Caixa Popular obté uns resultats de 17,5 milions d’euros el 2021


Caixa Popular ha obtingut uns beneficis de 17,5 milions d’euros, un 34% més que en l’exercici anterior, després de fer unes dotacions de 8,23 milions d’euros. Uns resultats que, després d’impostos, ascendeixen a 14,6 milions d’euros, amb un creixement del 32%.

La cooperativa de crèdit, que es consolida com a principal entitat financera valenciana, ha acabat el 2021 amb uns depòsits de 2.213 milions d’euros, cosa que representa un increment del 14%.

Caixa Popular ha mantingut una política activa a l’hora d’oferir finançament a les empreses, cooperatives, comerços, autònoms i famílies valencianes. Les inversions creditícies s’han situat en 1.578 milions d’euros, cosa que implica un creixement del 20,67% respecte del 2020.

Les dotacions al fons d’insolvència de 8,23 milions d’euros situen la cobertura total de la morositat en un 75,0%, amb una ràtio de mora del 3,62%.

Al tancament de l’exercici, el marge d’interessos ha arribat a 40 milions d’euros, amb un increment del 4%; i el marge brut, a 62 milions d’euros, amb un augment de l’11%. La ràtio d’eficiència s’ha situat en 59,72%.

Durant el 2021, i a diferència de la resta de les entitats del sector, Caixa Popular ha mantingut el seu pla d’expansió i ha obert dos oficines noves. L’una al centre de València, al carrer de Ciril Amorós, i l’altra a la província d’Alacant, a la ciutat de Dénia. Ambdues presenten un disseny innovador pensat per a oferir una experiència òptima al client

A més, ha arribat a un acord amb Cheste Agraria Cooperativa Valenciana per a tindre el seu primer agent financer en la població de Xest. Amb això, la xarxa de Caixa Popular se situa en 76 oficines repartides per les principals poblacions valencianes, que ofereixen l’horari presencial més ampli del mercat, ja que obrin al públic en horari de matí i vesprada.

Cada vegada també són més les persones que confien en la banca cooperativa, valenciana, amb valors, social i diferent de Caixa Popular, que ja supera els 235.000 clients, dels quals el 78,60% són usuaris de Ruralvía, la banca digital de l’entitat, que combina la tecnologia més moderna i tota la capacitat de desenvolupament que ofereix pertànyer al Grup Caixa Rural.

El creixement també es trasllada a l’equip humà. Caixa Popular ha creat l’any 10 llocs de treball nous. L’entitat compta amb una plantilla de 395 persones, en què el 89% són sòcies de treball i, per tant, propietàries de la cooperativa.

Caixa Popular ha destinat 1,7 milions d’euros a iniciatives d’impacte social a la Comunitat Valenciana, col·laborant amb més de 700 entitats

 

L’entitat reverteix en la societat els beneficis que genera i deixa una empremta social important en el territori valencià. Gràcies al compromís amb les persones i a la implicació amb l’entorn, durant 2021 l’entitat s’ha implicat en multitud de projectes que contribueixen a dinamitzar i millorar a la societat valenciana, amb una rellevància especial en els que ajuden a empoderar la dona, enfortir el teixit comercial i empresarial, la cura del medi ambient i la biodiversitat, l’esport i la cultura valenciana.

El Pla Estratègic de Caixa Popular continuarà fixant les claus en un creixement sostenible, que permeta oferir un model de banca cooperativa, valenciana, amb valors, social i diferent.

 

Dades en milions d’euros

2020

2021

% variació

Marge d’interessos

38,73

40,12

4

Marge brut

56,24

62,50

11

Marge abans de provisions

22,77

25,18

11

Resultats de l’activitat d’explotació

13,40

18,83

41

Resultats bruts

13,05

17,55

34

Resultats Nets

10,98

14.56

33

 

Depòsits

1.941

2.213

14

Inversió

1.307

1.578

21

Ràtio d’eficiència

59,52

59,72

0

ROA

0.60

0.65

+0.05

ROE

10.28

12,40

+2.12

Nombre d’oficines

75

76

+1

Nombre de persones

385

395

+10

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU