5.7 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Comença l’extinció de Divalterra amb el nomenament dels liquidadors

La Diputació de València ha decidit que l’empresa madrilenya Referma Assessors siga l’encarregada d’iniciar la liquidació de Divalterra, un cop aprovat en ple el dictamen per a l’absorció de la plantilla per part del Consorci Provincial de Bombers i la mateixa Diputació.

El nom de reforma figura en l’informe conjunt d’Intervenció i Secretaria en què els habilitats nacionals la consideren “l’oferta professionalment més adequada“. La proposta es portarà a la Junta General de Divalterra de dimarts que ve.

Un cop definit el procés de transferència de les funcions de Divalterra al Consorci i la corporació provincial, es procedeix a la dissolució i liquidació de l’empresa seguint les regles del Dret Mercantil.

El liquidador, amb la finalitat dissoldre la societat d’acord amb la llei i rendint comptes a la propietat a través de la Junta General, serà proposat la setmana que ve a la Junta posterior al ple ordinari de juny, arran de l’informe dels habilitats nacionals que recull l’escrit presentat pel president de la Diputació, Toni Gaspar, per a la dissolució de Divalterra i el nomenament de liquidadors.

En la proposta d’acord que haurà de votar el ple de la corporació, constituït en Junta General de Divalterra, s’inclouen punts com la dissolució de la mercantil, l’inici del procés de liquidació, el cessament de l’actual Consell d’Administració i el nomenament de liquidador únic, que en este cas serà la mercantil Referma Assessors SL, amb domicili al carrer Alfons XII de Madrid, en resposta a l’informe d’Intervenció i Secretaria en el qual es valoren les diferents ofertes presentades i es considera la de Referma la més adequada.

L’informe dels habilitats nacionals a la corporació provincial inclou la recepció d’ofertes presentades per professionals amb acreditada experiència en processos de liquidació d’empreses, en un procés en el qual es va convidar a participar en la funció d’assessorament a la Cambra de Comerç de València.

El secretari i l’interventor expliquen que després de valorar positivament les opcions més idònies entre preu i experiència de l’equip, tractant que fos multidisciplinari amb competències en les àrees mercantils jurídica, economicofinancera i laboral, s’ha optat per destacar la proposta de Referma Assessors , “una de les firmes de consultoria econòmica i jurídica més importants en l’àmbit nacional”.

Control de la liquidació

La participació dels habilitats nacionals va més enllà de l’elecció de l’empresa que executarà el tancament de Divalterra, dins del full de ruta marcat pel president Gaspar, que va decidir apartar-se del procés de selecció i “deixar treballar els que saben, de la mà de la llei”. En este sentit, la societat mercantil Divalterra serà sotmesa, fins a la seua extinció, al control financer exercit per la Intervenció de la Diputació de València.

A més d’este control intern previst en el reglament d’entitats locals, s’estableix un control addicional per part de l’interventor als actes d’administració dels liquidadors, que consistirà en la contractació, pròrroga, modificació i resolució de contractes menors i de personal; la venda d’actius i drets; la transmissió de funcions als destinataris i qualsevol pagament per import superior a 100.000 euros.

Últimes notícies

Baixaran les temperatures i podria ploure en el litoral en Nit de cap d’any

L'últim dia de 2025 arribarà amb augment de nuvolositat a la vesprada i ruixats febles en el litoral de València i nord d'Alacant. Les màximes descendiran i hi haurà gelades a l'interior amb vent fluix i variable.

Indonèsia reprén la busca de tres espanyols desapareguts després d’un naufragi

Els equips van reprendre este dimecres l'operatiu de rescat en Flores després de l'enfonsament del KM Putri Sakinah el divendres. Es busca a tres espanyols i localitzar el derelicte és clau.

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.