Planten 300 arbres en un estadi de futbol d’Àustria en defensa del medi ambient

Imatge de l'estadi amb els 300 arbres plantats

Imatge de l’estadi amb els 300 arbres plantats | Twitter

 

Imatge increïble la que ens arriba des d’Àustria, a on un estadi de futbol s’ha convertit en un enorme bosc de 300 arbres de fins a 14 metres d’altura amb l’objectiu de reivindicar la naturalesa i defensar el medi ambient en un context de gran contaminació per part de l’home. Una barreja d’art i ecologia que es pot vore a la ciutat austríaca Klagenfurt en el Wörthersee Stadion, l’estadi amb capacitat per a 30.000 persones, que ha acollit esta faraònica obra d’art mai vista fins ara.

 

Amb el nom de ‘For Forest’, l’artista suís Klaus Littmann ha creat esta espectacular obra artística, la més gran feta mai en Àustria, basada en el curiós dibuix que l’artista austríac Max Peintner va crear l’any 1971 que, baix el nom de ‘La inquietant força d’atracció de la Natura’, mostra una gris metròpolis d’acer i pedra amb un estadi a on el públic, des de les grades, observa un bosc, com si es tractara d’un zoo. Estes són algunes de les impressionants imàtgens: 

 

 

Esta impressionant obra va ser presentada este dijous als mitjans de comunicació, però no serà fins a este diumenge, 8 de setembre, quan els visitants podran entrar de forma gratuïta a l’estadi de Klagenfurt per a observar-la fins al 27 d’octubre.

 

30 anys ideant com fer l’obra

Littmann ha sigut l’encarregat de fer realitat el dibuix de Peintner transportant els arbres fins al camp de futbol d’este estadi, un dels més moderns del país. En concret, el bosc que es pot trobar en la gespa del camp compta amb bedolls salzes, carpes, àlbers i aurons, entre altras espècies. «El contrast del metall, l’acer, el cristall i el bosc no podria ser millor», afirma el seu creador, que portava 30 anys ideant com podia fer realitat el dibuix.

 

I és que aquella idea sorgida fa prop de mig segle volia representar l’últim reducte de la naturalesa al món contemplada com un circ, idea que pren encara més sentit en l’actualitat amb la greu crisi climàtica i mediambiental que vivim. Segons el seu autor, l’estadi es pot interpretar com un mur de protecció de la natura.

 

Els arbres es poden contemplar només des de les grades

Els arbres es poden contemplar només des de les grades | Twitter

 

Peintner, present en l’estadi

Peintner també va estar present en la presentació de l’obra d’art, que tan sols pot ser visitada des de les grades, a on es poden tindre diferents impressions. A més, el fet que les fulles dels arbres vagen canviant per les condicions meteorològiques cada volta més desfavorables, asseguren que cada visita siga una nova experiència.

 

Una volta finalitze el període de visites del públic, el 27 d’octubre, els arbres seran replantats als afores de l’estadi com una «escultura viva» i es tornarà a posar la gespa de l’estadi a on juga un equip de la segona divisió austríaca. L’ajuntament no ha destinat ni un euro públic en esta obra d’art.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.