La Comunitat Valenciana acull a 37 refugiats afganesos

La Comunitat Valenciana ja ha rebut 37 afganesos i afganeses evacuats del país asiàtic, a través del sistema d’acolliment que s’ha coordinat entre les autonomies i el Ministeri d’Inclusió, per a distribuir les persones refugiades entre els diferents territoris. Així, la valenciana se situa com la comunitat autòmat líder d’acolliment, a la qual li segueixen Múrcia (34), Madrid (32) i Aragó (29). 

Nou autonomies han acollit ja 230 afganesos i afganeses que han sigut evacuats de Kabul per l’exèrcit espanyol, la qual cosa suposa el 80% del total. Així, i sense tindre en compte les 260 persones que han arribat aquest dilluns, només queden 60 persones a l’espera de ser acollides, que partiran el dimarts de la base aèria.

“El procés està sent molt àgil, ja que, com es pot comprovar, de les persones col·laboradores amb Espanya, el 80% dels quals han sigut evacuats han eixit ja del dispositiu temporal de la base de Torrejón de Ardoz i demà eixiran tots els que han arribat fins ara “, va precisar el ministre José Luis Escrivá.

L’objectiu del Govern era que no van passar més de 72 hores en el dispositiu temporal de la base de Torrejón de Ardoz i s’han aconseguit reduir els terminis a 48 hores.

Fins ara, la distribució entre les nou comunitats autònomes és la següent: Aragó (29), Castella-la Manxa (24), Castella i Lleó (28), Catalunya (10) Comunitat Valenciana (37), Madrid (32), Múrcia (34) Navarra (7) i el País Basc (9).

Últimes notícies

Una pastera amb més de vint migrants arriba a una platja de Calp en plena demà

Una pastera amb més de vint migrants, tots hòmens i en aparent bon estat de salut, va arribar a primera hora del matí a la platja de la Fossa, a Calp. La Guàrdia Civil es va fer càrrec del grup i el seu trasllat al port d'Alacant va quedar previst per a rebre assistència sociosanitària.

Vox garantix que la prioritat nacional queda blindada en els pressupostos de la Generalitat per a 2026

Vox assegura que la prioritat nacional queda arreplegada en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026, amb condicions més estrictes d'arrelament per a accedir a vivenda i ajudes socials.

La reunió telemàtica d’Educació sobre ràtios arranca sense UGT ni CCOO

La primera reunió telemàtica entre Educació i els sindicats docents per a negociar les ràtios se celebra sense la participació d'UGT ni CCOO, que reclamen una negociació directa.

Els jurats dels Premis Jaume I alerten de l’impacte de la desinformació i reclamen una IA ètica

Els jurats dels Premis Rei Jaume I, entre ells 25 Nobel, advertixen del mal de la desinformació per a la ciència i demanen normes ètiques per a la intel·ligència artificial.

El professorat valencià encadena 17 dies de vaga amb manifestacions i acampada a València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana acumula 17 dies lectius de vaga indefinida, amb manifestacions en les tres províncies, una acampada en el centre històric de València i noves reunions telemàtiques amb Educació.

Desarticulada a Castelló una trama que va contractar 52 mòbils d’alta gamma de manera fraudulenta

La Guàrdia Civil ha destapat a Castelló una trama que usava dades fiscals i mercantils d'empreses per a contractar 52 mòbils d'alta gamma, valorats en uns 80.000 euros, i revendre'ls en el mercat de segona mà.

Jornada de calor intensa al sud i vent molt fort a l’interior nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts de màximes en clar ascens en el sud i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló abans d'un notable descens tèrmic demà, sobretot en la mitat sud.

L’atur baixa en la Comunitat Valenciana al maig i se situa en 284.096 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va descendir al maig en 1.654 persones respecte a abril, un 0,58% menys, fins a situar el total d'aturades en 284.096.