El Botànic es reeditaria en la Comunitat amb el PSPV com a força més votada, segons el primer sondeig

 

El pacte del Botànic –el govern integrat per PSPV i Compromís amb el suport extern de Podem– podria reeditar-se en la Comunitat Valenciana, segons els resultats d’un sondeig de l’empresa SyM Consulting per a ‘València Plaza’.

 

Segons aquesta enquesta, el repartiment entre esquerra i dreta es mantindria molt similar a l’actual –55 escons per a l’esquerra i 44 la dreta–, encara que amb diferent repartiment, sobretot entre aquest últim bloc, ja que Vox irrompria com a quarta força.

 

Segons destaca València Plaza, el PSPV-PSOE seria el partit més votat en la Comunitat Valenciana per primera vegada des de les eleccions generals de 1993 i aconseguiria entre 24 i 27 escons (actualment té 23 en Les Corts). D’aquesta manera, l’actual cap del Consell, Ximo Puig, podria postular-se de nou al càrrec, comptant amb Compromís i Unides Podem.

 

Compromís pujaria a entre 20 i 22 (ara té 19), mentre que Unides Podem aconseguiria els 10 parlamentaris, tres menys que els reeixits en 2015. Donada la combinació de forquetes en les quals uns es resten a uns altres, el bloc d’esquerres aconseguiria entre 56 i 57 escons, dos o tres més que ara.

 

Quant a Vox, segons aquest sondeig entraria en el parlament valencià amb 15 parlamentaris i ho faria a costa de PP i Ciutadans, per la qual cosa la suma es quedaria per davall dels 44 escons.

 

La caiguda del PP augurada per aquesta consulta seria de més de set punts i onze escons, de 31 a 20, mentisques que Ciutadans perdria quasi cinc punts i entre cinc i sis escons, sempre segons SyM Consulting.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.