AstraZeneca actualitza l’eficàcia de la seua vacuna i la rebaixa fins al 76%

Enmig de la guerra oberta entre la Unió Europea i la farmacèutica anglo-sueca AstraZeneca, l'empresa va sumar dimecres una altra notícia negativa. Segons ha avançat 'La Sexta Noticias', la vacuna d'AstraZeneca té menys efectivitat del que s'assegurava fins ara contra el coronavirus. Concretament, l'empresa ha abaixat la seua eficàcia del 79% al 76%, després de que les autoritats sanitàries dels Estats Units li demanaren esta actualització de les dades inicials.

 

Es tracta de les conclusions d'uns assajos fets entre ciutadans nord-americans, que donen amb uns resultats molt pareguts als originals. De fet, el vaccí d'AstraZeneca presenta una efectivitat del 85% contra els casos simptomàtics de Covid-19 entre les persones majors de 65 anys, i del 100% contra els casos greus de la malaltia, que comporten hospitalitzacions i fins i tot la mort. L'estudi s'ha fet gràcies a un total de 32.449 voluntaris dels Estats Units, però també de països com Xile o el Perú, que van rebre o bé la vacuna o bé un placebo. 

 

Nou front de guerra obert entre AstraZeneca i la Unió Europea

L'actualització de l'eficàcia de la vacuna d'Oxford ha tingut lloc hores després que les autoritats italianes hagen localitzat prop de 30 milions de dosis en un magatzem situat prop de la ciutat de Roma, de les que no es tenia constància. La farmacèutica, segons ACN, ha negat que els vaccins contra la Covid-19 trobats foren per al Regne Unit, tal com es creia en un primer moment. 

 

La companyia va titllar d'«inexacta» la informació apareguda en la premsa italiana, segons les que les dosis estaven amagades en la capital del país transalpí i les va descobrir la policia, que feia un registre a petició de la Comissió Europea. AstraZeneca va insistir que no hi ha exportacions previstes del vaccí a banda dels que s'han d'enviar en els països en vies de desenvolupament a través de la iniciativa Covax.

 

Concretament, AstraZeneca afirma que 13 milions de les dosis trobades per la policia esperen el vistiplau dels controls de qualitat per ser entregades a la iniciativa Covax, mentres 16 milions més són per a Europa. D'estos, 10 milions s'han d'entregar als països europeus l'última setmana de març. Precisament, fonts comunitàries han confirmat que 16 milions de les vacunes trobades eren per a la Unió Europea.

 

També han indicat que fins ara AstraZeneca ha entregat 19 milions de dosis del seu vaccí al club dels 27. Siga com siga, la Unió Europea i el Regne Unit estan negociant «què més» poden fer per «garantir una relació de reciprocitat i beneficiosa» per a les dos parts pel que fa a les vacunes contra la Covid-19.

 

Després de l'anunci de la Comissió Europea per al reforç del mecanisme que permet controlar i bloquejar les exportacions de vaccins i en plena disputa amb AstraZeneca pels retards en les entregues, el bloc comunitari i el Regne Unit han dit en un breu comunica que treballen en «passos específics» per «ampliar el subministrament de vacunes per a tots els ciutadans».

Últimes notícies

Els EUA carreguen contra l’aliança de Ford amb Geely per la planta d’Almussafes

El secretari de Transport dels Estats Units, Sean P. Duffy, ha advertit a Ford per la seua aliança amb Geely per explotar conjuntament la fàbrica d’Almussafes i per l’ús de tecnologia xinesa, que vincula amb riscos per a la seguretat nacional.

València assumirà tot el cost de l’educació infantil de 0 a 6 anys per a facilitar la conciliació

L’Ajuntament de València finançarà per primera vegada tot el cicle d’educació infantil de 0 a 6 anys amb beques per a escolarització, menjador, escoles matinera i de juliol, amb un pressupost total de 7 milions d’euros.

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.