Els cinc museus valencians que has de visitar abans d’acabar el 2020

Museu de Belles Arts de València

Imatge del Museu de Belles Arts de València | Wikipedia

 

Després dels mesos de confinament, i amb les dificultats actuals per a viatjar, el turisme de quilòmetre de proximitat està a l’ordre del dia. Són molts els que este estiu han optat per fer vacacions prop i descobrir llocs singulars que estan al costat de casa, amb totes les mesures sanitàries. Les fotos de platges desertes o d’escapades rurals s’han combinat amb sopars a la fresca o rutes per la muntanya.

 

Estos mesos Instagram també s’està omplint de fotos de pintures sorprenents i museus que s’estan reinventant, amb tota classe de looks i panoràmiques. Estos són els 5 museus valencians que has de visitar abans d’acabar el 2020:

 

Museu de Vilafamés: un pintor que cremava els seus quadres

El xicotet poble de Vilafamés, en la comarca de la Plana Alta (Castelló), té un gran museu, amb més de 700 obres d’artistes com Tàpies, Chillida, Renau, Manolo Boix, Artur Heras i l’Equip Crònica.

 

Este 2020 han ampliat la seua col·lecció amb un bodegó del cubista Maties Palau Ferré, un pintor que després de signar un contracte amb un venedor ambulant que l’obligava a pintar a metres quadrats, va decidir cremar els seus quadres.

 

Coincidint amb el centenari del seu naixement, vos ho explicàvem ací. Una escapada ideal per conéixer l’interior de les comarques de Castelló.

 

Museu de Vilafamés

Este 2020 han ampliat la seua col·lecció | Wikipedia

 

Museu de Belles Arts: una pinacoteca de referència

En la ciutat de València hi ha una de les pinacoteques més importants d’Espanya, amb obres insígnies com un autoretrat de Velázquez i la Mare de Déu de Pinturicchio.

 

Estem parlant del Museu de Belles Arts, situat en un edifici del segle XVI, l’antic col·legi de Sant Pìus V, seu també de la Reial Acadèmia de Sant Carles.

 

Al Museu es poden vore més de 2.000 obres, des de pintura gòtica internacional o d’estil flamenc fins a quadres primerencs de Sorolla, passant per obres renaixentistes o d’estil rafaeles i pintura barroca valenciana. Un museu per estar tot un dia sencer.

 

Museu de Belles Arts de Xàtiva: un retrat de cap per avall

Xàtiva és la ciutat dels Borja, dinastia papal que van marcar els anys de presència valenciana en el Vaticà. A demés de passejar pels seus carrers amb banda sonora del cantautor Raimon, la població de la Costera (València), també té un museu, a les parets del que podreu trobar obres de Ribera, Rusiñol i Antoni Miró.

 

Però si per una cosa és conegut el Museu de Belles Arts de Xàtiva és perquè molt abans de les actuacions que han popularitzat l’art actual, en Xàtiva ja exposaven una pintura de cap per avall. Es tracta d’un retrat del rei Felip V que està al revés com a correció per haver ordenat l’incendi de Xàtiva el 1707. Una excursió per a conéixer una ciutat plena d’història.

 

MUVIM: mirant la modernitat

En el cor de la ciutat de València trobem el Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat centrat en les idees i el pensament contemporani. Creat l’any 2001, ja s’ha convertit en un emplaçament clau de Ciutat Vella, per la seua capacitat de sorprendre al visitant amb una museografia  innovadora. Ara mateix podeu visitar una exposició temporal centrada en els mesos més durs del confinament i les reaccions posteriors.

 

El MUVIM també té una àmplia biblioteca pròpia inaugurada en el 2004 a on es poden consultar moltes fonts bibliogràfiques i documentals al voltant de la història valenciana, la fotografia i el disseny gràfic. Una bona ocasió per a reflexionar cap a on va l’art i la societat.

 

Muvim

Ja s’ha convertit en un emplaçament clau de Ciutat Vella | Wikipedia

 

MARQ: arqueologia a la Costa Blanca

El Museu Arqueològic Provincial d’Alacant és una visita obligada per a entendre el nostre passat. Més de 80.000 peces arqueològiques ens expliquen el llegat de les diferents civilitzacions que han passat pel Mediterrani.

 

El 2013, i en el marc del projecte Duple, el MARQ va fer una rèplica tridimensional d’alta qualitat de l’escultura de la Dama d’Elx. A demés, en Espanya, només el MARQ i el Guggenheim de Bilbao han rebut el premi Museu Europeu de l’Any, que el Museu d’Alacant va guanyar el 2004. Un jaciment i visites teatralitzades per a disfrutar de la història d’una manera diferent.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.