Benassal es prepara per a acollir la tornada de les novillades

 

Escassos dies falten per a la tornada de les novillades a Benassal, a la seua plaça aixecada de forma tradicional i coneguda com «La Maestranza del Maestrat», que tornarà a acollir una novillada sense picadors després de gairebé 10 anys.

Posant en joc el Trofeu Club Taurí «Manolo Molés» de Benassal al millor noveller de la festa, competiran per ell els joneguers Jorge Rivera, «El Ceci», Aaron Rull i Javier Aparicio, en el seu debut de llums, tots ells pertanyents a l’Escola Taurina de Castelló, de la Diputació de Castelló, entitats col·laboradores en la realització de la festa, juntament amb l’Ajuntament de Benassal.

El noveller triomfador rebrà com a premi un capot de la sastreria taurina Maria José, una crossa per al segon classificat, i la resta rebran un ajut i un ‘estaquillador‘, afavorint així que continuen amb la seua formació taurina.

S’ha alçat expectació en l’apartat ramader, amb els ‘erales’ de la divisa de Los Maños, que pastura a la finca «Vistahermosa» a Luesia (Saragossa), publicitats per l’empresa seguint una identitat i un disseny original només per a este festeig, com poden observar.

A més, es tracta de la divisa triomfadora de les corregudes de jònecs a la Plaça de Bous de València durant les últimes temporades, que acudeix amb una tancada d’agradables formes, amb la serietat pròpia d’una novillada sense picadors, en el tipus de la casa, amb noms i reates contrastades, que reuneix tots els ingredients per a acollir esperances sobre el seu joc.

El festeig ja es troba autoritzat per part de les autoritats autonòmiques, i la venda d’entrades avança a bon ritme, mercé de la política de preus (entrada general per 10 €) i els diversos canals de venda establerts per l’empresa, tant amb punts de venda física a Benassal, com mitjançant telèfon o la plataforma en línia, sense despeses de gestió.

En paraules de Luis María Garrido, jove director de l’empresa Tauromanagement, organitzadora de la festa, «és una responsabilitat i un honor debutar a casa nostra, a la nostra Comunitat Valenciana, en un marc així, i veure la il·lusió de l’afició tant de Benassal com de la província i la comunitat».

Afirma que «s’ha generat interés, sense cap fórmula màgica més que el treball: promoció de la festa, proximitat i facilitats per a l’aficionat, qualitat en la ramaderia i aposta pels xavals de la terra.»

Finalitza Garrido afirmant que «tant de bo siga el principi de molts anys organitzant una novillada en este municipi, que traspua afició i amor al bou brau, i que ens ha acollit amb els braços oberts, gaudint també nosaltres de la seua forma d’entendre i venerar el bou en totes les seues facetes».

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.