Benassal es prepara per a acollir la tornada de les novillades

 

Escassos dies falten per a la tornada de les novillades a Benassal, a la seua plaça aixecada de forma tradicional i coneguda com «La Maestranza del Maestrat», que tornarà a acollir una novillada sense picadors després de gairebé 10 anys.

Posant en joc el Trofeu Club Taurí «Manolo Molés» de Benassal al millor noveller de la festa, competiran per ell els joneguers Jorge Rivera, «El Ceci», Aaron Rull i Javier Aparicio, en el seu debut de llums, tots ells pertanyents a l’Escola Taurina de Castelló, de la Diputació de Castelló, entitats col·laboradores en la realització de la festa, juntament amb l’Ajuntament de Benassal.

El noveller triomfador rebrà com a premi un capot de la sastreria taurina Maria José, una crossa per al segon classificat, i la resta rebran un ajut i un ‘estaquillador‘, afavorint així que continuen amb la seua formació taurina.

S’ha alçat expectació en l’apartat ramader, amb els ‘erales’ de la divisa de Los Maños, que pastura a la finca «Vistahermosa» a Luesia (Saragossa), publicitats per l’empresa seguint una identitat i un disseny original només per a este festeig, com poden observar.

A més, es tracta de la divisa triomfadora de les corregudes de jònecs a la Plaça de Bous de València durant les últimes temporades, que acudeix amb una tancada d’agradables formes, amb la serietat pròpia d’una novillada sense picadors, en el tipus de la casa, amb noms i reates contrastades, que reuneix tots els ingredients per a acollir esperances sobre el seu joc.

El festeig ja es troba autoritzat per part de les autoritats autonòmiques, i la venda d’entrades avança a bon ritme, mercé de la política de preus (entrada general per 10 €) i els diversos canals de venda establerts per l’empresa, tant amb punts de venda física a Benassal, com mitjançant telèfon o la plataforma en línia, sense despeses de gestió.

En paraules de Luis María Garrido, jove director de l’empresa Tauromanagement, organitzadora de la festa, «és una responsabilitat i un honor debutar a casa nostra, a la nostra Comunitat Valenciana, en un marc així, i veure la il·lusió de l’afició tant de Benassal com de la província i la comunitat».

Afirma que «s’ha generat interés, sense cap fórmula màgica més que el treball: promoció de la festa, proximitat i facilitats per a l’aficionat, qualitat en la ramaderia i aposta pels xavals de la terra.»

Finalitza Garrido afirmant que «tant de bo siga el principi de molts anys organitzant una novillada en este municipi, que traspua afició i amor al bou brau, i que ens ha acollit amb els braços oberts, gaudint també nosaltres de la seua forma d’entendre i venerar el bou en totes les seues facetes».

Últimes notícies

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.

Vint anys de l’accident de metro de València: 43 morts, 47 ferits i 13 responsables polítics assenyalats

Es complixen vint anys de l’accident de metro de València de 2006, amb 43 morts i 47 ferits, un llarg recorregut polític, social i judicial i 13 responsables polítics assenyalats per Les Corts.

Més de 35.700 contribuents fan la declaració de la Renda amb l’ajuda de l’Agència Tributària Valenciana

L’assistència de l’ATV en la campanya de l’IRPF 2025 creix un 18,7 % i reforça l’atenció presencial i telefònica

Diana Morant formalitza la seua candidatura i assegura que seguirà com a ministra

Diana Morant ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a optar a la Presidència de la Generalitat i ha confirmat que, per ara, mantindrà el seu càrrec de ministra perquè es considera útil per a la Comunitat Valenciana.

Calatrava se’n va a l’Espanyol: traspàs rècord del Castelló per més de 5 milions

El CD Castellón ha venut el centrecampista Álex Calatrava a l’Espanyol per més de 5 milions d’euros, el major traspàs en 104 anys d’història del club.

Acabades les 17 obres d’emergència per la DANA al Júcar després d’una inversió de més de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha donat per tancades les 17 obres d’emergència per la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 220 milions d’euros i actuacions centrades sobretot a la província de València.

Les obres d’emergència per la dana del 2024 al Júcar queden acabades després d’una inversió de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha conclòs les 17 obres d’emergència per la dana del 29 d’octubre del 2024, amb més de 220 milions invertits sobretot a la província de València per reforçar la protecció davant futures inundacions.

Paiporta prova nous avisos d’emergència amb megafonia de llarg abast

L’Ajuntament de Paiporta ha provat un sistema de megafonia de llarg abast per a reforçar els avisos a la població en emergències i continua analitzant diferents tecnologies per a triar la més eficaç.