12.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Benidorm triarà al pròxim representant d’Espanya en Eurovisió

 

La ciutat de Benidorm acollirà a principis de 2022 l’esdeveniment musical en què es triarà al pròxim representant d’Espanya en Eurovisió.

Així s’ha anunciat hui en un acte organitzat de la mà d’RTVE i la Generalitat Valenciana en el Passeig de Tamarindes i amb el qual es dona el tret d’eixida a esta nova fórmula de selecció de la veu o veus d’Espanya en Eurovisió. Un acte que s’ha obert amb l’actuació de l’artista Ruth Lorenzo i en el qual han participat l’alcalde, Toni Pérez; el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig; i el president d’RTVE, José Manuel Pérez Tornero.

Este esdeveniment d’Eurovisió es distribuirà en tres gales –dos semifinals i una final- en la qual actuaran els i les artistes prèviament seleccionats. Segons ha avançat la directora de Continguts d’RTVE, Amalia Martínez de Velasco, estes tres gales se celebraran segurament “en dies consecutius” i al criteri del jurat d’experts s’unirà el dictamen del públic i, potser també, el d’experts internacionals.

Després d’evocar la inscripció ‘D’il·lusió també es viu’ que resa en la pedra submergida en la font del Parc d’Elx, l’alcalde ha destacat que este esdeveniment d’Eurovisió genera “il·lusió, tan necessària en estos moments”; i ha recordat que “la música sempre ha estat lligada a la nostra ciutat”, rememorant que a la fi dels 50 Benidorm va assumir “el repte” d’organitzar un gran esdeveniment musical a nivell nacional que va derivar en “el nostre Festival de la Cançó”. 

Un festival, ha apuntat, que es va veure com “un fenomen cultural i, també i per què no, com a element promocional”, i que va fer de Benidorm un referent en este àmbit i des del qual es va llançar “a la fama internacional cançons, autors i intèrprets”.

“62 anys després, en este estiu de 2021, tan necessitat d’esperança, torna la il·lusió” i Benidorm continua sent “el millor lloc per a catapultar veus, música i cançons”, ha afirmat Toni Pérez, que ha agraït a RTVE i a la Generalitat l’elecció de Benidorm i que ha animat “a compositors, lletristes, músics i intèrprets a guanyar el futur, saltant des de Benidorm a Eurovisió”.

Per part seua, el president de la Generalitat ha assegurat en “esta terra de músics” que és la Comunitat Valenciana “Benidorm sempre ha sigut un emblema”; una ciutat que “evoca el retrobament, oberta i hospitalària” i que per això “incardina tan bé en esta història de música i esperança” que representa el nou esdeveniment d’Eurovisió. A més, Ximo Puig ha apuntat que Eurovisió és una manera de “reforçar Europa”, en este cas “en l’ànima i emoció conjunta que només es pot viure a través de l’art, de la cultura i de la música”.

El president d’RTVE ha incidit en la idoneïtat de Benidorm com a seu d’un esdeveniment que sorgeix de la “cooperació”; i ha assegurat que “venim ací donar l’oportunitat a la música jove espanyola, al fet que guanye Eurovisió i al fet que es projecte a nivell internacional”.

Encara que tots els detalls sobre el nou procés de selecció del representant d’Espanya en Eurovisió s’aniran revelant al llarg de les pròximes setmanes i mesos, la directora de Continguts d’RTVE ha avançat que l’esdeveniment presentat hui forma part “d’una estratègia a llarg termini” i que persegueix “impulsar el talent musical” i “encertar en una fórmula que ha de combinar bones cançons amb artistes solvents, un espectacle visual ben dissenyat i, sobretot, apostar pel so musical actual”.

Durant l’acte de presentació de l’esdeveniment s’ha projectat un vídeo amb fragments de totes les participacions d’Espanya en Eurovisió.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.