Comença l’extinció de Divalterra amb el nomenament dels liquidadors

La Diputació de València ha decidit que l’empresa madrilenya Referma Assessors siga l’encarregada d’iniciar la liquidació de Divalterra, un cop aprovat en ple el dictamen per a l’absorció de la plantilla per part del Consorci Provincial de Bombers i la mateixa Diputació.

El nom de reforma figura en l’informe conjunt d’Intervenció i Secretaria en què els habilitats nacionals la consideren «l’oferta professionalment més adequada«. La proposta es portarà a la Junta General de Divalterra de dimarts que ve.

Un cop definit el procés de transferència de les funcions de Divalterra al Consorci i la corporació provincial, es procedeix a la dissolució i liquidació de l’empresa seguint les regles del Dret Mercantil.

El liquidador, amb la finalitat dissoldre la societat d’acord amb la llei i rendint comptes a la propietat a través de la Junta General, serà proposat la setmana que ve a la Junta posterior al ple ordinari de juny, arran de l’informe dels habilitats nacionals que recull l’escrit presentat pel president de la Diputació, Toni Gaspar, per a la dissolució de Divalterra i el nomenament de liquidadors.

En la proposta d’acord que haurà de votar el ple de la corporació, constituït en Junta General de Divalterra, s’inclouen punts com la dissolució de la mercantil, l’inici del procés de liquidació, el cessament de l’actual Consell d’Administració i el nomenament de liquidador únic, que en este cas serà la mercantil Referma Assessors SL, amb domicili al carrer Alfons XII de Madrid, en resposta a l’informe d’Intervenció i Secretaria en el qual es valoren les diferents ofertes presentades i es considera la de Referma la més adequada.

L’informe dels habilitats nacionals a la corporació provincial inclou la recepció d’ofertes presentades per professionals amb acreditada experiència en processos de liquidació d’empreses, en un procés en el qual es va convidar a participar en la funció d’assessorament a la Cambra de Comerç de València.

El secretari i l’interventor expliquen que després de valorar positivament les opcions més idònies entre preu i experiència de l’equip, tractant que fos multidisciplinari amb competències en les àrees mercantils jurídica, economicofinancera i laboral, s’ha optat per destacar la proposta de Referma Assessors , «una de les firmes de consultoria econòmica i jurídica més importants en l’àmbit nacional».

Control de la liquidació

La participació dels habilitats nacionals va més enllà de l’elecció de l’empresa que executarà el tancament de Divalterra, dins del full de ruta marcat pel president Gaspar, que va decidir apartar-se del procés de selecció i «deixar treballar els que saben, de la mà de la llei». En este sentit, la societat mercantil Divalterra serà sotmesa, fins a la seua extinció, al control financer exercit per la Intervenció de la Diputació de València.

A més d’este control intern previst en el reglament d’entitats locals, s’estableix un control addicional per part de l’interventor als actes d’administració dels liquidadors, que consistirà en la contractació, pròrroga, modificació i resolució de contractes menors i de personal; la venda d’actius i drets; la transmissió de funcions als destinataris i qualsevol pagament per import superior a 100.000 euros.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.