6.8 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Sanitat notifica 1.059 nous casos de coronavirus a la Comunitat Valenciana

Des de l’última actualització, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 1.059 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 497.370 persones. Per províncies, 94 a Castelló (51.517 en total); 557 a Alacant (180.847 en total) i 408 a València (265.000 en total). El total de casos no assignats ascendeix a 6.

 

A més, s’han registrat 1.676 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 489.305 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 50.913 a Castelló, 175.902 a Alacant i 262.431 a València. El total d’altes no assignades ascendeixen a 59.

 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 438 persones ingressades, 93 d’elles en l’UCI: 58 a la província de Castelló, 10 en UCI; 192 a la província d’Alacant, 43 d’elles en l’UCI; i 188 a la província de València, 40 d’elles en UCI. 

 

A més, s’han registrat 4 defuncions (tots ells en els últims 7 dies), per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.637: 823 a la província de Castelló, 2.905 en la d’Alacant i 3.909 en la de València. 

 

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 11.880 casos actius, la qual cosa suposa un 2,33% del total de positius. S’han registrat 2 brots que tenen 10 o més casos associats. 
− Gandia: 11 casos. Origen social.
− Torrevieja: 14 casos. Origen social

Últimes notícies

L’atur baixa un 8,10% en 2025 en la Comunitat Valenciana i un 5,94% a Espanya

La Comunitat Valenciana va retallar l'atur en 25.560 persones en 2025, segon major descens en termes absoluts. A Espanya, la desocupació va caure un 5,94%.

Onze comunitats en alerta per nevades, amb Cantàbria en nivell taronja

Cantàbria està este dilluns en nivell taronja per nevades des de 700-800 metres i altres deu comunitats mantenen avís groc. L'episodi arriba amb fred intens, pluges i temporal marítim en diversos punts.

Indonèsia reprén la busca dels dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Els equips de rescat van concentrar l'operatiu entorn de l'illa de Serai i van ampliar la busca fins al dimecres, després d'identificar a Fernando Martín. La família demana mantindre el dispositiu i va acompanyar les tasques en la zona.

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.