El Botànic es reeditaria en la Comunitat amb el PSPV com a força més votada, segons el primer sondeig

 

El pacte del Botànic –el govern integrat per PSPV i Compromís amb el suport extern de Podem– podria reeditar-se en la Comunitat Valenciana, segons els resultats d’un sondeig de l’empresa SyM Consulting per a ‘València Plaza’.

 

Segons aquesta enquesta, el repartiment entre esquerra i dreta es mantindria molt similar a l’actual –55 escons per a l’esquerra i 44 la dreta–, encara que amb diferent repartiment, sobretot entre aquest últim bloc, ja que Vox irrompria com a quarta força.

 

Segons destaca València Plaza, el PSPV-PSOE seria el partit més votat en la Comunitat Valenciana per primera vegada des de les eleccions generals de 1993 i aconseguiria entre 24 i 27 escons (actualment té 23 en Les Corts). D’aquesta manera, l’actual cap del Consell, Ximo Puig, podria postular-se de nou al càrrec, comptant amb Compromís i Unides Podem.

 

Compromís pujaria a entre 20 i 22 (ara té 19), mentre que Unides Podem aconseguiria els 10 parlamentaris, tres menys que els reeixits en 2015. Donada la combinació de forquetes en les quals uns es resten a uns altres, el bloc d’esquerres aconseguiria entre 56 i 57 escons, dos o tres més que ara.

 

Quant a Vox, segons aquest sondeig entraria en el parlament valencià amb 15 parlamentaris i ho faria a costa de PP i Ciutadans, per la qual cosa la suma es quedaria per davall dels 44 escons.

 

La caiguda del PP augurada per aquesta consulta seria de més de set punts i onze escons, de 31 a 20, mentisques que Ciutadans perdria quasi cinc punts i entre cinc i sis escons, sempre segons SyM Consulting.

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.