La castellonenca Maria Llopis se solidaritza amb la treballadora d’Iveco: «Sí, jo folle i em grave en vídeo»

Maria Llopis

Imatge de l’artista castellonenca Maria Llopis | Twitter (@LlopisMaria)

 

L’artista feminista castellonenca Maria Llopis publicava fa uns dies un tuit amb el qual se solidaritzava i denunciava la situació viscuda per Verónica, la treballadora de l’empresa Iveco que es va suïcidar en Madrid després que fóra distribuït un vídeo seu d’índole sexual.

 

 

Com es pot llegir en el tuit, Llopis senyala el fet de tindre relacions sexuals com una situació normal, que practiquen les dones, i denuncia l’estigmatització existent respecte al fet que les dones també siguen éssers sexuals i que quan són dones les que tenen sexe i el graven, això siga motiu d’humiliació o vergonya.

 

L’artista de Benicàssim fins i tot cita en el tuit un vídeo, present en una pàgina de contingut pornogràfic, on apareix ella mateixa. Amb açò busca llevar ferro a la gravetat que moltes dones poden sentir en cas de produir-se una filtració malintencionada d’estes característiques, com l’ocorreguda en el cas de la treballadora d’Iveco.

 

Maria Llopis, qui concedia una entrevista en Periódico Mediterráneo comentant esta publicació, que s’ha fet viral i ha comptat amb moltes mostres de suport, reflexionava sobre els fets ocorreguts en Madrid. Llopis incidia en la poca coherència de tractar tan negativament, senyalant i fent sentir-se humiliada a la dona que apareixia en el vídeo, en lloc de comptar amb el suport de tot el seu entorn en una situació així.

 

Per a l’artista, a més, des d’Iveco s’hauria d’haver activat el protocol d’assetjament sexual.

 

Llopis concloïa incidint en què no hi ha res d’humiliant o que puga ser retret quan una dona siga vista practicant relacions sexuals, una idea que estava present en el tuit. El desig de l’artista és que si en un futur ocorre algun cas com el de Verónica, s’eviten noves tragèdies amb el suport de tot l’entorn de la víctima.

Últimes notícies

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.