La castellonenca Maria Llopis se solidaritza amb la treballadora d’Iveco: «Sí, jo folle i em grave en vídeo»

Maria Llopis

Imatge de l’artista castellonenca Maria Llopis | Twitter (@LlopisMaria)

 

L’artista feminista castellonenca Maria Llopis publicava fa uns dies un tuit amb el qual se solidaritzava i denunciava la situació viscuda per Verónica, la treballadora de l’empresa Iveco que es va suïcidar en Madrid després que fóra distribuït un vídeo seu d’índole sexual.

 

 

Com es pot llegir en el tuit, Llopis senyala el fet de tindre relacions sexuals com una situació normal, que practiquen les dones, i denuncia l’estigmatització existent respecte al fet que les dones també siguen éssers sexuals i que quan són dones les que tenen sexe i el graven, això siga motiu d’humiliació o vergonya.

 

L’artista de Benicàssim fins i tot cita en el tuit un vídeo, present en una pàgina de contingut pornogràfic, on apareix ella mateixa. Amb açò busca llevar ferro a la gravetat que moltes dones poden sentir en cas de produir-se una filtració malintencionada d’estes característiques, com l’ocorreguda en el cas de la treballadora d’Iveco.

 

Maria Llopis, qui concedia una entrevista en Periódico Mediterráneo comentant esta publicació, que s’ha fet viral i ha comptat amb moltes mostres de suport, reflexionava sobre els fets ocorreguts en Madrid. Llopis incidia en la poca coherència de tractar tan negativament, senyalant i fent sentir-se humiliada a la dona que apareixia en el vídeo, en lloc de comptar amb el suport de tot el seu entorn en una situació així.

 

Per a l’artista, a més, des d’Iveco s’hauria d’haver activat el protocol d’assetjament sexual.

 

Llopis concloïa incidint en què no hi ha res d’humiliant o que puga ser retret quan una dona siga vista practicant relacions sexuals, una idea que estava present en el tuit. El desig de l’artista és que si en un futur ocorre algun cas com el de Verónica, s’eviten noves tragèdies amb el suport de tot l’entorn de la víctima.

Últimes notícies

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.