12.3 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

Planten 300 arbres en un estadi de futbol d’Àustria en defensa del medi ambient

Imatge de l'estadi amb els 300 arbres plantats

Imatge de l’estadi amb els 300 arbres plantats | Twitter

 

Imatge increïble la que ens arriba des d’Àustria, a on un estadi de futbol s’ha convertit en un enorme bosc de 300 arbres de fins a 14 metres d’altura amb l’objectiu de reivindicar la naturalesa i defensar el medi ambient en un context de gran contaminació per part de l’home. Una barreja d’art i ecologia que es pot vore a la ciutat austríaca Klagenfurt en el Wörthersee Stadion, l’estadi amb capacitat per a 30.000 persones, que ha acollit esta faraònica obra d’art mai vista fins ara.

 

Amb el nom de ‘For Forest’, l’artista suís Klaus Littmann ha creat esta espectacular obra artística, la més gran feta mai en Àustria, basada en el curiós dibuix que l’artista austríac Max Peintner va crear l’any 1971 que, baix el nom de ‘La inquietant força d’atracció de la Natura’, mostra una gris metròpolis d’acer i pedra amb un estadi a on el públic, des de les grades, observa un bosc, com si es tractara d’un zoo. Estes són algunes de les impressionants imàtgens: 

 

 

Esta impressionant obra va ser presentada este dijous als mitjans de comunicació, però no serà fins a este diumenge, 8 de setembre, quan els visitants podran entrar de forma gratuïta a l’estadi de Klagenfurt per a observar-la fins al 27 d’octubre.

 

30 anys ideant com fer l’obra

Littmann ha sigut l’encarregat de fer realitat el dibuix de Peintner transportant els arbres fins al camp de futbol d’este estadi, un dels més moderns del país. En concret, el bosc que es pot trobar en la gespa del camp compta amb bedolls salzes, carpes, àlbers i aurons, entre altras espècies. «El contrast del metall, l’acer, el cristall i el bosc no podria ser millor», afirma el seu creador, que portava 30 anys ideant com podia fer realitat el dibuix.

 

I és que aquella idea sorgida fa prop de mig segle volia representar l’últim reducte de la naturalesa al món contemplada com un circ, idea que pren encara més sentit en l’actualitat amb la greu crisi climàtica i mediambiental que vivim. Segons el seu autor, l’estadi es pot interpretar com un mur de protecció de la natura.

 

Els arbres es poden contemplar només des de les grades

Els arbres es poden contemplar només des de les grades | Twitter

 

Peintner, present en l’estadi

Peintner també va estar present en la presentació de l’obra d’art, que tan sols pot ser visitada des de les grades, a on es poden tindre diferents impressions. A més, el fet que les fulles dels arbres vagen canviant per les condicions meteorològiques cada volta més desfavorables, asseguren que cada visita siga una nova experiència.

 

Una volta finalitze el període de visites del públic, el 27 d’octubre, els arbres seran replantats als afores de l’estadi com una «escultura viva» i es tornarà a posar la gespa de l’estadi a on juga un equip de la segona divisió austríaca. L’ajuntament no ha destinat ni un euro públic en esta obra d’art.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’atur puja a l’octubre en la Comunitat Valenciana: 742 persones més i 294.757 aturats

L'atur ha pujat a l'octubre en 742 persones en la Comunitat Valenciana (+0,25%), fins a 294.757. Alacant i Castelló augmenten i València registra un descens.

La Comissió sobre la DANA del Congrés arranca hui amb la veu de les víctimes

La comissió que investiga la gestió de la DANA que va deixar més de 200 morts inicia tres sessions amb els testimoniatges de les víctimes. Són les primeres 13 de 127 compareixences previstes.

Dimarts amb cel poc nuvolós, temperatures sense tot just canvis i vent fluix en la Comunitat Valenciana

Dimarts estable amb intervals de núvols baixos i boires interiors; les màximes a penes varien i el vent gira a sud al migdia. El dimecres augmentarà la nuvolositat a la vesprada.

Concentració a València reconeix un any de lluita per les víctimes de la DANA

Diversos centenars de persones s'han reunit en la Plaça de la Verge per a agrair el suport dels moviments socials a les víctimes de la DANA. La jornada ha coincidit amb la renúncia de Carlos Mazón com president de la Generalitat.

Mazón formalitza en Les Corts la seua renúncia com president de la Generalitat

Carlos Mazón ha registrat la seua renúncia com president de la Generalitat en Les Corts, després d'anunciar-la al matí. S'activa el relleu i el calendari d'investidura.

Una concentració reconeix un any de suport a les víctimes de la DANA a València

Diversos centenars de persones s'han concentrat en la Plaça de la Verge per a agrair un any de suport a les víctimes de la DANA, coincidint amb la renúncia de Mazón.

Tristesa i alleujament en la cúpula del PP per la dimissió de Carlos Mazón

La renúncia del president valencià ha coincidit amb la reunió mensual del PP a Gènova, marcada per absències i per un to contingut. Dirigents l'han qualificada d'inevitable.

Vilaplana declara que Mazón no va saber el que ocorria ni va mostrar pressa el 29-O

La periodista ha assegurat davant la jutgessa que el president va atendre crides i missatges durant el menjar del 29-O però no va escoltar el seu mòbil sonar, i que el va veure tranquil en eixir cap a l'aparcament. No ha aportat el tiquet del pàrquing i facilitarà la matrícula perquè l'empresa confirme l'hora.