28.6 C
València
Dimarts, 15 juliol, 2025

Concerts en record de les víctimes del coronavirus este dijous en València

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La plaça de l’Ajuntament serà l’escenari este dijous, 23 de juliol, de l’acte cívic en record de les víctimes de la pandèmia i en homenatge als servicis essencials de la ciutat, que ha organitzat l’Ajuntament. La música i la poesia centraran la cerimònia, que començarà a les 21:30 hores, i la pirotècnia i la llum, com a elements simbòlics.

 

Tal com ha explicat l’alcalde, Joan Ribó, «es tracta d’un acte pensat per a les persones que han faltat en este temps i les seues famílies, que van viure unes condicions molt dures; i també pensant en les moltes persones que han estat eixint tots els dies a treballar».

 

L’acte formal començarà a les 21.30 hores en la plaça de l’Ajuntament, conduït per la periodista Clara Marzà, i restringit ateses les normes de seguretat en vigor. L’homenatge s’iniciarà amb la intervenció del rapsode valencià Vicent Camps (membre del Gabinet Municipal de Normalització Lingüística), qui recitarà el poema «Cant de primavera», del poeta valencià Marc Granell.

 

Concert de l’Orquestra de València

La lectura dels versos donarà pas al concert de l’Orquestra de València que, davall de la batuta del seu director titular, Ramón Tèbar, oferirà un repertori amb peces de Mahler, Verdi, Bizet, Mascagni, Elgar i Barber. A demés, la soprano Carmen Avivar, cantant solista del Cor de la Generalitat, interpretarà el Cant dels Ocells, popularitzada per Pau Casals, i l’Ocell María de l’òpera Otello de Verdi. El director de l’OV, Ramón Tébar, participa en la cerimònia de manera totalment desinteressada.

 

Després de les peces musicals, intervindrà de nou el rapsode Vicent Camps, que oferirà una altra peça de Marc Granell, «Les veus», després del que es guardarà un minut de silenci en memòria de les persones mortes, en suport de les seues famílies i en reconeixement als servicis essencials de la ciutat.

 

El silenci desembocarà en una sèrie de disparades pirotècnics simultanis des de la plaça de l’Ajuntament, i des dels barris i pobles de València, que ompliran els cels de la ciutat de ‘palmeres blanques’ com a element simbòlic del reconeixement i homenatge.

 

Finalment, en la pàgina web municipal s’obrirà un Memorial específic, de manera que qui ho desitge podrà deixar plasmades les seues aportacions, records, expressió de dol, afecte o sentiment.

Últimes notícies

Troben mort al conductor d’un cotxe a Pedreguer després d’accident fa dos dies

Un home de 47 anys va ser trobat mort a l'interior del seu vehicle en la N-332 a Pedreguer, Alacant, després d'un accident ocorregut fa aproximadament dos dies.

EMT València avança amb 218 nous autobusos, 10 línies i major connectivitat fins a 2030

L'EMT de València presenta un pla per a renovar la seua flota amb 218 autobusos elèctrics, crear 10 noves línies i augmentar un 39% les connexions entre barris abans de 2030.

La Generalitat garantix el pagament a farmàcies i estes suspenen les seues protestes després d’acord

La Generalitat assegura la liquidació de pagaments pendents a farmàcies valencianes abans de fi de juliol, la qual cosa ha portat a la suspensió de les seues protestes.

El port de València planeja concentrar el 45% del trànsit espanyol de contenidors per a 2035

El Pla Estratègic 2035 del port de València busca consolidar el seu lideratge a Espanya amb 45% del trànsit de contenidors i un impuls clau al ferrocarril i descarbonització.

González-Sinde estrena en 2026 l’adaptació cinematogràfica de la seua novel·la ‘Després de Kim’ rodada a Benidorm i València

La directora Ángeles González-Sinde roda 'Després de Kim', adaptació thriller de la seua novel·la, a Benidorm i València, amb estrena prevista en 2026.

El Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi aposta per col·laboració amb Ciutat de la Llum per a impulsar la formació audiovisual

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi busca enfortir la formació professional i la indústria audiovisual després de la seua 37a edició, explorant col·laboració amb Ciutat de la Llum a Alacant.

Benetússer inaugura plataforma en línia per a seguir la reconstrucció després de la DANA

L'Ajuntament de Benetússer llança Recuperembenetusser.es, una web amb informació i transparència sobre la reconstrucció del municipi després de la DANA d'octubre, gestionant prop de 40 projectes.

Veler encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni danys ambientals

Un veler roman encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni abocaments. Salvament Marítim i Guàrdia Civil van intentar rescatar-ho sense èxit. Ara espera pla de reflotació.