La Comunitat Valenciana acull a 37 refugiats afganesos

La Comunitat Valenciana ja ha rebut 37 afganesos i afganeses evacuats del país asiàtic, a través del sistema d’acolliment que s’ha coordinat entre les autonomies i el Ministeri d’Inclusió, per a distribuir les persones refugiades entre els diferents territoris. Així, la valenciana se situa com la comunitat autòmat líder d’acolliment, a la qual li segueixen Múrcia (34), Madrid (32) i Aragó (29). 

Nou autonomies han acollit ja 230 afganesos i afganeses que han sigut evacuats de Kabul per l’exèrcit espanyol, la qual cosa suposa el 80% del total. Així, i sense tindre en compte les 260 persones que han arribat aquest dilluns, només queden 60 persones a l’espera de ser acollides, que partiran el dimarts de la base aèria.

“El procés està sent molt àgil, ja que, com es pot comprovar, de les persones col·laboradores amb Espanya, el 80% dels quals han sigut evacuats han eixit ja del dispositiu temporal de la base de Torrejón de Ardoz i demà eixiran tots els que han arribat fins ara “, va precisar el ministre José Luis Escrivá.

L’objectiu del Govern era que no van passar més de 72 hores en el dispositiu temporal de la base de Torrejón de Ardoz i s’han aconseguit reduir els terminis a 48 hores.

Fins ara, la distribució entre les nou comunitats autònomes és la següent: Aragó (29), Castella-la Manxa (24), Castella i Lleó (28), Catalunya (10) Comunitat Valenciana (37), Madrid (32), Múrcia (34) Navarra (7) i el País Basc (9).

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.