10.6 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

La campanya de recolzament al sector que ha fet SOS Hostaleria

 

SOS Hostaleria crea la campanya de micromecenatge ‘Apadrina un hostaler’ per a recaptar fons que ajuden el sector a compensar les restriccions, coincidint amb «la tercera Setmana Santa horrible» per a l’hostaleria valenciana després dels temporals de 2019, el confinament de 2020 i la situació actual amb el tancament a les 18 hores i un terç d’aforament en interiors.

 

«La pandèmia, els confinaments, els tocs de queda i els tancaments perimetrals s’han emportat per davant més de 100.000 negocis dedicats a l’hostaleria en tota Espanya, 9.000 d’ells valencians», denúncia en un comunicat. És més, esta associació advertix que molts hostalers no han pogut acollir-se a cap de les ajudes directes aprovades pel Govern a causa d’impagaments o deutes tributaris a les que no han pogut fer front a conseqüència de la crisi de l’últim any.

 

Això suposa, al seu juí, que l’administració està «condemnant» als hostalers que més ajuda necessiten a no poder recuperar-se. «No podem abandonar als hostalers que no es troben al dia amb l’administració», reivindica el seu president, Fidel Molina.

 

Idea de Lucía Vargas

Davant d’esta situació, SOS Hostaleria s’ha unit a Lucía Vargas, jove valenciana que viu a Londres i que va crear la idea de la campanya en xarxes socials. L’objectiu és sol·licitar recursos que puguen ajudar als hostalers que es troben en «situacions personals límit».

 

Segons les seues xifres, quasi la meitat dels treballadors valencians que estan en ERTO pertanyen al sector de l’hostaleria i representen set de cada deu ocupacions perduts. També recorda que els temporals de Setmana Santa de 2019 van suposar un colp molt dur per a l’hostaleria valenciana, perquè la impossibilitat d’usar les terrasses i les anul·lacions van ser «una autèntica maçada» per a hotels, bars i restaurants.

 

En este escenari, l’entitat ha creat una plataforma de suport als hostalers valencians a través d’un sistema transparent de donacions de particulars, en la que s’analitzarà les sol·licituds presentades a través del seu web i decidirà la concessió de l’ajuda en funció de les necessitats. Periòdicament es farà pública l’ajuda concedida i les raons per les que s’ha atorgat.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts