16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Comprar amb la palma de la mà, el nou mètode de pagament d’Amazon

Comprar amb la palma de la mà, el nou mètode de pagament d’Amazon | Digital Trends

 

Amazon ha posat en fase de proves final el seu nou mètode de pagament i identificació, amb el que els seus usuaris podran accedir als seus servicis i realitzar els pagaments de les seues compres tan sols amb la palma de la mà. Ho ha avançat el ‘New York Post’, que apunta al fet de què els mateixos treballadors de la companyia estan participant en les proves, utilitzant el sensor de la palma en les mateixes màquines expenedores de l’empresa.

 

El sistema, desenvolupat per la tecnològica ‘Orville’ es fonamenta en un escàner biomètric, que identifica l’usuari a través de la forma, la mida i les empremtes de la palma de la mà; fixant-se en eixes parts que són úniques de cada persona. Vinculades a cada empremta està l’usuari d’Amazon i el seu número de compte, de tal manera que se suprimix la necessitat de perdre temps utilitzant la targeta de crèdit o introduint codis de seguretat; tot això en un procés rapidíssim de només 300 mil·lisegons.

 

La privacitat, el principal ‘handicap’

El nou mètode de pagament, que està previst que entre en funcionament a finals d’este mateix any en els supermercats Whole Foods (als EUA), propietat també de la companyia, ha anat acompanyat també de polèmica.

 

El principal obstacle que troba la innovació tecnològica és ni més ni menys que la privacitat dels seus usuaris, que com en tantes noves tecnologies, podria quedar totalment vulnerable en el moment de cedir la seua empremta biomètrica. Una qüestió important, que més enllà de possibles piratejos informàtics, podria ser el pas definitiu del transvasament de dades personals, i del que no es podria fugir, ja que a diferència d’una contrasenya, les empremtes biomètriques no es poden canviar.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.

Feijóo va reiterar davant la jutgessa que les riuades per la DANA van ser una emergència nacional

Feijóo va declarar com a testimoni per la gestió de la DANA i va sostindre que l'episodi havia de tractar-se com a emergència nacional. Va afirmar que la coordinació estatal era necessària i que el Govern no la va assumir.

Mor una dona en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona ha mort en l'incendi d'una vivenda situada en el tercer pis d'un edifici de cinc altures a Vila-real. Dos dotacions de bombers han intervingut i els sanitaris han confirmat la defunció.

Pérez Llorca defén impulsar una llei valenciana de costes per a protegir el litoral

Pérez Llorca ha defés la gestió del Consell en la protecció del litoral i ha anunciat l'impuls d'una llei valenciana de costes. La norma, basada en l'Estatut, ha sigut presentada com una via per a reforçar la capacitat autonòmica i millorar la defensa de platges i fronts urbans.