8.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Benassal es prepara per a acollir la tornada de les novillades

 

Escassos dies falten per a la tornada de les novillades a Benassal, a la seua plaça aixecada de forma tradicional i coneguda com “La Maestranza del Maestrat”, que tornarà a acollir una novillada sense picadors després de gairebé 10 anys.

Posant en joc el Trofeu Club Taurí “Manolo Molés” de Benassal al millor noveller de la festa, competiran per ell els joneguers Jorge Rivera, “El Ceci”, Aaron Rull i Javier Aparicio, en el seu debut de llums, tots ells pertanyents a l’Escola Taurina de Castelló, de la Diputació de Castelló, entitats col·laboradores en la realització de la festa, juntament amb l’Ajuntament de Benassal.

El noveller triomfador rebrà com a premi un capot de la sastreria taurina Maria José, una crossa per al segon classificat, i la resta rebran un ajut i un ‘estaquillador‘, afavorint així que continuen amb la seua formació taurina.

S’ha alçat expectació en l’apartat ramader, amb els ‘erales’ de la divisa de Los Maños, que pastura a la finca “Vistahermosa” a Luesia (Saragossa), publicitats per l’empresa seguint una identitat i un disseny original només per a este festeig, com poden observar.

A més, es tracta de la divisa triomfadora de les corregudes de jònecs a la Plaça de Bous de València durant les últimes temporades, que acudeix amb una tancada d’agradables formes, amb la serietat pròpia d’una novillada sense picadors, en el tipus de la casa, amb noms i reates contrastades, que reuneix tots els ingredients per a acollir esperances sobre el seu joc.

El festeig ja es troba autoritzat per part de les autoritats autonòmiques, i la venda d’entrades avança a bon ritme, mercé de la política de preus (entrada general per 10 €) i els diversos canals de venda establerts per l’empresa, tant amb punts de venda física a Benassal, com mitjançant telèfon o la plataforma en línia, sense despeses de gestió.

En paraules de Luis María Garrido, jove director de l’empresa Tauromanagement, organitzadora de la festa, “és una responsabilitat i un honor debutar a casa nostra, a la nostra Comunitat Valenciana, en un marc així, i veure la il·lusió de l’afició tant de Benassal com de la província i la comunitat”.

Afirma que “s’ha generat interés, sense cap fórmula màgica més que el treball: promoció de la festa, proximitat i facilitats per a l’aficionat, qualitat en la ramaderia i aposta pels xavals de la terra.”

Finalitza Garrido afirmant que “tant de bo siga el principi de molts anys organitzant una novillada en este municipi, que traspua afició i amor al bou brau, i que ens ha acollit amb els braços oberts, gaudint també nosaltres de la seua forma d’entendre i venerar el bou en totes les seues facetes”.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.