Els nous casos de coronavirus en la Comunitat Valenciana

 

Un total de 3.456.872 han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en aquests 
moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dues dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; la monodosi de Janssen i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) 2.943.425 persones. Per províncies: 349.957 a Castelló, 1.056.438 a Alacant i 1.537.030 a València. 

 

D’altra banda, des de l’última actualització, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 966 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 481.673 persones. Per províncies, 116 a Castelló (49.880 en total); 461 a Alacant (173.159 en total) i 389 a València (258.632 en total). El total de casos no assignats es manté en 2.A més, i també des de l’actualització, s’han registrat 2.741 altes a pacients amb coronavirus.

 

D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat 
Valenciana ascendeix a 462.547 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 48.063 a Castelló, 164.534 a Alacant i 249.892 a València. El total d’altes no assignades es manté en 58.

 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 626 persones ingressades, 105 d’elles en l’UCI: 79 a la província de Castelló, 19 en UCI; 206 a la província d’Alacant, 27 d’elles en l’UCI; i 341 a la província de València, 59 d’elles en UCI. 

En els últims set dies, s’han registrat 11 defuncions, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.546: 817 a la província de Castelló, 2.871 en la d’Alacant i 3.858 en la de València. D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 23.035 casos actius, la qual cosa suposa un 4,67% del total de positius. 

 

Dels brots registrats, tres tenen 10 o més casos associats:
• Benicarló: 10 casos. Origen social
• Benidorm: 10 casos. Origen social
• Alacant: 10 casos. Origen social

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.