5.4 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Comprar amb la palma de la mà, el nou mètode de pagament d’Amazon

Comprar amb la palma de la mà, el nou mètode de pagament d’Amazon | Digital Trends

 

Amazon ha posat en fase de proves final el seu nou mètode de pagament i identificació, amb el que els seus usuaris podran accedir als seus servicis i realitzar els pagaments de les seues compres tan sols amb la palma de la mà. Ho ha avançat el ‘New York Post’, que apunta al fet de què els mateixos treballadors de la companyia estan participant en les proves, utilitzant el sensor de la palma en les mateixes màquines expenedores de l’empresa.

 

El sistema, desenvolupat per la tecnològica ‘Orville’ es fonamenta en un escàner biomètric, que identifica l’usuari a través de la forma, la mida i les empremtes de la palma de la mà; fixant-se en eixes parts que són úniques de cada persona. Vinculades a cada empremta està l’usuari d’Amazon i el seu número de compte, de tal manera que se suprimix la necessitat de perdre temps utilitzant la targeta de crèdit o introduint codis de seguretat; tot això en un procés rapidíssim de només 300 mil·lisegons.

 

La privacitat, el principal ‘handicap’

El nou mètode de pagament, que està previst que entre en funcionament a finals d’este mateix any en els supermercats Whole Foods (als EUA), propietat també de la companyia, ha anat acompanyat també de polèmica.

 

El principal obstacle que troba la innovació tecnològica és ni més ni menys que la privacitat dels seus usuaris, que com en tantes noves tecnologies, podria quedar totalment vulnerable en el moment de cedir la seua empremta biomètrica. Una qüestió important, que més enllà de possibles piratejos informàtics, podria ser el pas definitiu del transvasament de dades personals, i del que no es podria fugir, ja que a diferència d’una contrasenya, les empremtes biomètriques no es poden canviar.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

La compravenda de vivendes en la Comunitat va pujar un 1% al setembre i el preu va escalar un 13,8%

La compravenda de vivendes en la Comunitat Valenciana va repuntar al setembre un 1% fins a 9.097 operacions. El metre quadrat es va encarir un 13,8% i els préstecs van créixer un 13,5%.

Cel buidat i màximes a l’alça, amb vent fort en el nord de Castelló

Cel poc nuvolós o buidat este dijous, amb mínimes a la baixa i gelades febles a l'interior. Les màximes pujaran i el nord de Castelló tindrà vent fort.

Les Corts voten la investidura de Pérez Llorca amb el suport de Vox en l’aire

Les Corts celebren el ple d'investidura de Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón. Vox decidirà el seu vot després del discurs i el seu suport és clau.

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla