Planten 300 arbres en un estadi de futbol d’Àustria en defensa del medi ambient

Imatge de l'estadi amb els 300 arbres plantats

Imatge de l’estadi amb els 300 arbres plantats | Twitter

 

Imatge increïble la que ens arriba des d’Àustria, a on un estadi de futbol s’ha convertit en un enorme bosc de 300 arbres de fins a 14 metres d’altura amb l’objectiu de reivindicar la naturalesa i defensar el medi ambient en un context de gran contaminació per part de l’home. Una barreja d’art i ecologia que es pot vore a la ciutat austríaca Klagenfurt en el Wörthersee Stadion, l’estadi amb capacitat per a 30.000 persones, que ha acollit esta faraònica obra d’art mai vista fins ara.

 

Amb el nom de ‘For Forest’, l’artista suís Klaus Littmann ha creat esta espectacular obra artística, la més gran feta mai en Àustria, basada en el curiós dibuix que l’artista austríac Max Peintner va crear l’any 1971 que, baix el nom de ‘La inquietant força d’atracció de la Natura’, mostra una gris metròpolis d’acer i pedra amb un estadi a on el públic, des de les grades, observa un bosc, com si es tractara d’un zoo. Estes són algunes de les impressionants imàtgens: 

 

 

Esta impressionant obra va ser presentada este dijous als mitjans de comunicació, però no serà fins a este diumenge, 8 de setembre, quan els visitants podran entrar de forma gratuïta a l’estadi de Klagenfurt per a observar-la fins al 27 d’octubre.

 

30 anys ideant com fer l’obra

Littmann ha sigut l’encarregat de fer realitat el dibuix de Peintner transportant els arbres fins al camp de futbol d’este estadi, un dels més moderns del país. En concret, el bosc que es pot trobar en la gespa del camp compta amb bedolls salzes, carpes, àlbers i aurons, entre altras espècies. «El contrast del metall, l’acer, el cristall i el bosc no podria ser millor», afirma el seu creador, que portava 30 anys ideant com podia fer realitat el dibuix.

 

I és que aquella idea sorgida fa prop de mig segle volia representar l’últim reducte de la naturalesa al món contemplada com un circ, idea que pren encara més sentit en l’actualitat amb la greu crisi climàtica i mediambiental que vivim. Segons el seu autor, l’estadi es pot interpretar com un mur de protecció de la natura.

 

Els arbres es poden contemplar només des de les grades

Els arbres es poden contemplar només des de les grades | Twitter

 

Peintner, present en l’estadi

Peintner també va estar present en la presentació de l’obra d’art, que tan sols pot ser visitada des de les grades, a on es poden tindre diferents impressions. A més, el fet que les fulles dels arbres vagen canviant per les condicions meteorològiques cada volta més desfavorables, asseguren que cada visita siga una nova experiència.

 

Una volta finalitze el període de visites del públic, el 27 d’octubre, els arbres seran replantats als afores de l’estadi com una «escultura viva» i es tornarà a posar la gespa de l’estadi a on juga un equip de la segona divisió austríaca. L’ajuntament no ha destinat ni un euro públic en esta obra d’art.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.