Científics xinesos advertixen de la presència d’un nou virus que pot afectar als humans

 

Un grup de científics de la Universitat d’Agricultura de la Xina ha alertat recentment de la presència d’un nou brot de grip porcina identificada en porcs del país asiàtic. Segons han informat, el virus té potencial per a contagiar als humans i pot provocar una nova pandèmia a escala mundial. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«És especialment preocupant»

L’estudi es basa en més de 30.000 mostres preses entre els anys 2011 i 2018 de les vies respiratòries de porcs de 10 províncies xineses. En elles, els científics han identificat 179 virus diferents de la grip porcina, entre els que s’ha trobat el ‘G4‘, una «combinació única de tres llinatges». El ‘G4′ conté la soca de l’H1N1, que va mutar dels porcs als humans i va provocar la pandèmia de la grip del 2009

 

Per tal de comprovar els símptomes que pot presentar el ‘G4’ en humans, els investigadors van fer experiments amb fures, ja que presenten indicis de grip similars a les persones com són febre i tos. Els científics van concloure que este virus és «altament infecciós» i que pot causar «símptomes greus». «És especialment preocupant perquè un dels orígens d’este virus es remunta també a la grip aviar, contra la que els humans no tenen immunitat», assegurava un dels investigadors. 

 

A pesar d’això, la també investigadora Martha Nelson assegurava que no hi ha proves de què la soca es puga transmetre als humans, «les probabilitats són baixes». Tot i això, també advertix que «ningú sabia de la soca H1N1, que va saltar dels porcs a les persones, fins que van aparéixer els primers casos humans el 2009». 

 

És per este motiu que els investigadors demanen que es preguen mesures de prevenció, ja que «és cada volta més freqüent que els porcs s’infecten amb virus que tenen potencial de saltar als humans». Alguns científics demanen inclús que «es desenvolupe una vacuna contra el virus G4 tant per als porcs com per humans». Segons un estudi de l’Acadèmia Xinesa de Ciències Agrícoles, la vacuna ja està en fase d’assaig en estos animals i, de moment, ha donat bons resultats

 

Per altra banda, científics xinesos seguixen creant una vacuna per a la febre porcina africana, que des del 2018 ha interromput el subministrament d’esta classe de carn i ha provocat el sacrifici preventiu de milers de porcs en la Xina. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig

La Fonteta fulmina el rècord de públic de la Copa del Rei amb 6.125 persones

La final entre Conectabalear CV Manacor i CV Melilla va reunir 6.125 persones a la Fonteta i va batre un rècord que portava 37 anys vigent.

Una eixordadora mascletà ha obert 19 dies de Falles a València

Una mascletà clàssica en la plaça de l'Ajuntament ha inaugurat 19 dies de Falles amb milers d'assistents i perímetre de seguretat ampliat. El tret ha superat els 130 dB i ha deixat 43 atencions sanitàries.