Castelló potenciarà l’agricultura de proximitat per a recuperar el sector primari

 

Facilitar l’accés al camp amb una nova ordenança del banc de terres que simplifique mecanismes d’arrendament, de finques i de cessió impulsar nous punts de venda de proximitat i plans de formació són algunes de les mesures que contempla el Pla de Reactivació Agrària dissenyat per la Regidoria de Transició Ecològica de l’Ajuntament de Castelló, en el sí del Consell Municipal Agrari i de Sostenibilitat.

«La reactivació agrària es presenta ara com una oportunitat per a generar noves oportunitats econòmiques i laborals en el context postcovid perquè és una de les línies estratègiques dels plans de recuperació de la Unió Europea.

A més, el nostre nou Pla General protegirà més de 2.000 hectàrees de sòl rústic per garantir el paissatge agrari durant les pròximes dècades. Ara cal eixa protecció desenvolupar-la amb polítiques públiques que incentiven l’economia agrària», explica el regidor.

Els sis objectius persegueixen facilitar l’accés a l’ús i la propietat del sòl agrícola mitjançant la dinamització d’un Banc de Terres que contacte a propietaris en potencials productors, fomentar la comercialització en canal curt i mercats de venda directa, generar una marca de producte local que facilite als consumidors la identificació dels productes del terme de Castelló, oferir formació agrària que permeta la incorporació de nous productors al sector i la modernització dels existents, posar en valor la importància de l’agricultura per al medi ambient respectuosa i dignificar la figura de les persones llauradores com per la seua aportació clau en la sobirania alimentària de la ciutat.

L’Ajuntament ja treballa per dinamitzar i reactivar les finques en situació d’abandonament del terme de Castelló i per impulsar el Banc de Terres de Castelló, amb l’objectiu d’acompanyar entre propietaris i potencials productors en l’arrendament, la cessió o els acords de custòdia de parcel·les ara abandonades.

Per facilitar la comercialització amb preus justos, l’Ajuntament treballa per promoure nous punts de venda en canal curt en els mercats del Dilluns i de Proveïments, així com un nou mercat setmanal de producte de temporada que se sumaria a la Fira de la Taronja.

A més, per donar suport a la professionalització i la modernització del sector, l’Ajuntament també ultima un tercer Pla de Formació Agrària centrat en el cultiu ecològic que començarà a finals de setembre i durarà tres mesos, incloent-hient treballs de camp per enfortir la viabilitat econòmica de projectes agroalimentaris en el terme.

 

Últimes notícies

Un jove de 22 anys mata presumptament son tio amb un ganivet a Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a Massanassa un jove de 22 anys, de nacionalitat colombiana, acusat de matar son tio de 43 anys amb un arma blanca després d’una discussió al carrer. El detingut es troba en dependències policials mentre continuen les investigacions.

Una nit d’infern tèrmic bateix rècords a la meteorologia valenciana

La nit de dimecres a dijous ha deixat temperatures entre 35 i 39 graus en prop de cent localitats valencianes, amb ponent molt càlid i rècords nocturns com els 37,3 graus de Nules.

Dijous amb ruixats, tronades fortes i granís a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dijous ruixats i tronades localment fortes, amb granís i ratxes molt intenses de vent, després d’un dimecres de calor rècord. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran en la major part del territori.

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.