AstraZeneca actualitza l’eficàcia de la seua vacuna i la rebaixa fins al 76%

Enmig de la guerra oberta entre la Unió Europea i la farmacèutica anglo-sueca AstraZeneca, l'empresa va sumar dimecres una altra notícia negativa. Segons ha avançat 'La Sexta Noticias', la vacuna d'AstraZeneca té menys efectivitat del que s'assegurava fins ara contra el coronavirus. Concretament, l'empresa ha abaixat la seua eficàcia del 79% al 76%, després de que les autoritats sanitàries dels Estats Units li demanaren esta actualització de les dades inicials.

 

Es tracta de les conclusions d'uns assajos fets entre ciutadans nord-americans, que donen amb uns resultats molt pareguts als originals. De fet, el vaccí d'AstraZeneca presenta una efectivitat del 85% contra els casos simptomàtics de Covid-19 entre les persones majors de 65 anys, i del 100% contra els casos greus de la malaltia, que comporten hospitalitzacions i fins i tot la mort. L'estudi s'ha fet gràcies a un total de 32.449 voluntaris dels Estats Units, però també de països com Xile o el Perú, que van rebre o bé la vacuna o bé un placebo. 

 

Nou front de guerra obert entre AstraZeneca i la Unió Europea

L'actualització de l'eficàcia de la vacuna d'Oxford ha tingut lloc hores després que les autoritats italianes hagen localitzat prop de 30 milions de dosis en un magatzem situat prop de la ciutat de Roma, de les que no es tenia constància. La farmacèutica, segons ACN, ha negat que els vaccins contra la Covid-19 trobats foren per al Regne Unit, tal com es creia en un primer moment. 

 

La companyia va titllar d'«inexacta» la informació apareguda en la premsa italiana, segons les que les dosis estaven amagades en la capital del país transalpí i les va descobrir la policia, que feia un registre a petició de la Comissió Europea. AstraZeneca va insistir que no hi ha exportacions previstes del vaccí a banda dels que s'han d'enviar en els països en vies de desenvolupament a través de la iniciativa Covax.

 

Concretament, AstraZeneca afirma que 13 milions de les dosis trobades per la policia esperen el vistiplau dels controls de qualitat per ser entregades a la iniciativa Covax, mentres 16 milions més són per a Europa. D'estos, 10 milions s'han d'entregar als països europeus l'última setmana de març. Precisament, fonts comunitàries han confirmat que 16 milions de les vacunes trobades eren per a la Unió Europea.

 

També han indicat que fins ara AstraZeneca ha entregat 19 milions de dosis del seu vaccí al club dels 27. Siga com siga, la Unió Europea i el Regne Unit estan negociant «què més» poden fer per «garantir una relació de reciprocitat i beneficiosa» per a les dos parts pel que fa a les vacunes contra la Covid-19.

 

Després de l'anunci de la Comissió Europea per al reforç del mecanisme que permet controlar i bloquejar les exportacions de vaccins i en plena disputa amb AstraZeneca pels retards en les entregues, el bloc comunitari i el Regne Unit han dit en un breu comunica que treballen en «passos específics» per «ampliar el subministrament de vacunes per a tots els ciutadans».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació a Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïx responsabilitat en irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques.

PP i Vox aproven regular el burca i el niqab en dependències municipals d’Alacant

La majoria de PP i Vox en el ple d'Alacant ha aprovat regular l'accés a dependències municipals per a impedir l'entrada amb el rostre cobert. L'oposició denuncia que la mesura estigmatitza i desvia el focus d'altres problemes.

La jutgessa envia a Fiscalia i UDEF la documentació sobre les 140 vivendes públiques dels Naus a Alacant

La jutgessa ha enviat a Fiscalia i UDEF la documentació de l'ajuntament sobre l'adjudicació de les 140 vivendes públiques dels Naus. Els informes arrepleguen indicis com a llars sense empadronats, familiars beneficiats i no adjudicataris residint, en un cas que ja té conseqüències polítiques i dimissions.

Pérez Llorca defén a Roig i retrau a Belarra: ‘Ja m’agradaria que anara tan productiva per a la societat’

Pérez Llorca ha elogiat la contribució de Juan Roig i ha enlletgit a Ione Belarra les seues paraules en el Congrés. Vicente Boluda ha recolzat a l'empresari.

Boluda, sobre el finançament autonòmic, apunta que a vegades cal dir que sí

Boluda ha plantejat que, davant la proposta del Govern, a vegades cal dir que sí, encara que ha recalcat que és una opinió personal i AVE no ha fixat postura. El pla preveu 3.670 milions més per a la Comunitat en 2027, prop d'un 18% sobre el model actual.