Caixa Popular obté uns resultats de 17,5 milions d’euros el 2021


Caixa Popular ha obtingut uns beneficis de 17,5 milions d’euros, un 34% més que en l’exercici anterior, després de fer unes dotacions de 8,23 milions d’euros. Uns resultats que, després d’impostos, ascendeixen a 14,6 milions d’euros, amb un creixement del 32%.

La cooperativa de crèdit, que es consolida com a principal entitat financera valenciana, ha acabat el 2021 amb uns depòsits de 2.213 milions d’euros, cosa que representa un increment del 14%.

Caixa Popular ha mantingut una política activa a l’hora d’oferir finançament a les empreses, cooperatives, comerços, autònoms i famílies valencianes. Les inversions creditícies s’han situat en 1.578 milions d’euros, cosa que implica un creixement del 20,67% respecte del 2020.

Les dotacions al fons d’insolvència de 8,23 milions d’euros situen la cobertura total de la morositat en un 75,0%, amb una ràtio de mora del 3,62%.

Al tancament de l’exercici, el marge d’interessos ha arribat a 40 milions d’euros, amb un increment del 4%; i el marge brut, a 62 milions d’euros, amb un augment de l’11%. La ràtio d’eficiència s’ha situat en 59,72%.

Durant el 2021, i a diferència de la resta de les entitats del sector, Caixa Popular ha mantingut el seu pla d’expansió i ha obert dos oficines noves. L’una al centre de València, al carrer de Ciril Amorós, i l’altra a la província d’Alacant, a la ciutat de Dénia. Ambdues presenten un disseny innovador pensat per a oferir una experiència òptima al client

A més, ha arribat a un acord amb Cheste Agraria Cooperativa Valenciana per a tindre el seu primer agent financer en la població de Xest. Amb això, la xarxa de Caixa Popular se situa en 76 oficines repartides per les principals poblacions valencianes, que ofereixen l’horari presencial més ampli del mercat, ja que obrin al públic en horari de matí i vesprada.

Cada vegada també són més les persones que confien en la banca cooperativa, valenciana, amb valors, social i diferent de Caixa Popular, que ja supera els 235.000 clients, dels quals el 78,60% són usuaris de Ruralvía, la banca digital de l’entitat, que combina la tecnologia més moderna i tota la capacitat de desenvolupament que ofereix pertànyer al Grup Caixa Rural.

El creixement també es trasllada a l’equip humà. Caixa Popular ha creat l’any 10 llocs de treball nous. L’entitat compta amb una plantilla de 395 persones, en què el 89% són sòcies de treball i, per tant, propietàries de la cooperativa.

Caixa Popular ha destinat 1,7 milions d’euros a iniciatives d’impacte social a la Comunitat Valenciana, col·laborant amb més de 700 entitats

 

L’entitat reverteix en la societat els beneficis que genera i deixa una empremta social important en el territori valencià. Gràcies al compromís amb les persones i a la implicació amb l’entorn, durant 2021 l’entitat s’ha implicat en multitud de projectes que contribueixen a dinamitzar i millorar a la societat valenciana, amb una rellevància especial en els que ajuden a empoderar la dona, enfortir el teixit comercial i empresarial, la cura del medi ambient i la biodiversitat, l’esport i la cultura valenciana.

El Pla Estratègic de Caixa Popular continuarà fixant les claus en un creixement sostenible, que permeta oferir un model de banca cooperativa, valenciana, amb valors, social i diferent.

 

Dades en milions d’euros

2020

2021

% variació

Marge d’interessos

38,73

40,12

4

Marge brut

56,24

62,50

11

Marge abans de provisions

22,77

25,18

11

Resultats de l’activitat d’explotació

13,40

18,83

41

Resultats bruts

13,05

17,55

34

Resultats Nets

10,98

14.56

33

 

Depòsits

1.941

2.213

14

Inversió

1.307

1.578

21

Ràtio d’eficiència

59,52

59,72

0

ROA

0.60

0.65

+0.05

ROE

10.28

12,40

+2.12

Nombre d’oficines

75

76

+1

Nombre de persones

385

395

+10

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.