14.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Caixa Ontinyent recupera el seu Mont de Pietat

 

Després de 56 anys, Caixa Ontinyent ha recuperat el seu Mont de Pietat. Es tracta d’una activitat amb caràcter social, impulsada per la Fundació Caixa Ontinyent, i que té per finalitat oferir microcrèdits amb la garantia d’una joia o un altre objecte de naturalesa similar.

 

El Mont de Pietat havia nascut amb Caixa Ontinyent en 1884, i va acompanyar la seua activitat fins a 1964, quan esta classe de servicis van caure en desús. No obstant això, Caixa Ontinyent sempre ha mantingut la referència al Mont de Pietat en la seua raó social, i ara recupera la seua activitat, en un moment en el que la societat torna a demanar els seus servicis i que suposarà, a demés, una contribució a la inclusió financera.

 

Mont de Pietat Caixa Ontinyent comptarà amb una oficina situada en Ontinyent, la Vall d’Albaida (València), a la que es podrà acudir amb cita prèvia, cridant al telèfon 962 919 117. També podrà sol·licitar-se informació a través del correu electrònic fundacio@fundaciocaixaontinyent.es.

 

Concessió microcrèdits

La concessió de microcrèdits pel Mont de Pietat es fa a través d’un procediment molt senzill: un perit taxa la joia determinant el seu valor de mercat, el Mont de Pietat oferix un crèdit per import de fins al 75% d’eixe valor, se signa el contracte i el client rep el crèdit en l’acte, deixant la joia com a dipòsit. La joia pot recuperar-se en qualsevol moment de la vigència de l’operació, normalment d’1 any, i renovable fins a 3 anys. Els interessos i les despeses de taxació, que van a càrrec del client, s’abonen al venciment o cancel·lació de l’operació.

 

El President de Caixa Ontinyent, Antonio Carbonell, ha destacat «l’emblemàtic que resulta per a la nostra Caixa implantar el Mont de Pietat perquè és recuperar una part de la nostra essència per a posar-la al servici de la nostra gent amb un aire totalment renovat, actual, modern i nou. És una aposta pels microcrèdits com a fórmula d’ajuda a la inclusió social i al finançament de les activitats més quotidianes i diferents».

 

Recalcant, a demés «l’orgull que per a la nostra ciutat i les nostres comarques suposa tindre un Mont de Pietat propi. Eixe és precisament el paper de Caixa Ontinyent, posar a disposició de la societat tots aquells recursos que poden contribuir a un millor desenrotllament social i econòmic».

Últimes notícies

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.