16.1 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Benidorm triarà al pròxim representant d’Espanya en Eurovisió

 

La ciutat de Benidorm acollirà a principis de 2022 l’esdeveniment musical en què es triarà al pròxim representant d’Espanya en Eurovisió.

Així s’ha anunciat hui en un acte organitzat de la mà d’RTVE i la Generalitat Valenciana en el Passeig de Tamarindes i amb el qual es dona el tret d’eixida a esta nova fórmula de selecció de la veu o veus d’Espanya en Eurovisió. Un acte que s’ha obert amb l’actuació de l’artista Ruth Lorenzo i en el qual han participat l’alcalde, Toni Pérez; el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig; i el president d’RTVE, José Manuel Pérez Tornero.

Este esdeveniment d’Eurovisió es distribuirà en tres gales –dos semifinals i una final- en la qual actuaran els i les artistes prèviament seleccionats. Segons ha avançat la directora de Continguts d’RTVE, Amalia Martínez de Velasco, estes tres gales se celebraran segurament “en dies consecutius” i al criteri del jurat d’experts s’unirà el dictamen del públic i, potser també, el d’experts internacionals.

Després d’evocar la inscripció ‘D’il·lusió també es viu’ que resa en la pedra submergida en la font del Parc d’Elx, l’alcalde ha destacat que este esdeveniment d’Eurovisió genera “il·lusió, tan necessària en estos moments”; i ha recordat que “la música sempre ha estat lligada a la nostra ciutat”, rememorant que a la fi dels 50 Benidorm va assumir “el repte” d’organitzar un gran esdeveniment musical a nivell nacional que va derivar en “el nostre Festival de la Cançó”. 

Un festival, ha apuntat, que es va veure com “un fenomen cultural i, també i per què no, com a element promocional”, i que va fer de Benidorm un referent en este àmbit i des del qual es va llançar “a la fama internacional cançons, autors i intèrprets”.

“62 anys després, en este estiu de 2021, tan necessitat d’esperança, torna la il·lusió” i Benidorm continua sent “el millor lloc per a catapultar veus, música i cançons”, ha afirmat Toni Pérez, que ha agraït a RTVE i a la Generalitat l’elecció de Benidorm i que ha animat “a compositors, lletristes, músics i intèrprets a guanyar el futur, saltant des de Benidorm a Eurovisió”.

Per part seua, el president de la Generalitat ha assegurat en “esta terra de músics” que és la Comunitat Valenciana “Benidorm sempre ha sigut un emblema”; una ciutat que “evoca el retrobament, oberta i hospitalària” i que per això “incardina tan bé en esta història de música i esperança” que representa el nou esdeveniment d’Eurovisió. A més, Ximo Puig ha apuntat que Eurovisió és una manera de “reforçar Europa”, en este cas “en l’ànima i emoció conjunta que només es pot viure a través de l’art, de la cultura i de la música”.

El president d’RTVE ha incidit en la idoneïtat de Benidorm com a seu d’un esdeveniment que sorgeix de la “cooperació”; i ha assegurat que “venim ací donar l’oportunitat a la música jove espanyola, al fet que guanye Eurovisió i al fet que es projecte a nivell internacional”.

Encara que tots els detalls sobre el nou procés de selecció del representant d’Espanya en Eurovisió s’aniran revelant al llarg de les pròximes setmanes i mesos, la directora de Continguts d’RTVE ha avançat que l’esdeveniment presentat hui forma part “d’una estratègia a llarg termini” i que persegueix “impulsar el talent musical” i “encertar en una fórmula que ha de combinar bones cançons amb artistes solvents, un espectacle visual ben dissenyat i, sobretot, apostar pel so musical actual”.

Durant l’acte de presentació de l’esdeveniment s’ha projectat un vídeo amb fragments de totes les participacions d’Espanya en Eurovisió.

Últimes notícies

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.

UGT de Ford exigix que el premi a Almussafes es traduïsca en càrrega de treball i ocupació

El sindicat ha valorat el reconeixement mundial a la factoria valenciana i ha reclamat que es concrete en producció suficient per a mantindre els 4.142 llocs. També ha sol·licitat una reunió amb el president de Ford Europa.

Quatre ferits, entre ells un bebé, en un xoc entre cotxe i furgoneta a València

Quatre persones han resultat ferides amb policontusiones després del xoc entre un cotxe i una furgoneta a València. L'avís va entrar a les 11.20 i els afectats van ser traslladats al Doctor Peset i al Clínic.