Sanitat notifica 2.340 nous casos de coronavirus

 

Un total de 3.857.749 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en aquests moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dues dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; la monodosi de Janssen i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) 
3.275.930 persones. 

 

D’altra banda, des de l’última actualització realitzada el divendres passat, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 2.340 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 495.688 persones. Per províncies, 234 a Castelló (51.353 en total); 1.283 a Alacant (179.952 en total) i 823 a València (264.378 en total). El total de casos no assignats es manté en 5.

 

A més, s’han registrat 3.369 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 486.151 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 50.613 a Castelló, 174.370 a Alacant i 261.109 a València. Hi ha un cas sense assignar pel que el total d’altes no assignades ascendeix a 59.

 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 492 persones ingressades, 93 d’elles en l’UCI: 64 a la província de Castelló, 11 en UCI; 208 a la província 2 d’Alacant, 43 d’elles en l’UCI; i 220 a la província de València, 39 d’elles en UCI. A més, s’han registrat 2 defuncions (tots ells en els últims 7 dies), per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.620: 
821 a la província de Castelló, 2.896 en la d’Alacant i 3.903 en la de València. 

 

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 13.370 casos actius, la qual cosa suposa un 2,64% del total de positius. S’ha registrat un brot que té 10 o més casos associats. 

− Ontinyent: 15 casos. Origen social.

 

Reducció de terminis en la vacunació de contagiats

La Conselleria de Sanitat ha reduït de huit a quatre setmanes el termini que ha de transcórrer per a vacunar a les persones de 65 anys o menys que s’han contagiat de coronavirus i han superat la malaltia, la qual cosa representa en aquest cas la pauta completa. 

 

També es redueix de huit a quatre setmanes el temps que han d’esperar aquelles persones que després de rebre la primera dosi de la vacuna es van infectar de coronavirus. Així, quatre setmanes després des de l’inici de símptomes o el diagnòstic de la malaltia podran rebre la segona dosi. 

 

Tal com s’especifica en l’estratègia estatal de vacunació, els majors de 65 anys no han vist retardada la seua pauta de vacunació per la infecció per COVID-19 i no es veuen afectats pel canvi. D’aquesta manera s’acurta el període actual d’espera, la qual cosa permetrà continuar avançant amb major agilitat en l’objectiu d’estendre en el menor temps possible la cobertura amb pauta completa, que és la que garanteix una millor protecció, en general, enfront de la malaltia i, en particular, enfront de les noves 
variants de la malaltia.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.