La Comunitat Valenciana començarà l’1 d’octubre a vacunar contra el papil·loma humà també als xiquets

El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, ha anunciat hui que la Comunitat Valenciana començarà a administrar la vacuna contra el papil·loma humà (VPH) també als xiquets a partir de l’1 d’octubre. Fins ara, s’incloïa en el calendari vacunal solo per a les xiquetes de 12 anys.

La Comunitat Valenciana es converteix així en una de les primeres autonomies a incloure la vacunació contra el virus del papil·loma humà (VPH) en els xics. És una mesura que busca garantir i estendre la protecció enfront de la infecció del VPH tant en xiquets com en xiquetes”, en paraules del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez.

L’extensió de la vacunació també als xics, afig el conseller, “es basa en evidències i recomanacions de societats científiques i organismes internacionals que advoquen per aquesta mesura per a contribuir a reduir la infecció pel virus del papil·loma humà i, d’aquesta manera, disminuir la incidència de tumors relacionats amb ell, especialment el càncer de coll d’úter en les dones, però també altres tumors menys prevalents en els homes”.

A més, la infecció pel VPH pot causar berrugues genitals, amb el que la vacunació enfront d’aquesta malaltia també ajudarà al seu control.

D’acord amb aquestes evidències científiques, la vacuna contra el VPH s’incorporarà en la Comunitat Valenciana en el calendari vacunal dels xics a l’edat dels 12 anys. Per tant, els primers a rebre-la, a partir del mes que ve, seran els xiquets nascuts en 2010: en primer terme, els qui van nàixer el gener de 2010, després febrer de 2010, març de 2010 i així successivament. S’administraran dues dosis amb 6-12 mesos de separació.

S’anirà immunitzant a mesura que els xiquets que acudisquen als centres de salut, on se’ls oferirà la vacuna, i, a més, la Conselleria de Sanitat dissenyarà campanyes de captació activa de la població susceptible de vacunar-se.

La vacuna que s’administrarà és la que incorpora nou serotips, que ofereix protecció enfront dels tumors més freqüents relacionats amb aquest virus a més de les berrugues genitals.

La infecció pel VPH es pot complicar en un 20% de casos

La vacuna és la forma més eficaç de previndre la infecció contra el virus del papil·loma humà, un virus amb el qual la majoria de persones sexualment tindrà contacte al llarg de la seua vida.

La principal via de transmissió del virus del papil·loma és sexual. El sexe oral i el contacte pell amb pell de la zona genital també són vies de contagi.

Una vegada que es contrau, el virus pot romandre latent durant molts anys sense causar cap símptoma. En la majoria dels casos, el sistema immunitari l’elimina, però hi ha un percentatge de població que serà portadora del virus sense saber-ho i, si no adopta les mesures adequades, el propagarà.

S’estima que la infecció és autolimitada en la majoria de les ocasions, però entorn del 20% dels casos progressa a estadis de càncer de coll uterí. Per això, la millor manera de previndre el contagi del virus del papil·loma és la vacuna.

Últimes notícies

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.