Científics xinesos advertixen de la presència d’un nou virus que pot afectar als humans

 

Un grup de científics de la Universitat d’Agricultura de la Xina ha alertat recentment de la presència d’un nou brot de grip porcina identificada en porcs del país asiàtic. Segons han informat, el virus té potencial per a contagiar als humans i pot provocar una nova pandèmia a escala mundial. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«És especialment preocupant»

L’estudi es basa en més de 30.000 mostres preses entre els anys 2011 i 2018 de les vies respiratòries de porcs de 10 províncies xineses. En elles, els científics han identificat 179 virus diferents de la grip porcina, entre els que s’ha trobat el ‘G4‘, una «combinació única de tres llinatges». El ‘G4′ conté la soca de l’H1N1, que va mutar dels porcs als humans i va provocar la pandèmia de la grip del 2009

 

Per tal de comprovar els símptomes que pot presentar el ‘G4’ en humans, els investigadors van fer experiments amb fures, ja que presenten indicis de grip similars a les persones com són febre i tos. Els científics van concloure que este virus és «altament infecciós» i que pot causar «símptomes greus». «És especialment preocupant perquè un dels orígens d’este virus es remunta també a la grip aviar, contra la que els humans no tenen immunitat», assegurava un dels investigadors. 

 

A pesar d’això, la també investigadora Martha Nelson assegurava que no hi ha proves de què la soca es puga transmetre als humans, «les probabilitats són baixes». Tot i això, també advertix que «ningú sabia de la soca H1N1, que va saltar dels porcs a les persones, fins que van aparéixer els primers casos humans el 2009». 

 

És per este motiu que els investigadors demanen que es preguen mesures de prevenció, ja que «és cada volta més freqüent que els porcs s’infecten amb virus que tenen potencial de saltar als humans». Alguns científics demanen inclús que «es desenvolupe una vacuna contra el virus G4 tant per als porcs com per humans». Segons un estudi de l’Acadèmia Xinesa de Ciències Agrícoles, la vacuna ja està en fase d’assaig en estos animals i, de moment, ha donat bons resultats

 

Per altra banda, científics xinesos seguixen creant una vacuna per a la febre porcina africana, que des del 2018 ha interromput el subministrament d’esta classe de carn i ha provocat el sacrifici preventiu de milers de porcs en la Xina. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.

Acte vandàlic en la Falla Plaça Prado de Gandia: destrossen diversos ninots i roben peces

La Falla Plaça Prado de Gandia ha denunciat un acte vandàlic durant la nit de la plantà que ha deixat diversos ninots danyats i peces sostretes. La comissió ha demanat respecte i civisme.

València es rendix al color, el ritme i el soroll de la mascletà que obri la Setmana Fallera

Pirotècnia Valenciana ha inaugurat la Setmana Fallera 2026 amb una mascletà trepidant en la plaça de l'Ajuntament. Sara García i autoritats han destacat el 'terratrémol' final i el joc de colors amb les banderes de fum.

PSPV i Compromís denuncien el caos en el lliurament del ninot indultat infantil

PSPV i Compromís han denunciat un caos organitzatiu en la recollida del ninot indultat infantil i exigixen una rectificació immediata al govern municipal. Alerten d'aglomeracions, bloquejos i problemes de mobilitat que agreugen la situació.

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai per vent a València

València ha començat el dia amb 382 falles infantils plantades que donen inici als dies grans de les Falles 2026. El vent ha causat sobresalts mentres s'espera estabilitat.