Els assassinats trànsfobs augmenten en un 7% en 2021

Cada 20 de novembre el món celebra el Dia de la Memòria Trans. Des de fa més de dos dècades este dia posa el focus en les víctimes mortals de la transfòbia a tot el món.

Este 2021 ha estat el pitjor any per al col·lectiu trans. A tot el món s’ha registrat un augment d’assassinats a persones transsexuals. Entre l’1 d’octubre del 2020 i el 30 de setembre del 2021 s’han registrat un total de 375 persones assassinades. Estes dades els recull l’informe que presenta cada any la plataforma Transgender Europe, que alerta de l’augment d’assassinats en un 7%.

Els assassinats vénen marcats pel racisme, misogínia i l’odi als treballadors i treballadores sexuals, segons afirma Transgender Europe. De tots els assassinats, el 96% són dones trans i el 58% eren treballadores sexuals.

Dels països europeus amb més assassinats a persones transsexuals destaca Turquia, amb 58 casos; Itàlia, amb 44 casos; i Espanya amb 14 casos notificats.

Les víctimes tenen una edat mitjana de 30 anys, encara que estos assassinats són realitzats a persones de totes les edats. La més jove tenia 13 anys i la persona assassinada més major, 68. Cal destacar que una quarta part dels assassinats han ocorregut en el domicili de la víctima, i un de cada tres es produeixen al carrer.

Últimes notícies

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.

Camarero atribuíx a la regularització de migrants l’aturada en la baixada de l’atur al juliol

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, assegura que la regularització extraordinària de migrants ha frenat la tendència descendent de l’atur al juliol en la Comunitat Valenciana i reclama finançament extra a l’Estat per a reforçar els serveis públics d’ocupació.

Pla de recuperació urgent després de l’incendi a la Serra d’Espadà

La Generalitat ha iniciat amb els ajuntaments un pla de recuperació de la Serra d’Espadà després de l’incendi que ha cremat 9.568 hectàrees, amb actuacions prioritàries en infraestructures, serveis municipals i entorn natural.

Autocaravana completa en la Comunitat Valenciana per a vore l’eclipsi solar

Les autocaravanes s’han convertit en una alternativa als hotels per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost, amb el parc valencià ja completament llogat.
FILMOTECA D'ESTIU