AstraZeneca actualitza l’eficàcia de la seua vacuna i la rebaixa fins al 76%

Enmig de la guerra oberta entre la Unió Europea i la farmacèutica anglo-sueca AstraZeneca, l'empresa va sumar dimecres una altra notícia negativa. Segons ha avançat 'La Sexta Noticias', la vacuna d'AstraZeneca té menys efectivitat del que s'assegurava fins ara contra el coronavirus. Concretament, l'empresa ha abaixat la seua eficàcia del 79% al 76%, després de que les autoritats sanitàries dels Estats Units li demanaren esta actualització de les dades inicials.

 

Es tracta de les conclusions d'uns assajos fets entre ciutadans nord-americans, que donen amb uns resultats molt pareguts als originals. De fet, el vaccí d'AstraZeneca presenta una efectivitat del 85% contra els casos simptomàtics de Covid-19 entre les persones majors de 65 anys, i del 100% contra els casos greus de la malaltia, que comporten hospitalitzacions i fins i tot la mort. L'estudi s'ha fet gràcies a un total de 32.449 voluntaris dels Estats Units, però també de països com Xile o el Perú, que van rebre o bé la vacuna o bé un placebo. 

 

Nou front de guerra obert entre AstraZeneca i la Unió Europea

L'actualització de l'eficàcia de la vacuna d'Oxford ha tingut lloc hores després que les autoritats italianes hagen localitzat prop de 30 milions de dosis en un magatzem situat prop de la ciutat de Roma, de les que no es tenia constància. La farmacèutica, segons ACN, ha negat que els vaccins contra la Covid-19 trobats foren per al Regne Unit, tal com es creia en un primer moment. 

 

La companyia va titllar d'«inexacta» la informació apareguda en la premsa italiana, segons les que les dosis estaven amagades en la capital del país transalpí i les va descobrir la policia, que feia un registre a petició de la Comissió Europea. AstraZeneca va insistir que no hi ha exportacions previstes del vaccí a banda dels que s'han d'enviar en els països en vies de desenvolupament a través de la iniciativa Covax.

 

Concretament, AstraZeneca afirma que 13 milions de les dosis trobades per la policia esperen el vistiplau dels controls de qualitat per ser entregades a la iniciativa Covax, mentres 16 milions més són per a Europa. D'estos, 10 milions s'han d'entregar als països europeus l'última setmana de març. Precisament, fonts comunitàries han confirmat que 16 milions de les vacunes trobades eren per a la Unió Europea.

 

També han indicat que fins ara AstraZeneca ha entregat 19 milions de dosis del seu vaccí al club dels 27. Siga com siga, la Unió Europea i el Regne Unit estan negociant «què més» poden fer per «garantir una relació de reciprocitat i beneficiosa» per a les dos parts pel que fa a les vacunes contra la Covid-19.

 

Després de l'anunci de la Comissió Europea per al reforç del mecanisme que permet controlar i bloquejar les exportacions de vaccins i en plena disputa amb AstraZeneca pels retards en les entregues, el bloc comunitari i el Regne Unit han dit en un breu comunica que treballen en «passos específics» per «ampliar el subministrament de vacunes per a tots els ciutadans».

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.