Els assassinats trànsfobs augmenten en un 7% en 2021

Cada 20 de novembre el món celebra el Dia de la Memòria Trans. Des de fa més de dos dècades este dia posa el focus en les víctimes mortals de la transfòbia a tot el món.

Este 2021 ha estat el pitjor any per al col·lectiu trans. A tot el món s’ha registrat un augment d’assassinats a persones transsexuals. Entre l’1 d’octubre del 2020 i el 30 de setembre del 2021 s’han registrat un total de 375 persones assassinades. Estes dades els recull l’informe que presenta cada any la plataforma Transgender Europe, que alerta de l’augment d’assassinats en un 7%.

Els assassinats vénen marcats pel racisme, misogínia i l’odi als treballadors i treballadores sexuals, segons afirma Transgender Europe. De tots els assassinats, el 96% són dones trans i el 58% eren treballadores sexuals.

Dels països europeus amb més assassinats a persones transsexuals destaca Turquia, amb 58 casos; Itàlia, amb 44 casos; i Espanya amb 14 casos notificats.

Les víctimes tenen una edat mitjana de 30 anys, encara que estos assassinats són realitzats a persones de totes les edats. La més jove tenia 13 anys i la persona assassinada més major, 68. Cal destacar que una quarta part dels assassinats han ocorregut en el domicili de la víctima, i un de cada tres es produeixen al carrer.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.