7.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Comença la segona edició del programa de Voluntariat Virtual pel Valencià de Sagunt

 

El Gabinet de Promoció del Valencià de l’Ajuntament de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), torna a impulsar el programa de Voluntariat Virtual pel Valencià, un servici gratuït dirigit a persones que vulguen aprendre i millorar el seu nivell oral de valencià amb una persona voluntària a través de les noves tecnologies.

 

Esta serà la segona edició del programa després de l’èxit que va tindre l’anterior i que es va fer d’abril a maig a conseqüència del confinament per l’Estat d’Alarma. Esta iniciativa, segons ha explicat la regidora del Gabinet de Promoció del Valencià, Mª Josep Soriano, funciona constituint un tàndem lingüístic en el que dos persones són seleccionades perquè hi col·laboren ensenyant i aprenent valencià.

 

El mètode consistix en sessions de conversa que duren entre 15 i 30 minuts per a arribar al màxim de persones possible i interferir el mínim en la conciliació familiar i laboral. La idea de partida és que cada parella puga fer, com a mínim, unes 10 sessions de conversa, però ho poden ajustar a la seua disponibilitat i comoditat.

 

Per a participar en el programa, les persones interessades hauran de donar-se d’alta enviant un correu electrònic a [email protected] i indicar simplement el nom, l’edat, un telèfon mòbil i una breu descripció sobre aficions i interessos, a demés de dir si volen ser aprenents o ensenyants. A partir d’ací, el Gabinet buscarà les millors parelles lingüístiques i les posarà en contacte.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.