El Botànic es reeditaria en la Comunitat amb el PSPV com a força més votada, segons el primer sondeig

 

El pacte del Botànic –el govern integrat per PSPV i Compromís amb el suport extern de Podem– podria reeditar-se en la Comunitat Valenciana, segons els resultats d’un sondeig de l’empresa SyM Consulting per a ‘València Plaza’.

 

Segons aquesta enquesta, el repartiment entre esquerra i dreta es mantindria molt similar a l’actual –55 escons per a l’esquerra i 44 la dreta–, encara que amb diferent repartiment, sobretot entre aquest últim bloc, ja que Vox irrompria com a quarta força.

 

Segons destaca València Plaza, el PSPV-PSOE seria el partit més votat en la Comunitat Valenciana per primera vegada des de les eleccions generals de 1993 i aconseguiria entre 24 i 27 escons (actualment té 23 en Les Corts). D’aquesta manera, l’actual cap del Consell, Ximo Puig, podria postular-se de nou al càrrec, comptant amb Compromís i Unides Podem.

 

Compromís pujaria a entre 20 i 22 (ara té 19), mentre que Unides Podem aconseguiria els 10 parlamentaris, tres menys que els reeixits en 2015. Donada la combinació de forquetes en les quals uns es resten a uns altres, el bloc d’esquerres aconseguiria entre 56 i 57 escons, dos o tres més que ara.

 

Quant a Vox, segons aquest sondeig entraria en el parlament valencià amb 15 parlamentaris i ho faria a costa de PP i Ciutadans, per la qual cosa la suma es quedaria per davall dels 44 escons.

 

La caiguda del PP augurada per aquesta consulta seria de més de set punts i onze escons, de 31 a 20, mentisques que Ciutadans perdria quasi cinc punts i entre cinc i sis escons, sempre segons SyM Consulting.

Últimes notícies

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.

La Generalitat invertirà 40 milions en sanitat vegetal per a blindar el camp valencià el 2026

La Generalitat ha anunciat una inversió rècord de 40 milions d’euros en 2026 per a reforçar la sanitat vegetal a la Comunitat Valenciana i protegir la rendibilitat i el futur del camp valencià.

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.

Dotze mitjans aeris intenten controlar l’incendi forestal entre Segorbe i Gàtova originat per un llamp

Dotze mitjans aeris de la Generalitat i del Ministeri treballen este matí per intentar controlar l’incendi forestal declarat entre Segorbe i Gàtova, provocat per un llamp durant les fortes tempestes d’ahir.