10 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Comença l’extinció de Divalterra amb el nomenament dels liquidadors

La Diputació de València ha decidit que l’empresa madrilenya Referma Assessors siga l’encarregada d’iniciar la liquidació de Divalterra, un cop aprovat en ple el dictamen per a l’absorció de la plantilla per part del Consorci Provincial de Bombers i la mateixa Diputació.

El nom de reforma figura en l’informe conjunt d’Intervenció i Secretaria en què els habilitats nacionals la consideren “l’oferta professionalment més adequada“. La proposta es portarà a la Junta General de Divalterra de dimarts que ve.

Un cop definit el procés de transferència de les funcions de Divalterra al Consorci i la corporació provincial, es procedeix a la dissolució i liquidació de l’empresa seguint les regles del Dret Mercantil.

El liquidador, amb la finalitat dissoldre la societat d’acord amb la llei i rendint comptes a la propietat a través de la Junta General, serà proposat la setmana que ve a la Junta posterior al ple ordinari de juny, arran de l’informe dels habilitats nacionals que recull l’escrit presentat pel president de la Diputació, Toni Gaspar, per a la dissolució de Divalterra i el nomenament de liquidadors.

En la proposta d’acord que haurà de votar el ple de la corporació, constituït en Junta General de Divalterra, s’inclouen punts com la dissolució de la mercantil, l’inici del procés de liquidació, el cessament de l’actual Consell d’Administració i el nomenament de liquidador únic, que en este cas serà la mercantil Referma Assessors SL, amb domicili al carrer Alfons XII de Madrid, en resposta a l’informe d’Intervenció i Secretaria en el qual es valoren les diferents ofertes presentades i es considera la de Referma la més adequada.

L’informe dels habilitats nacionals a la corporació provincial inclou la recepció d’ofertes presentades per professionals amb acreditada experiència en processos de liquidació d’empreses, en un procés en el qual es va convidar a participar en la funció d’assessorament a la Cambra de Comerç de València.

El secretari i l’interventor expliquen que després de valorar positivament les opcions més idònies entre preu i experiència de l’equip, tractant que fos multidisciplinari amb competències en les àrees mercantils jurídica, economicofinancera i laboral, s’ha optat per destacar la proposta de Referma Assessors , “una de les firmes de consultoria econòmica i jurídica més importants en l’àmbit nacional”.

Control de la liquidació

La participació dels habilitats nacionals va més enllà de l’elecció de l’empresa que executarà el tancament de Divalterra, dins del full de ruta marcat pel president Gaspar, que va decidir apartar-se del procés de selecció i “deixar treballar els que saben, de la mà de la llei”. En este sentit, la societat mercantil Divalterra serà sotmesa, fins a la seua extinció, al control financer exercit per la Intervenció de la Diputació de València.

A més d’este control intern previst en el reglament d’entitats locals, s’estableix un control addicional per part de l’interventor als actes d’administració dels liquidadors, que consistirà en la contractació, pròrroga, modificació i resolució de contractes menors i de personal; la venda d’actius i drets; la transmissió de funcions als destinataris i qualsevol pagament per import superior a 100.000 euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.