Concerts en record de les víctimes del coronavirus este dijous en València

 

La plaça de l’Ajuntament serà l’escenari este dijous, 23 de juliol, de l’acte cívic en record de les víctimes de la pandèmia i en homenatge als servicis essencials de la ciutat, que ha organitzat l’Ajuntament. La música i la poesia centraran la cerimònia, que començarà a les 21:30 hores, i la pirotècnia i la llum, com a elements simbòlics.

 

Tal com ha explicat l’alcalde, Joan Ribó, «es tracta d’un acte pensat per a les persones que han faltat en este temps i les seues famílies, que van viure unes condicions molt dures; i també pensant en les moltes persones que han estat eixint tots els dies a treballar».

 

L’acte formal començarà a les 21.30 hores en la plaça de l’Ajuntament, conduït per la periodista Clara Marzà, i restringit ateses les normes de seguretat en vigor. L’homenatge s’iniciarà amb la intervenció del rapsode valencià Vicent Camps (membre del Gabinet Municipal de Normalització Lingüística), qui recitarà el poema «Cant de primavera», del poeta valencià Marc Granell.

 

Concert de l’Orquestra de València

La lectura dels versos donarà pas al concert de l’Orquestra de València que, davall de la batuta del seu director titular, Ramón Tèbar, oferirà un repertori amb peces de Mahler, Verdi, Bizet, Mascagni, Elgar i Barber. A demés, la soprano Carmen Avivar, cantant solista del Cor de la Generalitat, interpretarà el Cant dels Ocells, popularitzada per Pau Casals, i l’Ocell María de l’òpera Otello de Verdi. El director de l’OV, Ramón Tébar, participa en la cerimònia de manera totalment desinteressada.

 

Després de les peces musicals, intervindrà de nou el rapsode Vicent Camps, que oferirà una altra peça de Marc Granell, «Les veus», després del que es guardarà un minut de silenci en memòria de les persones mortes, en suport de les seues famílies i en reconeixement als servicis essencials de la ciutat.

 

El silenci desembocarà en una sèrie de disparades pirotècnics simultanis des de la plaça de l’Ajuntament, i des dels barris i pobles de València, que ompliran els cels de la ciutat de ‘palmeres blanques’ com a element simbòlic del reconeixement i homenatge.

 

Finalment, en la pàgina web municipal s’obrirà un Memorial específic, de manera que qui ho desitge podrà deixar plasmades les seues aportacions, records, expressió de dol, afecte o sentiment.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.