Un canvi d’advocat suspén la declaració del jove de la violació grupal de Callosa

 

Un canvi d’advocat d’última hora ha obligat a ajornar la declaració judicial a petició pròpia del jove de 19 anys detingut per, presumptament, cometre una violació grupal la passada Nit de cap d’any a Callosa d’en Sarrià (Alacant).

 

Fonts jurídiques han informat a Efe que el detingut ha canviat de lletrat recentment i que el nou no s’ha presentat hui per a atendre’l davant la titular del Jutjat d’Instrucció número 4 de la Vila Joiosa pel fet que la compareixença coincidia amb la celebració d’un judici per un altre cas.

 

Aquest arrestat, que igual que els altres tres investigats està a la presó provisional sense fiança, havia demanat ampliar la seua primera declaració davant la jutgessa i havia sigut citat per a hui a les 10.00 hores, però en presentar-se sense representació lletrada s’ha acordat ajornar la seua declaració a un altre dia.

 

Aquest jove no ha fet declaracions als nombrosos periodistes que esperaven a les portes del jutjat, ni a la seua arribada a les 9.54 hores ni a la seua eixida a les 10.46, i ha evitat mostrar el seu rostre a les cambres ocultant-se amb la caputxa d’una jaqueta blava.

 

Ha sigut traslladat en un furgó de la Guàrdia Civil procedent del centre penitenciari d’Alacant II, a Villena, i ha entrat i eixit emmanillat.

 

El jove va ser detingut el passat dia 1 al matí en l’habitatge de Callosa d’en Sarrià on van ocórrer els fets al costat d’altres individus de 21, 22 i 24 anys, igual que ell espanyols d’origen equatorià.

 

A tots ells la jutgessa els va enviar a presó provisional pel suposat delicte d’agressió sexual a una jove de 19 anys amb les agreujants d’abús de superioritat i tracte vexatori.

 

Com els altres tres, l’arrestat es troba a la presó provisional després d’haver passat a disposició judicial encara que a diferència de la resta, que estan en el centre penitenciari de Fontcalent, es troba en la presó de Villena per ser menor de 21 anys.

 

A més d’aquesta petició per a tornar a declarar, el seu anterior advocat va presentar un recurs de reforma i un altre subsidiari d’apel·lació contra l’ordre d’empresonament amb l’objectiu d’eixir en llibertat.

 

Els quatre investigats van adduir en la seua primera declaració davant la Guàrdia Civil i la jutge que no recordaven «res» perquè havien begut grans quantitats d’alcohol i s’havien drogat, i a més van coincidir que no havien mantingut relacions sexuals amb la víctima i denunciant.

Últimes notícies

‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut com ‘El Apio’, que ha confessat haver estrangulat la seua parella en Callosa de Segura, compta amb prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris violents i maltractaments anteriors.

El consum d’esperit uoses cau un 3,8 % en 2025 per canvis en els hàbits de beure

La venda de begudes espirituoses en Espanya baixa un 3,8 % en 2025, fins als 173 milions de litres, per un canvi en els hàbits de consum cap a menys freqüència i més qualitat, amb auge de productes de baixa o nul·la graduació i formats 'ready to drink'.

Mbappé i Lamine desbanquen Cristiano i Messi com a reis de les marques registrades

Kylian Mbappé lidera amb 15 marques registrades i un dibuix davant l’EUIPO d’Alacant, seguit de Lamine Yamal amb set, i desplaça Lionel Messi i Cristiano Ronaldo en explotació comercial del seu nom a Europa.

Quatre ferits lleus en bolcar un cotxe després d’un xoc en el centre de València

Un abast entre dos cotxes a la cruïlla de la gran via Marquès del Túria amb el carrer Félix Pizcueta, en hora punta, deixa un vehicle bolcat, quatre persones ferides lleus i importants retencions.

Reprenen la busca de l’home desaparegut mentres es banyava a la platja d’Almassora

Els equips d’emergència reprenen este divendres a primera hora la busca de l’home que va desaparèixer ahir a la vesprada mentre es banyava a la platja Pla de la Torre d’Almassora.

Javi Guerra torna a posar un valencianista al mapa de la selecció espanyola

El migcampista del Valencia, Javi Guerra, debuta amb la selecció espanyola absoluta en l amistós contra l Irak i es convertix en el primer jugador valencianista que s estrena amb Espanya en quasi cinc anys.

La UPV desenvolupa un xip fotònic reprogramable ràpid i sense consum elèctric continu

Un equip del Photonic Research Lab de la UPV lidera el desenvolupament d'un xip fotònic reprogramable que aconseguix grans velocitats de funcionament sense necessitat d'alimentació elèctrica contínua, clau per a la computació òptica i la IA del futur.

Reclamen més protecció per a llauradors i ramaders davant els efectes del canvi climàtic

En els últims set anys ha pujat de manera sostinguda la contractació de seguros agraris a Espanya, mentre la Fundació Microfinanzas BBVA alerta que llauradors, ramaders i xicotetes empreses continuen molt exposats als impactes del canvi climàtic.