Castelló potenciarà l’agricultura de proximitat per a recuperar el sector primari

 

Facilitar l’accés al camp amb una nova ordenança del banc de terres que simplifique mecanismes d’arrendament, de finques i de cessió impulsar nous punts de venda de proximitat i plans de formació són algunes de les mesures que contempla el Pla de Reactivació Agrària dissenyat per la Regidoria de Transició Ecològica de l’Ajuntament de Castelló, en el sí del Consell Municipal Agrari i de Sostenibilitat.

«La reactivació agrària es presenta ara com una oportunitat per a generar noves oportunitats econòmiques i laborals en el context postcovid perquè és una de les línies estratègiques dels plans de recuperació de la Unió Europea.

A més, el nostre nou Pla General protegirà més de 2.000 hectàrees de sòl rústic per garantir el paissatge agrari durant les pròximes dècades. Ara cal eixa protecció desenvolupar-la amb polítiques públiques que incentiven l’economia agrària», explica el regidor.

Els sis objectius persegueixen facilitar l’accés a l’ús i la propietat del sòl agrícola mitjançant la dinamització d’un Banc de Terres que contacte a propietaris en potencials productors, fomentar la comercialització en canal curt i mercats de venda directa, generar una marca de producte local que facilite als consumidors la identificació dels productes del terme de Castelló, oferir formació agrària que permeta la incorporació de nous productors al sector i la modernització dels existents, posar en valor la importància de l’agricultura per al medi ambient respectuosa i dignificar la figura de les persones llauradores com per la seua aportació clau en la sobirania alimentària de la ciutat.

L’Ajuntament ja treballa per dinamitzar i reactivar les finques en situació d’abandonament del terme de Castelló i per impulsar el Banc de Terres de Castelló, amb l’objectiu d’acompanyar entre propietaris i potencials productors en l’arrendament, la cessió o els acords de custòdia de parcel·les ara abandonades.

Per facilitar la comercialització amb preus justos, l’Ajuntament treballa per promoure nous punts de venda en canal curt en els mercats del Dilluns i de Proveïments, així com un nou mercat setmanal de producte de temporada que se sumaria a la Fira de la Taronja.

A més, per donar suport a la professionalització i la modernització del sector, l’Ajuntament també ultima un tercer Pla de Formació Agrària centrat en el cultiu ecològic que començarà a finals de setembre i durarà tres mesos, incloent-hient treballs de camp per enfortir la viabilitat econòmica de projectes agroalimentaris en el terme.

 

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.