8.8 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Castelló potenciarà l’agricultura de proximitat per a recuperar el sector primari

 

Facilitar l’accés al camp amb una nova ordenança del banc de terres que simplifique mecanismes d’arrendament, de finques i de cessió impulsar nous punts de venda de proximitat i plans de formació són algunes de les mesures que contempla el Pla de Reactivació Agrària dissenyat per la Regidoria de Transició Ecològica de l’Ajuntament de Castelló, en el sí del Consell Municipal Agrari i de Sostenibilitat.

“La reactivació agrària es presenta ara com una oportunitat per a generar noves oportunitats econòmiques i laborals en el context postcovid perquè és una de les línies estratègiques dels plans de recuperació de la Unió Europea.

A més, el nostre nou Pla General protegirà més de 2.000 hectàrees de sòl rústic per garantir el paissatge agrari durant les pròximes dècades. Ara cal eixa protecció desenvolupar-la amb polítiques públiques que incentiven l’economia agrària”, explica el regidor.

Els sis objectius persegueixen facilitar l’accés a l’ús i la propietat del sòl agrícola mitjançant la dinamització d’un Banc de Terres que contacte a propietaris en potencials productors, fomentar la comercialització en canal curt i mercats de venda directa, generar una marca de producte local que facilite als consumidors la identificació dels productes del terme de Castelló, oferir formació agrària que permeta la incorporació de nous productors al sector i la modernització dels existents, posar en valor la importància de l’agricultura per al medi ambient respectuosa i dignificar la figura de les persones llauradores com per la seua aportació clau en la sobirania alimentària de la ciutat.

L’Ajuntament ja treballa per dinamitzar i reactivar les finques en situació d’abandonament del terme de Castelló i per impulsar el Banc de Terres de Castelló, amb l’objectiu d’acompanyar entre propietaris i potencials productors en l’arrendament, la cessió o els acords de custòdia de parcel·les ara abandonades.

Per facilitar la comercialització amb preus justos, l’Ajuntament treballa per promoure nous punts de venda en canal curt en els mercats del Dilluns i de Proveïments, així com un nou mercat setmanal de producte de temporada que se sumaria a la Fira de la Taronja.

A més, per donar suport a la professionalització i la modernització del sector, l’Ajuntament també ultima un tercer Pla de Formació Agrària centrat en el cultiu ecològic que començarà a finals de setembre i durarà tres mesos, incloent-hient treballs de camp per enfortir la viabilitat econòmica de projectes agroalimentaris en el terme.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.