16.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Els cinc museus valencians que has de visitar abans d’acabar el 2020

Museu de Belles Arts de València

Imatge del Museu de Belles Arts de València | Wikipedia

 

Després dels mesos de confinament, i amb les dificultats actuals per a viatjar, el turisme de quilòmetre de proximitat està a l’ordre del dia. Són molts els que este estiu han optat per fer vacacions prop i descobrir llocs singulars que estan al costat de casa, amb totes les mesures sanitàries. Les fotos de platges desertes o d’escapades rurals s’han combinat amb sopars a la fresca o rutes per la muntanya.

 

Estos mesos Instagram també s’està omplint de fotos de pintures sorprenents i museus que s’estan reinventant, amb tota classe de looks i panoràmiques. Estos són els 5 museus valencians que has de visitar abans d’acabar el 2020:

 

Museu de Vilafamés: un pintor que cremava els seus quadres

El xicotet poble de Vilafamés, en la comarca de la Plana Alta (Castelló), té un gran museu, amb més de 700 obres d’artistes com Tàpies, Chillida, Renau, Manolo Boix, Artur Heras i l’Equip Crònica.

 

Este 2020 han ampliat la seua col·lecció amb un bodegó del cubista Maties Palau Ferré, un pintor que després de signar un contracte amb un venedor ambulant que l’obligava a pintar a metres quadrats, va decidir cremar els seus quadres.

 

Coincidint amb el centenari del seu naixement, vos ho explicàvem ací. Una escapada ideal per conéixer l’interior de les comarques de Castelló.

 

Museu de Vilafamés

Este 2020 han ampliat la seua col·lecció | Wikipedia

 

Museu de Belles Arts: una pinacoteca de referència

En la ciutat de València hi ha una de les pinacoteques més importants d’Espanya, amb obres insígnies com un autoretrat de Velázquez i la Mare de Déu de Pinturicchio.

 

Estem parlant del Museu de Belles Arts, situat en un edifici del segle XVI, l’antic col·legi de Sant Pìus V, seu també de la Reial Acadèmia de Sant Carles.

 

Al Museu es poden vore més de 2.000 obres, des de pintura gòtica internacional o d’estil flamenc fins a quadres primerencs de Sorolla, passant per obres renaixentistes o d’estil rafaeles i pintura barroca valenciana. Un museu per estar tot un dia sencer.

 

Museu de Belles Arts de Xàtiva: un retrat de cap per avall

Xàtiva és la ciutat dels Borja, dinastia papal que van marcar els anys de presència valenciana en el Vaticà. A demés de passejar pels seus carrers amb banda sonora del cantautor Raimon, la població de la Costera (València), també té un museu, a les parets del que podreu trobar obres de Ribera, Rusiñol i Antoni Miró.

 

Però si per una cosa és conegut el Museu de Belles Arts de Xàtiva és perquè molt abans de les actuacions que han popularitzat l’art actual, en Xàtiva ja exposaven una pintura de cap per avall. Es tracta d’un retrat del rei Felip V que està al revés com a correció per haver ordenat l’incendi de Xàtiva el 1707. Una excursió per a conéixer una ciutat plena d’història.

 

MUVIM: mirant la modernitat

En el cor de la ciutat de València trobem el Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat centrat en les idees i el pensament contemporani. Creat l’any 2001, ja s’ha convertit en un emplaçament clau de Ciutat Vella, per la seua capacitat de sorprendre al visitant amb una museografia  innovadora. Ara mateix podeu visitar una exposició temporal centrada en els mesos més durs del confinament i les reaccions posteriors.

 

El MUVIM també té una àmplia biblioteca pròpia inaugurada en el 2004 a on es poden consultar moltes fonts bibliogràfiques i documentals al voltant de la història valenciana, la fotografia i el disseny gràfic. Una bona ocasió per a reflexionar cap a on va l’art i la societat.

 

Muvim

Ja s’ha convertit en un emplaçament clau de Ciutat Vella | Wikipedia

 

MARQ: arqueologia a la Costa Blanca

El Museu Arqueològic Provincial d’Alacant és una visita obligada per a entendre el nostre passat. Més de 80.000 peces arqueològiques ens expliquen el llegat de les diferents civilitzacions que han passat pel Mediterrani.

 

El 2013, i en el marc del projecte Duple, el MARQ va fer una rèplica tridimensional d’alta qualitat de l’escultura de la Dama d’Elx. A demés, en Espanya, només el MARQ i el Guggenheim de Bilbao han rebut el premi Museu Europeu de l’Any, que el Museu d’Alacant va guanyar el 2004. Un jaciment i visites teatralitzades per a disfrutar de la història d’una manera diferent.

Últimes notícies

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.