Una investigació alerta de què la civilització humana podria desaparéixer prompte

El món cada vegada presenta índexs de contaminació més elevats que provoca càncer i malalties respiratòries

El món cada volta presenta uns índexs de contaminació més elevats, que provoca càncer i malalties respiratòries | Pixabay

 

La temperatura mundial podria ser fins a 3ºC més alta de cara a l’any 2050. Així ho indica un estudi australià portat a terme de la mà de ‘Breakthroug National Centre for Climate Restoration’, concretament en la ciutat de Melbourne. S’apunta que a causa d’esta situació els oceans es calfarien, el nivell del mar pujaria dràsticament i els glaciars es desfarien.

 

A través del diari britànic ‘The Independent’ s’ha indagat en la passivitat dels països per a pal·liar este impacte que preveu la investigació portada a terme per part de ‘Breakthroug National Centre for Climate Restoration’.

 

Altre estudi de l’antic director i almirall de les Forces Armades Australianes, anomenat Chris Barrie, mencionava «la possibilitat real de què la vida humana sobre la terra estiga en el seu camí cap a l’extinció de la forma més horrible».

 

Els governs, en el punt de mira

Tota esta situació posa en alerta als governs a través d’actuacions ràpides amb mesures en les seues polítiques a nivell climàtic. A més, estes situacions vénen implicades per la investigació de Barrie, que ens exposa que el canvi climàtic suposa un perjudici per a les civilitzacions humanes.

 

La temperatura global pot pujar 5ºC de cara al 2100

La temperatura global pot pujar 5ºC de cara al 2100 | Arxiu

 

 

Açò no és tot. Hi ha estimacions que se centren en una escassetat d’aigua i aliments a causa d’un desordre, inestabilitat socio-política i a un conflicte climàtic. Hi ha autors que a partir del seu estudi estimen un màxim de les emissions globals de cara a l’any 2030. Anant més allà, hi ha un escenari de cara a l’any 2100 que contempla un increment de la temperatura global de 5ºC, situació que els científics advertixen que seria incompatible amb una societat humana.

 

Versió optimista

«Hem d’actuar col·lectivament per a assegurar un futur sostenible per a la humanitat», menciona Barrie en la seua hipòtesi. Esta versió optimista fa un gir de 360 graus davant de l’impacte que suposa el canvi climàtic. Si hi ha una actuació entre tots podrien haver mesures que frenaren el canvi climàtic. Barrie també afirma que «hauria d’haver un lideratge robust i decidit de cara als governs, comunitats i negocis».

 

També et podria interessar…

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.