12.6 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Comença la segona edició del programa de Voluntariat Virtual pel Valencià de Sagunt

 

El Gabinet de Promoció del Valencià de l’Ajuntament de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), torna a impulsar el programa de Voluntariat Virtual pel Valencià, un servici gratuït dirigit a persones que vulguen aprendre i millorar el seu nivell oral de valencià amb una persona voluntària a través de les noves tecnologies.

 

Esta serà la segona edició del programa després de l’èxit que va tindre l’anterior i que es va fer d’abril a maig a conseqüència del confinament per l’Estat d’Alarma. Esta iniciativa, segons ha explicat la regidora del Gabinet de Promoció del Valencià, Mª Josep Soriano, funciona constituint un tàndem lingüístic en el que dos persones són seleccionades perquè hi col·laboren ensenyant i aprenent valencià.

 

El mètode consistix en sessions de conversa que duren entre 15 i 30 minuts per a arribar al màxim de persones possible i interferir el mínim en la conciliació familiar i laboral. La idea de partida és que cada parella puga fer, com a mínim, unes 10 sessions de conversa, però ho poden ajustar a la seua disponibilitat i comoditat.

 

Per a participar en el programa, les persones interessades hauran de donar-se d’alta enviant un correu electrònic a [email protected] i indicar simplement el nom, l’edat, un telèfon mòbil i una breu descripció sobre aficions i interessos, a demés de dir si volen ser aprenents o ensenyants. A partir d’ací, el Gabinet buscarà les millors parelles lingüístiques i les posarà en contacte.

Últimes notícies

Onze comunitats en alerta per nevades, onatge i vent: ratxes de fins a 100 km/h a Catalunya i Comunitat Valenciana

Onze comunitats activen avisos per neu, temporal marítim i vent. Catalunya i Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per ratxes de fins a 100 km/h.

El rei presidix hui a València l’obertura del curs universitari i els Premis Rei Jaume I

Felip VI encapçala a València l'obertura nacional del curs universitari, ajornada al setembre per alerta roja, i lliurament els Premis Rei Jaume I en la Llotja.

Radiografia de la violència de gènere a Espanya: 41 assassinats i 570 denúncies diàries en 2025

Les dades oficials de 2025 dibuixen un augment sostingut de la violència masclista: 41 assassinats i 570 denúncies diàries, amb la violència sexual a l'alça.

El domini .val: el nom que el valencià mereix en internet

Descobreix la importància del domini .val per a la identitat valenciana en l'espai digital i la seva rellevància actual.

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.