Benassal es prepara per a acollir la tornada de les novillades

 

Escassos dies falten per a la tornada de les novillades a Benassal, a la seua plaça aixecada de forma tradicional i coneguda com «La Maestranza del Maestrat», que tornarà a acollir una novillada sense picadors després de gairebé 10 anys.

Posant en joc el Trofeu Club Taurí «Manolo Molés» de Benassal al millor noveller de la festa, competiran per ell els joneguers Jorge Rivera, «El Ceci», Aaron Rull i Javier Aparicio, en el seu debut de llums, tots ells pertanyents a l’Escola Taurina de Castelló, de la Diputació de Castelló, entitats col·laboradores en la realització de la festa, juntament amb l’Ajuntament de Benassal.

El noveller triomfador rebrà com a premi un capot de la sastreria taurina Maria José, una crossa per al segon classificat, i la resta rebran un ajut i un ‘estaquillador‘, afavorint així que continuen amb la seua formació taurina.

S’ha alçat expectació en l’apartat ramader, amb els ‘erales’ de la divisa de Los Maños, que pastura a la finca «Vistahermosa» a Luesia (Saragossa), publicitats per l’empresa seguint una identitat i un disseny original només per a este festeig, com poden observar.

A més, es tracta de la divisa triomfadora de les corregudes de jònecs a la Plaça de Bous de València durant les últimes temporades, que acudeix amb una tancada d’agradables formes, amb la serietat pròpia d’una novillada sense picadors, en el tipus de la casa, amb noms i reates contrastades, que reuneix tots els ingredients per a acollir esperances sobre el seu joc.

El festeig ja es troba autoritzat per part de les autoritats autonòmiques, i la venda d’entrades avança a bon ritme, mercé de la política de preus (entrada general per 10 €) i els diversos canals de venda establerts per l’empresa, tant amb punts de venda física a Benassal, com mitjançant telèfon o la plataforma en línia, sense despeses de gestió.

En paraules de Luis María Garrido, jove director de l’empresa Tauromanagement, organitzadora de la festa, «és una responsabilitat i un honor debutar a casa nostra, a la nostra Comunitat Valenciana, en un marc així, i veure la il·lusió de l’afició tant de Benassal com de la província i la comunitat».

Afirma que «s’ha generat interés, sense cap fórmula màgica més que el treball: promoció de la festa, proximitat i facilitats per a l’aficionat, qualitat en la ramaderia i aposta pels xavals de la terra.»

Finalitza Garrido afirmant que «tant de bo siga el principi de molts anys organitzant una novillada en este municipi, que traspua afició i amor al bou brau, i que ens ha acollit amb els braços oberts, gaudint també nosaltres de la seua forma d’entendre i venerar el bou en totes les seues facetes».

Últimes notícies

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.