Caixa Ontinyent recupera el seu Mont de Pietat

 

Després de 56 anys, Caixa Ontinyent ha recuperat el seu Mont de Pietat. Es tracta d’una activitat amb caràcter social, impulsada per la Fundació Caixa Ontinyent, i que té per finalitat oferir microcrèdits amb la garantia d’una joia o un altre objecte de naturalesa similar.

 

El Mont de Pietat havia nascut amb Caixa Ontinyent en 1884, i va acompanyar la seua activitat fins a 1964, quan esta classe de servicis van caure en desús. No obstant això, Caixa Ontinyent sempre ha mantingut la referència al Mont de Pietat en la seua raó social, i ara recupera la seua activitat, en un moment en el que la societat torna a demanar els seus servicis i que suposarà, a demés, una contribució a la inclusió financera.

 

Mont de Pietat Caixa Ontinyent comptarà amb una oficina situada en Ontinyent, la Vall d’Albaida (València), a la que es podrà acudir amb cita prèvia, cridant al telèfon 962 919 117. També podrà sol·licitar-se informació a través del correu electrònic fundacio@fundaciocaixaontinyent.es.

 

Concessió microcrèdits

La concessió de microcrèdits pel Mont de Pietat es fa a través d’un procediment molt senzill: un perit taxa la joia determinant el seu valor de mercat, el Mont de Pietat oferix un crèdit per import de fins al 75% d’eixe valor, se signa el contracte i el client rep el crèdit en l’acte, deixant la joia com a dipòsit. La joia pot recuperar-se en qualsevol moment de la vigència de l’operació, normalment d’1 any, i renovable fins a 3 anys. Els interessos i les despeses de taxació, que van a càrrec del client, s’abonen al venciment o cancel·lació de l’operació.

 

El President de Caixa Ontinyent, Antonio Carbonell, ha destacat «l’emblemàtic que resulta per a la nostra Caixa implantar el Mont de Pietat perquè és recuperar una part de la nostra essència per a posar-la al servici de la nostra gent amb un aire totalment renovat, actual, modern i nou. És una aposta pels microcrèdits com a fórmula d’ajuda a la inclusió social i al finançament de les activitats més quotidianes i diferents».

 

Recalcant, a demés «l’orgull que per a la nostra ciutat i les nostres comarques suposa tindre un Mont de Pietat propi. Eixe és precisament el paper de Caixa Ontinyent, posar a disposició de la societat tots aquells recursos que poden contribuir a un millor desenrotllament social i econòmic».

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.