Comença l’extinció de Divalterra amb el nomenament dels liquidadors

La Diputació de València ha decidit que l’empresa madrilenya Referma Assessors siga l’encarregada d’iniciar la liquidació de Divalterra, un cop aprovat en ple el dictamen per a l’absorció de la plantilla per part del Consorci Provincial de Bombers i la mateixa Diputació.

El nom de reforma figura en l’informe conjunt d’Intervenció i Secretaria en què els habilitats nacionals la consideren «l’oferta professionalment més adequada«. La proposta es portarà a la Junta General de Divalterra de dimarts que ve.

Un cop definit el procés de transferència de les funcions de Divalterra al Consorci i la corporació provincial, es procedeix a la dissolució i liquidació de l’empresa seguint les regles del Dret Mercantil.

El liquidador, amb la finalitat dissoldre la societat d’acord amb la llei i rendint comptes a la propietat a través de la Junta General, serà proposat la setmana que ve a la Junta posterior al ple ordinari de juny, arran de l’informe dels habilitats nacionals que recull l’escrit presentat pel president de la Diputació, Toni Gaspar, per a la dissolució de Divalterra i el nomenament de liquidadors.

En la proposta d’acord que haurà de votar el ple de la corporació, constituït en Junta General de Divalterra, s’inclouen punts com la dissolució de la mercantil, l’inici del procés de liquidació, el cessament de l’actual Consell d’Administració i el nomenament de liquidador únic, que en este cas serà la mercantil Referma Assessors SL, amb domicili al carrer Alfons XII de Madrid, en resposta a l’informe d’Intervenció i Secretaria en el qual es valoren les diferents ofertes presentades i es considera la de Referma la més adequada.

L’informe dels habilitats nacionals a la corporació provincial inclou la recepció d’ofertes presentades per professionals amb acreditada experiència en processos de liquidació d’empreses, en un procés en el qual es va convidar a participar en la funció d’assessorament a la Cambra de Comerç de València.

El secretari i l’interventor expliquen que després de valorar positivament les opcions més idònies entre preu i experiència de l’equip, tractant que fos multidisciplinari amb competències en les àrees mercantils jurídica, economicofinancera i laboral, s’ha optat per destacar la proposta de Referma Assessors , «una de les firmes de consultoria econòmica i jurídica més importants en l’àmbit nacional».

Control de la liquidació

La participació dels habilitats nacionals va més enllà de l’elecció de l’empresa que executarà el tancament de Divalterra, dins del full de ruta marcat pel president Gaspar, que va decidir apartar-se del procés de selecció i «deixar treballar els que saben, de la mà de la llei». En este sentit, la societat mercantil Divalterra serà sotmesa, fins a la seua extinció, al control financer exercit per la Intervenció de la Diputació de València.

A més d’este control intern previst en el reglament d’entitats locals, s’estableix un control addicional per part de l’interventor als actes d’administració dels liquidadors, que consistirà en la contractació, pròrroga, modificació i resolució de contractes menors i de personal; la venda d’actius i drets; la transmissió de funcions als destinataris i qualsevol pagament per import superior a 100.000 euros.

Últimes notícies

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.

Desallotgen 80 veïns per un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap de València, ha obligat a desallotjar 80 veïns de dos blocs per la gran quantitat de fum, sense causar ferits. La Policia investiga si el foc ha sigut intencionat, coincidint amb un desnonament judicial previst per a este dijous al matí.