Bocairent ampliarà el seu Centre de Dia amb 214.00 euros de la Generalitat

 

Bocairent compta amb 214.437,49 euros per a l’ampliació del centre de dia per a augmentar la seua capacitat i els serveis disponibles. L’aportació de la Generalitat Valenciana prové del 0,7% de l’assignació per a fins d’interés social de l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) i es completarà amb fons propis de l’Associació de familiars de persones amb Alzheimer (AFAB) que gestiona el centre i amb una aportació de 37.889,58 euros de l’Ajuntament tal i com va acordar la junta de govern el 6 de novembre passat ja que les instal•lacions són de titularitat municipal.

D’aquesta forma, AFAB rep la subvenció més alta de les atorgades per la Conselleria d’Igualtat en aquesta convocatòria amb 199.325,14 euros per a obres, 9.065,59 euros per a equipament i altres 6.046,76 euros per a la gestió del projecte. La proposta permetrà créixer en 411,86 m2 les instal•lacions actuals a partir de la construcció d’un nou volum de dos plantes en una àrea poc utilitzada del pati exterior.

En concret, la part baixa servirà com a recepció i com a atenció al pacient a més de disposar-hi de vestuaris, banys i una zona polivalent. Al seu torn, el pis superior acollirà una sala d’estimulació multisensorial, un espai de reunions, un despatx comú d’administració, un magatzem, uns serveis i un pati exterior acotat mitjançant un mur perimetral.

Últimes notícies

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.