7.4 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Un artista faller dona vida als personatges d’un videojoc en temps rècord

 

L’artista faller valencià José Luis Platero ha reproduït en temps rècord als personatges del videojoc ‘Chemical battles’ que l’empresa Magic Fennec traurà a la llum en 2021. Esta tecnològica situada en Saragossa obrirà les seues instal·lacions pròximament en la capital aragonesa com a centre de formació de videojocs de referència en Espanya.

 

La ubicació privilegiada d’estes grans figures de més de tres metres d’altura en el World Trade Center de Saragossa permetran al públic admirar la seua dimensió i fer-se fotos amb elles, destaquen els impulsors del projecte en un comunicat.

 

El sector de l’art faller entra de ple en el món dels videojocs gràcies a l’encàrrec fet per la companyia a través de la web ‘regalaunninot.com‘. Després d’alguns contactes, representants de la firma van visitar el taller de l’artesà en València, quedant fascinats per la seua capacitat creativa.

 

A partir d’ací van començar a treballar conjuntament, després del que Platero va portar a volum els models digitals dels personatges Hidrox i Amon. En la seua versió física estaran situats en el UTHUB, centre de formació oficial de Unreal Engine en Espanya autoritzat per Epic Games dirigit a estudiants, professionals i empreses del mercat hispanoparlant.

Este encàrrec demostra la versatilitat i dinamisme del sector faller i el potencial d’esta web, ara convertida en ferramenta de promoció i difusió de les possibilitats dels artistes més enllà de la creació de falles en indústries com el videojoc o sectors com la decoració, la tematització d’espais o la creació d’escenografies.

Últimes notícies

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.