Comença l’extinció de Divalterra amb el nomenament dels liquidadors

La Diputació de València ha decidit que l’empresa madrilenya Referma Assessors siga l’encarregada d’iniciar la liquidació de Divalterra, un cop aprovat en ple el dictamen per a l’absorció de la plantilla per part del Consorci Provincial de Bombers i la mateixa Diputació.

El nom de reforma figura en l’informe conjunt d’Intervenció i Secretaria en què els habilitats nacionals la consideren «l’oferta professionalment més adequada«. La proposta es portarà a la Junta General de Divalterra de dimarts que ve.

Un cop definit el procés de transferència de les funcions de Divalterra al Consorci i la corporació provincial, es procedeix a la dissolució i liquidació de l’empresa seguint les regles del Dret Mercantil.

El liquidador, amb la finalitat dissoldre la societat d’acord amb la llei i rendint comptes a la propietat a través de la Junta General, serà proposat la setmana que ve a la Junta posterior al ple ordinari de juny, arran de l’informe dels habilitats nacionals que recull l’escrit presentat pel president de la Diputació, Toni Gaspar, per a la dissolució de Divalterra i el nomenament de liquidadors.

En la proposta d’acord que haurà de votar el ple de la corporació, constituït en Junta General de Divalterra, s’inclouen punts com la dissolució de la mercantil, l’inici del procés de liquidació, el cessament de l’actual Consell d’Administració i el nomenament de liquidador únic, que en este cas serà la mercantil Referma Assessors SL, amb domicili al carrer Alfons XII de Madrid, en resposta a l’informe d’Intervenció i Secretaria en el qual es valoren les diferents ofertes presentades i es considera la de Referma la més adequada.

L’informe dels habilitats nacionals a la corporació provincial inclou la recepció d’ofertes presentades per professionals amb acreditada experiència en processos de liquidació d’empreses, en un procés en el qual es va convidar a participar en la funció d’assessorament a la Cambra de Comerç de València.

El secretari i l’interventor expliquen que després de valorar positivament les opcions més idònies entre preu i experiència de l’equip, tractant que fos multidisciplinari amb competències en les àrees mercantils jurídica, economicofinancera i laboral, s’ha optat per destacar la proposta de Referma Assessors , «una de les firmes de consultoria econòmica i jurídica més importants en l’àmbit nacional».

Control de la liquidació

La participació dels habilitats nacionals va més enllà de l’elecció de l’empresa que executarà el tancament de Divalterra, dins del full de ruta marcat pel president Gaspar, que va decidir apartar-se del procés de selecció i «deixar treballar els que saben, de la mà de la llei». En este sentit, la societat mercantil Divalterra serà sotmesa, fins a la seua extinció, al control financer exercit per la Intervenció de la Diputació de València.

A més d’este control intern previst en el reglament d’entitats locals, s’estableix un control addicional per part de l’interventor als actes d’administració dels liquidadors, que consistirà en la contractació, pròrroga, modificació i resolució de contractes menors i de personal; la venda d’actius i drets; la transmissió de funcions als destinataris i qualsevol pagament per import superior a 100.000 euros.

Últimes notícies

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.