El Botànic es reeditaria en la Comunitat amb el PSPV com a força més votada, segons el primer sondeig

 

El pacte del Botànic –el govern integrat per PSPV i Compromís amb el suport extern de Podem– podria reeditar-se en la Comunitat Valenciana, segons els resultats d’un sondeig de l’empresa SyM Consulting per a ‘València Plaza’.

 

Segons aquesta enquesta, el repartiment entre esquerra i dreta es mantindria molt similar a l’actual –55 escons per a l’esquerra i 44 la dreta–, encara que amb diferent repartiment, sobretot entre aquest últim bloc, ja que Vox irrompria com a quarta força.

 

Segons destaca València Plaza, el PSPV-PSOE seria el partit més votat en la Comunitat Valenciana per primera vegada des de les eleccions generals de 1993 i aconseguiria entre 24 i 27 escons (actualment té 23 en Les Corts). D’aquesta manera, l’actual cap del Consell, Ximo Puig, podria postular-se de nou al càrrec, comptant amb Compromís i Unides Podem.

 

Compromís pujaria a entre 20 i 22 (ara té 19), mentre que Unides Podem aconseguiria els 10 parlamentaris, tres menys que els reeixits en 2015. Donada la combinació de forquetes en les quals uns es resten a uns altres, el bloc d’esquerres aconseguiria entre 56 i 57 escons, dos o tres més que ara.

 

Quant a Vox, segons aquest sondeig entraria en el parlament valencià amb 15 parlamentaris i ho faria a costa de PP i Ciutadans, per la qual cosa la suma es quedaria per davall dels 44 escons.

 

La caiguda del PP augurada per aquesta consulta seria de més de set punts i onze escons, de 31 a 20, mentisques que Ciutadans perdria quasi cinc punts i entre cinc i sis escons, sempre segons SyM Consulting.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Huit detinguts a Alacant per una trama de xecs falsos que va estafar més de 132.000 euros

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal que falsificava xecs i realitzava altres estafes bancàries, amb un perjuí de més de 132.000 euros a diferents empreses i comerços.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda del centre de Santa Pola

La Guàrdia Civil i la Policia Local de Santa Pola han detingut a un home de 36 anys després de desmantellar una plantació de marihuana en una vivenda situada en ple centre urbà, pròxima a centres escolars i a un poliesportiu.

La jutgessa que investiga la dana cita com a testimoni al xofer de la exconsellera Pradas

La jutgessa que investiga la gestió de la dana de 2024 cita a declarar com a testimoni al xofer de la llavors consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, i impulsa noves diligències sobre comunicacions durant l'emergència.

Detingut un menor per quatre robatoris amb força en vivendes habitades a Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a un menor per quatre robatoris amb força en vivendes d'Alcalá de Xivert i Santa Magdalena de Pulpis, un d'ells en grau de temptativa. Part dels objectes sostrets ha sigut recuperada i el cas seguix sota investigació.

Cau a Castelló una xarxa de tràfic internacional de drogues amb set detinguts

La Guàrdia Civil desarticula a Castelló una organització dedicada al tràfic internacional de drogues, amb set detinguts i més de 130 quilos de cocaïna intervinguts.

Juí a Alacant a tres acusats de falsejar altes en la Seguretat Social per a cobrar l’atur

L'Audiència d'Alacant jutja a tres responsables d'una constructora i una gestoria acusats de simular contractes perquè 28 persones accediren a l'atur, amb un suposat perjuí de 235.000 euros.

El Suprem veta la retransmissió en directe del juí a Ábalos pels contractes de màscares

El Tribunal Suprem nega la retransmissió en directe del juí a José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumptes mossegades en contractes de màscares.

Alliberades unes cent persones a Nules en una macrooperació contra el tràfic

Un dispositiu de la Guàrdia Civil a Nules ha permés alliberar a al voltant d'un centenar de persones i precintar quatre immobles en una investigació judicial per tràfic d'éssers humans que seguix baix secret de sumari.