Els assassinats trànsfobs augmenten en un 7% en 2021

Cada 20 de novembre el món celebra el Dia de la Memòria Trans. Des de fa més de dos dècades este dia posa el focus en les víctimes mortals de la transfòbia a tot el món.

Este 2021 ha estat el pitjor any per al col·lectiu trans. A tot el món s’ha registrat un augment d’assassinats a persones transsexuals. Entre l’1 d’octubre del 2020 i el 30 de setembre del 2021 s’han registrat un total de 375 persones assassinades. Estes dades els recull l’informe que presenta cada any la plataforma Transgender Europe, que alerta de l’augment d’assassinats en un 7%.

Anuncios

Els assassinats vénen marcats pel racisme, misogínia i l’odi als treballadors i treballadores sexuals, segons afirma Transgender Europe. De tots els assassinats, el 96% són dones trans i el 58% eren treballadores sexuals.

Dels països europeus amb més assassinats a persones transsexuals destaca Turquia, amb 58 casos; Itàlia, amb 44 casos; i Espanya amb 14 casos notificats.

Les víctimes tenen una edat mitjana de 30 anys, encara que estos assassinats són realitzats a persones de totes les edats. La més jove tenia 13 anys i la persona assassinada més major, 68. Cal destacar que una quarta part dels assassinats han ocorregut en el domicili de la víctima, i un de cada tres es produeixen al carrer.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.