12.3 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Concerts en record de les víctimes del coronavirus este dijous en València

 

La plaça de l’Ajuntament serà l’escenari este dijous, 23 de juliol, de l’acte cívic en record de les víctimes de la pandèmia i en homenatge als servicis essencials de la ciutat, que ha organitzat l’Ajuntament. La música i la poesia centraran la cerimònia, que començarà a les 21:30 hores, i la pirotècnia i la llum, com a elements simbòlics.

 

Tal com ha explicat l’alcalde, Joan Ribó, «es tracta d’un acte pensat per a les persones que han faltat en este temps i les seues famílies, que van viure unes condicions molt dures; i també pensant en les moltes persones que han estat eixint tots els dies a treballar».

 

L’acte formal començarà a les 21.30 hores en la plaça de l’Ajuntament, conduït per la periodista Clara Marzà, i restringit ateses les normes de seguretat en vigor. L’homenatge s’iniciarà amb la intervenció del rapsode valencià Vicent Camps (membre del Gabinet Municipal de Normalització Lingüística), qui recitarà el poema «Cant de primavera», del poeta valencià Marc Granell.

 

Concert de l’Orquestra de València

La lectura dels versos donarà pas al concert de l’Orquestra de València que, davall de la batuta del seu director titular, Ramón Tèbar, oferirà un repertori amb peces de Mahler, Verdi, Bizet, Mascagni, Elgar i Barber. A demés, la soprano Carmen Avivar, cantant solista del Cor de la Generalitat, interpretarà el Cant dels Ocells, popularitzada per Pau Casals, i l’Ocell María de l’òpera Otello de Verdi. El director de l’OV, Ramón Tébar, participa en la cerimònia de manera totalment desinteressada.

 

Després de les peces musicals, intervindrà de nou el rapsode Vicent Camps, que oferirà una altra peça de Marc Granell, «Les veus», després del que es guardarà un minut de silenci en memòria de les persones mortes, en suport de les seues famílies i en reconeixement als servicis essencials de la ciutat.

 

El silenci desembocarà en una sèrie de disparades pirotècnics simultanis des de la plaça de l’Ajuntament, i des dels barris i pobles de València, que ompliran els cels de la ciutat de ‘palmeres blanques’ com a element simbòlic del reconeixement i homenatge.

 

Finalment, en la pàgina web municipal s’obrirà un Memorial específic, de manera que qui ho desitge podrà deixar plasmades les seues aportacions, records, expressió de dol, afecte o sentiment.

Últimes notícies

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.