Benassal es prepara per a acollir la tornada de les novillades

 

Escassos dies falten per a la tornada de les novillades a Benassal, a la seua plaça aixecada de forma tradicional i coneguda com «La Maestranza del Maestrat», que tornarà a acollir una novillada sense picadors després de gairebé 10 anys.

Posant en joc el Trofeu Club Taurí «Manolo Molés» de Benassal al millor noveller de la festa, competiran per ell els joneguers Jorge Rivera, «El Ceci», Aaron Rull i Javier Aparicio, en el seu debut de llums, tots ells pertanyents a l’Escola Taurina de Castelló, de la Diputació de Castelló, entitats col·laboradores en la realització de la festa, juntament amb l’Ajuntament de Benassal.

El noveller triomfador rebrà com a premi un capot de la sastreria taurina Maria José, una crossa per al segon classificat, i la resta rebran un ajut i un ‘estaquillador‘, afavorint així que continuen amb la seua formació taurina.

S’ha alçat expectació en l’apartat ramader, amb els ‘erales’ de la divisa de Los Maños, que pastura a la finca «Vistahermosa» a Luesia (Saragossa), publicitats per l’empresa seguint una identitat i un disseny original només per a este festeig, com poden observar.

A més, es tracta de la divisa triomfadora de les corregudes de jònecs a la Plaça de Bous de València durant les últimes temporades, que acudeix amb una tancada d’agradables formes, amb la serietat pròpia d’una novillada sense picadors, en el tipus de la casa, amb noms i reates contrastades, que reuneix tots els ingredients per a acollir esperances sobre el seu joc.

El festeig ja es troba autoritzat per part de les autoritats autonòmiques, i la venda d’entrades avança a bon ritme, mercé de la política de preus (entrada general per 10 €) i els diversos canals de venda establerts per l’empresa, tant amb punts de venda física a Benassal, com mitjançant telèfon o la plataforma en línia, sense despeses de gestió.

En paraules de Luis María Garrido, jove director de l’empresa Tauromanagement, organitzadora de la festa, «és una responsabilitat i un honor debutar a casa nostra, a la nostra Comunitat Valenciana, en un marc així, i veure la il·lusió de l’afició tant de Benassal com de la província i la comunitat».

Afirma que «s’ha generat interés, sense cap fórmula màgica més que el treball: promoció de la festa, proximitat i facilitats per a l’aficionat, qualitat en la ramaderia i aposta pels xavals de la terra.»

Finalitza Garrido afirmant que «tant de bo siga el principi de molts anys organitzant una novillada en este municipi, que traspua afició i amor al bou brau, i que ens ha acollit amb els braços oberts, gaudint també nosaltres de la seua forma d’entendre i venerar el bou en totes les seues facetes».

Últimes notícies

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.

Cauen a Elx cinc acusats d’estafar compravendes d’or amb joies falses

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx un grup que ha col·locat com a or macís joies falses en establiments de compravenda, amb almenys nou operacions i cinc detinguts.

Tres ferits en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla

Un home de 55 anys, una dona de 24 i un jove de 19 han resultat ferits esta matinada en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla.

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.