Benidorm triarà al pròxim representant d’Espanya en Eurovisió

 

La ciutat de Benidorm acollirà a principis de 2022 l’esdeveniment musical en què es triarà al pròxim representant d’Espanya en Eurovisió.

Així s’ha anunciat hui en un acte organitzat de la mà d’RTVE i la Generalitat Valenciana en el Passeig de Tamarindes i amb el qual es dona el tret d’eixida a esta nova fórmula de selecció de la veu o veus d’Espanya en Eurovisió. Un acte que s’ha obert amb l’actuació de l’artista Ruth Lorenzo i en el qual han participat l’alcalde, Toni Pérez; el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig; i el president d’RTVE, José Manuel Pérez Tornero.

Este esdeveniment d’Eurovisió es distribuirà en tres gales –dos semifinals i una final- en la qual actuaran els i les artistes prèviament seleccionats. Segons ha avançat la directora de Continguts d’RTVE, Amalia Martínez de Velasco, estes tres gales se celebraran segurament “en dies consecutius” i al criteri del jurat d’experts s’unirà el dictamen del públic i, potser també, el d’experts internacionals.

Després d’evocar la inscripció ‘D’il·lusió també es viu’ que resa en la pedra submergida en la font del Parc d’Elx, l’alcalde ha destacat que este esdeveniment d’Eurovisió genera “il·lusió, tan necessària en estos moments”; i ha recordat que “la música sempre ha estat lligada a la nostra ciutat”, rememorant que a la fi dels 50 Benidorm va assumir “el repte” d’organitzar un gran esdeveniment musical a nivell nacional que va derivar en “el nostre Festival de la Cançó”. 

Un festival, ha apuntat, que es va veure com “un fenomen cultural i, també i per què no, com a element promocional”, i que va fer de Benidorm un referent en este àmbit i des del qual es va llançar “a la fama internacional cançons, autors i intèrprets”.

“62 anys després, en este estiu de 2021, tan necessitat d’esperança, torna la il·lusió” i Benidorm continua sent “el millor lloc per a catapultar veus, música i cançons”, ha afirmat Toni Pérez, que ha agraït a RTVE i a la Generalitat l’elecció de Benidorm i que ha animat “a compositors, lletristes, músics i intèrprets a guanyar el futur, saltant des de Benidorm a Eurovisió”.

Per part seua, el president de la Generalitat ha assegurat en “esta terra de músics” que és la Comunitat Valenciana “Benidorm sempre ha sigut un emblema”; una ciutat que “evoca el retrobament, oberta i hospitalària” i que per això “incardina tan bé en esta història de música i esperança” que representa el nou esdeveniment d’Eurovisió. A més, Ximo Puig ha apuntat que Eurovisió és una manera de “reforçar Europa”, en este cas “en l’ànima i emoció conjunta que només es pot viure a través de l’art, de la cultura i de la música”.

El president d’RTVE ha incidit en la idoneïtat de Benidorm com a seu d’un esdeveniment que sorgeix de la “cooperació”; i ha assegurat que “venim ací donar l’oportunitat a la música jove espanyola, al fet que guanye Eurovisió i al fet que es projecte a nivell internacional”.

Encara que tots els detalls sobre el nou procés de selecció del representant d’Espanya en Eurovisió s’aniran revelant al llarg de les pròximes setmanes i mesos, la directora de Continguts d’RTVE ha avançat que l’esdeveniment presentat hui forma part “d’una estratègia a llarg termini” i que persegueix “impulsar el talent musical” i “encertar en una fórmula que ha de combinar bones cançons amb artistes solvents, un espectacle visual ben dissenyat i, sobretot, apostar pel so musical actual”.

Durant l’acte de presentació de l’esdeveniment s’ha projectat un vídeo amb fragments de totes les participacions d’Espanya en Eurovisió.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.