Caixa Popular obté uns resultats de 17,5 milions d’euros el 2021


Caixa Popular ha obtingut uns beneficis de 17,5 milions d’euros, un 34% més que en l’exercici anterior, després de fer unes dotacions de 8,23 milions d’euros. Uns resultats que, després d’impostos, ascendeixen a 14,6 milions d’euros, amb un creixement del 32%.

La cooperativa de crèdit, que es consolida com a principal entitat financera valenciana, ha acabat el 2021 amb uns depòsits de 2.213 milions d’euros, cosa que representa un increment del 14%.

Caixa Popular ha mantingut una política activa a l’hora d’oferir finançament a les empreses, cooperatives, comerços, autònoms i famílies valencianes. Les inversions creditícies s’han situat en 1.578 milions d’euros, cosa que implica un creixement del 20,67% respecte del 2020.

Les dotacions al fons d’insolvència de 8,23 milions d’euros situen la cobertura total de la morositat en un 75,0%, amb una ràtio de mora del 3,62%.

Al tancament de l’exercici, el marge d’interessos ha arribat a 40 milions d’euros, amb un increment del 4%; i el marge brut, a 62 milions d’euros, amb un augment de l’11%. La ràtio d’eficiència s’ha situat en 59,72%.

Durant el 2021, i a diferència de la resta de les entitats del sector, Caixa Popular ha mantingut el seu pla d’expansió i ha obert dos oficines noves. L’una al centre de València, al carrer de Ciril Amorós, i l’altra a la província d’Alacant, a la ciutat de Dénia. Ambdues presenten un disseny innovador pensat per a oferir una experiència òptima al client

A més, ha arribat a un acord amb Cheste Agraria Cooperativa Valenciana per a tindre el seu primer agent financer en la població de Xest. Amb això, la xarxa de Caixa Popular se situa en 76 oficines repartides per les principals poblacions valencianes, que ofereixen l’horari presencial més ampli del mercat, ja que obrin al públic en horari de matí i vesprada.

Cada vegada també són més les persones que confien en la banca cooperativa, valenciana, amb valors, social i diferent de Caixa Popular, que ja supera els 235.000 clients, dels quals el 78,60% són usuaris de Ruralvía, la banca digital de l’entitat, que combina la tecnologia més moderna i tota la capacitat de desenvolupament que ofereix pertànyer al Grup Caixa Rural.

El creixement també es trasllada a l’equip humà. Caixa Popular ha creat l’any 10 llocs de treball nous. L’entitat compta amb una plantilla de 395 persones, en què el 89% són sòcies de treball i, per tant, propietàries de la cooperativa.

Caixa Popular ha destinat 1,7 milions d’euros a iniciatives d’impacte social a la Comunitat Valenciana, col·laborant amb més de 700 entitats

 

L’entitat reverteix en la societat els beneficis que genera i deixa una empremta social important en el territori valencià. Gràcies al compromís amb les persones i a la implicació amb l’entorn, durant 2021 l’entitat s’ha implicat en multitud de projectes que contribueixen a dinamitzar i millorar a la societat valenciana, amb una rellevància especial en els que ajuden a empoderar la dona, enfortir el teixit comercial i empresarial, la cura del medi ambient i la biodiversitat, l’esport i la cultura valenciana.

El Pla Estratègic de Caixa Popular continuarà fixant les claus en un creixement sostenible, que permeta oferir un model de banca cooperativa, valenciana, amb valors, social i diferent.

 

Dades en milions d’euros

2020

2021

% variació

Marge d’interessos

38,73

40,12

4

Marge brut

56,24

62,50

11

Marge abans de provisions

22,77

25,18

11

Resultats de l’activitat d’explotació

13,40

18,83

41

Resultats bruts

13,05

17,55

34

Resultats Nets

10,98

14.56

33

 

Depòsits

1.941

2.213

14

Inversió

1.307

1.578

21

Ràtio d’eficiència

59,52

59,72

0

ROA

0.60

0.65

+0.05

ROE

10.28

12,40

+2.12

Nombre d’oficines

75

76

+1

Nombre de persones

385

395

+10

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU