Comença la segona edició del programa de Voluntariat Virtual pel Valencià de Sagunt

 

El Gabinet de Promoció del Valencià de l’Ajuntament de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), torna a impulsar el programa de Voluntariat Virtual pel Valencià, un servici gratuït dirigit a persones que vulguen aprendre i millorar el seu nivell oral de valencià amb una persona voluntària a través de les noves tecnologies.

 

Esta serà la segona edició del programa després de l’èxit que va tindre l’anterior i que es va fer d’abril a maig a conseqüència del confinament per l’Estat d’Alarma. Esta iniciativa, segons ha explicat la regidora del Gabinet de Promoció del Valencià, Mª Josep Soriano, funciona constituint un tàndem lingüístic en el que dos persones són seleccionades perquè hi col·laboren ensenyant i aprenent valencià.

 

El mètode consistix en sessions de conversa que duren entre 15 i 30 minuts per a arribar al màxim de persones possible i interferir el mínim en la conciliació familiar i laboral. La idea de partida és que cada parella puga fer, com a mínim, unes 10 sessions de conversa, però ho poden ajustar a la seua disponibilitat i comoditat.

 

Per a participar en el programa, les persones interessades hauran de donar-se d’alta enviant un correu electrònic a gpv@aytosagunto.es i indicar simplement el nom, l’edat, un telèfon mòbil i una breu descripció sobre aficions i interessos, a demés de dir si volen ser aprenents o ensenyants. A partir d’ací, el Gabinet buscarà les millors parelles lingüístiques i les posarà en contacte.

Últimes notícies

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.
FILMOTECA D'ESTIU