Comença la segona edició del programa de Voluntariat Virtual pel Valencià de Sagunt

 

El Gabinet de Promoció del Valencià de l’Ajuntament de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), torna a impulsar el programa de Voluntariat Virtual pel Valencià, un servici gratuït dirigit a persones que vulguen aprendre i millorar el seu nivell oral de valencià amb una persona voluntària a través de les noves tecnologies.

 

Esta serà la segona edició del programa després de l’èxit que va tindre l’anterior i que es va fer d’abril a maig a conseqüència del confinament per l’Estat d’Alarma. Esta iniciativa, segons ha explicat la regidora del Gabinet de Promoció del Valencià, Mª Josep Soriano, funciona constituint un tàndem lingüístic en el que dos persones són seleccionades perquè hi col·laboren ensenyant i aprenent valencià.

 

El mètode consistix en sessions de conversa que duren entre 15 i 30 minuts per a arribar al màxim de persones possible i interferir el mínim en la conciliació familiar i laboral. La idea de partida és que cada parella puga fer, com a mínim, unes 10 sessions de conversa, però ho poden ajustar a la seua disponibilitat i comoditat.

 

Per a participar en el programa, les persones interessades hauran de donar-se d’alta enviant un correu electrònic a gpv@aytosagunto.es i indicar simplement el nom, l’edat, un telèfon mòbil i una breu descripció sobre aficions i interessos, a demés de dir si volen ser aprenents o ensenyants. A partir d’ací, el Gabinet buscarà les millors parelles lingüístiques i les posarà en contacte.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.