Una cabina de telèfon sonarà per a donar treball a majors de 55 anys en València

L'Ajuntament de València seguint la iniciativa del programa de treball per a majors de 55 anys, ha instal·lat una cabina de telèfon en el cantó del carrer Russafa amb el carrer Colon, la qual sonarà cada deu minuts. L'objectiu és que les persones que despengen rebran informació sobre el nou programa de treball per a majors de 55 anys: 'Oportunitats +55' i altres iniciatives de València Activa, l'agència de treball municipal. Aquest pla permetrà la contractació de 80 persones per part del consistori, les quals siguen majors de 55 anys. En principi el període serà de nou mesos. Sandra Gómez, la regidora de Desenvolupament Econòmic Sostenible, es tracta d'un projecte pioner a la Comunitat amb el quan s'intenta arribar al major número de persones possible. L'alcalde de la capital, Joan Ribó realitzarà este dimarts a les 13.30 hores una activitat informativa junt a la nova cabina de 'València Activa', segons han assenyalat en un comunicat. S'ha posat de relleu també el fet que no sols és un projecte pioner, sinó que és un projecte que es fa amb recursos propis i compte únicament amb el pressupost municipal, que ascendix a més d'1,6 milions d'euros.

Si tot ix com s'espera, el programa permetrà a 80 majors de 55 anys treballar en les dependències municipals, entre octubre de 2018 i juny de 2019 en les mateixes condicions que la resta de treballadors. Aquesta iniciativa, ha dit Gómez, es fa per a incentivar i acostar els centres de treball de València, ja que les persones de 55 anys tenen obstacles afegits, ja que tenen major edat i és més difícil que les empreses es fixen en elles. Gómez ha continuat citant dades de l'atur, afegint que si bé l'evolució general de la taxa és favorable, ja que ha decrescut de 10.000 persones desempleades majors de 55 anys, a 7.900, la qual cosa és una baixada de huit punts; de 18 a 10,4%, les persones que es troben en esta franja d'edat registren una menor variació respecte a altres grups d'edat. Per aquesta raó, ha defés el projecte, argumentant que és important afavorir l'ocupabilitat d'aquest grup concret. 'Oportunitats 55+' oferix a més, un programa per a millorar les competències professionals i personals i actualitzar els coneixements en camps específics que són de gran importància a l'hora de trobar un nou treball.

 

Últimes notícies

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.