Caixa Popular obté uns resultats de 17,5 milions d’euros el 2021


Caixa Popular ha obtingut uns beneficis de 17,5 milions d’euros, un 34% més que en l’exercici anterior, després de fer unes dotacions de 8,23 milions d’euros. Uns resultats que, després d’impostos, ascendeixen a 14,6 milions d’euros, amb un creixement del 32%.

La cooperativa de crèdit, que es consolida com a principal entitat financera valenciana, ha acabat el 2021 amb uns depòsits de 2.213 milions d’euros, cosa que representa un increment del 14%.

Caixa Popular ha mantingut una política activa a l’hora d’oferir finançament a les empreses, cooperatives, comerços, autònoms i famílies valencianes. Les inversions creditícies s’han situat en 1.578 milions d’euros, cosa que implica un creixement del 20,67% respecte del 2020.

Les dotacions al fons d’insolvència de 8,23 milions d’euros situen la cobertura total de la morositat en un 75,0%, amb una ràtio de mora del 3,62%.

Al tancament de l’exercici, el marge d’interessos ha arribat a 40 milions d’euros, amb un increment del 4%; i el marge brut, a 62 milions d’euros, amb un augment de l’11%. La ràtio d’eficiència s’ha situat en 59,72%.

Durant el 2021, i a diferència de la resta de les entitats del sector, Caixa Popular ha mantingut el seu pla d’expansió i ha obert dos oficines noves. L’una al centre de València, al carrer de Ciril Amorós, i l’altra a la província d’Alacant, a la ciutat de Dénia. Ambdues presenten un disseny innovador pensat per a oferir una experiència òptima al client

A més, ha arribat a un acord amb Cheste Agraria Cooperativa Valenciana per a tindre el seu primer agent financer en la població de Xest. Amb això, la xarxa de Caixa Popular se situa en 76 oficines repartides per les principals poblacions valencianes, que ofereixen l’horari presencial més ampli del mercat, ja que obrin al públic en horari de matí i vesprada.

Cada vegada també són més les persones que confien en la banca cooperativa, valenciana, amb valors, social i diferent de Caixa Popular, que ja supera els 235.000 clients, dels quals el 78,60% són usuaris de Ruralvía, la banca digital de l’entitat, que combina la tecnologia més moderna i tota la capacitat de desenvolupament que ofereix pertànyer al Grup Caixa Rural.

El creixement també es trasllada a l’equip humà. Caixa Popular ha creat l’any 10 llocs de treball nous. L’entitat compta amb una plantilla de 395 persones, en què el 89% són sòcies de treball i, per tant, propietàries de la cooperativa.

Caixa Popular ha destinat 1,7 milions d’euros a iniciatives d’impacte social a la Comunitat Valenciana, col·laborant amb més de 700 entitats

 

L’entitat reverteix en la societat els beneficis que genera i deixa una empremta social important en el territori valencià. Gràcies al compromís amb les persones i a la implicació amb l’entorn, durant 2021 l’entitat s’ha implicat en multitud de projectes que contribueixen a dinamitzar i millorar a la societat valenciana, amb una rellevància especial en els que ajuden a empoderar la dona, enfortir el teixit comercial i empresarial, la cura del medi ambient i la biodiversitat, l’esport i la cultura valenciana.

El Pla Estratègic de Caixa Popular continuarà fixant les claus en un creixement sostenible, que permeta oferir un model de banca cooperativa, valenciana, amb valors, social i diferent.

 

Dades en milions d’euros

2020

2021

% variació

Marge d’interessos

38,73

40,12

4

Marge brut

56,24

62,50

11

Marge abans de provisions

22,77

25,18

11

Resultats de l’activitat d’explotació

13,40

18,83

41

Resultats bruts

13,05

17,55

34

Resultats Nets

10,98

14.56

33

 

Depòsits

1.941

2.213

14

Inversió

1.307

1.578

21

Ràtio d’eficiència

59,52

59,72

0

ROA

0.60

0.65

+0.05

ROE

10.28

12,40

+2.12

Nombre d’oficines

75

76

+1

Nombre de persones

385

395

+10

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.
FILMOTECA D'ESTIU