Una cabina de telèfon sonarà per a donar treball a majors de 55 anys en València

L'Ajuntament de València seguint la iniciativa del programa de treball per a majors de 55 anys, ha instal·lat una cabina de telèfon en el cantó del carrer Russafa amb el carrer Colon, la qual sonarà cada deu minuts. L'objectiu és que les persones que despengen rebran informació sobre el nou programa de treball per a majors de 55 anys: 'Oportunitats +55' i altres iniciatives de València Activa, l'agència de treball municipal. Aquest pla permetrà la contractació de 80 persones per part del consistori, les quals siguen majors de 55 anys. En principi el període serà de nou mesos. Sandra Gómez, la regidora de Desenvolupament Econòmic Sostenible, es tracta d'un projecte pioner a la Comunitat amb el quan s'intenta arribar al major número de persones possible. L'alcalde de la capital, Joan Ribó realitzarà este dimarts a les 13.30 hores una activitat informativa junt a la nova cabina de 'València Activa', segons han assenyalat en un comunicat. S'ha posat de relleu també el fet que no sols és un projecte pioner, sinó que és un projecte que es fa amb recursos propis i compte únicament amb el pressupost municipal, que ascendix a més d'1,6 milions d'euros.

Si tot ix com s'espera, el programa permetrà a 80 majors de 55 anys treballar en les dependències municipals, entre octubre de 2018 i juny de 2019 en les mateixes condicions que la resta de treballadors. Aquesta iniciativa, ha dit Gómez, es fa per a incentivar i acostar els centres de treball de València, ja que les persones de 55 anys tenen obstacles afegits, ja que tenen major edat i és més difícil que les empreses es fixen en elles. Gómez ha continuat citant dades de l'atur, afegint que si bé l'evolució general de la taxa és favorable, ja que ha decrescut de 10.000 persones desempleades majors de 55 anys, a 7.900, la qual cosa és una baixada de huit punts; de 18 a 10,4%, les persones que es troben en esta franja d'edat registren una menor variació respecte a altres grups d'edat. Per aquesta raó, ha defés el projecte, argumentant que és important afavorir l'ocupabilitat d'aquest grup concret. 'Oportunitats 55+' oferix a més, un programa per a millorar les competències professionals i personals i actualitzar els coneixements en camps específics que són de gran importància a l'hora de trobar un nou treball.

 

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU