6.8 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Un canvi d’advocat suspén la declaració del jove de la violació grupal de Callosa

 

Un canvi d’advocat d’última hora ha obligat a ajornar la declaració judicial a petició pròpia del jove de 19 anys detingut per, presumptament, cometre una violació grupal la passada Nit de cap d’any a Callosa d’en Sarrià (Alacant).

 

Fonts jurídiques han informat a Efe que el detingut ha canviat de lletrat recentment i que el nou no s’ha presentat hui per a atendre’l davant la titular del Jutjat d’Instrucció número 4 de la Vila Joiosa pel fet que la compareixença coincidia amb la celebració d’un judici per un altre cas.

 

Aquest arrestat, que igual que els altres tres investigats està a la presó provisional sense fiança, havia demanat ampliar la seua primera declaració davant la jutgessa i havia sigut citat per a hui a les 10.00 hores, però en presentar-se sense representació lletrada s’ha acordat ajornar la seua declaració a un altre dia.

 

Aquest jove no ha fet declaracions als nombrosos periodistes que esperaven a les portes del jutjat, ni a la seua arribada a les 9.54 hores ni a la seua eixida a les 10.46, i ha evitat mostrar el seu rostre a les cambres ocultant-se amb la caputxa d’una jaqueta blava.

 

Ha sigut traslladat en un furgó de la Guàrdia Civil procedent del centre penitenciari d’Alacant II, a Villena, i ha entrat i eixit emmanillat.

 

El jove va ser detingut el passat dia 1 al matí en l’habitatge de Callosa d’en Sarrià on van ocórrer els fets al costat d’altres individus de 21, 22 i 24 anys, igual que ell espanyols d’origen equatorià.

 

A tots ells la jutgessa els va enviar a presó provisional pel suposat delicte d’agressió sexual a una jove de 19 anys amb les agreujants d’abús de superioritat i tracte vexatori.

 

Com els altres tres, l’arrestat es troba a la presó provisional després d’haver passat a disposició judicial encara que a diferència de la resta, que estan en el centre penitenciari de Fontcalent, es troba en la presó de Villena per ser menor de 21 anys.

 

A més d’aquesta petició per a tornar a declarar, el seu anterior advocat va presentar un recurs de reforma i un altre subsidiari d’apel·lació contra l’ordre d’empresonament amb l’objectiu d’eixir en llibertat.

 

Els quatre investigats van adduir en la seua primera declaració davant la Guàrdia Civil i la jutge que no recordaven “res” perquè havien begut grans quantitats d’alcohol i s’havien drogat, i a més van coincidir que no havien mantingut relacions sexuals amb la víctima i denunciant.

Últimes notícies

Comunitat Valenciana, quarta en consignació del Xiquet per habitant amb 26,17 euros

La Comunitat Valenciana se situa quarta en consignació per habitant per al Sorteig del Xiquet 2026 amb 26,17 euros i una consignació total de 139.157.600 euros. El gasto mitjà per persona puja quasi tres euros enfront de 2025.

Indonèsia examina la seua seguretat marítima després del naufragi d’un vaixell turístic amb valencians

L'enfonsament del KM Putri Sakinah, amb dos valencians morts i dos menors desapareguts, ha reactivat el debat sobre la seguretat marítima a Indonèsia. La Policia investiga i les autoritats han limitat la navegació turística pel mal temps.

L’edifici incendiat de Campanar avança: pis pilot acabat després de sis mesos d’obres

Sis mesos després de l'inici de la rehabilitació integral, el bloc de Campanar ja compta amb un pis pilot. Les obres, a càrrec de Dragatges i amb més de 20 milions de pressupost, avancen mentres la causa judicial va quedar arxivada provisionalment.

Desarticulen una banda per 58 furts i 40.000 € en supermercats de nou províncies

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup dedicat a furts en supermercats de nou províncies, amb 58 sostraccions i més de 40.000 euros sostrets. Quatre integrants han ingressat a la presó provisional.

La massa d’aire àrtic deixa mínimes de -7,1 graus en el nord de la Comunitat Valenciana

La irrupció d'aire àrtic ha deixat un brusc descens de les mínimes a l'interior de Castelló, amb -7,1 graus a Castellfort i valors negatius en diverses localitats. Aemet demana precaució per possible gel en carretera.

L’atur baixa un 8,10% en 2025 en la Comunitat Valenciana i un 5,94% a Espanya

La Comunitat Valenciana va retallar l'atur en 25.560 persones en 2025, segon major descens en termes absoluts. A Espanya, la desocupació va caure un 5,94%.

Onze comunitats en alerta per nevades, amb Cantàbria en nivell taronja

Cantàbria està este dilluns en nivell taronja per nevades des de 700-800 metres i altres deu comunitats mantenen avís groc. L'episodi arriba amb fred intens, pluges i temporal marítim en diversos punts.

Indonèsia reprén la busca dels dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Els equips de rescat van concentrar l'operatiu entorn de l'illa de Serai i van ampliar la busca fins al dimecres, després d'identificar a Fernando Martín. La família demana mantindre el dispositiu i va acompanyar les tasques en la zona.