Sanitat notifica 2.340 nous casos de coronavirus

 

Un total de 3.857.749 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en aquests moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dues dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; la monodosi de Janssen i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) 
3.275.930 persones. 

 

D’altra banda, des de l’última actualització realitzada el divendres passat, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 2.340 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 495.688 persones. Per províncies, 234 a Castelló (51.353 en total); 1.283 a Alacant (179.952 en total) i 823 a València (264.378 en total). El total de casos no assignats es manté en 5.

 

A més, s’han registrat 3.369 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 486.151 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 50.613 a Castelló, 174.370 a Alacant i 261.109 a València. Hi ha un cas sense assignar pel que el total d’altes no assignades ascendeix a 59.

 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 492 persones ingressades, 93 d’elles en l’UCI: 64 a la província de Castelló, 11 en UCI; 208 a la província 2 d’Alacant, 43 d’elles en l’UCI; i 220 a la província de València, 39 d’elles en UCI. A més, s’han registrat 2 defuncions (tots ells en els últims 7 dies), per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.620: 
821 a la província de Castelló, 2.896 en la d’Alacant i 3.903 en la de València. 

 

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 13.370 casos actius, la qual cosa suposa un 2,64% del total de positius. S’ha registrat un brot que té 10 o més casos associats. 

− Ontinyent: 15 casos. Origen social.

 

Reducció de terminis en la vacunació de contagiats

La Conselleria de Sanitat ha reduït de huit a quatre setmanes el termini que ha de transcórrer per a vacunar a les persones de 65 anys o menys que s’han contagiat de coronavirus i han superat la malaltia, la qual cosa representa en aquest cas la pauta completa. 

 

També es redueix de huit a quatre setmanes el temps que han d’esperar aquelles persones que després de rebre la primera dosi de la vacuna es van infectar de coronavirus. Així, quatre setmanes després des de l’inici de símptomes o el diagnòstic de la malaltia podran rebre la segona dosi. 

 

Tal com s’especifica en l’estratègia estatal de vacunació, els majors de 65 anys no han vist retardada la seua pauta de vacunació per la infecció per COVID-19 i no es veuen afectats pel canvi. D’aquesta manera s’acurta el període actual d’espera, la qual cosa permetrà continuar avançant amb major agilitat en l’objectiu d’estendre en el menor temps possible la cobertura amb pauta completa, que és la que garanteix una millor protecció, en general, enfront de la malaltia i, en particular, enfront de les noves 
variants de la malaltia.

Últimes notícies

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.
FILMOTECA D'ESTIU