Científics xinesos advertixen de la presència d’un nou virus que pot afectar als humans

 

Un grup de científics de la Universitat d’Agricultura de la Xina ha alertat recentment de la presència d’un nou brot de grip porcina identificada en porcs del país asiàtic. Segons han informat, el virus té potencial per a contagiar als humans i pot provocar una nova pandèmia a escala mundial. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«És especialment preocupant»

L’estudi es basa en més de 30.000 mostres preses entre els anys 2011 i 2018 de les vies respiratòries de porcs de 10 províncies xineses. En elles, els científics han identificat 179 virus diferents de la grip porcina, entre els que s’ha trobat el ‘G4‘, una «combinació única de tres llinatges». El ‘G4′ conté la soca de l’H1N1, que va mutar dels porcs als humans i va provocar la pandèmia de la grip del 2009

 

Per tal de comprovar els símptomes que pot presentar el ‘G4’ en humans, els investigadors van fer experiments amb fures, ja que presenten indicis de grip similars a les persones com són febre i tos. Els científics van concloure que este virus és «altament infecciós» i que pot causar «símptomes greus». «És especialment preocupant perquè un dels orígens d’este virus es remunta també a la grip aviar, contra la que els humans no tenen immunitat», assegurava un dels investigadors. 

 

A pesar d’això, la també investigadora Martha Nelson assegurava que no hi ha proves de què la soca es puga transmetre als humans, «les probabilitats són baixes». Tot i això, també advertix que «ningú sabia de la soca H1N1, que va saltar dels porcs a les persones, fins que van aparéixer els primers casos humans el 2009». 

 

És per este motiu que els investigadors demanen que es preguen mesures de prevenció, ja que «és cada volta més freqüent que els porcs s’infecten amb virus que tenen potencial de saltar als humans». Alguns científics demanen inclús que «es desenvolupe una vacuna contra el virus G4 tant per als porcs com per humans». Segons un estudi de l’Acadèmia Xinesa de Ciències Agrícoles, la vacuna ja està en fase d’assaig en estos animals i, de moment, ha donat bons resultats

 

Per altra banda, científics xinesos seguixen creant una vacuna per a la febre porcina africana, que des del 2018 ha interromput el subministrament d’esta classe de carn i ha provocat el sacrifici preventiu de milers de porcs en la Xina. 

Últimes notícies

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.
FILMOTECA D'ESTIU