6.9 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Planten 300 arbres en un estadi de futbol d’Àustria en defensa del medi ambient

Imatge de l'estadi amb els 300 arbres plantats

Imatge de l’estadi amb els 300 arbres plantats | Twitter

 

Imatge increïble la que ens arriba des d’Àustria, a on un estadi de futbol s’ha convertit en un enorme bosc de 300 arbres de fins a 14 metres d’altura amb l’objectiu de reivindicar la naturalesa i defensar el medi ambient en un context de gran contaminació per part de l’home. Una barreja d’art i ecologia que es pot vore a la ciutat austríaca Klagenfurt en el Wörthersee Stadion, l’estadi amb capacitat per a 30.000 persones, que ha acollit esta faraònica obra d’art mai vista fins ara.

 

Amb el nom de ‘For Forest’, l’artista suís Klaus Littmann ha creat esta espectacular obra artística, la més gran feta mai en Àustria, basada en el curiós dibuix que l’artista austríac Max Peintner va crear l’any 1971 que, baix el nom de ‘La inquietant força d’atracció de la Natura’, mostra una gris metròpolis d’acer i pedra amb un estadi a on el públic, des de les grades, observa un bosc, com si es tractara d’un zoo. Estes són algunes de les impressionants imàtgens: 

 

 

Esta impressionant obra va ser presentada este dijous als mitjans de comunicació, però no serà fins a este diumenge, 8 de setembre, quan els visitants podran entrar de forma gratuïta a l’estadi de Klagenfurt per a observar-la fins al 27 d’octubre.

 

30 anys ideant com fer l’obra

Littmann ha sigut l’encarregat de fer realitat el dibuix de Peintner transportant els arbres fins al camp de futbol d’este estadi, un dels més moderns del país. En concret, el bosc que es pot trobar en la gespa del camp compta amb bedolls salzes, carpes, àlbers i aurons, entre altras espècies. «El contrast del metall, l’acer, el cristall i el bosc no podria ser millor», afirma el seu creador, que portava 30 anys ideant com podia fer realitat el dibuix.

 

I és que aquella idea sorgida fa prop de mig segle volia representar l’últim reducte de la naturalesa al món contemplada com un circ, idea que pren encara més sentit en l’actualitat amb la greu crisi climàtica i mediambiental que vivim. Segons el seu autor, l’estadi es pot interpretar com un mur de protecció de la natura.

 

Els arbres es poden contemplar només des de les grades

Els arbres es poden contemplar només des de les grades | Twitter

 

Peintner, present en l’estadi

Peintner també va estar present en la presentació de l’obra d’art, que tan sols pot ser visitada des de les grades, a on es poden tindre diferents impressions. A més, el fet que les fulles dels arbres vagen canviant per les condicions meteorològiques cada volta més desfavorables, asseguren que cada visita siga una nova experiència.

 

Una volta finalitze el període de visites del públic, el 27 d’octubre, els arbres seran replantats als afores de l’estadi com una «escultura viva» i es tornarà a posar la gespa de l’estadi a on juga un equip de la segona divisió austríaca. L’ajuntament no ha destinat ni un euro públic en esta obra d’art.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.