Castelló potenciarà l’agricultura de proximitat per a recuperar el sector primari

 

Facilitar l’accés al camp amb una nova ordenança del banc de terres que simplifique mecanismes d’arrendament, de finques i de cessió impulsar nous punts de venda de proximitat i plans de formació són algunes de les mesures que contempla el Pla de Reactivació Agrària dissenyat per la Regidoria de Transició Ecològica de l’Ajuntament de Castelló, en el sí del Consell Municipal Agrari i de Sostenibilitat.

“La reactivació agrària es presenta ara com una oportunitat per a generar noves oportunitats econòmiques i laborals en el context postcovid perquè és una de les línies estratègiques dels plans de recuperació de la Unió Europea.

A més, el nostre nou Pla General protegirà més de 2.000 hectàrees de sòl rústic per garantir el paissatge agrari durant les pròximes dècades. Ara cal eixa protecció desenvolupar-la amb polítiques públiques que incentiven l’economia agrària”, explica el regidor.

Els sis objectius persegueixen facilitar l’accés a l’ús i la propietat del sòl agrícola mitjançant la dinamització d’un Banc de Terres que contacte a propietaris en potencials productors, fomentar la comercialització en canal curt i mercats de venda directa, generar una marca de producte local que facilite als consumidors la identificació dels productes del terme de Castelló, oferir formació agrària que permeta la incorporació de nous productors al sector i la modernització dels existents, posar en valor la importància de l’agricultura per al medi ambient respectuosa i dignificar la figura de les persones llauradores com per la seua aportació clau en la sobirania alimentària de la ciutat.

L’Ajuntament ja treballa per dinamitzar i reactivar les finques en situació d’abandonament del terme de Castelló i per impulsar el Banc de Terres de Castelló, amb l’objectiu d’acompanyar entre propietaris i potencials productors en l’arrendament, la cessió o els acords de custòdia de parcel·les ara abandonades.

Per facilitar la comercialització amb preus justos, l’Ajuntament treballa per promoure nous punts de venda en canal curt en els mercats del Dilluns i de Proveïments, així com un nou mercat setmanal de producte de temporada que se sumaria a la Fira de la Taronja.

A més, per donar suport a la professionalització i la modernització del sector, l’Ajuntament també ultima un tercer Pla de Formació Agrària centrat en el cultiu ecològic que començarà a finals de setembre i durarà tres mesos, incloent-hient treballs de camp per enfortir la viabilitat econòmica de projectes agroalimentaris en el terme.

 

Últimes notícies

Troben a la platja de l’Almadrava un bust romà d’època altoimperial en excel·lent estat

Unes obres de regeneració a la platja de l'Almadrava, a Alacant, han tret a la llum un bust romà de marbre blanc dels segles I-II d. C., probablement vinculat a la deessa Venus.

Una cort indonèsia anunciarà el dilluns la sentència pel naufragi de la família valenciana en Komodo

El tribunal de Labuan Baix comunicarà el dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana.

Pérez Llorca anuncia un nou Pla de Ciència lligat a una llei de Ciència i Innovació en la Comunitat

El Consell treballa en un nou Pla de Ciència vinculat a la futura llei de la Ciència i la Innovació, acompanyat d'un acord plurianual de finançament universitari i mesures per a reforçar talent i beques.

Hugo Duro veu la classificació europea com un gran premi per a acomiadar Mestalla

Hugo Duro confia que el València aprofite el seu opcion d'entrar en la Lliga Conferència davant el Barcelona i convertir el comiat de Mestalla en un gran premi per a la aficion.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana reafirma el seu suport total a Zapatero i la seua confiança en la Justícia

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, reitera el seu suport total a l'expresident José Luis Rodríguez Zapatero i subratlla la seua confiança plena en la Justícia després de la seua imputació en la causa sobre Plus ultra.

L’Habitació Roja celebra 30 anys amb un concert indie simfònic al costat de l’Orquestra de València

L'Habitació Roja celebra el seu 30 aniversari amb un concert especial en el Palau de la Música, on reinterpretarà el seu repertori en format indie simfònic al costat de l'Orquestra de València sota la direcció de Daniel Abad.

El 78% del professorat rebutja la proposta d’Educació i la majoria vol seguir la vaga

Un 78% del professorat rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 60% vol mantindre la vaga indefinida i les mobilitzacions en l'ensenyança pública valenciana.

El Vila-real acomiada a Alfonso Pedraza després de 15 anys i més de 200 partits

Alfonso Pedraza tanca una etapa de 15 anys al Vila-real, on va arribar amb 15 anys, es va consolidar en el primer equip i va formar part de la generació que va conquistar la Lliga Europa.