Els assassinats trànsfobs augmenten en un 7% en 2021

Cada 20 de novembre el món celebra el Dia de la Memòria Trans. Des de fa més de dos dècades este dia posa el focus en les víctimes mortals de la transfòbia a tot el món.

Este 2021 ha estat el pitjor any per al col·lectiu trans. A tot el món s’ha registrat un augment d’assassinats a persones transsexuals. Entre l’1 d’octubre del 2020 i el 30 de setembre del 2021 s’han registrat un total de 375 persones assassinades. Estes dades els recull l’informe que presenta cada any la plataforma Transgender Europe, que alerta de l’augment d’assassinats en un 7%.

Els assassinats vénen marcats pel racisme, misogínia i l’odi als treballadors i treballadores sexuals, segons afirma Transgender Europe. De tots els assassinats, el 96% són dones trans i el 58% eren treballadores sexuals.

Dels països europeus amb més assassinats a persones transsexuals destaca Turquia, amb 58 casos; Itàlia, amb 44 casos; i Espanya amb 14 casos notificats.

Les víctimes tenen una edat mitjana de 30 anys, encara que estos assassinats són realitzats a persones de totes les edats. La més jove tenia 13 anys i la persona assassinada més major, 68. Cal destacar que una quarta part dels assassinats han ocorregut en el domicili de la víctima, i un de cada tres es produeixen al carrer.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.