La Comunitat Valenciana acull a 37 refugiats afganesos

La Comunitat Valenciana ja ha rebut 37 afganesos i afganeses evacuats del país asiàtic, a través del sistema d’acolliment que s’ha coordinat entre les autonomies i el Ministeri d’Inclusió, per a distribuir les persones refugiades entre els diferents territoris. Així, la valenciana se situa com la comunitat autòmat líder d’acolliment, a la qual li segueixen Múrcia (34), Madrid (32) i Aragó (29). 

Nou autonomies han acollit ja 230 afganesos i afganeses que han sigut evacuats de Kabul per l’exèrcit espanyol, la qual cosa suposa el 80% del total. Així, i sense tindre en compte les 260 persones que han arribat aquest dilluns, només queden 60 persones a l’espera de ser acollides, que partiran el dimarts de la base aèria.

“El procés està sent molt àgil, ja que, com es pot comprovar, de les persones col·laboradores amb Espanya, el 80% dels quals han sigut evacuats han eixit ja del dispositiu temporal de la base de Torrejón de Ardoz i demà eixiran tots els que han arribat fins ara “, va precisar el ministre José Luis Escrivá.

L’objectiu del Govern era que no van passar més de 72 hores en el dispositiu temporal de la base de Torrejón de Ardoz i s’han aconseguit reduir els terminis a 48 hores.

Fins ara, la distribució entre les nou comunitats autònomes és la següent: Aragó (29), Castella-la Manxa (24), Castella i Lleó (28), Catalunya (10) Comunitat Valenciana (37), Madrid (32), Múrcia (34) Navarra (7) i el País Basc (9).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.

Concentració a València per a exigir la pròrroga dels lloguers i frenar els desnonaments

Desenes de persones es concentren davant la Delegació del Govern a València per a reclamar l'aprovació del Reial decret llei 8/2026, la pròrroga dels lloguers i la fi dels desnonaments.

La Fiscalia arxiva la denúncia contra Revolta per l’ús de fons de la dana de València

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat la denúncia de dos exdirigentes de Revolta per presumptes irregularitats en la gestió de fons destinats als afectats per la dana de València en considerar els fets massa genèrics.

Dani Fernández ajorna concerts després de ser operat d’una lesió en el muscle

Dani Fernández posposa diversos concerts a Espanya i Mèxic després de patir una caiguda en el Roig Arena de València que li ha obligat a passar per quiròfan per una lesió en el muscle.