Concerts en record de les víctimes del coronavirus este dijous en València

 

La plaça de l’Ajuntament serà l’escenari este dijous, 23 de juliol, de l’acte cívic en record de les víctimes de la pandèmia i en homenatge als servicis essencials de la ciutat, que ha organitzat l’Ajuntament. La música i la poesia centraran la cerimònia, que començarà a les 21:30 hores, i la pirotècnia i la llum, com a elements simbòlics.

 

Tal com ha explicat l’alcalde, Joan Ribó, «es tracta d’un acte pensat per a les persones que han faltat en este temps i les seues famílies, que van viure unes condicions molt dures; i també pensant en les moltes persones que han estat eixint tots els dies a treballar».

 

L’acte formal començarà a les 21.30 hores en la plaça de l’Ajuntament, conduït per la periodista Clara Marzà, i restringit ateses les normes de seguretat en vigor. L’homenatge s’iniciarà amb la intervenció del rapsode valencià Vicent Camps (membre del Gabinet Municipal de Normalització Lingüística), qui recitarà el poema «Cant de primavera», del poeta valencià Marc Granell.

 

Concert de l’Orquestra de València

La lectura dels versos donarà pas al concert de l’Orquestra de València que, davall de la batuta del seu director titular, Ramón Tèbar, oferirà un repertori amb peces de Mahler, Verdi, Bizet, Mascagni, Elgar i Barber. A demés, la soprano Carmen Avivar, cantant solista del Cor de la Generalitat, interpretarà el Cant dels Ocells, popularitzada per Pau Casals, i l’Ocell María de l’òpera Otello de Verdi. El director de l’OV, Ramón Tébar, participa en la cerimònia de manera totalment desinteressada.

 

Després de les peces musicals, intervindrà de nou el rapsode Vicent Camps, que oferirà una altra peça de Marc Granell, «Les veus», després del que es guardarà un minut de silenci en memòria de les persones mortes, en suport de les seues famílies i en reconeixement als servicis essencials de la ciutat.

 

El silenci desembocarà en una sèrie de disparades pirotècnics simultanis des de la plaça de l’Ajuntament, i des dels barris i pobles de València, que ompliran els cels de la ciutat de ‘palmeres blanques’ com a element simbòlic del reconeixement i homenatge.

 

Finalment, en la pàgina web municipal s’obrirà un Memorial específic, de manera que qui ho desitge podrà deixar plasmades les seues aportacions, records, expressió de dol, afecte o sentiment.

Últimes notícies

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.

Dimitrievski es veu encantat al València i deixa la seua renovació en mans del club

El porter Stole Dimitrievski assegura que està encantat al València, recorda que el club pot renovar-li de manera unilateral i confia a seguir mentres es baralla per tornar a Europa.

Detingut a Elx per assaltar la casa d’una dona major fent-se passar per tècnic

Un home de 37 anys va ser detingut a Elx per entrar a la força en la vivenda d'una dona d'avançada edat, després de fer-se passar per tècnic d'internet i sostraure un televisor i joies.

Un nou hidrogel intel·ligent promet acurtar la recuperació de les fractures òssies

Investigadors desenrotllen un hidrogel intel·ligent injectable per a tractar fractures òssies vertebrals i alveolars, que busca accelerar la regeneració de l'os i reduir complicacions.

Domingo estable en la Comunitat Valenciana amb cel buidat i una mica de boira en el litoral

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge estable, amb cels buidats, boires matinals en el litoral, temperatures sense canvis i vent fluix de component este en les hores centrals.

Els partits valencians acceleren la preparació per a les autonòmiques i municipals de 2027

A un any de les autonòmiques i municipals de 2027 en la Comunitat Valenciana, PP, PSPV, Compromís i Vox han iniciat ja la mobilització interna i el disseny de les seues estratègies electorals.