Benidorm triarà al pròxim representant d’Espanya en Eurovisió

 

La ciutat de Benidorm acollirà a principis de 2022 l’esdeveniment musical en què es triarà al pròxim representant d’Espanya en Eurovisió.

Així s’ha anunciat hui en un acte organitzat de la mà d’RTVE i la Generalitat Valenciana en el Passeig de Tamarindes i amb el qual es dona el tret d’eixida a esta nova fórmula de selecció de la veu o veus d’Espanya en Eurovisió. Un acte que s’ha obert amb l’actuació de l’artista Ruth Lorenzo i en el qual han participat l’alcalde, Toni Pérez; el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig; i el president d’RTVE, José Manuel Pérez Tornero.

Este esdeveniment d’Eurovisió es distribuirà en tres gales –dos semifinals i una final- en la qual actuaran els i les artistes prèviament seleccionats. Segons ha avançat la directora de Continguts d’RTVE, Amalia Martínez de Velasco, estes tres gales se celebraran segurament “en dies consecutius” i al criteri del jurat d’experts s’unirà el dictamen del públic i, potser també, el d’experts internacionals.

Després d’evocar la inscripció ‘D’il·lusió també es viu’ que resa en la pedra submergida en la font del Parc d’Elx, l’alcalde ha destacat que este esdeveniment d’Eurovisió genera “il·lusió, tan necessària en estos moments”; i ha recordat que “la música sempre ha estat lligada a la nostra ciutat”, rememorant que a la fi dels 50 Benidorm va assumir “el repte” d’organitzar un gran esdeveniment musical a nivell nacional que va derivar en “el nostre Festival de la Cançó”. 

Un festival, ha apuntat, que es va veure com “un fenomen cultural i, també i per què no, com a element promocional”, i que va fer de Benidorm un referent en este àmbit i des del qual es va llançar “a la fama internacional cançons, autors i intèrprets”.

“62 anys després, en este estiu de 2021, tan necessitat d’esperança, torna la il·lusió” i Benidorm continua sent “el millor lloc per a catapultar veus, música i cançons”, ha afirmat Toni Pérez, que ha agraït a RTVE i a la Generalitat l’elecció de Benidorm i que ha animat “a compositors, lletristes, músics i intèrprets a guanyar el futur, saltant des de Benidorm a Eurovisió”.

Per part seua, el president de la Generalitat ha assegurat en “esta terra de músics” que és la Comunitat Valenciana “Benidorm sempre ha sigut un emblema”; una ciutat que “evoca el retrobament, oberta i hospitalària” i que per això “incardina tan bé en esta història de música i esperança” que representa el nou esdeveniment d’Eurovisió. A més, Ximo Puig ha apuntat que Eurovisió és una manera de “reforçar Europa”, en este cas “en l’ànima i emoció conjunta que només es pot viure a través de l’art, de la cultura i de la música”.

El president d’RTVE ha incidit en la idoneïtat de Benidorm com a seu d’un esdeveniment que sorgeix de la “cooperació”; i ha assegurat que “venim ací donar l’oportunitat a la música jove espanyola, al fet que guanye Eurovisió i al fet que es projecte a nivell internacional”.

Encara que tots els detalls sobre el nou procés de selecció del representant d’Espanya en Eurovisió s’aniran revelant al llarg de les pròximes setmanes i mesos, la directora de Continguts d’RTVE ha avançat que l’esdeveniment presentat hui forma part “d’una estratègia a llarg termini” i que persegueix “impulsar el talent musical” i “encertar en una fórmula que ha de combinar bones cançons amb artistes solvents, un espectacle visual ben dissenyat i, sobretot, apostar pel so musical actual”.

Durant l’acte de presentació de l’esdeveniment s’ha projectat un vídeo amb fragments de totes les participacions d’Espanya en Eurovisió.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.