.

 

«Un any més el Nadal s’encén en València en molts punts diversos gràcies a tots els arbres de Nadal i la decoració i la il·luminació que hem distribuït per tota la ciutat», ha destacat l’alcalde, Joan Ribó.

 

L’encés de la il·luminació marca l’inici de «tot un conjunt d’activitats paral·leles que dinamitzen la interacció social i l’activitat econòmica per tots eixos 30 punts de la ciutat», ha recalcat el consistori. El pressupost d’enguany arriba fins als 121.000 euros, quasi un 20 per cent més que l’any passat.

 

 

  

Quant als arbres de Nadal, elements més característics de la decoració nadalenca, a més de l’instal·lat en la plaça de l’Ajuntament, s’han encés els de les places de Patraix, del Doctor Landete, Campanar, Benimaclet, del Doctor Collado i Benicalap. També en el Cabanyal, Orriols, Sant Marcel·lí, Malilla i en el Mercat d’Abastos.

 

 

A més, la decoració nadalenca arribarà un any més als pobles de Benifaraig, Poble Nou, Borbotó, Masarrojos, Cases de Bàrcena, la Torre, el Palmar, el Perellonet, Pinedo, el Saler, Mauella, el Forn d’Alcedo, Font d’En Corts, Carpesa, Castellar-l’Oliveral, la Punta i Benimàmet-Beniferri.

 

La decoració d’enguany es completa amb elements ornamentals al principi dels carrers pròxims a la plaça de l’Ajuntament: Sang, Periodista Azzati, Roger de Llòria, Marqués de Sotelo, Ribera, Correus, En Llop, Barcelonina, Cotanda i Maria Cristina.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.