La castellonenca Maria Llopis se solidaritza amb la treballadora d’Iveco: «Sí, jo folle i em grave en vídeo»

Maria Llopis

Imatge de l’artista castellonenca Maria Llopis | Twitter (@LlopisMaria)

 

L’artista feminista castellonenca Maria Llopis publicava fa uns dies un tuit amb el qual se solidaritzava i denunciava la situació viscuda per Verónica, la treballadora de l’empresa Iveco que es va suïcidar en Madrid després que fóra distribuït un vídeo seu d’índole sexual.

 

 

Com es pot llegir en el tuit, Llopis senyala el fet de tindre relacions sexuals com una situació normal, que practiquen les dones, i denuncia l’estigmatització existent respecte al fet que les dones també siguen éssers sexuals i que quan són dones les que tenen sexe i el graven, això siga motiu d’humiliació o vergonya.

 

L’artista de Benicàssim fins i tot cita en el tuit un vídeo, present en una pàgina de contingut pornogràfic, on apareix ella mateixa. Amb açò busca llevar ferro a la gravetat que moltes dones poden sentir en cas de produir-se una filtració malintencionada d’estes característiques, com l’ocorreguda en el cas de la treballadora d’Iveco.

 

Maria Llopis, qui concedia una entrevista en Periódico Mediterráneo comentant esta publicació, que s’ha fet viral i ha comptat amb moltes mostres de suport, reflexionava sobre els fets ocorreguts en Madrid. Llopis incidia en la poca coherència de tractar tan negativament, senyalant i fent sentir-se humiliada a la dona que apareixia en el vídeo, en lloc de comptar amb el suport de tot el seu entorn en una situació així.

 

Per a l’artista, a més, des d’Iveco s’hauria d’haver activat el protocol d’assetjament sexual.

 

Llopis concloïa incidint en què no hi ha res d’humiliant o que puga ser retret quan una dona siga vista practicant relacions sexuals, una idea que estava present en el tuit. El desig de l’artista és que si en un futur ocorre algun cas com el de Verónica, s’eviten noves tragèdies amb el suport de tot l’entorn de la víctima.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.