Concerts en record de les víctimes del coronavirus este dijous en València

 

La plaça de l’Ajuntament serà l’escenari este dijous, 23 de juliol, de l’acte cívic en record de les víctimes de la pandèmia i en homenatge als servicis essencials de la ciutat, que ha organitzat l’Ajuntament. La música i la poesia centraran la cerimònia, que començarà a les 21:30 hores, i la pirotècnia i la llum, com a elements simbòlics.

 

Tal com ha explicat l’alcalde, Joan Ribó, «es tracta d’un acte pensat per a les persones que han faltat en este temps i les seues famílies, que van viure unes condicions molt dures; i també pensant en les moltes persones que han estat eixint tots els dies a treballar».

 

L’acte formal començarà a les 21.30 hores en la plaça de l’Ajuntament, conduït per la periodista Clara Marzà, i restringit ateses les normes de seguretat en vigor. L’homenatge s’iniciarà amb la intervenció del rapsode valencià Vicent Camps (membre del Gabinet Municipal de Normalització Lingüística), qui recitarà el poema «Cant de primavera», del poeta valencià Marc Granell.

 

Concert de l’Orquestra de València

La lectura dels versos donarà pas al concert de l’Orquestra de València que, davall de la batuta del seu director titular, Ramón Tèbar, oferirà un repertori amb peces de Mahler, Verdi, Bizet, Mascagni, Elgar i Barber. A demés, la soprano Carmen Avivar, cantant solista del Cor de la Generalitat, interpretarà el Cant dels Ocells, popularitzada per Pau Casals, i l’Ocell María de l’òpera Otello de Verdi. El director de l’OV, Ramón Tébar, participa en la cerimònia de manera totalment desinteressada.

 

Després de les peces musicals, intervindrà de nou el rapsode Vicent Camps, que oferirà una altra peça de Marc Granell, «Les veus», després del que es guardarà un minut de silenci en memòria de les persones mortes, en suport de les seues famílies i en reconeixement als servicis essencials de la ciutat.

 

El silenci desembocarà en una sèrie de disparades pirotècnics simultanis des de la plaça de l’Ajuntament, i des dels barris i pobles de València, que ompliran els cels de la ciutat de ‘palmeres blanques’ com a element simbòlic del reconeixement i homenatge.

 

Finalment, en la pàgina web municipal s’obrirà un Memorial específic, de manera que qui ho desitge podrà deixar plasmades les seues aportacions, records, expressió de dol, afecte o sentiment.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern municipal ha facilitat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoy per un cas d’expedient disciplinari a una funcionària.

Villar defensa que el govern del PP en Alacant ha sigut transparent amb el cas Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, insistix que el govern del PP està col·laborant amb la comissió que investiga possibles irregularitats en la promoció de vivendes públiques Les Naus a la Platja de San Juan i critica la gestió del cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.

L’economia d’Alacant esquiva l’impacte dels aranzels de Trump gràcies a la venda a la UE

Un informe de la Cambra de Comerç d’Alacant conclou que l’impacte dels aranzels dels Estats Units ha sigut limitat perquè les empreses han impulsat les exportacions a la Unió Europea i el sector servicis.