AstraZeneca actualitza l’eficàcia de la seua vacuna i la rebaixa fins al 76%

Enmig de la guerra oberta entre la Unió Europea i la farmacèutica anglo-sueca AstraZeneca, l'empresa va sumar dimecres una altra notícia negativa. Segons ha avançat 'La Sexta Noticias', la vacuna d'AstraZeneca té menys efectivitat del que s'assegurava fins ara contra el coronavirus. Concretament, l'empresa ha abaixat la seua eficàcia del 79% al 76%, després de que les autoritats sanitàries dels Estats Units li demanaren esta actualització de les dades inicials.

 

Es tracta de les conclusions d'uns assajos fets entre ciutadans nord-americans, que donen amb uns resultats molt pareguts als originals. De fet, el vaccí d'AstraZeneca presenta una efectivitat del 85% contra els casos simptomàtics de Covid-19 entre les persones majors de 65 anys, i del 100% contra els casos greus de la malaltia, que comporten hospitalitzacions i fins i tot la mort. L'estudi s'ha fet gràcies a un total de 32.449 voluntaris dels Estats Units, però també de països com Xile o el Perú, que van rebre o bé la vacuna o bé un placebo. 

 

Nou front de guerra obert entre AstraZeneca i la Unió Europea

L'actualització de l'eficàcia de la vacuna d'Oxford ha tingut lloc hores després que les autoritats italianes hagen localitzat prop de 30 milions de dosis en un magatzem situat prop de la ciutat de Roma, de les que no es tenia constància. La farmacèutica, segons ACN, ha negat que els vaccins contra la Covid-19 trobats foren per al Regne Unit, tal com es creia en un primer moment. 

 

La companyia va titllar d'«inexacta» la informació apareguda en la premsa italiana, segons les que les dosis estaven amagades en la capital del país transalpí i les va descobrir la policia, que feia un registre a petició de la Comissió Europea. AstraZeneca va insistir que no hi ha exportacions previstes del vaccí a banda dels que s'han d'enviar en els països en vies de desenvolupament a través de la iniciativa Covax.

 

Concretament, AstraZeneca afirma que 13 milions de les dosis trobades per la policia esperen el vistiplau dels controls de qualitat per ser entregades a la iniciativa Covax, mentres 16 milions més són per a Europa. D'estos, 10 milions s'han d'entregar als països europeus l'última setmana de març. Precisament, fonts comunitàries han confirmat que 16 milions de les vacunes trobades eren per a la Unió Europea.

 

També han indicat que fins ara AstraZeneca ha entregat 19 milions de dosis del seu vaccí al club dels 27. Siga com siga, la Unió Europea i el Regne Unit estan negociant «què més» poden fer per «garantir una relació de reciprocitat i beneficiosa» per a les dos parts pel que fa a les vacunes contra la Covid-19.

 

Després de l'anunci de la Comissió Europea per al reforç del mecanisme que permet controlar i bloquejar les exportacions de vaccins i en plena disputa amb AstraZeneca pels retards en les entregues, el bloc comunitari i el Regne Unit han dit en un breu comunica que treballen en «passos específics» per «ampliar el subministrament de vacunes per a tots els ciutadans».

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.