17.8 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

La campanya de recolzament al sector que ha fet SOS Hostaleria

 

SOS Hostaleria crea la campanya de micromecenatge ‘Apadrina un hostaler’ per a recaptar fons que ajuden el sector a compensar les restriccions, coincidint amb «la tercera Setmana Santa horrible» per a l’hostaleria valenciana després dels temporals de 2019, el confinament de 2020 i la situació actual amb el tancament a les 18 hores i un terç d’aforament en interiors.

 

«La pandèmia, els confinaments, els tocs de queda i els tancaments perimetrals s’han emportat per davant més de 100.000 negocis dedicats a l’hostaleria en tota Espanya, 9.000 d’ells valencians», denúncia en un comunicat. És més, esta associació advertix que molts hostalers no han pogut acollir-se a cap de les ajudes directes aprovades pel Govern a causa d’impagaments o deutes tributaris a les que no han pogut fer front a conseqüència de la crisi de l’últim any.

 

Això suposa, al seu juí, que l’administració està «condemnant» als hostalers que més ajuda necessiten a no poder recuperar-se. «No podem abandonar als hostalers que no es troben al dia amb l’administració», reivindica el seu president, Fidel Molina.

 

Idea de Lucía Vargas

Davant d’esta situació, SOS Hostaleria s’ha unit a Lucía Vargas, jove valenciana que viu a Londres i que va crear la idea de la campanya en xarxes socials. L’objectiu és sol·licitar recursos que puguen ajudar als hostalers que es troben en «situacions personals límit».

 

Segons les seues xifres, quasi la meitat dels treballadors valencians que estan en ERTO pertanyen al sector de l’hostaleria i representen set de cada deu ocupacions perduts. També recorda que els temporals de Setmana Santa de 2019 van suposar un colp molt dur per a l’hostaleria valenciana, perquè la impossibilitat d’usar les terrasses i les anul·lacions van ser «una autèntica maçada» per a hotels, bars i restaurants.

 

En este escenari, l’entitat ha creat una plataforma de suport als hostalers valencians a través d’un sistema transparent de donacions de particulars, en la que s’analitzarà les sol·licituds presentades a través del seu web i decidirà la concessió de l’ajuda en funció de les necessitats. Periòdicament es farà pública l’ajuda concedida i les raons per les que s’ha atorgat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La supervivència del càncer infantil s’eleva al 85,2% en la Comunitat Valenciana

La supervivència a cinc anys del càncer infantil en la Comunitat Valenciana aconseguix el 85,2%, enfront del 80% de la dècada prèvia. La Generalitat impulsa un centre de prototeràpia i reforça el seguiment a llarg termini i la xarxa pediàtrica.

El Getafe enlaira a costa del Vila-real (2-1)

El Getafe va véncer 2-1 al Vila-real amb punts de Arambarri, de penal, i Satriano; Mikautadze va retallar tard. El triomf allunya als azulones del descens.

El vent deixa més de 300 servicis de bombers en la Comunitat Valenciana, amb ratxes de 115 km/h

Els equips d'emergència han atés més de 300 intervencions este dissabte pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana, amb pics de 115 km/h a Castelló. Les ratxes han forçat restriccions en carreteres i nombroses actuacions per caigudes i danys materials.

El port de Castelló ha tancat al trànsit pel temporal i els forts vents

El port de Castelló ha tancat al trànsit marítim per avís roig de vent i temporal. Es va activar el pla d'autoprotecció i es van demanar mesures preventives a terminals i locals.

Detingut després d’un atropellament mortal a Castelló: un jove va morir i un altre va resultar ferit

La Policia Local ha detingut a un home de 31 anys per l'atropellament de dos jóvens a Castelló de la Plana. Un va morir i un altre va ser traslladat amb politraumatisme.

Vent huracanat i avís roig a Castelló: Oriana colpeja Espanya amb corts i alertes

La borrasca Oriana ha deixat ratxes huracanades en bona part del país, amb avís roig a Castelló, trens suspesos, carreteres limitades i alertes en mòbils. A Sòria s'ha ordenat el confinament i l'inici del desallotjament en Sant Esteban de Gormaz per la crescuda del Duero.

Mor un jove de 21 anys i un altre resulta ferit greu en un atropellament a Castelló

Un atropellament anit al carrer Alemanya de Castelló se salda amb un jove mort i un altre ferit greu. El CICU va activar una SAMU que va confirmar la mort i va traslladar al ferit a l'Hospital General.

La Generalitat ha activat un És-Alert a Castelló pels forts vents

La Generalitat ha enviat un És-Alert als mòbils de Castelló per a alertar de ratxes molt intenses previstes este dissabte. Es demanen desplaçaments mínims i seguir canals oficials.