Sanitat notifica 2.340 nous casos de coronavirus

 

Un total de 3.857.749 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en aquests moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dues dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; la monodosi de Janssen i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) 
3.275.930 persones. 

 

D’altra banda, des de l’última actualització realitzada el divendres passat, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 2.340 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 495.688 persones. Per províncies, 234 a Castelló (51.353 en total); 1.283 a Alacant (179.952 en total) i 823 a València (264.378 en total). El total de casos no assignats es manté en 5.

 

A més, s’han registrat 3.369 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 486.151 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 50.613 a Castelló, 174.370 a Alacant i 261.109 a València. Hi ha un cas sense assignar pel que el total d’altes no assignades ascendeix a 59.

 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 492 persones ingressades, 93 d’elles en l’UCI: 64 a la província de Castelló, 11 en UCI; 208 a la província 2 d’Alacant, 43 d’elles en l’UCI; i 220 a la província de València, 39 d’elles en UCI. A més, s’han registrat 2 defuncions (tots ells en els últims 7 dies), per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.620: 
821 a la província de Castelló, 2.896 en la d’Alacant i 3.903 en la de València. 

 

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 13.370 casos actius, la qual cosa suposa un 2,64% del total de positius. S’ha registrat un brot que té 10 o més casos associats. 

− Ontinyent: 15 casos. Origen social.

 

Reducció de terminis en la vacunació de contagiats

La Conselleria de Sanitat ha reduït de huit a quatre setmanes el termini que ha de transcórrer per a vacunar a les persones de 65 anys o menys que s’han contagiat de coronavirus i han superat la malaltia, la qual cosa representa en aquest cas la pauta completa. 

 

També es redueix de huit a quatre setmanes el temps que han d’esperar aquelles persones que després de rebre la primera dosi de la vacuna es van infectar de coronavirus. Així, quatre setmanes després des de l’inici de símptomes o el diagnòstic de la malaltia podran rebre la segona dosi. 

 

Tal com s’especifica en l’estratègia estatal de vacunació, els majors de 65 anys no han vist retardada la seua pauta de vacunació per la infecció per COVID-19 i no es veuen afectats pel canvi. D’aquesta manera s’acurta el període actual d’espera, la qual cosa permetrà continuar avançant amb major agilitat en l’objectiu d’estendre en el menor temps possible la cobertura amb pauta completa, que és la que garanteix una millor protecció, en general, enfront de la malaltia i, en particular, enfront de les noves 
variants de la malaltia.

Últimes notícies

Detinguts a Dolores i Rojales amb quasi 30 quilos de cocaïna, armes i cotxes amb caletas

La Policia Nacional ha detingut a Dolores i Rojales a dos hòmens acusats de distribuir cocaïna i ha intervingut quasi 30 quilos de droga, armes, diners en efectiu i vehicles amb caletas.

L’excap d’informatius d’À Punt defén que la ràdio va salvar vides durant la dana

L'excap d'informatius d'À Punt sosté davant el jutge que moltes persones van ser rescatades gràcies a les seues anomenades a la ràdio pública i critica la falta de compareixences oficials durant la dana.

El professorat vota si accepta l’oferta d’Educació i definix el futur de la vaga indefinida

Els sindicats docents consulten a la seua afiliació sobre l'última proposta de la Conselleria d'Educació per a frenar la vaga indefinida i decidir si es manté, es modifica o se substituïx per altres formes de protesta.

La exconcejal d’Urbanisme d’Alacant declara per l’adjudicació d’una vivenda pública a la Platja de Sant Joan

La exconcejal d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez declara com investigada per l'adjudicació d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan, en una jornada clau del cas Els Naus que implica diversos càrrecs municipals i autonòmics.

La Hispanic Society mostra tres grans Sorollas en la seu de Sotheby’s a Nova York

La Hispanic Society Museum & Library exhibix fins a l'1 de juny tres grans llenços de Joaquín Sorolla en la seu de Sotheby's a Nova York, dins del programa In residence. La mostra s'emmarca en l'estratègia internacional del museu i en la celebració del centenari del mural Vision d'Espanya.

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.