La Comunitat Valenciana començarà l’1 d’octubre a vacunar contra el papil·loma humà també als xiquets

El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, ha anunciat hui que la Comunitat Valenciana començarà a administrar la vacuna contra el papil·loma humà (VPH) també als xiquets a partir de l’1 d’octubre. Fins ara, s’incloïa en el calendari vacunal solo per a les xiquetes de 12 anys.

La Comunitat Valenciana es converteix així en una de les primeres autonomies a incloure la vacunació contra el virus del papil·loma humà (VPH) en els xics. És una mesura que busca garantir i estendre la protecció enfront de la infecció del VPH tant en xiquets com en xiquetes”, en paraules del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez.

L’extensió de la vacunació també als xics, afig el conseller, “es basa en evidències i recomanacions de societats científiques i organismes internacionals que advoquen per aquesta mesura per a contribuir a reduir la infecció pel virus del papil·loma humà i, d’aquesta manera, disminuir la incidència de tumors relacionats amb ell, especialment el càncer de coll d’úter en les dones, però també altres tumors menys prevalents en els homes”.

A més, la infecció pel VPH pot causar berrugues genitals, amb el que la vacunació enfront d’aquesta malaltia també ajudarà al seu control.

D’acord amb aquestes evidències científiques, la vacuna contra el VPH s’incorporarà en la Comunitat Valenciana en el calendari vacunal dels xics a l’edat dels 12 anys. Per tant, els primers a rebre-la, a partir del mes que ve, seran els xiquets nascuts en 2010: en primer terme, els qui van nàixer el gener de 2010, després febrer de 2010, març de 2010 i així successivament. S’administraran dues dosis amb 6-12 mesos de separació.

S’anirà immunitzant a mesura que els xiquets que acudisquen als centres de salut, on se’ls oferirà la vacuna, i, a més, la Conselleria de Sanitat dissenyarà campanyes de captació activa de la població susceptible de vacunar-se.

La vacuna que s’administrarà és la que incorpora nou serotips, que ofereix protecció enfront dels tumors més freqüents relacionats amb aquest virus a més de les berrugues genitals.

La infecció pel VPH es pot complicar en un 20% de casos

La vacuna és la forma més eficaç de previndre la infecció contra el virus del papil·loma humà, un virus amb el qual la majoria de persones sexualment tindrà contacte al llarg de la seua vida.

La principal via de transmissió del virus del papil·loma és sexual. El sexe oral i el contacte pell amb pell de la zona genital també són vies de contagi.

Una vegada que es contrau, el virus pot romandre latent durant molts anys sense causar cap símptoma. En la majoria dels casos, el sistema immunitari l’elimina, però hi ha un percentatge de població que serà portadora del virus sense saber-ho i, si no adopta les mesures adequades, el propagarà.

S’estima que la infecció és autolimitada en la majoria de les ocasions, però entorn del 20% dels casos progressa a estadis de càncer de coll uterí. Per això, la millor manera de previndre el contagi del virus del papil·loma és la vacuna.

Últimes notícies

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.
FILMOTECA D'ESTIU