Sanitat notifica 2.340 nous casos de coronavirus

 

Un total de 3.857.749 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en aquests moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dues dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; la monodosi de Janssen i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) 
3.275.930 persones. 

 

D’altra banda, des de l’última actualització realitzada el divendres passat, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 2.340 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 495.688 persones. Per províncies, 234 a Castelló (51.353 en total); 1.283 a Alacant (179.952 en total) i 823 a València (264.378 en total). El total de casos no assignats es manté en 5.

 

A més, s’han registrat 3.369 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 486.151 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 50.613 a Castelló, 174.370 a Alacant i 261.109 a València. Hi ha un cas sense assignar pel que el total d’altes no assignades ascendeix a 59.

 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 492 persones ingressades, 93 d’elles en l’UCI: 64 a la província de Castelló, 11 en UCI; 208 a la província 2 d’Alacant, 43 d’elles en l’UCI; i 220 a la província de València, 39 d’elles en UCI. A més, s’han registrat 2 defuncions (tots ells en els últims 7 dies), per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.620: 
821 a la província de Castelló, 2.896 en la d’Alacant i 3.903 en la de València. 

 

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 13.370 casos actius, la qual cosa suposa un 2,64% del total de positius. S’ha registrat un brot que té 10 o més casos associats. 

− Ontinyent: 15 casos. Origen social.

 

Reducció de terminis en la vacunació de contagiats

La Conselleria de Sanitat ha reduït de huit a quatre setmanes el termini que ha de transcórrer per a vacunar a les persones de 65 anys o menys que s’han contagiat de coronavirus i han superat la malaltia, la qual cosa representa en aquest cas la pauta completa. 

 

També es redueix de huit a quatre setmanes el temps que han d’esperar aquelles persones que després de rebre la primera dosi de la vacuna es van infectar de coronavirus. Així, quatre setmanes després des de l’inici de símptomes o el diagnòstic de la malaltia podran rebre la segona dosi. 

 

Tal com s’especifica en l’estratègia estatal de vacunació, els majors de 65 anys no han vist retardada la seua pauta de vacunació per la infecció per COVID-19 i no es veuen afectats pel canvi. D’aquesta manera s’acurta el període actual d’espera, la qual cosa permetrà continuar avançant amb major agilitat en l’objectiu d’estendre en el menor temps possible la cobertura amb pauta completa, que és la que garanteix una millor protecció, en general, enfront de la malaltia i, en particular, enfront de les noves 
variants de la malaltia.

Últimes notícies

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.

Una mascletà berciana fa tremolar les Fogueres de Sant Joan dAlacant

El pirotècnic Pedro Alonso, de la firma Pibierzo, ha debutat en el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan dAlacant amb un espectacle anomenat Terremoto berciano en el cielo alicantino, que ha arribat als 126,8 decibels en 5 minuts i 41 segons.