Els bombers de la Diputació de Castelló desinfectaran cada setmana tots els municipis de la província

Els bombers de la Diputació de Castelló desinfectaran cada setmana tots els pobles de la província

Desinfecció en les localitats de Castelló | Diputació de Castelló

 

La Diputació de Castelló mobilitzarà la totalitat dels recursos humans i tècnics del Consorci Provincial de Bombers per a desinfectar cada setmana cada un dels municipis de la província.

 

D’eixa manera ho ha anunciat el president José Martí, qui ha explicat que els ajuntaments hauran de formalitzar les seues sol·licituds per correu electrònic. En estes faenes de neteja participaran les plantilles dels 9 parcs de bombers professionals i voluntaris, les brigades de bombers forestals i les helitransportades.

 

És important destacar que segons ha explicat el diputat provincial de Bombers, Abel Ibáñez, amb l’objectiu de conseguir la màxima efectivitat en la prestació d’estos servicis a causa de la declaració de l’Estat d’Alarma, la Diputació de Castelló ha invertit 18.500 euros en l’adquisició de 9 autobombes de desinfecció de 100 litres d’autonomia i 10 generadors d’ozó per a desinfectar vehicles i cases».

 

S’han fet ja 80 desinfeccions en tota la província

Des de què es va iniciar la crisi generada per la COVID-19, els operaris del Consorci Provincial de Bombers han fet 80 accions de desinfecció en la província i per a les pròximes hores estan programades 18 operacions més.

 

El president Martí ha recordat que durant les primeres setmanes de l’Estat d’Alarma s’ha seguit un protocol en el que la prioritat era actuar en els municipis que presentaven riscos especials per haver registrat defuncions o casos positius. Les altres sol·licituds s’han anat atenent segons l’ordre d’arribada.

 

Els treballs de desinfecció s’han fet seguint les indicacions del Ministeri de Sanitat, amb personal qualificat i amb la prèvia adopció de les necessàries mesures de seguretat. S’ha actuat en les zones que presenten majors riscos com els centres de salut i consultoris mèdics, farmàcies, ajuntaments, centres oficials, centres de majors, oficines bancàries, parades d’autobusos, xicotets comerços, contenidors i baranes en la via pública.

Últimes notícies

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.