Un canvi d’advocat suspén la declaració del jove de la violació grupal de Callosa

 

Un canvi d’advocat d’última hora ha obligat a ajornar la declaració judicial a petició pròpia del jove de 19 anys detingut per, presumptament, cometre una violació grupal la passada Nit de cap d’any a Callosa d’en Sarrià (Alacant).

 

Fonts jurídiques han informat a Efe que el detingut ha canviat de lletrat recentment i que el nou no s’ha presentat hui per a atendre’l davant la titular del Jutjat d’Instrucció número 4 de la Vila Joiosa pel fet que la compareixença coincidia amb la celebració d’un judici per un altre cas.

 

Aquest arrestat, que igual que els altres tres investigats està a la presó provisional sense fiança, havia demanat ampliar la seua primera declaració davant la jutgessa i havia sigut citat per a hui a les 10.00 hores, però en presentar-se sense representació lletrada s’ha acordat ajornar la seua declaració a un altre dia.

 

Aquest jove no ha fet declaracions als nombrosos periodistes que esperaven a les portes del jutjat, ni a la seua arribada a les 9.54 hores ni a la seua eixida a les 10.46, i ha evitat mostrar el seu rostre a les cambres ocultant-se amb la caputxa d’una jaqueta blava.

 

Ha sigut traslladat en un furgó de la Guàrdia Civil procedent del centre penitenciari d’Alacant II, a Villena, i ha entrat i eixit emmanillat.

 

El jove va ser detingut el passat dia 1 al matí en l’habitatge de Callosa d’en Sarrià on van ocórrer els fets al costat d’altres individus de 21, 22 i 24 anys, igual que ell espanyols d’origen equatorià.

 

A tots ells la jutgessa els va enviar a presó provisional pel suposat delicte d’agressió sexual a una jove de 19 anys amb les agreujants d’abús de superioritat i tracte vexatori.

 

Com els altres tres, l’arrestat es troba a la presó provisional després d’haver passat a disposició judicial encara que a diferència de la resta, que estan en el centre penitenciari de Fontcalent, es troba en la presó de Villena per ser menor de 21 anys.

 

A més d’aquesta petició per a tornar a declarar, el seu anterior advocat va presentar un recurs de reforma i un altre subsidiari d’apel·lació contra l’ordre d’empresonament amb l’objectiu d’eixir en llibertat.

 

Els quatre investigats van adduir en la seua primera declaració davant la Guàrdia Civil i la jutge que no recordaven “res” perquè havien begut grans quantitats d’alcohol i s’havien drogat, i a més van coincidir que no havien mantingut relacions sexuals amb la víctima i denunciant.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.