12.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

La Comunitat Valenciana començarà l’1 d’octubre a vacunar contra el papil·loma humà també als xiquets

El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, ha anunciat hui que la Comunitat Valenciana començarà a administrar la vacuna contra el papil·loma humà (VPH) també als xiquets a partir de l’1 d’octubre. Fins ara, s’incloïa en el calendari vacunal solo per a les xiquetes de 12 anys.

La Comunitat Valenciana es converteix així en una de les primeres autonomies a incloure la vacunació contra el virus del papil·loma humà (VPH) en els xics. És una mesura que busca garantir i estendre la protecció enfront de la infecció del VPH tant en xiquets com en xiquetes”, en paraules del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez.

L’extensió de la vacunació també als xics, afig el conseller, “es basa en evidències i recomanacions de societats científiques i organismes internacionals que advoquen per aquesta mesura per a contribuir a reduir la infecció pel virus del papil·loma humà i, d’aquesta manera, disminuir la incidència de tumors relacionats amb ell, especialment el càncer de coll d’úter en les dones, però també altres tumors menys prevalents en els homes”.

A més, la infecció pel VPH pot causar berrugues genitals, amb el que la vacunació enfront d’aquesta malaltia també ajudarà al seu control.

D’acord amb aquestes evidències científiques, la vacuna contra el VPH s’incorporarà en la Comunitat Valenciana en el calendari vacunal dels xics a l’edat dels 12 anys. Per tant, els primers a rebre-la, a partir del mes que ve, seran els xiquets nascuts en 2010: en primer terme, els qui van nàixer el gener de 2010, després febrer de 2010, març de 2010 i així successivament. S’administraran dues dosis amb 6-12 mesos de separació.

S’anirà immunitzant a mesura que els xiquets que acudisquen als centres de salut, on se’ls oferirà la vacuna, i, a més, la Conselleria de Sanitat dissenyarà campanyes de captació activa de la població susceptible de vacunar-se.

La vacuna que s’administrarà és la que incorpora nou serotips, que ofereix protecció enfront dels tumors més freqüents relacionats amb aquest virus a més de les berrugues genitals.

La infecció pel VPH es pot complicar en un 20% de casos

La vacuna és la forma més eficaç de previndre la infecció contra el virus del papil·loma humà, un virus amb el qual la majoria de persones sexualment tindrà contacte al llarg de la seua vida.

La principal via de transmissió del virus del papil·loma és sexual. El sexe oral i el contacte pell amb pell de la zona genital també són vies de contagi.

Una vegada que es contrau, el virus pot romandre latent durant molts anys sense causar cap símptoma. En la majoria dels casos, el sistema immunitari l’elimina, però hi ha un percentatge de població que serà portadora del virus sense saber-ho i, si no adopta les mesures adequades, el propagarà.

S’estima que la infecció és autolimitada en la majoria de les ocasions, però entorn del 20% dels casos progressa a estadis de càncer de coll uterí. Per això, la millor manera de previndre el contagi del virus del papil·loma és la vacuna.

Últimes notícies

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.