Els assassinats trànsfobs augmenten en un 7% en 2021

Cada 20 de novembre el món celebra el Dia de la Memòria Trans. Des de fa més de dos dècades este dia posa el focus en les víctimes mortals de la transfòbia a tot el món.

Este 2021 ha estat el pitjor any per al col·lectiu trans. A tot el món s’ha registrat un augment d’assassinats a persones transsexuals. Entre l’1 d’octubre del 2020 i el 30 de setembre del 2021 s’han registrat un total de 375 persones assassinades. Estes dades els recull l’informe que presenta cada any la plataforma Transgender Europe, que alerta de l’augment d’assassinats en un 7%.

Els assassinats vénen marcats pel racisme, misogínia i l’odi als treballadors i treballadores sexuals, segons afirma Transgender Europe. De tots els assassinats, el 96% són dones trans i el 58% eren treballadores sexuals.

Dels països europeus amb més assassinats a persones transsexuals destaca Turquia, amb 58 casos; Itàlia, amb 44 casos; i Espanya amb 14 casos notificats.

Les víctimes tenen una edat mitjana de 30 anys, encara que estos assassinats són realitzats a persones de totes les edats. La més jove tenia 13 anys i la persona assassinada més major, 68. Cal destacar que una quarta part dels assassinats han ocorregut en el domicili de la víctima, i un de cada tres es produeixen al carrer.

Últimes notícies

Una escultura de Paco Roca retratarà l’esperit dels voluntaris de la DANA a València

L’Ajuntament de València ha encarregat a Paco Roca un monument en bronze que homenatjarà els voluntaris de la DANA, inspirat en el mural de La Rambleta i finançat amb els pressupostos participatius VLC Participa 2025/26.

Javier Aguado assumix la banqueta del Levante Femení per a tornar a la Lliga F

El tècnic alacantí Javier Aguado torna al Levante Femení com a primer entrenador amb la meta de recuperar la plaça en Lliga F després del descens recent a Primera RFEF.

El Valencia CF afronta la tornada amb Guido pendent i dos fitxatges quasi tancats

El Valencia CF obrirà este dijous la pretemporada pendent de la renovació de Guido Rodríguez, d’oficialitzar Justin de Haas i Aliou Dieng i de començar a definir les eixides de la plantilla.

Així serà la pretemporada del Levante: primers amistosos contra Leganés i Sheffield United

El Levante ha confirmat dos amistosos de pretemporada 26-27 contra Leganés i Sheffield United, amb inici de treballs el 4 de juliol a Buñol.

El primer any del València Basket al Roig Arena dobla l’assistència i penja el cartell de complet

El València Basket ha tancat la seua primera temporada al Roig Arena amb una mitjana de 12.445 espectadors i el primer ple absolut amb 15.600 aficionats en un partit d’Eurolliga davant el Panathinaikos.

Compromís planteja mil esmenes als pressuposts per a 2026: reclama canvis en sanitat, educació i vivenda

Compromís ha registrat més de mil esmenes als pressuposts de la Generalitat per a 2026 i assegura que les comptes no responen a les necessitats dels valencians, sinó als interessos polítics del president Juanfran Pérez Llorca.

Oltra defensa a Madrid una candidatura d’esquerres ampla per a la Generalitat i els ajuntaments

Mónica Oltra aposta a Madrid per teixir una gran aliança d’esquerres per a les pròximes eleccions autonòmiques i municipals, que desborde les sigles i el curtterminisme, i confia que així serà en la Comunitat Valenciana.

Barcala nega haver-se reunit amb l’administrador de les vivendes públiques d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha negat en el ple haver mantingut cap reunió amb l’administrador de Fraorgi, empresa que gestiona les vivendes públiques de la platja de Sant Joan, en plena polèmica pel cas Les Naus.