AstraZeneca actualitza l’eficàcia de la seua vacuna i la rebaixa fins al 76%

Enmig de la guerra oberta entre la Unió Europea i la farmacèutica anglo-sueca AstraZeneca, l'empresa va sumar dimecres una altra notícia negativa. Segons ha avançat 'La Sexta Noticias', la vacuna d'AstraZeneca té menys efectivitat del que s'assegurava fins ara contra el coronavirus. Concretament, l'empresa ha abaixat la seua eficàcia del 79% al 76%, després de que les autoritats sanitàries dels Estats Units li demanaren esta actualització de les dades inicials.

 

Es tracta de les conclusions d'uns assajos fets entre ciutadans nord-americans, que donen amb uns resultats molt pareguts als originals. De fet, el vaccí d'AstraZeneca presenta una efectivitat del 85% contra els casos simptomàtics de Covid-19 entre les persones majors de 65 anys, i del 100% contra els casos greus de la malaltia, que comporten hospitalitzacions i fins i tot la mort. L'estudi s'ha fet gràcies a un total de 32.449 voluntaris dels Estats Units, però també de països com Xile o el Perú, que van rebre o bé la vacuna o bé un placebo. 

 

Nou front de guerra obert entre AstraZeneca i la Unió Europea

L'actualització de l'eficàcia de la vacuna d'Oxford ha tingut lloc hores després que les autoritats italianes hagen localitzat prop de 30 milions de dosis en un magatzem situat prop de la ciutat de Roma, de les que no es tenia constància. La farmacèutica, segons ACN, ha negat que els vaccins contra la Covid-19 trobats foren per al Regne Unit, tal com es creia en un primer moment. 

 

La companyia va titllar d'«inexacta» la informació apareguda en la premsa italiana, segons les que les dosis estaven amagades en la capital del país transalpí i les va descobrir la policia, que feia un registre a petició de la Comissió Europea. AstraZeneca va insistir que no hi ha exportacions previstes del vaccí a banda dels que s'han d'enviar en els països en vies de desenvolupament a través de la iniciativa Covax.

 

Concretament, AstraZeneca afirma que 13 milions de les dosis trobades per la policia esperen el vistiplau dels controls de qualitat per ser entregades a la iniciativa Covax, mentres 16 milions més són per a Europa. D'estos, 10 milions s'han d'entregar als països europeus l'última setmana de març. Precisament, fonts comunitàries han confirmat que 16 milions de les vacunes trobades eren per a la Unió Europea.

 

També han indicat que fins ara AstraZeneca ha entregat 19 milions de dosis del seu vaccí al club dels 27. Siga com siga, la Unió Europea i el Regne Unit estan negociant «què més» poden fer per «garantir una relació de reciprocitat i beneficiosa» per a les dos parts pel que fa a les vacunes contra la Covid-19.

 

Després de l'anunci de la Comissió Europea per al reforç del mecanisme que permet controlar i bloquejar les exportacions de vaccins i en plena disputa amb AstraZeneca pels retards en les entregues, el bloc comunitari i el Regne Unit han dit en un breu comunica que treballen en «passos específics» per «ampliar el subministrament de vacunes per a tots els ciutadans».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.