14.2 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

La castellonenca Maria Llopis se solidaritza amb la treballadora d’Iveco: “Sí, jo folle i em grave en vídeo”

Maria Llopis

Imatge de l’artista castellonenca Maria Llopis | Twitter (@LlopisMaria)

 

L’artista feminista castellonenca Maria Llopis publicava fa uns dies un tuit amb el qual se solidaritzava i denunciava la situació viscuda per Verónica, la treballadora de l’empresa Iveco que es va suïcidar en Madrid després que fóra distribuït un vídeo seu d’índole sexual.

 

 

Com es pot llegir en el tuit, Llopis senyala el fet de tindre relacions sexuals com una situació normal, que practiquen les dones, i denuncia l’estigmatització existent respecte al fet que les dones també siguen éssers sexuals i que quan són dones les que tenen sexe i el graven, això siga motiu d’humiliació o vergonya.

 

L’artista de Benicàssim fins i tot cita en el tuit un vídeo, present en una pàgina de contingut pornogràfic, on apareix ella mateixa. Amb açò busca llevar ferro a la gravetat que moltes dones poden sentir en cas de produir-se una filtració malintencionada d’estes característiques, com l’ocorreguda en el cas de la treballadora d’Iveco.

 

Maria Llopis, qui concedia una entrevista en Periódico Mediterráneo comentant esta publicació, que s’ha fet viral i ha comptat amb moltes mostres de suport, reflexionava sobre els fets ocorreguts en Madrid. Llopis incidia en la poca coherència de tractar tan negativament, senyalant i fent sentir-se humiliada a la dona que apareixia en el vídeo, en lloc de comptar amb el suport de tot el seu entorn en una situació així.

 

Per a l’artista, a més, des d’Iveco s’hauria d’haver activat el protocol d’assetjament sexual.

 

Llopis concloïa incidint en què no hi ha res d’humiliant o que puga ser retret quan una dona siga vista practicant relacions sexuals, una idea que estava present en el tuit. El desig de l’artista és que si en un futur ocorre algun cas com el de Verónica, s’eviten noves tragèdies amb el suport de tot l’entorn de la víctima.

Últimes notícies

Mónica Oltra: ‘Sempre he estat i sempre estaré en política, sense necessitat de càrrec’

Mónica Oltra ha reiterat que seguirà en política encara que no ocupe un càrrec públic des de fa tres anys i mig. Defén una política vivencial, ètica i centrada en les persones.

Morant ha acusat PP i Vox i ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana

Morant ha exigit una convocatòria electoral en la Comunitat Valenciana i ha acusat PP i Vox de 'grapejar el dolor i els drets dels valencians en els despatxos'. Ha reclamat transparència i que Carlos Mazón declare davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la DANA.

Evacuen la Conselleria d’Emergències per fortes olors del clavegueram

Una filtració d'olors procedent de treballs de neteja del clavegueram ha obligat a evacuar la seu de la Conselleria d'Emergències. Els mesuraments de gas han sigut negatives i només una persona ha resultat marejada.

Una acusació del cas de la dana demana citar als alcaldes d’Utiel i Cullera

Una acusació particular ha demanat a la instructora que cite als alcaldes d'Utiel i Cullera per a aclarir els seus contactes amb Carlos Mazón el 29 d'octubre. Al·lega contradiccions amb la declaració de Maribel Vilaplana i reclama peça separada per fals testimoniatge si es confirma.

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.

El Congrés tanca la sessió més esquinçadora de la comissió de la dana

Després de tres dies de compareixences, la comissió ha escoltat 13 víctimes i ha tancat la seua sessió més dura amb retrets i demandes de reparació. Puchades ha qüestionat els recursos en prevenció i els grups han promés esclarir l'ocorregut, mentres Compromís ha acusat a Mazón d'una mala gestió de l'alerta

Cano assegura que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano afirma que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua en funcions i supervisa la gestió del Consell. La consellera defén la continuïtat de les polítiques i el focus en sostenibilitat i turisme.