La Comunitat Valenciana començarà l’1 d’octubre a vacunar contra el papil·loma humà també als xiquets

El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, ha anunciat hui que la Comunitat Valenciana començarà a administrar la vacuna contra el papil·loma humà (VPH) també als xiquets a partir de l’1 d’octubre. Fins ara, s’incloïa en el calendari vacunal solo per a les xiquetes de 12 anys.

La Comunitat Valenciana es converteix així en una de les primeres autonomies a incloure la vacunació contra el virus del papil·loma humà (VPH) en els xics. És una mesura que busca garantir i estendre la protecció enfront de la infecció del VPH tant en xiquets com en xiquetes”, en paraules del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez.

L’extensió de la vacunació també als xics, afig el conseller, “es basa en evidències i recomanacions de societats científiques i organismes internacionals que advoquen per aquesta mesura per a contribuir a reduir la infecció pel virus del papil·loma humà i, d’aquesta manera, disminuir la incidència de tumors relacionats amb ell, especialment el càncer de coll d’úter en les dones, però també altres tumors menys prevalents en els homes”.

A més, la infecció pel VPH pot causar berrugues genitals, amb el que la vacunació enfront d’aquesta malaltia també ajudarà al seu control.

D’acord amb aquestes evidències científiques, la vacuna contra el VPH s’incorporarà en la Comunitat Valenciana en el calendari vacunal dels xics a l’edat dels 12 anys. Per tant, els primers a rebre-la, a partir del mes que ve, seran els xiquets nascuts en 2010: en primer terme, els qui van nàixer el gener de 2010, després febrer de 2010, març de 2010 i així successivament. S’administraran dues dosis amb 6-12 mesos de separació.

S’anirà immunitzant a mesura que els xiquets que acudisquen als centres de salut, on se’ls oferirà la vacuna, i, a més, la Conselleria de Sanitat dissenyarà campanyes de captació activa de la població susceptible de vacunar-se.

La vacuna que s’administrarà és la que incorpora nou serotips, que ofereix protecció enfront dels tumors més freqüents relacionats amb aquest virus a més de les berrugues genitals.

La infecció pel VPH es pot complicar en un 20% de casos

La vacuna és la forma més eficaç de previndre la infecció contra el virus del papil·loma humà, un virus amb el qual la majoria de persones sexualment tindrà contacte al llarg de la seua vida.

La principal via de transmissió del virus del papil·loma és sexual. El sexe oral i el contacte pell amb pell de la zona genital també són vies de contagi.

Una vegada que es contrau, el virus pot romandre latent durant molts anys sense causar cap símptoma. En la majoria dels casos, el sistema immunitari l’elimina, però hi ha un percentatge de població que serà portadora del virus sense saber-ho i, si no adopta les mesures adequades, el propagarà.

S’estima que la infecció és autolimitada en la majoria de les ocasions, però entorn del 20% dels casos progressa a estadis de càncer de coll uterí. Per això, la millor manera de previndre el contagi del virus del papil·loma és la vacuna.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.