Els cinc museus valencians que has de visitar abans d’acabar el 2020

Museu de Belles Arts de València

Imatge del Museu de Belles Arts de València | Wikipedia

 

Després dels mesos de confinament, i amb les dificultats actuals per a viatjar, el turisme de quilòmetre de proximitat està a l’ordre del dia. Són molts els que este estiu han optat per fer vacacions prop i descobrir llocs singulars que estan al costat de casa, amb totes les mesures sanitàries. Les fotos de platges desertes o d’escapades rurals s’han combinat amb sopars a la fresca o rutes per la muntanya.

 

Estos mesos Instagram també s’està omplint de fotos de pintures sorprenents i museus que s’estan reinventant, amb tota classe de looks i panoràmiques. Estos són els 5 museus valencians que has de visitar abans d’acabar el 2020:

 

Museu de Vilafamés: un pintor que cremava els seus quadres

El xicotet poble de Vilafamés, en la comarca de la Plana Alta (Castelló), té un gran museu, amb més de 700 obres d’artistes com Tàpies, Chillida, Renau, Manolo Boix, Artur Heras i l’Equip Crònica.

 

Este 2020 han ampliat la seua col·lecció amb un bodegó del cubista Maties Palau Ferré, un pintor que després de signar un contracte amb un venedor ambulant que l’obligava a pintar a metres quadrats, va decidir cremar els seus quadres.

 

Coincidint amb el centenari del seu naixement, vos ho explicàvem ací. Una escapada ideal per conéixer l’interior de les comarques de Castelló.

 

Museu de Vilafamés

Este 2020 han ampliat la seua col·lecció | Wikipedia

 

Museu de Belles Arts: una pinacoteca de referència

En la ciutat de València hi ha una de les pinacoteques més importants d’Espanya, amb obres insígnies com un autoretrat de Velázquez i la Mare de Déu de Pinturicchio.

 

Estem parlant del Museu de Belles Arts, situat en un edifici del segle XVI, l’antic col·legi de Sant Pìus V, seu també de la Reial Acadèmia de Sant Carles.

 

Al Museu es poden vore més de 2.000 obres, des de pintura gòtica internacional o d’estil flamenc fins a quadres primerencs de Sorolla, passant per obres renaixentistes o d’estil rafaeles i pintura barroca valenciana. Un museu per estar tot un dia sencer.

 

Museu de Belles Arts de Xàtiva: un retrat de cap per avall

Xàtiva és la ciutat dels Borja, dinastia papal que van marcar els anys de presència valenciana en el Vaticà. A demés de passejar pels seus carrers amb banda sonora del cantautor Raimon, la població de la Costera (València), també té un museu, a les parets del que podreu trobar obres de Ribera, Rusiñol i Antoni Miró.

 

Però si per una cosa és conegut el Museu de Belles Arts de Xàtiva és perquè molt abans de les actuacions que han popularitzat l’art actual, en Xàtiva ja exposaven una pintura de cap per avall. Es tracta d’un retrat del rei Felip V que està al revés com a correció per haver ordenat l’incendi de Xàtiva el 1707. Una excursió per a conéixer una ciutat plena d’història.

 

MUVIM: mirant la modernitat

En el cor de la ciutat de València trobem el Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat centrat en les idees i el pensament contemporani. Creat l’any 2001, ja s’ha convertit en un emplaçament clau de Ciutat Vella, per la seua capacitat de sorprendre al visitant amb una museografia  innovadora. Ara mateix podeu visitar una exposició temporal centrada en els mesos més durs del confinament i les reaccions posteriors.

 

El MUVIM també té una àmplia biblioteca pròpia inaugurada en el 2004 a on es poden consultar moltes fonts bibliogràfiques i documentals al voltant de la història valenciana, la fotografia i el disseny gràfic. Una bona ocasió per a reflexionar cap a on va l’art i la societat.

 

Muvim

Ja s’ha convertit en un emplaçament clau de Ciutat Vella | Wikipedia

 

MARQ: arqueologia a la Costa Blanca

El Museu Arqueològic Provincial d’Alacant és una visita obligada per a entendre el nostre passat. Més de 80.000 peces arqueològiques ens expliquen el llegat de les diferents civilitzacions que han passat pel Mediterrani.

 

El 2013, i en el marc del projecte Duple, el MARQ va fer una rèplica tridimensional d’alta qualitat de l’escultura de la Dama d’Elx. A demés, en Espanya, només el MARQ i el Guggenheim de Bilbao han rebut el premi Museu Europeu de l’Any, que el Museu d’Alacant va guanyar el 2004. Un jaciment i visites teatralitzades per a disfrutar de la història d’una manera diferent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.

Awa Fam prioritza a Espanya i aparca la WNBA mentres brilla en el Premundial

La pivot de 19 anys del València Basket va apostar per centrar-se en la selecció en el Premundial de Puerto Rico i aparcar, de moment, el seu salt a la WNBA. Va firmar 7 punts davant Nova Zelanda i 9 enfront del Senegal i va avisar del desafiament de jugar contra l'amfitriona.

Milers de persones clamen No a la guerra i exigixen frenar el conflicte a Orient Mitjà

Milers de persones es mobilitzen en més de 150 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà, en una crida pacífica i transversal.

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.

STEPV denuncia l’agressió a un docent en un centre d’Alcoi i exigix mesures a Educació

El sindicat va condemnar l'atac patit per un professor presumptament a les mans de familiars d'un alumne i va reclamar més recursos i una resposta institucional.

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una plantació de cànnabis després d’interceptar un cotxe amb 812 plantes

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una instal·lació de cultiu de cànnabis després de detindre a un home que traslladava 812 plantes. En la nau s'han trobat 89 plantes, 12,7 quilos llestos per a la seua distribució i un enganxament il·legal a la llum.

Avís taronja a l’interior nord de Castelló per vents de fins a 100 km/h

Aemet activa per a este diumenge l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per ratxes de fins a 100 km/h i manté avisos grocs a Castelló i València.