Benidorm triarà al pròxim representant d’Espanya en Eurovisió

 

La ciutat de Benidorm acollirà a principis de 2022 l’esdeveniment musical en què es triarà al pròxim representant d’Espanya en Eurovisió.

Així s’ha anunciat hui en un acte organitzat de la mà d’RTVE i la Generalitat Valenciana en el Passeig de Tamarindes i amb el qual es dona el tret d’eixida a esta nova fórmula de selecció de la veu o veus d’Espanya en Eurovisió. Un acte que s’ha obert amb l’actuació de l’artista Ruth Lorenzo i en el qual han participat l’alcalde, Toni Pérez; el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig; i el president d’RTVE, José Manuel Pérez Tornero.

Este esdeveniment d’Eurovisió es distribuirà en tres gales –dos semifinals i una final- en la qual actuaran els i les artistes prèviament seleccionats. Segons ha avançat la directora de Continguts d’RTVE, Amalia Martínez de Velasco, estes tres gales se celebraran segurament “en dies consecutius” i al criteri del jurat d’experts s’unirà el dictamen del públic i, potser també, el d’experts internacionals.

Després d’evocar la inscripció ‘D’il·lusió també es viu’ que resa en la pedra submergida en la font del Parc d’Elx, l’alcalde ha destacat que este esdeveniment d’Eurovisió genera “il·lusió, tan necessària en estos moments”; i ha recordat que “la música sempre ha estat lligada a la nostra ciutat”, rememorant que a la fi dels 50 Benidorm va assumir “el repte” d’organitzar un gran esdeveniment musical a nivell nacional que va derivar en “el nostre Festival de la Cançó”. 

Un festival, ha apuntat, que es va veure com “un fenomen cultural i, també i per què no, com a element promocional”, i que va fer de Benidorm un referent en este àmbit i des del qual es va llançar “a la fama internacional cançons, autors i intèrprets”.

“62 anys després, en este estiu de 2021, tan necessitat d’esperança, torna la il·lusió” i Benidorm continua sent “el millor lloc per a catapultar veus, música i cançons”, ha afirmat Toni Pérez, que ha agraït a RTVE i a la Generalitat l’elecció de Benidorm i que ha animat “a compositors, lletristes, músics i intèrprets a guanyar el futur, saltant des de Benidorm a Eurovisió”.

Per part seua, el president de la Generalitat ha assegurat en “esta terra de músics” que és la Comunitat Valenciana “Benidorm sempre ha sigut un emblema”; una ciutat que “evoca el retrobament, oberta i hospitalària” i que per això “incardina tan bé en esta història de música i esperança” que representa el nou esdeveniment d’Eurovisió. A més, Ximo Puig ha apuntat que Eurovisió és una manera de “reforçar Europa”, en este cas “en l’ànima i emoció conjunta que només es pot viure a través de l’art, de la cultura i de la música”.

El president d’RTVE ha incidit en la idoneïtat de Benidorm com a seu d’un esdeveniment que sorgeix de la “cooperació”; i ha assegurat que “venim ací donar l’oportunitat a la música jove espanyola, al fet que guanye Eurovisió i al fet que es projecte a nivell internacional”.

Encara que tots els detalls sobre el nou procés de selecció del representant d’Espanya en Eurovisió s’aniran revelant al llarg de les pròximes setmanes i mesos, la directora de Continguts d’RTVE ha avançat que l’esdeveniment presentat hui forma part “d’una estratègia a llarg termini” i que persegueix “impulsar el talent musical” i “encertar en una fórmula que ha de combinar bones cançons amb artistes solvents, un espectacle visual ben dissenyat i, sobretot, apostar pel so musical actual”.

Durant l’acte de presentació de l’esdeveniment s’ha projectat un vídeo amb fragments de totes les participacions d’Espanya en Eurovisió.

Últimes notícies

Mor una treballadora municipal a Borriana després de xocar un turisme amb un camió de l’Ajuntament

Una empleada de l'àrea de Via Pública de Borriana ha mort després de la col·lisió entre un turisme i un camió municipal en l'avinguda Cañada Blanch. L'Ajuntament ha decretat dos dies de dol oficial i ha anunciat un minut de silenci i la suspensió d'actes institucionals.

Dos detinguts després de xocar amb la Guàrdia Civil en una persecució per drogues en Orihuela Costa

Dos hòmens de 30 i 34 anys han sigut detinguts en Orihuela Costa per tràfic de drogues després d'una persecució amb cotxe que va acabar amb un xoc frontal contra un vehicle de la Guàrdia Civil i un agent ferit.

La Policia de la Generalitat incauta 39 obres falses atribuïdes a Saura, Miró i Basquiat

La Policia de la Generalitat ha intervingut 39 obres d'art falsament atribuïdes a Antonio Saura, Joan Miró i Jean-Michel Basquiat i ha detingut al presumpte responsable per estafa i delicte contra la propietat intel·lectual.

Aagesen defén una coordinació constant en la dana i acusa a la Generalitat de fallar com a autoritat competent

Sara Aagesen insistix al Senat en què la coordinació entre ministeris durant la dana va ser contínua i responsabilitza a la Generalitat Valenciana del retard en les alertes a la població.

El València preveu 50.000 abonats en el Nou Mestalla i limitarà els concerts a l’estiu

El València calcula aconseguir els 50.000 abonats en el Nou Mestalla en la temporada 2027-28 i planteja un model d'estadi actiu tot l'any, amb concerts sol a l'estiu i horaris pactats amb el veïnat de Benicalap.

Toljan i Víctor García s’exerciten al marge i són dubte per al Llevant davant el Betis

Jeremy Toljan i Víctor García s'entrenen al marge per sobrecàrregues musculars i són seriós dubte per al lateral dret del Llevant en la seua visita al Betis.

Affengruber amplia la nòmina de mundialistes de l’Elx amb la seua crida amb Àustria

El central de l'Elx David Affengruber és convocat per Àustria per al pròxim Mundial i s'unix a la tala però il·lustre llista de jugadors franjiverdes que han disputat esta cita.

Jaume Guardeño continua la seua recuperació en una clínica de neurorrehabilitación a Barcelona

El ciclista Jaume Guardeño ha sigut traslladat a la Clínica Guttmann de Barcelona, centre de referència en neurorrehabilitación, on continuarà recuperant-se del greu accident patit mentres entrenava el 31 de març.