La Comunitat Valenciana acull a 37 refugiats afganesos

La Comunitat Valenciana ja ha rebut 37 afganesos i afganeses evacuats del país asiàtic, a través del sistema d’acolliment que s’ha coordinat entre les autonomies i el Ministeri d’Inclusió, per a distribuir les persones refugiades entre els diferents territoris. Així, la valenciana se situa com la comunitat autòmat líder d’acolliment, a la qual li segueixen Múrcia (34), Madrid (32) i Aragó (29). 

Nou autonomies han acollit ja 230 afganesos i afganeses que han sigut evacuats de Kabul per l’exèrcit espanyol, la qual cosa suposa el 80% del total. Així, i sense tindre en compte les 260 persones que han arribat aquest dilluns, només queden 60 persones a l’espera de ser acollides, que partiran el dimarts de la base aèria.

“El procés està sent molt àgil, ja que, com es pot comprovar, de les persones col·laboradores amb Espanya, el 80% dels quals han sigut evacuats han eixit ja del dispositiu temporal de la base de Torrejón de Ardoz i demà eixiran tots els que han arribat fins ara “, va precisar el ministre José Luis Escrivá.

L’objectiu del Govern era que no van passar més de 72 hores en el dispositiu temporal de la base de Torrejón de Ardoz i s’han aconseguit reduir els terminis a 48 hores.

Fins ara, la distribució entre les nou comunitats autònomes és la següent: Aragó (29), Castella-la Manxa (24), Castella i Lleó (28), Catalunya (10) Comunitat Valenciana (37), Madrid (32), Múrcia (34) Navarra (7) i el País Basc (9).

Últimes notícies

La segona quinzena de juny arranca amb calor i alguns ruixats de vesprada a la Comunitat

La segona quinzena de juny ha començat en la Comunitat Valenciana amb temps estable, molta calor i algun ruixat amb tronada a la vesprada, especialment en zones d’interior, segons Aemet.

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.