20 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

València encén les llums de Nadal

Nadal

Llums de Nadal en València | Minerva G.G.
 

La ciutat de València lluix des de les 20 hores d’este divendres la seua tradicional decoració nadalenca que, a més d’en el centre de la ciutat, ha sigut instal·lada en 30 punts diferents en barris i pobles de València.

 

 

L’alcalde de la ciutat, Joan Ribó, acompanyat del regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, i les falleres majors de València, Consuelo Llobell i Carla García, ha assistit a l’encés de la il·luminació nadalenca en la plaça de l’Ajuntament, en un acte amb les actuacions del Cor Escolar COMVAL i el dels Xiquets Cantaires DIVISI.

 

«Un any més el Nadal s’encén en València en molts punts diversos gràcies a tots els arbres de Nadal i la decoració i la il·luminació que hem distribuït per tota la ciutat», ha destacat l’alcalde, Joan Ribó.

 

L’encés de la il·luminació marca l’inici de «tot un conjunt d’activitats paral·leles que dinamitzen la interacció social i l’activitat econòmica per tots eixos 30 punts de la ciutat», ha recalcat el consistori. El pressupost d’enguany arriba fins als 121.000 euros, quasi un 20 per cent més que l’any passat.

 

 

  

Quant als arbres de Nadal, elements més característics de la decoració nadalenca, a més de l’instal·lat en la plaça de l’Ajuntament, s’han encés els de les places de Patraix, del Doctor Landete, Campanar, Benimaclet, del Doctor Collado i Benicalap. També en el Cabanyal, Orriols, Sant Marcel·lí, Malilla i en el Mercat d’Abastos.

 

 

A més, la decoració nadalenca arribarà un any més als pobles de Benifaraig, Poble Nou, Borbotó, Masarrojos, Cases de Bàrcena, la Torre, el Palmar, el Perellonet, Pinedo, el Saler, Mauella, el Forn d’Alcedo, Font d’En Corts, Carpesa, Castellar-l’Oliveral, la Punta i Benimàmet-Beniferri.

 

La decoració d’enguany es completa amb elements ornamentals al principi dels carrers pròxims a la plaça de l’Ajuntament: Sang, Periodista Azzati, Roger de Llòria, Marqués de Sotelo, Ribera, Correus, En Llop, Barcelonina, Cotanda i Maria Cristina.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Vox demana al PP que propose un candidat per a rellevar a Mazón en la Generalitat Valenciana

Vox ha demanat al PP que designe un candidat a la Generalitat Valenciana per a negociar amb ell les polítiques del nou Executiu. La petició arriba després de la dimissió de Mazón i la publicació en el BOE del seu cessament.

Sánchez demana eleccions a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria negacionista

El president del Govern ha reclamat comicis a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria de PP i Vox, a la qual ha vinculat amb l'impacte de la dana. Ha advertit que les negociacions entre els dos partits poden desmantellar l'agenda climàtica al Mediterrani.

Cinc anys de presó per agredir sexualment a la seua neta durant sis anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys de presó a un home per una agressió sexual continuada a la seua neta entre els 4 i 10 anys. La fallada afig allunyament, llibertat vigilada i indemnització.

A disposició judicial el camioner que ha atropellat mortalment a una jove a València

El camioner detingut per atropellar a una jove de 20 anys a València ha passat a disposició judicial. Va donar positiu en cànnabis i cocaïna i la Policia Local investiga les causes del sinistre.

Els ajuntaments afectats per la DANA podran comprar sòl en zones inundables per a usos no residencials

Un nou reial decret llei obri la possibilitat d'adquirir parcel·les en risc d'inundació amb fons estatals i destinar-les a parcs, aparcaments o altres usos. La mesura amplia l'objecte subvencionable dins dels 1.745 milions ja consignats i permet actuar en el domini públic hidràulic amb la Confederació Hidrogràfica.

PP i Vox pacten el pressupost de València per a 2026 i Catalá el desvincula del relleu en la Generalitat

PP i Vox han aprovat el projecte de pressupostos de València per a 2026, xifrat en 1.250,9 milions. Catalá ho ha desvinculat de la negociació del relleu de Mazón.

Detingut a Requena per la mort a tirs d’un home a Xirivella al setembre

La Policia Nacional ha detingut a Requena al presumpte autor dels trets que van posar fi a la vida d'un home de 35 anys a Xirivella el 4 de setembre. L'arrest culmina la busca oberta des d'eixe dia mentres s'investiguen les circumstàncies i el mòbil.

Arón Canet domina a Portimão i firma el rècord absolut de Moto2

Arón Canet va liderar les dos tandes de Moto2 a Portimão i va rebaixar dos vegades el rècord de la categoria. Jake Dixon i Albert Arenas van tancar el top-3.