El Botànic es reeditaria en la Comunitat amb el PSPV com a força més votada, segons el primer sondeig

 

El pacte del Botànic –el govern integrat per PSPV i Compromís amb el suport extern de Podem– podria reeditar-se en la Comunitat Valenciana, segons els resultats d’un sondeig de l’empresa SyM Consulting per a ‘València Plaza’.

 

Segons aquesta enquesta, el repartiment entre esquerra i dreta es mantindria molt similar a l’actual –55 escons per a l’esquerra i 44 la dreta–, encara que amb diferent repartiment, sobretot entre aquest últim bloc, ja que Vox irrompria com a quarta força.

 

Segons destaca València Plaza, el PSPV-PSOE seria el partit més votat en la Comunitat Valenciana per primera vegada des de les eleccions generals de 1993 i aconseguiria entre 24 i 27 escons (actualment té 23 en Les Corts). D’aquesta manera, l’actual cap del Consell, Ximo Puig, podria postular-se de nou al càrrec, comptant amb Compromís i Unides Podem.

 

Compromís pujaria a entre 20 i 22 (ara té 19), mentre que Unides Podem aconseguiria els 10 parlamentaris, tres menys que els reeixits en 2015. Donada la combinació de forquetes en les quals uns es resten a uns altres, el bloc d’esquerres aconseguiria entre 56 i 57 escons, dos o tres més que ara.

 

Quant a Vox, segons aquest sondeig entraria en el parlament valencià amb 15 parlamentaris i ho faria a costa de PP i Ciutadans, per la qual cosa la suma es quedaria per davall dels 44 escons.

 

La caiguda del PP augurada per aquesta consulta seria de més de set punts i onze escons, de 31 a 20, mentisques que Ciutadans perdria quasi cinc punts i entre cinc i sis escons, sempre segons SyM Consulting.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.