Canvi radical de l’anunci d’Estrella Damm per a remoure consciències

Anunci Estrella Damm

Estrella Damm treballa per a eliminar les anelles de plàstic de les llandes  | Estrella Damm

 

El mític anunci d’Estrella Damm que tot el món espera cada any per a declarar-se oficialment en època d’estiu i plantar-se en l’arena amb una cervesa en la mà ha arribat. Però enguany no ho ha fet com la majoria imaginàvem. Ni sol, ni cervesa, ni arena, ni fogueres, ni somriures. Només el mar i una xica en la seua immensitat emulant l’ànima del Mediterrani, en una clara declaració d’intencions: remoure consciències en la lluita contra la contaminació del medi ambient.

 

La firma opta esta volta per abandonar el bon rotllo que la caracteritzava i s’embarca en un format més seriós, però a la volta més sentit i compromés. Ni idíl·liques postals en Menorca ni felicitat per tots els costats. Només un clar missatge: si volem disfrutar del Mediterrani, també hem de cuidar-lo.

 

Un colp de realitat a tots els amants del ‘Mediterràniament’ que, agrade més o menys, crea l’impacte que busca. «Si volem mantindre la nostra forma de vida, no hauríem de protegir allò que la fa possible?», acaba l’espot, amb delicada contundència.

 

 

 

«Em deixes sense alé, em cremes tot el cos»

Baix el títol ‘Acte I, Ànima’, l’anunci deixa entrevore que hi haurà més entregues i que la història continua. En esta primera presa de contacte amb el seu públic fidel, Estrella mostra a una jove ballant en el fons del mar una música que, més que melodia, és lletra per a pensar dos vegades. «Ara, jo que vaig vore nàixer el món, que el meu batec és teu. Ara, jo que abrace els teus records i calle els teus secrets, sent terror», diu. I suspesa en la immensitat marina la protagonista avança per damunt de les roques, fins que es topa amb els plàstics i tot canvia. 

 

«No entenc per què escupixes verí, em deixes sense alé, em cremes tot el cos», s’escolta. La lletra de la cançó va definint perfectament unes imatges impactants que traspassen la pantalla. Un núvol negre envaïx el mar i acaba de traslladar a la xica al fons. «Fa un temps que et veig i no t’entenc. Deu haver altra forma de viure». La jove queda abandonada en les profunditats, en un intent de fer prendre consciència del mal que estem causant-li al mar.

 

El compromís d’Estrella amb el medi ambient

Estrella Damm ha volgut posar el seu granet d’arena en una lluita que és de tots, mostrant a què està exposat el Mediterrani i la necessitat d’actuar per a frenar-ho. I el missatge que transmet no és superficial. Des de fa uns anys, la companyia de cervesa potencia els envasos reciclables a l’hora de comercialitzar els seus productes i utilitza cartó de boscos que es gestionen responsablement

 

A més, el nou anunci ve de la mà d’un nou repte amb el qual la marca vol formalitzar el compromís amb el medi ambient. Estrella Damm treballa per a eliminar les anelles de plàstic de les llandes. El projecte, que ja ha superat part de la fase de proves, suposarà l’eliminació de 89 milions d’anelles, traduït en 260 tones de plàstic menys fent mal al planeta.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.