Sanitat notifica 2.340 nous casos de coronavirus

 

Un total de 3.857.749 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en aquests moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dues dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; la monodosi de Janssen i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) 
3.275.930 persones. 

 

D’altra banda, des de l’última actualització realitzada el divendres passat, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 2.340 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 495.688 persones. Per províncies, 234 a Castelló (51.353 en total); 1.283 a Alacant (179.952 en total) i 823 a València (264.378 en total). El total de casos no assignats es manté en 5.

 

A més, s’han registrat 3.369 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 486.151 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 50.613 a Castelló, 174.370 a Alacant i 261.109 a València. Hi ha un cas sense assignar pel que el total d’altes no assignades ascendeix a 59.

 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 492 persones ingressades, 93 d’elles en l’UCI: 64 a la província de Castelló, 11 en UCI; 208 a la província 2 d’Alacant, 43 d’elles en l’UCI; i 220 a la província de València, 39 d’elles en UCI. A més, s’han registrat 2 defuncions (tots ells en els últims 7 dies), per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.620: 
821 a la província de Castelló, 2.896 en la d’Alacant i 3.903 en la de València. 

 

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 13.370 casos actius, la qual cosa suposa un 2,64% del total de positius. S’ha registrat un brot que té 10 o més casos associats. 

− Ontinyent: 15 casos. Origen social.

 

Reducció de terminis en la vacunació de contagiats

La Conselleria de Sanitat ha reduït de huit a quatre setmanes el termini que ha de transcórrer per a vacunar a les persones de 65 anys o menys que s’han contagiat de coronavirus i han superat la malaltia, la qual cosa representa en aquest cas la pauta completa. 

 

També es redueix de huit a quatre setmanes el temps que han d’esperar aquelles persones que després de rebre la primera dosi de la vacuna es van infectar de coronavirus. Així, quatre setmanes després des de l’inici de símptomes o el diagnòstic de la malaltia podran rebre la segona dosi. 

 

Tal com s’especifica en l’estratègia estatal de vacunació, els majors de 65 anys no han vist retardada la seua pauta de vacunació per la infecció per COVID-19 i no es veuen afectats pel canvi. D’aquesta manera s’acurta el període actual d’espera, la qual cosa permetrà continuar avançant amb major agilitat en l’objectiu d’estendre en el menor temps possible la cobertura amb pauta completa, que és la que garanteix una millor protecció, en general, enfront de la malaltia i, en particular, enfront de les noves 
variants de la malaltia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.