Científics xinesos advertixen de la presència d’un nou virus que pot afectar als humans

 

Un grup de científics de la Universitat d’Agricultura de la Xina ha alertat recentment de la presència d’un nou brot de grip porcina identificada en porcs del país asiàtic. Segons han informat, el virus té potencial per a contagiar als humans i pot provocar una nova pandèmia a escala mundial. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«És especialment preocupant»

L’estudi es basa en més de 30.000 mostres preses entre els anys 2011 i 2018 de les vies respiratòries de porcs de 10 províncies xineses. En elles, els científics han identificat 179 virus diferents de la grip porcina, entre els que s’ha trobat el ‘G4‘, una «combinació única de tres llinatges». El ‘G4′ conté la soca de l’H1N1, que va mutar dels porcs als humans i va provocar la pandèmia de la grip del 2009

 

Per tal de comprovar els símptomes que pot presentar el ‘G4’ en humans, els investigadors van fer experiments amb fures, ja que presenten indicis de grip similars a les persones com són febre i tos. Els científics van concloure que este virus és «altament infecciós» i que pot causar «símptomes greus». «És especialment preocupant perquè un dels orígens d’este virus es remunta també a la grip aviar, contra la que els humans no tenen immunitat», assegurava un dels investigadors. 

 

A pesar d’això, la també investigadora Martha Nelson assegurava que no hi ha proves de què la soca es puga transmetre als humans, «les probabilitats són baixes». Tot i això, també advertix que «ningú sabia de la soca H1N1, que va saltar dels porcs a les persones, fins que van aparéixer els primers casos humans el 2009». 

 

És per este motiu que els investigadors demanen que es preguen mesures de prevenció, ja que «és cada volta més freqüent que els porcs s’infecten amb virus que tenen potencial de saltar als humans». Alguns científics demanen inclús que «es desenvolupe una vacuna contra el virus G4 tant per als porcs com per humans». Segons un estudi de l’Acadèmia Xinesa de Ciències Agrícoles, la vacuna ja està en fase d’assaig en estos animals i, de moment, ha donat bons resultats

 

Per altra banda, científics xinesos seguixen creant una vacuna per a la febre porcina africana, que des del 2018 ha interromput el subministrament d’esta classe de carn i ha provocat el sacrifici preventiu de milers de porcs en la Xina. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.

Empleats de CaixaBank han parat una hora contra la pressió comercial

Empleats de CaixaBank han secundat un atur d'una hora en oficines de tota Espanya per a denunciar la pressió comercial i un mal clima laboral. Els sindicats xifren un 75% de seguiment i reclamen canvis en el model d'objectius.