Científics xinesos advertixen de la presència d’un nou virus que pot afectar als humans

 

Un grup de científics de la Universitat d’Agricultura de la Xina ha alertat recentment de la presència d’un nou brot de grip porcina identificada en porcs del país asiàtic. Segons han informat, el virus té potencial per a contagiar als humans i pot provocar una nova pandèmia a escala mundial. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«És especialment preocupant»

L’estudi es basa en més de 30.000 mostres preses entre els anys 2011 i 2018 de les vies respiratòries de porcs de 10 províncies xineses. En elles, els científics han identificat 179 virus diferents de la grip porcina, entre els que s’ha trobat el ‘G4‘, una «combinació única de tres llinatges». El ‘G4′ conté la soca de l’H1N1, que va mutar dels porcs als humans i va provocar la pandèmia de la grip del 2009

 

Per tal de comprovar els símptomes que pot presentar el ‘G4’ en humans, els investigadors van fer experiments amb fures, ja que presenten indicis de grip similars a les persones com són febre i tos. Els científics van concloure que este virus és «altament infecciós» i que pot causar «símptomes greus». «És especialment preocupant perquè un dels orígens d’este virus es remunta també a la grip aviar, contra la que els humans no tenen immunitat», assegurava un dels investigadors. 

 

A pesar d’això, la també investigadora Martha Nelson assegurava que no hi ha proves de què la soca es puga transmetre als humans, «les probabilitats són baixes». Tot i això, també advertix que «ningú sabia de la soca H1N1, que va saltar dels porcs a les persones, fins que van aparéixer els primers casos humans el 2009». 

 

És per este motiu que els investigadors demanen que es preguen mesures de prevenció, ja que «és cada volta més freqüent que els porcs s’infecten amb virus que tenen potencial de saltar als humans». Alguns científics demanen inclús que «es desenvolupe una vacuna contra el virus G4 tant per als porcs com per humans». Segons un estudi de l’Acadèmia Xinesa de Ciències Agrícoles, la vacuna ja està en fase d’assaig en estos animals i, de moment, ha donat bons resultats

 

Per altra banda, científics xinesos seguixen creant una vacuna per a la febre porcina africana, que des del 2018 ha interromput el subministrament d’esta classe de carn i ha provocat el sacrifici preventiu de milers de porcs en la Xina. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat assegura que 4 de cada 5 famílies de la DANA no han cobrat les ajudes de primera necessitat

El Consell critica la falta de pagaments estatals i el bloqueig de fons municipals, mentres defén que el Pla Endavant suma el 57% d'accions finalitzades o en curs.

Acció Cultural demana al TSJCV investigar a Mazón i que la resta del cas seguisca a Catarroja

L'acusació popular ha demanat al TSJCV investigar a Carlos Mazón, aforat, i que la instrucció de la resta d'investigats continue a Catarroja per a evitar demores.

Castelló repartirà 2.000 polseres detectores de substàncies per a previndre agressions sexistes en la Magdalena

Castelló distribuirà 2.000 polseres detectores, tapavasos i polseres de tela durant la Magdalena per a previndre agressions sexistes. Hi haurà quatre Punts Violeta i reforç policial.

Pérez Llorca subratlla l’impuls del Consell a la igualtat amb solucions reals i recursos

Pérez Llorca ha defés que la igualtat s'impulsa amb 'solucions reals' i 'fets mesurables': més programes (de 2 a 9) i 1,8 milions en polítiques públiques. Els premis Isabel Ferrer han reconegut a Mamàs en Acció, Lola Guillamón i Marcela Fernández Losada, amb una crida a visibilitzar el lideratge femení

Avís groc el dissabte a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12, amb tempesta ocasional. Este divendres hi ha avís groc per precipitacions en la Comunitat i, a Alacant, també per mala mar amb vent del sud-oest i ones de 3 metres.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical, instruments i partitures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha aprovat una deducció autonòmica en l'IRPF de fins a 150 € per a gastos de formació musical, instruments, partitures i quotes de societats. És aplicable amb efectes des de l'1 de gener de 2025 en la campanya que comença el 8 d'abril i afecta a bases de fins a 60.000 € individuals i 78.000 € conjuntes.

Digital-IA Fest acosta la IA a les xicotetes localitats valencianes este dissabte

Digital-IA Fest celebra este dissabte una jornada en línia gratuïta per a acostar la intel·ligència artificial a municipis valencians de menys de 20.000 habitants. El programa combina formació pràctica i demostracions de creadors locals.

El trencament d’una catenària paralitza la Línia 6 i part de la 4 del tramvia a València

Una catenària danyada impedix la circulació del tramvia a València: la Línia 6 queda suspesa i la Línia 4 s'interromp entre Doctor Lluch i Pont d'Assot. Tècnics treballen en la reparació.