Els autònoms valencians han rebut 151 milions d’euros per la prestació extraordinària de cessament d’activitat

Imatge d'un home utilitzant un ordinador

Un total de 132.876 valencians s’han beneficiat de les prestacions | Pixabay

 

Les mútues col·laboradores amb la Seguretat Social han abonat ja més de 151 milions d’euros per la prestació extraordinària pel cessament d’activitat entre 132.876 autònoms, el 39% del col·lectiu en el territori valencià, segons ha informat l’Associació de Mútues d’Accidents de Treball (AMAT).

 

El dijous passat, 30 d’abril, van abonar en el territori altres 21.704 noves prestacions reconegudes als treballadors per compte propi, corresponents a la segona quinzena d’abril, i un segon pagament a aquells autònoms que ja van rebre la primera mensualitat el passat 17 d’abril, pel període del 14 de març i el 14 d’abril, el que eleva a 132.876 el nombre total de beneficiaris entre els dos períodes de tramitació.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’esta forma, el percentatge d’expedients aprovats des de què es va declarar l’estat d’alarma per la COVID-19, el passat 14 de març, en el territori valencià és del 95,85% sobre el total de sol·licituds.

 

Un 41% dels afiliats han demanat la prestació

L’import total abonat per les mútues en este segon període ha sigut de 71,55 milions d’euros, el que eleva l’import del total de les prestacions que han rebut els autònoms de la regió fins als 151,25 milions d’euros.

 

Pel que fa a la tipologia de les prestacions, una volta sumades les d’este segon període, 85.721 sol·licituds han sigut reconegudes per cessament absolut d’activitat, mentres que 47.155 ho han sigut per haver al·legat una reducció del 75% dels seus ingressos.

 

La prestació extraordinària per Cessament d’Activitat ha sigut sol·licitada ja pel 40,89% dels 339.005 afiliats en el règim especial de treballadors autònoms en tot el territori. 

Últimes notícies

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.