Els cinc museus valencians que has de visitar abans d’acabar el 2020

Museu de Belles Arts de València

Imatge del Museu de Belles Arts de València | Wikipedia

 

Després dels mesos de confinament, i amb les dificultats actuals per a viatjar, el turisme de quilòmetre de proximitat està a l’ordre del dia. Són molts els que este estiu han optat per fer vacacions prop i descobrir llocs singulars que estan al costat de casa, amb totes les mesures sanitàries. Les fotos de platges desertes o d’escapades rurals s’han combinat amb sopars a la fresca o rutes per la muntanya.

 

Estos mesos Instagram també s’està omplint de fotos de pintures sorprenents i museus que s’estan reinventant, amb tota classe de looks i panoràmiques. Estos són els 5 museus valencians que has de visitar abans d’acabar el 2020:

 

Museu de Vilafamés: un pintor que cremava els seus quadres

El xicotet poble de Vilafamés, en la comarca de la Plana Alta (Castelló), té un gran museu, amb més de 700 obres d’artistes com Tàpies, Chillida, Renau, Manolo Boix, Artur Heras i l’Equip Crònica.

 

Este 2020 han ampliat la seua col·lecció amb un bodegó del cubista Maties Palau Ferré, un pintor que després de signar un contracte amb un venedor ambulant que l’obligava a pintar a metres quadrats, va decidir cremar els seus quadres.

 

Coincidint amb el centenari del seu naixement, vos ho explicàvem ací. Una escapada ideal per conéixer l’interior de les comarques de Castelló.

 

Museu de Vilafamés

Este 2020 han ampliat la seua col·lecció | Wikipedia

 

Museu de Belles Arts: una pinacoteca de referència

En la ciutat de València hi ha una de les pinacoteques més importants d’Espanya, amb obres insígnies com un autoretrat de Velázquez i la Mare de Déu de Pinturicchio.

 

Estem parlant del Museu de Belles Arts, situat en un edifici del segle XVI, l’antic col·legi de Sant Pìus V, seu també de la Reial Acadèmia de Sant Carles.

 

Al Museu es poden vore més de 2.000 obres, des de pintura gòtica internacional o d’estil flamenc fins a quadres primerencs de Sorolla, passant per obres renaixentistes o d’estil rafaeles i pintura barroca valenciana. Un museu per estar tot un dia sencer.

 

Museu de Belles Arts de Xàtiva: un retrat de cap per avall

Xàtiva és la ciutat dels Borja, dinastia papal que van marcar els anys de presència valenciana en el Vaticà. A demés de passejar pels seus carrers amb banda sonora del cantautor Raimon, la població de la Costera (València), també té un museu, a les parets del que podreu trobar obres de Ribera, Rusiñol i Antoni Miró.

 

Però si per una cosa és conegut el Museu de Belles Arts de Xàtiva és perquè molt abans de les actuacions que han popularitzat l’art actual, en Xàtiva ja exposaven una pintura de cap per avall. Es tracta d’un retrat del rei Felip V que està al revés com a correció per haver ordenat l’incendi de Xàtiva el 1707. Una excursió per a conéixer una ciutat plena d’història.

 

MUVIM: mirant la modernitat

En el cor de la ciutat de València trobem el Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat centrat en les idees i el pensament contemporani. Creat l’any 2001, ja s’ha convertit en un emplaçament clau de Ciutat Vella, per la seua capacitat de sorprendre al visitant amb una museografia  innovadora. Ara mateix podeu visitar una exposició temporal centrada en els mesos més durs del confinament i les reaccions posteriors.

 

El MUVIM també té una àmplia biblioteca pròpia inaugurada en el 2004 a on es poden consultar moltes fonts bibliogràfiques i documentals al voltant de la història valenciana, la fotografia i el disseny gràfic. Una bona ocasió per a reflexionar cap a on va l’art i la societat.

 

Muvim

Ja s’ha convertit en un emplaçament clau de Ciutat Vella | Wikipedia

 

MARQ: arqueologia a la Costa Blanca

El Museu Arqueològic Provincial d’Alacant és una visita obligada per a entendre el nostre passat. Més de 80.000 peces arqueològiques ens expliquen el llegat de les diferents civilitzacions que han passat pel Mediterrani.

 

El 2013, i en el marc del projecte Duple, el MARQ va fer una rèplica tridimensional d’alta qualitat de l’escultura de la Dama d’Elx. A demés, en Espanya, només el MARQ i el Guggenheim de Bilbao han rebut el premi Museu Europeu de l’Any, que el Museu d’Alacant va guanyar el 2004. Un jaciment i visites teatralitzades per a disfrutar de la història d’una manera diferent.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.