27.5 C
València
Dissabte, 12 juliol, 2025

Un canvi d’advocat suspén la declaració del jove de la violació grupal de Callosa

 

Un canvi d’advocat d’última hora ha obligat a ajornar la declaració judicial a petició pròpia del jove de 19 anys detingut per, presumptament, cometre una violació grupal la passada Nit de cap d’any a Callosa d’en Sarrià (Alacant).

- Advertisement -Telegram València Diari

 

Fonts jurídiques han informat a Efe que el detingut ha canviat de lletrat recentment i que el nou no s’ha presentat hui per a atendre’l davant la titular del Jutjat d’Instrucció número 4 de la Vila Joiosa pel fet que la compareixença coincidia amb la celebració d’un judici per un altre cas.

 

Aquest arrestat, que igual que els altres tres investigats està a la presó provisional sense fiança, havia demanat ampliar la seua primera declaració davant la jutgessa i havia sigut citat per a hui a les 10.00 hores, però en presentar-se sense representació lletrada s’ha acordat ajornar la seua declaració a un altre dia.

 

Aquest jove no ha fet declaracions als nombrosos periodistes que esperaven a les portes del jutjat, ni a la seua arribada a les 9.54 hores ni a la seua eixida a les 10.46, i ha evitat mostrar el seu rostre a les cambres ocultant-se amb la caputxa d’una jaqueta blava.

 

Ha sigut traslladat en un furgó de la Guàrdia Civil procedent del centre penitenciari d’Alacant II, a Villena, i ha entrat i eixit emmanillat.

 

El jove va ser detingut el passat dia 1 al matí en l’habitatge de Callosa d’en Sarrià on van ocórrer els fets al costat d’altres individus de 21, 22 i 24 anys, igual que ell espanyols d’origen equatorià.

 

A tots ells la jutgessa els va enviar a presó provisional pel suposat delicte d’agressió sexual a una jove de 19 anys amb les agreujants d’abús de superioritat i tracte vexatori.

 

Com els altres tres, l’arrestat es troba a la presó provisional després d’haver passat a disposició judicial encara que a diferència de la resta, que estan en el centre penitenciari de Fontcalent, es troba en la presó de Villena per ser menor de 21 anys.

 

A més d’aquesta petició per a tornar a declarar, el seu anterior advocat va presentar un recurs de reforma i un altre subsidiari d’apel·lació contra l’ordre d’empresonament amb l’objectiu d’eixir en llibertat.

 

Els quatre investigats van adduir en la seua primera declaració davant la Guàrdia Civil i la jutge que no recordaven “res” perquè havien begut grans quantitats d’alcohol i s’havien drogat, i a més van coincidir que no havien mantingut relacions sexuals amb la víctima i denunciant.

Últimes notícies

Tempestes intenses i breus a Castelló i nord de València deixen fins a 37,4 litres per metre quadrat

Tempestes intenses però de curta duració afecten el litoral i prelitoral de Castelló i Camp de Morvedre a València, acumulant fins a 37,4 litres per metre quadrat a Cabanes.

San Fulgencio convocarà ple extraordinari el 25 de juliol per a debatre moció de censura del PSPV contra el PP

L'Ajuntament de San Fulgencio reunirà un ple el 25 de juliol per a tractar la moció de censura presentada pel PSPV-PSOE contra el PP, després de suspensió al juny.

Tràgic accident a Finestrat: Mor un home després de caure un camió sobre una vivenda

Un home de 47 anys mor després de ser atropellat per un camió de material en una obra a Finestrat, Alacant. S'investiga com a possible accident laboral.

Defender i defensar

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna de hui parla sobre que la forma defendre és ben valenciana i normativa en els diccionaris valencians i catalans

Tragèdia a Finestrat: Mor un home després de precipitar-se un camió sobre la seua casa

Un home de 47 anys va morir a Finestrat després que un camió es precipitara sobre una vivenda. Els equips mèdics van intentar reanimar-ho sense èxit.

El Govern impulsa la rehabilitació de l’històric Pont Vell de Riba-roja amb una inversió de 1,5 milions d’euros

El Govern d'Espanya destina 1,5 milions per a rehabilitar el Pont Vell de Riba-roja (València), danyat per la dana, millorant connexions i preservant el seu patrimoni històric.

La Diputació de València impulsa un pla de huit milions per a modernitzar els ‘trinquets’ i revitalitzar la pilota valenciana

La Diputació de València ha llançat un ambiciós pla amb una inversió de huit milions d'euros per a modernitzar els 'trinquets' i assegurar el futur de la pilota valenciana, amb 11 actuacions previstes en diversos municipis.

La Diputació de València impulsarà un itinerari ciclopedestre segur entre Tavernes i Xeraco

La Diputació de València presenta un projecte per a transformar la via pecuària entre Tavernes i Xeraco en una carretera segura amb carril ciclopedestre, millorant la connexió entre Cullera i Gandia.